Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@S4TW (23.10.2024 09:57): No on ten film vyšel myslím až rok po hře:-) Já si z něj pamatuji jen to, že tam někdo na někoho zaútočil a král jakési země vyslal svého syna na cestu za budoucí princeznou manželkou, nebo tak nějak:-)
@S4TW (23.10.2024 09:31): A ten film  Kingsglaive: Final Fantasy XV jsi viděl? Odehrává se před událostmi ve hře a v podstatě vysvětluje děj, než začneš hru hrát a dává vlastně smysl tomu, proč jsi nasedl do auta a někam jedeš:-)
@Stapu (23.10.2024 09:44): jo, v té třetině teď právě jsem, ale přijde mi to, že to jde právě z minima valení příběhu na maximální úroveň a úplně tě to zahltí, takže ve finále stejně moc nevíš, o co vlastně jde :D
@S4TW (23.10.2024 09:31): Viz. asi můj předchozí příspěvek. :D Aspoň jsem rád, že jsem v tom nebyl sám ztracený. Někdy v závěrečné třetině by mělo dojít na lineárnějíší postup hrou a tím i na nějaké to vysvětlování. Dokonce tvůrci přidali navíc další dodatečné scény na základě reakci hráčů, ale sám jsem ten obsah už potom zpětně nehrál.
Ještě teda se doptám, jestli nejsem idiot, ale kdy začne dávat hlavní příběh jakože smysl, abych pochopil oč vlastně přesně jde? Mám to už jakože chápat od začátku nebo někdy v půlce se to zlomí či až na konci to docvakne nebo právě až DLC dovysvětlí tak, abych zcela pochopil? Přijde mi, že jakože vím, co se děje, ale že bych v tom viděl nějaký hlubší smysl, to zatím ne :D
@S4TW (15.10.2024 12:52): Bohužel jde vidět, jak vývoj nešel úplně hladce a až do poslední chvíle se nevědělo, jak má celá hra fungovat. Přijde mi to jako škoda, protože ten svět, postavy a hlavní příběh jsou úžasné, ale třeba většinu věcí jsem se dozvěděl až z nějakých youtube rozborů, které čerpají informace už od provotního oznámení celé hry jako Versus XIII a ve hře zkrátka nejsou nebo jsou jen naznačeny, či je nakonec dodali v podobě DLC.
Co je teda u téhle hry "fajn" je, že si člověk může jít v klidu na záchod, uvařit večeři, udělat a vypít kávu... Jako toho přejíždění fakt není málo, za mě se jedná klidně o 1/5 celé hry. A ty vedlejšáky jsou taky ve finále jen fetch questy, pár jich má nějaké zajímavé příběhové podhoubí, ale rozlišit je v tom množství...
@Stapu (10.10.2024 13:24): teď jsi to možná trefil, ta hra je vlastně celkem fajn odpočinkovka, což jako u FF úplně nečekáš, ale co už... dneska jsem objednal collection 1-6 na PS, tak pak do té série zabřednu trošku víc :)
@S4TW (10.10.2024 12:53):  "I've come up with a new recipe!" docela hláška, která se mi vryla do paměti. :D

Mě třeba zase nejvíce líbilo plnit vedlejšák s lovením ryb. Je to úplná prkotina, ale fakt jsem si u toho odpočinul. Až mě i mrzí, že není vydané Monsters of the Deep bez nutnosti vlastnit VR headset.
@SilentWolf (10.10.2024 11:28): to spamování je peklo, to jsem takhle v noci byl někde v poušti a dokola se spamovala příšera a vojáci a nešlo to v podstatě vybít, protože jsem byl podlevelovanej a než jsem vybil jednu skupinu, tak už se objevila druhá

Jídlo super no :D
Ten souboják je mizerný, protože jsem vůbec neměl pocit že mám v ruce zbraň, spíš nějaký gumový obušek. Jediné co se mi líbilo ty link striky - protože jsou prostě COOL, a rád bych je viděl ve více hrách. Škoda, že často i ty blbnuly a postavy se u nich divně prolínaly a málokdy to proběhlo úplně bezchybně. Mít to propracované v nějakém tahovém soubojáku, to by bylo super.
Sranda je taky když se pak vojáci spamují snad neustále. Sotva hráč vybije menší armádu vojáků, tak už přilétá další vznášedlo.

