Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Cloudbuilt

20.03.2014
69
5 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Cloudbuilt připomíná Faith z Mirror's Edge s jetpackem na zádech. Hlavní hrdinkou je válečná veteránka Demi, léčící se po těžkém zranění. Ve svých snech opouští tělo a vrací se zpět na bojiště. Tentokrát je ale vše jinak.

Díky jetpacku dovede Demi po omezenou dobu běhat po zdech a provádět dlouhé skoky, střelná zbraň v ruce pak umožňuje likvidovat většinu nepřátel. Úrovně jsou krátké, avšak náročné, variabilní a překážky umožňují řešit více než jedním způsobem. V závislosti na dovednostech hráče dokáže tempo hry velice rychle eskalovat. Na základě projitých levelů se příběh několikrát větví, až nakonec směřuje ke čtyřem různým koncům.

Kromě základní herní náplně je možné zvolit některý ze speciálních modů: No Ammo (bez možnosti střelby), Fragile (jakékoli zranění vede ke smrti), Pathfinder (cílem je zdolat úroveň s co nejmenší spotřebou energie), Super Charge (neomezená energie pro běh po zdech) a Beacons (je třeba posbírat všechna světélka a vrátit se zpět na start).

Ačkoli Cloudbuilt neobsahuje multiplayer, hráči mezi sebou mohou soupeřit v rychlosti průchodu jednotlivých levelů.

V červenci 2014 vyšlo zdarma DLC obsahující pět nových úrovní v novém prostředí (Fog).


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
„I just beat Dark Souls 1 with a pure mage build (i.e., OHKO versus 90% of the enemies) with the "Aggression Mod" on, but I can barely beat the tutorial in this game…“ [uživatel Sablicious na Steamu]

Cloudbuilt se řadí ke hrám, jejichž zábavnost stoupá spolu s dovedností hráče. Jelikož se úrovně vznášejí v oblacích, a chyba tudíž často končí smrtí (návratem k checkpointu), je zpočátku třeba vážit každý krok, před každým během po zdi se důkladně připravit a každého nepřítele odstřelit z bezpečné vzdálenosti. S tím, jak se hráč sžívá s ovládáním, chováním Demi a úrovněmi, může si dovolit volit cestu rychlejší, probíhat ji rychleji a nepřátele likvidovat v rychlosti či vůbec (většině se lze vyhnout). Jak vidno, rychlost pak závratně roste a stává se opojnou.

Kromě zvýšení požitku ze hry je opakování úrovní žádoucí i kvůli získání herní praxe, bez níž patrně záhy dopadne kosa na kámen (soudě dle ohlasů, které naříkají nad příliš rychlým růstem obtížnosti). Obtížnost se mimo to do značné míry odvíjí od zvolené cesty. Většina úrovní nabízí i trasu relativně bezpečnou, pochopitelně však pomalejší, a jen výjimečně se nelze vyhnout velmi náročné pasáži (nejvýraznějším příkladem je krásný vražedný Redeployment).

Jak je zmíněno v popisku, příběh se postupně dělí na čtyři větve, přičemž každá z nich představuje jeden ze způsobů, jímž se Demi vyrovnává s nastalou situací. Vyprávění je však poněkud nešikovné. Potíž je, že v každé větvi stoupá náročnost úrovní obdobně, tudíž je při prvním hraní nejpřirozenější přeskakovat mezi větvemi/příběhy, které pak kvůli tomu působí roztříštěně. Postupné odemykání větví by bylo vhodnější, na druhé straně chápu, že tvůrci chtěli dát hráči možnost zkusit jinou úroveň, pokud se mu v jedné nedaří, a též je fakt, že na příběhu hra nestojí.

Pro: radost z rychlého pohybu; audio a video

Proti: nešikovný způsob vyprávění

+10