Skákání v Xenogears je cool a tak, ale pak přijde Tower of Babel.
Diskuze
@Tainaru (27.05.2024 12:38): To jo skákání je pro určité lidi dost podstatná věc, jsem si vzpomněl jak jsem byl na střední posedlý FF VII,VIII a tak jsem se je snažil doporučit svým MMO závislým kamarádům, ale bohužel přes fakt, že se tam ani nedá skákat nejel vlak :).
@LaughingMan (27.05.2024 11:18): Ta atmosféra je pěkná, i když hudba odvedla půlku práce :)
Po remaku Star Oceanu SSR bych si na to zvykl, i když bych si to teď asi spíš představoval nějak víc moderně. Přeci jen ta hra vyšla v těsné blízkosti FF7 (takže FF7 Remake mě k tomu trochu navádí).
Ale stejně by dost záleželo na zpracování druhého disku. Kdyby chtěli zachovat styl gameplaye první půlky hry, tak se jim to rozleze do několika dlouhých částí.
Jinak jsem si vzpomněl, jak mě v Xenogears odrovnalo zjištění, že se tam dá skákat :)
Po remaku Star Oceanu SSR bych si na to zvykl, i když bych si to teď asi spíš představoval nějak víc moderně. Přeci jen ta hra vyšla v těsné blízkosti FF7 (takže FF7 Remake mě k tomu trochu navádí).
Ale stejně by dost záleželo na zpracování druhého disku. Kdyby chtěli zachovat styl gameplaye první půlky hry, tak se jim to rozleze do několika dlouhých částí.
Jinak jsem si vzpomněl, jak mě v Xenogears odrovnalo zjištění, že se tam dá skákat :)
@jones1240: Mě právě překvapilo jak ty sprity postaviček nevypadají úplně „out of place“ díky realistickému stínování na nich.
@Fritol: Věřím, že tu šance pořád je, v Japonsku to rozhodně není zapomenutá hra a sám Takahaši stále říká, že dokud bude naživu bude chtít ságu Xenogears dokončit, jediné co chybí je tedy investor, co by do toho nalil peníze,
@Fritol: Věřím, že tu šance pořád je, v Japonsku to rozhodně není zapomenutá hra a sám Takahaši stále říká, že dokud bude naživu bude chtít ságu Xenogears dokončit, jediné co chybí je tedy investor, co by do toho nalil peníze,
Nevím, mě tenhle styl přijde docela hnusnej. Nelíbí se mi to realistický prostředí.
@LaughingMan (26.05.2024 23:26): Hodně pěkný a hratelnější. Jestli na něco nevzpomínám rád, tak je to natáčení kamer.
@LaughingMan (26.05.2024 23:26): To by byla velká paráda. Tak doufejme, že remake Star Ocean 2 byl dostatečně úspěšný, protože pokud ano, tak něco takového je docela reálné.
Jen je otázka kdy, protože třeba Chrono Trigger bude mít v případě remaku beztak přednost.
Jen je otázka kdy, protože třeba Chrono Trigger bude mít v případě remaku beztak přednost.
Tak remake v tomhle stylu bych si nechal líbit : ) https://www.youtube.com/watch?v=sBG5zhPtp2E
@LaughingMan (04.03.2024 09:54): Jo takhle. Agni je pěkné šalamounské řešení :)
Tu Xenosagu !! si taky někdy budu muset zahrát, jsem na ni dost zvědavý.
XC série je o poznání akčnější, ale nakonec se stala mojí nejoblíbenější JRPG sérií. Nicméně dost špatně se to doporučuje, zejména ten první díl. Ten příběh se buduje dost pomalu, než přijde onen mindblowing moment.
XCX má pár minimálních mmo prvků (např. hráč si může do party najmout postavu jiného hráče), ale dá se hrát i sólo. Každopádně už za chvilku tomu vypnou online funkce.
Díky za reakci.
Tu Xenosagu !! si taky někdy budu muset zahrát, jsem na ni dost zvědavý.