@S4TW (10.10.2024 11:04): užívej aspoň absurdně hezky vymodelované jídlo!
@Ringo (10.10.2024 10:39): jako, já si u té hry rád dáchnu, užiju si, že to je taková road trip hra s kámoši a hláškami, snad bude zajímavý příběh, akorát jsem čekal něco jiného no. Přijde mi prostě divné jet autem 1-3 minuty z místa na místo (které buď neovládáš vůbec a nebo hodně povrchně, že je vlastně jedno, jestli ovládáš), jako lepší než load, ale i tak, tam něco vybiješ 5-10 minut pobudeš a zase jedeš zpět. Souboják je zábavný na pár soubojů, pak je to, jak říkáš, spamování kolečka, pár schopností, jako méně je někdy více. No, prostě člověk musí ke hře zvolit správný přístup, jen mám obavu z těch 50 hodin :)

Nicméně s čím hra pracuje fakt skvěle, je ta parta 4 kámošů, to se hře povedlo hodně vystihnout (samozřejmě to chce trochu přimhouřit oko ve smyslu, že je to pohled Japonců na partu 4 puberťáků).
@S4TW (10.10.2024 09:08): Možná je to dobrá hra, ale člověk na ní musí být asi nějak nastaven. Final Fantasy jsou pro mě modly od prvního do devátého dílu, hodně se mi pak ještě líbila FF12, ale pak to jde jakoby mimo mě. FF15 jsem kdysi rozehrál a strašně jsem chtěl, aby s mi líbila, jako vizuálně byla fajn, kochal jsem se krajinou, ale jak jsem se dokochal, tak jsem ztratil motivaci pokračovat v hraní. Navíc se mi tam nelíbí ten kotoulový soubojový systém. Prostě to mlátíš a postava u toho dělá x zbytečných pohybů, na což moc nejsem zvědavý. Třeba se do té hry někdy časem propracuji, ale zatím k tomu nevidím důvod.
Fakt je to takový road trip simulátor, jak se po 7 hodinách hraní zatím zdá? Docela úlet je, že to auto vlastně ani neřídíte a 60% času člověk tráví tím, že jede z bodu A do bodu B.... Jako, do jisté míry je to fajn a nějakých 20 hodin se to asi dá, ale představa třeba 50+ hodin? No, nevím teda :D... souboják teda zatím jakože v pohodě, ale vlastně se v něm skoro nedá umřít, ale i tak to jsou souboje třeba na 5+ minut (v některých případech), což je fakt hrozná kombinace...
Taky je otázka jestli u novych krabicovek co někde ještě mají nebude ten kód na Royal obsah už prošlej. V nejhorším můžeš koupit základní hru a Royal pack koupit digitálně .
Edit: tak prošlý asi nebude cosmetic dlc do původní hry mají expiraci 2026, ta Royal vysla později tak počítám ze platit bude .
Nevíte někdo, jestli na PS4 jsou dvě různé Royal Edice? Vidím dva různé obaly a mám trochu obavu, aby nebyl i různý obsah :)
Tak po bližším studiu pro mně nové položky Archives jsem zjistil dvě věci.
Ani jeden model ženské postavy nejde zoomovat ani rotovat. Jakože tu rotaci chápu, to nejde u vícero her ale že nejde ani zoom? To už je moc :) Samo mužské postavy jdou rotovat a zoomovat dle libosti. Zajímavý že nevadí když mi Cindy moje přední sklo auta tak mám ty její bouBelle přes půlku obrazovky :)
Pak v bestiáři jsem trochu s podivem koukal na váhu jednotlivých příšer. I když to zřejmě nepoužívá naši váhovou specifikaci tak mi přijde třeba ze Behemoth Deadeye váží 220t trosku moc. Jako je velikej a všechno, ale 220??
https://ibb.co/QfGch85
@Charllize (17.04.2023 18:05): Hlavně v jednom DLC je alternativní konec hry. :D V podstatě myslím happy end který se jakoby odehraje v polovině hry. Ta hra už pak moc vážně brát nejde. :( pak měly být ještě další 3 DLC, které by navazovaly na další alternativní konec, který je údajně v epizodě Ardyn - tu jsem nehrál.

