Tak nové DLC vikingové, docela zklamání. Jakože látku miluju, stejně jako totožný datáč k CK2, ale je to trochu nuda, zvlášť s tak obří mapou, radši bych viděl třeba reconquistu nebo Zlatou hordu.
Diskuze
@účet smazán (23.12.2020 17:05): Výborná práce !
@BINGMAN (05.03.2021 13:41): Tak jinak to je dobrý, kvůli jedný hrubce fakt mínus nedávám. Ještě v první větě chybí čárka nad a u vás, jinak už tam nic nevidim :)
@Jumas (05.03.2021 13:03): Taková hrubka a přesto plus? Díky, opraveno :)
@BINGMAN (komentář): Komentář dobrej, ale oprav si prosím tu hrubku, protože papež je funkce a nikoli jméno :)
Překladatelský tým z komunity Jajjun právě dokončil překlad této strategie. Šlo o 2144 normostran textu. To není vůbec špatné. Naopak výborný výkon od překladatelů: WhiteHorse, Bajo82, Biggris, Gatorg, Spid3rCZ a xsvobo. Češtinu stáhnete ze stránek https://jajjun.com/grand-strategy/crusader-kings-iii/
@Adieu (komentář): S komentářem souhlasím. Jako v podstatě je to opravdu asi nejlepší vanilla, kterou vydali a i ten poměr mezi zjednodušením UI a zachováním komplexity trefili podle mě přesně. Asi velké poučení z Hearts of Iron IV, které i dnes vypadá na první pohled jak nějaká věc na mobily nebo tak něco.
Máte nějaký tip o čem bude první nevyhnutelné DLC?
Máte nějaký tip o čem bude první nevyhnutelné DLC?
Přidal jsem se nejspíš k nějaké satanistické sektě Rohatého boha (ve hře mi to ukáže v možnosti "witchcraft"). Dále pak mám možnost některé mladé v opatrovnictví obrátit na tuto vznešenou víru, podařilo se mi přes pikle (schemes) obrátit i svou ženu, můžu i další lidi. Nicméně u nich v obrazovce postavy nevidím takový indikátor, nemám s nimi žádné speciální interakce, v menu nemůžu nic najít.
Je to k něčemu? Můžu se nějak více ponořit do služeb Rohatého boha a jeho slastí a kejklí? Googlil jsem a informace nejsou.
Je to k něčemu? Můžu se nějak více ponořit do služeb Rohatého boha a jeho slastí a kejklí? Googlil jsem a informace nejsou.
Hraju za Slavníkovce. Měl jsem nejstaršího syna Boleslava, dědice, o kterém panovalo vážné podezření, že není můj. Nechtěl jsem ho ovšem vydědit, když jsem si nebyl zcela jist. Domluvil jsem mu sňatek s nějakou moldavskou šlechtičnou, jednovaječné dvojče. Vzal jsem si jako milenku tu druhou... Ale jak jsem stárnul, dobré vlastnosti atrofovaly a pochybnosti mě tížily, začal jsem prcat i snachu - twin kill -, abych si vytvořil zaručeně svého dědice ob generaci. Nakonec z toho byla jen dcera a když jsem zemřel na neštovice, Boleslav dědil. Brzy se však otcovo tajemství dozvěděl od zlého jazyka, který tak chtěl vůči němu splatit dluh. A tak si jako správný oidipák vzal Boleslav vdovu po otci, nevlastní matku. Která zásahem vyšší moci také zemřela na neštovice.
@Seeker (07.09.2020 18:10): Určitě. Kouzlo hry není nutně v historii, ale ve vytvoření si vlastního osobního příběhu dynastie.
@Seeker (07.09.2020 18:10): Určitě, ale i kdyby tě tématika tak nelákala, stačí chvíli počkat a určitě pro to vznikne hromada fantasy modů. Pro CK2 byl hodně oblíbený mod na motivy Game of Thrones, ale viděl jsem i promakané mody Lord of the Rings nebo Elder Scrolls. Pro CK3 už taky začínají vznikat, třeba tohle vyšlo v ten samý den co hra: odkaz
@Seeker (07.09.2020 18:10): Já bych řekla, že jo, pokud máš rád náročnější strategie. Taky nejsem žádný dějepisec a dvojka se mi líbila fakt hodně.