XC série je o poznání akčnější, ale nakonec se stala mojí nejoblíbenější JRPG sérií. Nicméně dost špatně se to doporučuje, zejména ten první díl. Ten příběh se buduje dost pomalu, než přijde onen mindblowing moment.
XCX má pár minimálních mmo prvků (např. hráč si může do party najmout postavu jiného hráče), ale dá se hrát i sólo. Každopádně už za chvilku tomu vypnou online funkce.
Díky za reakci.
@Tainaru: Ne spíš já jsem se nedostatečně vyjádřil, my jsme pro ten termín v XG nakonec zvolili latinu a říkali jsme jim tedy právě také Agni.
@Red: Schválně jsem nostalgicky kouknul na svůj původní komentář po dohrání třetí Xenosagy a trochu jsem se zastyděl, s odstupem let a počtem zhlédnutých anime musím uznat, že to až tak nadpozemský zážitek nebyl. Přesto je to pro mě stále nejepičtější a nejkomplikovanější herní příběh od Xenogears, jednotlivé díly jsou také značně nevyrovnané, za mě první epizoda měla jednoznačně nejlepší příběh, ve druhé už bylo vidět, že byli nuceni krátit podobně jako u druhého disku Xenogears (Soraya si myslím i někde povzdechla, že ji mrzí co Xenosaga mohla být a nakonec nebyla), souboje byly také hrozně utahané a poměrně obtížné (což na druhou stranu bylo i plus), třetí epizoda měla nejlepší hratelnost, ale vzpomínám, že i tenkrát na mě konec emočně nezapůsobil až tak jako první epizoda. Takže když už nic jiného určitě doporučuji alespoň zhlédnout nějaký filmový sestřih.
Xenoblade jsem v podstatě nehrál, hlavně asi z toho důvodu, že co jsem viděl a slyšel, to na mě působilo jako offline MMO, kterých jsem nikdy nebyl fanoušek a příběh již prý nebyl tak propracovaný.
@Red: Schválně jsem nostalgicky kouknul na svůj původní komentář po dohrání třetí Xenosagy a trochu jsem se zastyděl, s odstupem let a počtem zhlédnutých anime musím uznat, že to až tak nadpozemský zážitek nebyl. Přesto je to pro mě stále nejepičtější a nejkomplikovanější herní příběh od Xenogears, jednotlivé díly jsou také značně nevyrovnané, za mě první epizoda měla jednoznačně nejlepší příběh, ve druhé už bylo vidět, že byli nuceni krátit podobně jako u druhého disku Xenogears (Soraya si myslím i někde povzdechla, že ji mrzí co Xenosaga mohla být a nakonec nebyla), souboje byly také hrozně utahané a poměrně obtížné (což na druhou stranu bylo i plus), třetí epizoda měla nejlepší hratelnost, ale vzpomínám, že i tenkrát na mě konec emočně nezapůsobil až tak jako první epizoda. Takže když už nic jiného určitě doporučuji alespoň zhlédnout nějaký filmový sestřih.
Xenoblade jsem v podstatě nehrál, hlavně asi z toho důvodu, že co jsem viděl a slyšel, to na mě působilo jako offline MMO, kterých jsem nikdy nebyl fanoušek a příběh již prý nebyl tak propracovaný.
@LaughingMan (03.03.2024 22:58): Zajímalo by mě, jestli jsi hrál Xenosagu či Xenoblade a případně jaký jsi měl na ně názor:)
@LaughingMan (03.03.2024 22:58): Moc díky, mrknu se na to. Překlad téhle hry musela být hrozná dřina. Ale aspoň, že to nebylo přes AI.