Jako koho tohle napadlo....
@Tainaru (17.04.2023 17:09): Ja ty dlc vůbec nehrál, protože vyšli až když jsem hru v zásadě zavrhnul :)
A doteď mi vadí ze jsou mimo hlavní hru a nevyšli všechny co měli v plánu. Ale teď je snad dám tak uvidim jak to vylepší. Zatím těch změn k lepšímu je dost na to abych se tomu věnoval.
@Charllize (17.04.2023 15:39): Já jsem to už nikde po dohrání hry nerozebíral, ale poté jsem se pustil do těch DLC, a ta z příběhového a emocionálního hlediska můj dojem znatelně vylepšila. Zejména co se Ardyna týče, ale i Promptova část byla fajn. Nakonec i Comrades mě chvíli bavilo, i když se z toho postupně stával větší grind a stejnak jsem ho hrál offline.
@Charllize (17.04.2023 15:39): u mě vyhrává prostě ta idea road tripu s bandou "přátel". To je snad nejlepší setting, který spolu se zajímavým světem mohl přinést něco opravdu extra. Stačilo by více interakcí v partě, více aktivit podobných vaření, lepší ovladatelnost vozidla, lepší souboják.
Tolik promrhaného potenciálu. :-( tohle je hra, které je mi asi nejvíc líto.

Byla to taky moje první FF hra, tak jsem čekal něco opravdu extra.

Inu, jsem zvědav na tu 16ku.
Po dohrání FF9 ( ještě občas budu grindovat těch 10k monster ) jsem znovu začal rozporuplnou patnáctku. Dohral jsem ji když vyšla a prostě chci zkusit i tuhle finální verzi která se od toho základu značně liší. Už z počátku, jestli mně paměť neklame, jsou do hry vloženy záběry z filmu Kingsglaive, konečně je to napadlo použit, i když by jich to chtělo víc. Takže pořad první záběr na Lunafreyu nedává moc smysl a působí divně. Další věc co mně potěšila ze dokázali tu hru optimalizovat a na nastavení steady běží plynule. Dříve to byla splašená koza díky špatnému frame pacingu. Samo mluvím o PS verzi.
U soubojaku oceňuji přepínání mezi postavami, i když je trochu krkolomné ale konečně díky tomu můžu věnovat pozornost v rozvoji i ostatním, když za ne jde hrát. Prompto se samopalem a raketometem je boží :)
V průběhu let jsem do hry nasbíral všechny možné dlc, z různých edici a omezených akci plus samo ty běžně dostupné a tudíž mám inventáře hned od začátku zaplněné množstvím cheat předmětu, oblečků a dalších kravin. Tvrdí mi to ze těch DLC mám 40, uff..

Potěší bestiář a nastavení různých parametru automatických screenshotu a další položky s informacemi, ne driv to tam nebylo.
Hra je pořad moc pěkná a taky ji poprvé hraju s HDR, které se jim dle mojeho oka povedlo a radost pohledet.
@SilentWolf (05.11.2022 11:29): Taková je holt doba, duležitý ale je hlavně neustupovat křiklounům.

@Fritol (05.11.2022 12:12): Mně přijde vtipný jak krásně to pokazuje na to jak sou černý protěžovaný...nikdo se nepozastaví, že tam nejsou třeba latino nebo asiati, vždycky se nejvíc brečí kvůli černochům, což je nechutnej amerikanismus a novodobej kulturní kolonialismus.
V novém Star Oceanu taky nejsou černoši nejspíš ani jeden, ale jelikož tu hru řeší jen fandové série a par náhodných lidi je klid :)
Holt FF je víc na očích, to jim nestačí nejlepší herní černoch všech dob Barret z FF7? :)
@SilentWolf (05.11.2022 11:04): Přesně tak, nemusí vysvětlovat vůbec nic. Je to umělecký záměr a nikdo by jim neměl nic vyčítat.

Mně celkově přijde na palici, že se vždycky najde někdo, kdo křičí kvůli chybějícím černochům, ale že několik stovek Japonců, tedy ASIATŮ děla dobrovolně hru o běloších bez jediného asiata nikdo už nebere v potaz. Největší rasisti tihle pitomci… některé ty komentáře na fb u PC gameru byly úsměvné docela. Vymletí všichni.
@Fritol (05.11.2022 06:55): ještě že středověká Evropa byla plná gelů a žehliček na vlasy.