Má smysl se do toho pouštět, pokud zrovna nijak zvlášť dějepisu neholduju? Jestli má co nabídnout běžnému hráči z hlediska gameplaye.
@Solidor (07.09.2020 17:15): Vzhledem k tomu, že tvůrci předem avizovali, že ve hře nebude ani Čína (stejně jako v CK2), tak bych ani v Japonsko nedoufal.
Poznáš to jednoduše. Klikneš na postavu a u jeho 3D modelu jak stojí vedle svého partnera je mezi nimi ikonka manželství. Matrilineární má tuším žluté pozadí, patrilineární má červené. Pokud váháš, stačí na něj najet myší a ono ti to už řekne.
Rytíře jde spravovat tuším pouze z jejich panelu.
Poznáš to jednoduše. Klikneš na postavu a u jeho 3D modelu jak stojí vedle svého partnera je mezi nimi ikonka manželství. Matrilineární má tuším žluté pozadí, patrilineární má červené. Pokud váháš, stačí na něj najet myší a ono ti to už řekne.
Rytíře jde spravovat tuším pouze z jejich panelu.
Mám za sebou trochu přes 20 hodin, takže malý souhrn:
Líbí se mi:
- hra sama hlídá nejdůležitější události, hlavně v pozdější fázi to je nepostradatelné
- men-at-arms jako doplnění vojenských odvodů - jsem zvědaví jak moc je budou (hlavně cenově) patchovat, protože dokážou být dost game changer
- celkově dobře zpracovaný interface a "civilopedia"
- intriky a procenta fungují logicky oproti CK II, kdy jste pro skoro jistý pokusem k zabití potřebovaly 200-300%
Očekávám v rozšíření:
- námořní bitvy
- mapa je na východě podezřele utržená - bude Japonsko?
- a v zásadě všechno, co přišlo do CK II
Co mi docela vadí:
- správa armády a války celkově jsou dost primitivní
- rytíři (champions) potřebují docela předělat, aspoň z mé zkušenosti příliš často umírají. A vůbec to chce nějaký rychlý ukazatel v profilu postavy, zda-li jí povolujete bojovat. Nebo jde nějak přenastavit defaultní stav na zakázáno? Takhle mi umřel 21lvl spymaster, protože jsem mu zapomněl zakázat účast.
A ví někdo jestli z interfacu poznám, kdy se jedná o matrilineární manželství?
Líbí se mi:
- hra sama hlídá nejdůležitější události, hlavně v pozdější fázi to je nepostradatelné
- men-at-arms jako doplnění vojenských odvodů - jsem zvědaví jak moc je budou (hlavně cenově) patchovat, protože dokážou být dost game changer
- celkově dobře zpracovaný interface a "civilopedia"
- intriky a procenta fungují logicky oproti CK II, kdy jste pro skoro jistý pokusem k zabití potřebovaly 200-300%
Očekávám v rozšíření:
- námořní bitvy
- mapa je na východě podezřele utržená - bude Japonsko?
- a v zásadě všechno, co přišlo do CK II
Co mi docela vadí:
- správa armády a války celkově jsou dost primitivní
- rytíři (champions) potřebují docela předělat, aspoň z mé zkušenosti příliš často umírají. A vůbec to chce nějaký rychlý ukazatel v profilu postavy, zda-li jí povolujete bojovat. Nebo jde nějak přenastavit defaultní stav na zakázáno? Takhle mi umřel 21lvl spymaster, protože jsem mu zapomněl zakázat účast.
A ví někdo jestli z interfacu poznám, kdy se jedná o matrilineární manželství?
