Rozšíření ke hře Battle Realms se nese ve stejném duchu jako základní hra - příběh s Asijskou tematikou a válčení zaměřené na různá bojová umění.
Z hlediska příběhového se jedná o prequel zasazený 7 let před původní hru. V datadisku Winter of the Wolf - jak lze hádat už z názvu - hraje prim klan Wolf, v původní hře spíše vedlejší. Hráč se ujímá role Graybacka, vůdce klanu, a v jeho kůži vede povstání proti konkurenčnímu vládnoucímu klanu Lotusů.
Kromě několika nových jednotek a 12 příběhových misí Winter of the Wolf nic nového nepřináší.
Dějově o něco poutavější než původní hra (cesta za svobodou, záchrana vlastního klanu), ale stále nic, u čeho bych neměl nutkání odklikávat každou příběhovou animaci. Asijská tématika je v podstatě pryč, hlavní příběhová linka působí spíše jako souboj barbarů proti nekromantům.
Mise jsou pestřejší a obsahují mechanismy v původní hře neviděné nebo málo využívané (páky vypínající silová pole, shazování balvanů na budovy a jednotky pod nimi). Téměř v polovině z nich nestavíte základnu. Bohužel až na jednu výjimku tyto ale vypadají tak, že probíháte nudnými tunely a pak čekáte, až se vašim jednotkám doplní životy a stamina, abyste mohli běžet zase o kousek dál. Rozšíření je pocitově o něco obtížnější než původní hra, ale možná je to jen falešný dojem vyvolaný absencí léčitelských jednotek. Kombinace hrdinové + základní střelci každopádně na normální obtížnost opět porazí cokoliv.
Mise jsou pestřejší a obsahují mechanismy v původní hře neviděné nebo málo využívané (páky vypínající silová pole, shazování balvanů na budovy a jednotky pod nimi). Téměř v polovině z nich nestavíte základnu. Bohužel až na jednu výjimku tyto ale vypadají tak, že probíháte nudnými tunely a pak čekáte, až se vašim jednotkám doplní životy a stamina, abyste mohli běžet zase o kousek dál. Rozšíření je pocitově o něco obtížnější než původní hra, ale možná je to jen falešný dojem vyvolaný absencí léčitelských jednotek. Kombinace hrdinové + základní střelci každopádně na normální obtížnost opět porazí cokoliv.