Zrovna zde mi to přijde idiotské vysvětlení, což nic nemění na tom, že má každý právo nacpat do své hry co chce, a ať pak trh rozhodne. To vysvětlení je docela cringe.
@Fritol (05.11.2022 06:55): Hmmm tak ted je otázka co se stane, páč Japonci se týhle západní woke přecitlivělý histerii v majoritě smějou ale nejsem si jistej jestli squeenix jako celek je takovej vzhledem k tomu co za překladatele zaměstnávaj.
Naoki Yoshida said the sequel won't have many Black characters or people of color because it takes place in a geographically isolated realm inspired by medieval Europe, and it wouldn't be realistic to have an "ethnically diverse" cast.Odkaz 

Ale jejda, to zas bude v západních médiích nablito.
@kristmeister (08.07.2022 16:34): To není špatný, ale zase to je z nouze ctnost. Já teda multak nepotrebuju ale původně měl jít hrát coop v normální hře včetně tvorby vlastní postavy , a jelikoz nevěděli jak, tak udělali Comrades, protože multak slíbili :)
@Tainaru (08.07.2022 10:52): Nějaká holka proste v te partě chybí. Je jasne ze to je účel, a cele to je koncipované jako panska jízda ale FF serie to skoro vyžaduje a je to skoda. Ono to lidi dost výrazne štve, vzhledem k tomu kolik je návodu jak glitchnout Araneu na stalo do party.
Ale je to tak jak to je a jako tresnicku ty ženské dlc úplně zrušili ackoliv v plánu byli.
Takze máme čtyři kluky v partě a čtyři panské dlc. 

Mimochodem Stadia verze hry má víc obsahu než ostatní verze. Nějaké challenge fighty, nove minihry atd. Celkem jsem na to koukal jak opareny, ze po tom velmi rychlém ukončení podpory to znovu otevřeli a něco dodelavali do Stadia verze.
@Tainaru (komentář): Díky za zmínku v komentu, jsem ani netušil, že tě vážně ukecala moje zmínka o Squirtlovi :D Jinak Prompto je sice nejotravnější postava, ale má za mě nejlepší DLC. Teda až po Ardynovi :)

Jinak chlapci, na český wiki je docela kvalitně sepsanej příběh hry, takže pokud máte někde mezírky, tak jsou tam celkem slušně doplněný.
@Charllize (08.07.2022 03:32): Inu, a jak se jim ten trolling geniálně povedl. Ale já si myslím, že scenáristé tu hru viděli už jako celek se vším, co k tomu ještě naplánovali. Jestli tam zrovna tohle zůstalo po seškrtání anebo naopak bylo přidáno, těžko říct. Skoro se mi až zdá, že ten trolling je cílen právě na ty scenáristy :)

Ok, věřím ti, já jsem si nevedl přehled toho, co bylo postupně přidáváno. Dík za info :)

Cindy je moc fajn, ono je to krásně vidět i v těch animacích, kde umývá sklo auta. Fanservis, doslova :D
Ale to je takový nízkopudový, víc se mi třeba líbila ta ostýchavá romance s Iris. Zajímalo by mě, jestli s ní později ještě něco plánovali. Gladio tvrdí, že je docela drsná, tak třeba ji tam chtěli vrazit znovu po časovém skoku. Nebo taky ne. Ale je tam animace v jedoucím autě a ona se otočí na sedadle, hezky se na tebe usmívá a kouká ven z auta. Pak jí tam můžeš koukat na zadek taky, pokud chceš.
@Tainaru (komentář): To s tím utikanim dopředu a napomenutim je sice bozi ale jaksi to je trosku troleni, protože kdo by čekal ze scenaristi zajdou takhle hluboko u hry která jinak te hloubky, až na par výjimek, moc nemá.
Ale je to špičková ukázka japonské herní mentality, zaútočit přímo na toho člověka co to hraje a dostat ho. Bez roleplayingu :)