@Adieu (07.09.2020 10:53): Souhlasím, že ty možnosti roleplaye jsou dost šiřší než předtím. Teď už se před očima fakt odehrávají příběhy docela, člověk si to nemusí někde moc domýšlet. Ty osobnosti jsou poznat. Byť teda doufám, že ty templaty ještě trochu přepracují. A jako základ je to dost dobré, pokud na to nabude další obsah, jde o jednoznačné zlepšení.
Už teď mi trochu chybí tajné spolky :))
Už teď mi trochu chybí tajné spolky :))
@PERKman (06.09.2020 01:05): Mou ženu sexuálně vzrušují koně, to skoro toplo i mou liliputí, ďáblem posedlou milenku (kterou jsem v hanbě zavraždil, aby na to nepřišla má nastávající choť), když jsem v CK2 hrál za dekadentního normanského hraběte.
Celkově je to za mě naprostá pecka, obzvlášť když si člověk vezme, že je to pouhý základ, na kterém přistane hromada DLC. Ubylo zbytečného micromanagementu armád (což mě otravovalo v CK2, když jsem se třeba stal císařem HRE) a ten perkový systém skutečně dovoluje kvalitnější roleplayová směřování. Jediné výtky mám zatím k tomu, že bitvy nepřišly s nějakým víc cool systémem, a k těm stručným charakteristikám jednotlivých charakterů - nemám problém s tím, že k tomu není žádné dodatečné info, ale je to samý ateista. Ovšem jsou to asi jen templaty pro AI.
Hraju za Slavníkovce a Přemyslovci jsou po půl století téměř historií. Brzy ovšem budu asi historií i já, neboť jsem poslední z Čechů, který si drží jakous takous nezávislost - Hradec a Boleslav obklopeny obřími státními útvary, které mě neustále chtějí sežrat a drží mne jen kvalitní armáda.
Jo a ty loading screeny jsou překrásné.
Celkově je to za mě naprostá pecka, obzvlášť když si člověk vezme, že je to pouhý základ, na kterém přistane hromada DLC. Ubylo zbytečného micromanagementu armád (což mě otravovalo v CK2, když jsem se třeba stal císařem HRE) a ten perkový systém skutečně dovoluje kvalitnější roleplayová směřování. Jediné výtky mám zatím k tomu, že bitvy nepřišly s nějakým víc cool systémem, a k těm stručným charakteristikám jednotlivých charakterů - nemám problém s tím, že k tomu není žádné dodatečné info, ale je to samý ateista. Ovšem jsou to asi jen templaty pro AI.
Hraju za Slavníkovce a Přemyslovci jsou po půl století téměř historií. Brzy ovšem budu asi historií i já, neboť jsem poslední z Čechů, který si drží jakous takous nezávislost - Hradec a Boleslav obklopeny obřími státními útvary, které mě neustále chtějí sežrat a drží mne jen kvalitní armáda.
Jo a ty loading screeny jsou překrásné.
@Adieu (06.09.2020 00:58): To je možný, ale ve hrách od Paradoxu je úchylnejch věcí víc než dost :)
@PERKman (05.09.2020 22:13): Já teda myslím, že incel simulátor by vypadal spíš jako něco, kde by hráč uhýbal stydlivě pohledem před dívkami, vymačkával jebáky, koukal do zrcadla na svou slabou čelist, masturboval u hentai, psal na 4chan, a nakonec byl zastřelen při trapném pokusu o masovou vraždu středoškolského týmu roztleskávaček.
@Solidor (05.09.2020 14:12): " To je obecné známá pravda." - možná tak v tvojí palici :)
Jinak incel simulátor je CK3 dobrej, ale pořád překomplexovanej, pořád se všechno opakuje (Stellaris zdraví), tuna věcí, co nedávají smysl a člověk je musí googlit. Přijde mi, že je to zase všechno jenom o válce, tuna textu a možností, co nelákají číst (ve Stellarisu je to aspoň sci-fi). No, dal jsem tomu šanci. Po sci-fi bych zkusil i fantasy, ale holt nešmakuje, možná zkusím EU IV :)
Jinak incel simulátor je CK3 dobrej, ale pořád překomplexovanej, pořád se všechno opakuje (Stellaris zdraví), tuna věcí, co nedávají smysl a člověk je musí googlit. Přijde mi, že je to zase všechno jenom o válce, tuna textu a možností, co nelákají číst (ve Stellarisu je to aspoň sci-fi). No, dal jsem tomu šanci. Po sci-fi bych zkusil i fantasy, ale holt nešmakuje, možná zkusím EU IV :)
@Shoggot (05.09.2020 20:54): Vlevo dole. U portrétu tvé postavy.
