V době svého vydání nemělo Anno 1602 moc šancí, protože vyšlo ve chvíli, kdy se na pulty hrnul Caesar III, nejočekávanější budování té doby! Leč možná nejenom proto se v našich končinách tolik neuchytilo, na vkus většiny hráčů je zde vše příliš strohé, příliš informativní, příliš německé!
Já sám takový styl u budovatelských strategií, prošpikovaný kvanty čísel a informací preferuji, alespoň si člověk připadá jako skutečný plánovač, stavitel, správce a kdo ví, jaké všechny funkce se ve vašich rukách spojují.
Začátek hry je velice hezky vyřešen, kdy má každý kolonizátor k dispozici pouze loď s trochou nákladu a "Čiň se!" Kdo ukořistí lepší, větší ostrov, má vyhráno. Postav přístav, dřevorubce, rybáře, pár domků pro osadníky, kostel a městečko už se rozrůstá jako houby po dešti.
Grafika je velice malebná, hudební doprovod taktéž zdařilý, jen ta umělá inteligence, ta je k nepochopení. Oponenti si vás celou dobu hry nevšimnou, i když mívají ekonomicko-vojenskou převahu většinou dřív, než vy, ale bát se stejně nemusíte. Stačí si počkat, než si hráč postaví dostatečně silnou flotilu, nalodí armádu, objede ostrovy a má vyhráno. Jakýkoliv náznak agrese od počítačem řízených hráčů se nekoná, bohužel. To pak člověka po čase omrzí věčné hromadění surovin do skladů a uspokojování potřeb osadníků. Nicméně po odečtení všech záporů si tahle hra zaslouží hodnocení lepší, než průměrné. Mezi budovatelskými strategiemi je pořád jedna z lepších.
Já sám takový styl u budovatelských strategií, prošpikovaný kvanty čísel a informací preferuji, alespoň si člověk připadá jako skutečný plánovač, stavitel, správce a kdo ví, jaké všechny funkce se ve vašich rukách spojují.
Začátek hry je velice hezky vyřešen, kdy má každý kolonizátor k dispozici pouze loď s trochou nákladu a "Čiň se!" Kdo ukořistí lepší, větší ostrov, má vyhráno. Postav přístav, dřevorubce, rybáře, pár domků pro osadníky, kostel a městečko už se rozrůstá jako houby po dešti.
Grafika je velice malebná, hudební doprovod taktéž zdařilý, jen ta umělá inteligence, ta je k nepochopení. Oponenti si vás celou dobu hry nevšimnou, i když mívají ekonomicko-vojenskou převahu většinou dřív, než vy, ale bát se stejně nemusíte. Stačí si počkat, než si hráč postaví dostatečně silnou flotilu, nalodí armádu, objede ostrovy a má vyhráno. Jakýkoliv náznak agrese od počítačem řízených hráčů se nekoná, bohužel. To pak člověka po čase omrzí věčné hromadění surovin do skladů a uspokojování potřeb osadníků. Nicméně po odečtení všech záporů si tahle hra zaslouží hodnocení lepší, než průměrné. Mezi budovatelskými strategiemi je pořád jedna z lepších.
Pro: Dynamická hra, hudba, roztomilá grafika
Proti: AI protivníků, běsnící sopky, mor a nenasytnost obyvatel :))