Jinak spis naopak. Ti bossove nastali kvůli tomu levelu 120. Těch 20 levelu navic tam přidali dřív než ty timed úkoly nebo omegu :)
Tusim ze ten lvl 120 tam dali zároveň s Meluzinou :)
Do plusu hry bych zařadil Cindy z ocividnych důvodu za prve, a za druhé ze to jinak je testosteron jízda bez waifu materiálu. Usmudlana prsata automechanicka má něco do sebe a nikomu z chlapů co to hráli nevěřím ani slovo o tom ze je otravna, na okrasu a podobne. Lžou, Všichni kdo to tvrdí, koukali ji do vystrihu a na zadek s jistotou ranního rozbresku :)
@Charllize (07.07.2022 07:12): Aha, musím ještě mrknout na ty timed questy. Za celou dobu jsem nějak nepochopil, co to má vlastně být a jak se to aktivuje :D
Vyjma timed questů mám všechny, dík za tip.

EDIT: ok, bossové v timed questech splněni. Ten level cap 120 zřejmě nastal kvůli těm dvěma bossům tam (level 130 a 140), ale ani to není moc potřeba, protože jdou celkem v pohodě uklovat na mnohem nižších levelech. Pořád je suverénně nejhorší Omega (level 119).
@Charllize (06.07.2022 21:30): Tak já už jsem dokončil i ten poslední zamčený dungeon, čímž jsem zřejmě v základní hře splnil vše, co se dalo. Nakonec to moc těžké nebylo, i když párkrát jsem zařval.
A podařilo se mi spawnout i MA-X Angelus-0, takže nejtěžší bossy si můžu taky odškrtnout.
No oba jste to dotáhli dal než já. Já byl po dohrání původní verze vzasade zklamanej a nechtělo se mi dal s tím patlat. Pořad si namlouvam ze ta hromada obsahu navic z toho udělala lepší hru, ale to holt bez zahrani nezjistím :)
@Charllize (06.07.2022 20:57): Taky mám dojem, že tam měl přijít další obsah. Rozhodně by to chtělo upgradovat letadlo na raketoplán a přemístit se na další planetu :3

Máš mě přečtenýho, budu to zkoušet, co to půjde :)
@Tainaru (06.07.2022 20:46): Původně to bylo 99. Ale v průběhu toho všeho patchovani po vydání to zvýšili na 120, což je další úplně divná věc a už to tak zůstalo. Podle mne to byl nastřel zvyšování levelu ohledně přidávání obsahu a mělo to pokracovat, ale pak zjistili ze bude lepší se na celou FFXV vysrat a jít dal. Tabatu zavřeli do kanclu brousit tužky, zbývající dvě dlc zrušili a tváři se ze se to cele nestalo ;)

Ale nevzdas, nesedelo by to do tvé tabulky osobních úspěchu co přikládás ke komentáři :D

Rybareni v jrpg je trest za dlouholetou oddanost žánru. Často zvazuju jestli danou hru vůbec kupovat když tam je rybaření, ale to bych pak nekoupil skoro nic, lol
@Charllize (06.07.2022 20:01): Mě to bavilo, ne že ne. Celá ta americká stylizace prostředí mi přišla celkem osvěžující :) Nakonec i všechny vedlejší úkoly byly celkem v pohodě, teda až na ty největší rybářské úlovky. Nesnáším virtuální ryby :D
Oproti tomu želvík je super. Na Omegu jsem nachvátal s prstenem moci s vidinou, že bude brzy hotovo, a ona potvora má všechny možné rezistence, tak jsem ji ukloval mečem @_@;;
Z těch dungeonů už mi zbývá jen jeden, kde nejde používat předměty, tak to ještě musím promyslet. Jinak už mám vše ostatní hotovo, myslím. Parta level 99, ale on je level cap prý 120 - na to teda kašlu.
Od té doby, co jsem dostal prsten moci, už je hra hrozně lehká, což je možná i smutné. Ale počítám s tím, že ten poslední dungeon možná nakonec vzdám, pokud mi nepůjde :)
A samozřejmě se těším na DLC, ale zas teď budu nějakou dobu pryč, tak až později.
@Tainaru (06.07.2022 19:47): To trosku jsi měl vypustit a sedelo by to :)