@Solidor (05.09.2020 14:49): Jen zatím nemůžu najít kde bych viděl svůj stress level.
Jinak ti co hráli dvojku budou hned doma.
Jinak ti co hráli dvojku budou hned doma.
@Kostěj (05.09.2020 19:29): Myslíš penalizací k prestige nebo řešíš, že tu dceru nechce vůbec provdat? Prestige neřeš, za první vyhranou válku dostaneš víc. Jestli to je ta druhá možnost, tak ta dcera nejspíš bude jeho první dědic v řadě a v tom případě s jeho názorem nehneš.
@Starletka (05.09.2020 19:46): Tutoriál je fajn. Ani moc dlouhý, ani komplikovaný a základy vysvětlil dostatečně :)
Už je tam aspoň tutorial, který je opravdu tutorial? :D
Helejte, já jsem v podstatě úplnej nováček - co mám dělat s penalizací -100 za patrilineární svazek, když chci oženit svýho zplozence s dcerou nějakýho bezvýznamnýho vévody?
Hraje to nekdo na win 7?
@Shoggot (05.09.2020 14:40): Třeba to, že stres je nějaké konkrétní číslo, které se zvyšuje, když jednáš vůči přesvědčení postavy mi přijde dost RPG. Ve dvojce stres fungoval tak nějak všelijak.
@Solidor (05.09.2020 14:35): Ano, to s těmi okny jsem už taky zažil. Pro mě je zatím největší problém si zvyknout, že ten UI je prostě jiný než v CK2, ale na to si člověk zvykne. Že je to už víc RPG jsem slyšel, zatím čekám na něco, co by mě o tom přesvědčilo. Vidím například u postav, že mají nějaký typ osobnosti, co to ale znamená, to už tam není.
@Adieu (05.09.2020 14:16): Celkově to celé víc "zRPGovali". Interface je rozhodně lepší, ale občas se okna trochu nevhodně překrývají a je tak potřeba se jím celkem nepohodlně proklikat. A to, že se armáda shromáždí rovnou na jednom místě je docela zásadní zjednodušení. Jinak je to ale paráda.
@Solidor (05.09.2020 14:12): Já jsem zatím stihl jen tutorial, kvůli překopanému UI, ale už teď vidím, že překopali pár věcí, které mi vadili na dvojce. Super jsou třeba ty tiery prestige a renown a mechanika vydírání.
Paradoxu se podařilo tuhle hru zpřístupnit, aniž by ji nějak zásadně zjednodušili oproti předchůdci. I podle recenzí je to kandidát na strategii roku.
A PERKman je vůl. To je obecné známá pravda.
A PERKman je vůl. To je obecné známá pravda.
@Fedra (05.09.2020 12:32): Vidím, že PERKman hodnotil 20%-ti procenty i CKII, čímž můj interest ohledně jeho názoru klesl na 0%.
@Shoggot (05.09.2020 11:48): Není to hra pro každého, ale současných 50% je samozřejmě naprosto mimo. Já budu hodnotit v rozmezí 90-100%.
Zatím docela dost velký rozdíl mezi dvěma hodnoceními :)) můžete to rozvést?
First Look
Občas i chápu, co se tam děje :)
Ale hodně zlepšili UI a celkově už ta hra nevypadá jako barevná excelová tabulka.
Občas i chápu, co se tam děje :)
Ale hodně zlepšili UI a celkově už ta hra nevypadá jako barevná excelová tabulka.