Jinak super, určitě je dobre si to zahrát. Já pořad odkladam zahrani se všemi temi novinkami a dlc co tam přidali po vydání. Což už značí ze je něco špatne, obvykle FF s chuti hraju opakovaně.
Omega je třeba jedna z těch věci co tam nebyli, takže ti neřeknu jak bývá ve zvyku u podobných věci, já ji dal za pět minut, easy :D
A jak tesis na průzkum stopatrovych dungeonu? :) Všichni včetně mne se na ne vykaslali, asi nejzdarilejsi pokus jsem zde zaregistroval u pana Abeho, a i ten to nakonec vzdal, myslim :)
Právě jsem strávil skoro 3 hodiny bojem s Omegou. Myslím, že některé věci si mohli nechat tvůrci pro sebe. Jako třeba Pitioss ruins, což byla podobná chuťovka. Ale jinak je to v základu fajn hra, i když teda trošku nedodělaná.
@SilentWolf (03.06.2022 11:40): Mne přijde ze se u těch souboju nesnaží o takovou detailnost pohybu jako u FFXV. Kde to moc nefungovalo, vždycky když si vzpomenu jak Gladio bruslil směrem k nepříteli 30 metru aby se ta animace dokončila jelikoz nepřítel dávno někam utekl protože on si musel prohrábnout vlasy, dvakrát poskocit a sáhnout Ignisovi na rameno tak virtuálně tlucu hlavou do zdi. Tady to působí jako celkem standard akční soubojak, což teda taky není nijak zvlášť velká pochvala :)



@Fritol (03.06.2022 11:43): Asi to v úmyslu měli, však ono i tohle co ukazuji by s nějakými ústupky na old genu běželo. Next gen dva roky venku ale hra co by to potvrdila neexistuje :)
@Charllize (24.08.2021 10:49): Jé, vidíš, SaGa Frontier jsi mi připomněl, už ji mám léta koupenou v originále na PS1 a ještě jsem ji nehrál a teď budu mít to dilema, jestli to jet pod emulátorem v PS1 verzi a nebo sáhnout po tom remaku :-)
@Ringo (24.08.2021 10:32): Ten remake FF VII je reimaginace původní hry, myslím ze to tak i prezentovali. Remaster ta hra dostala už před lety, kde nebyli ani schopny prekreslit ty renderovany pozadí a jsou na dnešních zobrazovadlech jak po flasce vodky. Přitom u mnohem méně důležité hry SaGa Frontier to zvládli na jedničku a podle mě to je vzorový příklad jak by remaster měl vypadat.
Tezko říct jak tam uvažují.
@Charllize (24.08.2021 10:25): Já jsem třeba chápal remaster či remake na novou platformu. Na NDS jsem přivítal remaky Final Fantasy 3, Dragon Quest 4, 5, 6 a pod. a to hlavně proto, že jsem strašně chtěl ty hry mít originál, SNES originál nepřišel v úvahu a tak jsem si konečně splnil sen mít Dragon Questy z NES a SNESu na NDS, v podstatě se lišily jen graficky, dostali fazónu Dragon Questu 7 z PS1. To by jako ještě šlo.

Jenže když se člověk podívá na remake Secret of Mana, tak si říkám, proč to proboha nenechali v grafice SNESu, která byla a je úžasná a když už, tak tomu stačilo třeba jen lehčí doladění, jako to udělali u Romancing SaGa 3. Samozřejmě je pořád kladem to, že ty hry ze SNESu přinesou konečně na PC. Jenom bych asi fandil lehkému remasteru než kompletní předělávce třeba do 3D. Co se týče třeba FF7, tak třeba ten remake považuji prostě za jinou hru. Není to už pro mě FF7.
@Ringo (24.08.2021 10:13): Já mám remastery či remake starších her rad. Ale lepší by bylo kdyby dělali pokračování,mají materiálu na rozdávání. Jenže SE radši děla hry kde parta emošu pobiha po temným hradě a hrajou si na Devil May Cry.
Kdyby udělali Vagrant Story 2 nebo Xenogears 2 lidi by jim urvali ruce. Ale asi už nestojí pevné na zemi a nejsou schopni na tu kvalitu navázat, jsou korporat co děla hokus pokusy.
@Paul (24.08.2021 09:59): Přitom remake by tomu podle mě uškodil, Chrono Trigger má nádhernou kreslenou grafiku i na dnešní dobu a ta atmosféra, kterou díky té grafice přinesl, tu by remake smazal, jako se to stalo u většiny remaků. Samozřejmě lidé, kteří nehráli původní verze, to tak asi nebudou vnímat a i remake pro ně může být novinkou a přinést jim jejich vlastní atmosféru. Každopádně Chrono Trigger není nic nehratelného nebo nekoukatelného v té podobě, v jaké je.
Kéž by udělali moderní FF7-like remake Chronotriggeru. Ten bych si rád zahrál :)
No začít jRPG žánr zrovna docela kontroverzním titulem z hlediska vnímání jRPG žánru a také z hlediska vnímání série Final Fantasy může asi dost odradit. Já bych když už, tak pro začátek doporučil Final Fantasy 12. Jinak bych samozřejmě doporučil původní verzi nejlepší hry na světě (třeba i tu STEAM remasterovanou, nikoliv ten moderní remake na kapitoly) a to Final Fantasy 7, ale to by se asi mnozí dnes beztak z té grafiky zbláznili :-) Takže ta FF12 je takový ideál pro jinak ortodox PCčkáře.
@Paul (22.08.2021 21:13): Mohli ty dlc udělat ale zasadit je přímo do hry a do tech oblasti co tam měli původně být. Dyt ani tu loď nezvládli, je to blbina kde chytas ryby a koukas na velrybu. Neda se nikam dojet někde přistát, nic. 
A jo, mě se vzasade cely příběh včetně konce líbil, jen i tam je vidět jak toho mělo být mnohem víc a některé části působí jak vytrhane stránky knížky. Plno zajímavých postav ( Cor, Aranea atd) tam mají minimum prostoru a tak dále. Cele to je promarnena příležitost na excelentní hru.
Nic proti Tabatovi, měl to těžký, ale měli to nechat dělat Nomuru, cely od začátku to byl jeho projekt, jenže se holt rozdvojit nedokáže :)
@Charllize (22.08.2021 21:07): jenže ono paradoxně kdyby ty DLC udělali (a byly kvalitní), tak bych je uvítal víc než další open world mapy plný MMO fetchquestů. Ten příběh a závěr co je ve hře má sice něco trochu do sebe (tím jak je bittersweet lehce depresivní), ale zároveň zanechává trochu pachuť (protože já prostě nemám rád příběhy založený na "ancient prophecy" a "preordained fate by gods"). Ty DLC by byly o tom, jak se těm debilním astral bohům rozhodli dát fakáč a mohlo to bejt zajímavější :)
@Paul (22.08.2021 20:59): Ten remake má výhodu ze má jasnou vizi v podobe originálu. FFXV je záchranme co se dá a je jedno jak, protože nikdo neví jak :)
Kdyz si vezmes ze ten kontinent při cestě vlakem ( na yt možná najdeš ještě videa jak se tam lidi pomoci glitchu dostali, je tam normálně udělaný svět, jen v něm nic není) a Insomnia v době slávy měli být přístupné pribehove open worldy tak tvorba dlc z různými konci nedává vůbec smysl a je to jak kdyby se Tabata sjel a ozral zároveň a v tom největším rauši to nařídil udělat :)
@Charllize (22.08.2021 20:53): To jsem rád. Ale jen jestli se jim to nepřeneslo i na ten remake sedmičky, když vidím že z 10 hodinovýho intra udělali samostatnou hru a zbytek remaků zabere...kdoví jak dlouho :)

Ale je to fakt zajímavej způsob vývoje. Udělat hru s nějakým příběhem a závěrem, a ten závěr pak v DLC (dvakrát!) popřít a chtít udělat ještě vlastně úplně jinej...jenže ten pak nedodělat a vydat ho tedy jen jako knížku. A to všechno u stomilionový AAA produkce.
Aha, takže ono i Episode Ardyn má alternativní konec, kterej je nekompatibilní s koncem hry a na něj měly navazovat další DLC, který ale zrušili, tak je vydali jako knihu, a ta má být definitivní závěr FF15 ságy..

Japonci jsou prostě šáhlí .)