Hm, pardon, s tím XC3 jsem se asi nepřesně vyjádřil. Slovo Lamb se tam nepoužívá, pouze Agnus a Keves. Jejich význam tam taky nezazní, překlad jsem si musel zjistit sám :)
A díky za doplnění k Ethosu, to jsem nezkoumal. Tak už mi to dává více smysl. S tím, co se tam ve hře děje, se teda asi ani nedivím :)
Hm, pardon, s tím XC3 jsem se asi nepřesně vyjádřil. Slovo Lamb se tam nepoužívá, pouze Agnus a Keves. Jejich význam tam taky nezazní, překlad jsem si musel zjistit sám :)
A díky za doplnění k Ethosu, to jsem nezkoumal. Tak už mi to dává více smysl. S tím, co se tam ve hře děje, se teda asi ani nedivím :)
@Tainaru (03.03.2024 11:51): Nahrál jsem to někam jinam, s tím jazykovědným okénkem v komentáři jsi mě jinak docela uklidnil, dlouho jsme totiž váhali, jak překládat termín pro „pozemšťany“, říkat jim ovečky jako v angličtině nám přišlo divné (když i původní termín byl fonetický přepis anglického termínu Lambu, aby to Japonce netahalo za uši) tak vidím, že to Takahaši nakonec použil aspoň u XC :D. A také je docela zajímavé, jak jsi tam zmiňoval, že Ethos má blízko k naší církvi, ona to totiž je naše církev, termín Ethos byl výmysl překladatele, autor en překladu se totiž bál, že by to církev nenesla dobře, jak tam byla vyobrazena.
@Red (03.03.2024 16:31): Díky. Není to nijak urgentní, ovšem kdyby se to ke mně někdy nějak dostalo, tak budu rád :)
@Tainaru (03.03.2024 11:51): češtinu dělal LaughingMan, měl to bohužel uploadlý na ulozto. Tady byl naposledy před 100 dny, ale jinde na sociálních sítích je. Dám mu vědět přes csfd.
@raisen (03.03.2024 06:33): Je to každopádně velký zážitek. Škoda, že jsem si to nezahrál už někdy dřív :) Celkem chápu to případné čekání na remake, ale vzhledem k obsahovým záležitostem jsem téměř přesvědčen, že k němu nedojde. Dnešní svět tomu už těmto tématům zřejmě není příliš nakloněn, ale o to lepší je mít možnost se k takové hře vrátit. Hraní zdar :)
PS. koukám, že mi v jazykovědě vypadl překlad hebrejských Aveh a Kislev, což jsou názvy měsíců. Agnus a Keves jakožto latina a řečtina se týká jen XC3. Omlouvám se za výpadek, upřesnil jsem to.
PS do pléna - někde jsem tu v diskuzi viděl odkazy na češtinu, ale nenašel jsem žádné funkční odkazy. Překlad některých termínů by mě i zpětně zajímal.
PS. koukám, že mi v jazykovědě vypadl překlad hebrejských Aveh a Kislev, což jsou názvy měsíců. Agnus a Keves jakožto latina a řečtina se týká jen XC3. Omlouvám se za výpadek, upřesnil jsem to.
PS do pléna - někde jsem tu v diskuzi viděl odkazy na češtinu, ale nenašel jsem žádné funkční odkazy. Překlad některých termínů by mě i zpětně zajímal.
@Tainaru (komentář): Původně jsem chtěla hrát, až se k tomu dostanu, PS1 verzi, ale když vidím ty screenshoty z toho odkazu, tak si to budu muset ještě rozmyslet. Vypadá to dobře. Jinak skvělý komentář, ocenila jsem jazykovědnou vsuvku :)
@Drolin (01.10.2023 18:22): Xenosaga I jede přes emulátor PS2 perfektně. Vypadá přes něj i mnohem lépe než na původní PS2.
@Drolin (01.10.2023 18:22): Mám pc z 2014, emulator PCSX2. Jisté kolísání výkonu jsem zaznamenal, ale nebylo to dramatický.
Jednička mi šla na první dobrou, až na "provázky" kolem hl.postavy. Tam pomůže odstranit stíny.
Co mi pomohlo s graf. glitchy u dvojky a trojky jsem napsal do zajímavostí.
Jednička mi šla na první dobrou, až na "provázky" kolem hl.postavy. Tam pomůže odstranit stíny.
Co mi pomohlo s graf. glitchy u dvojky a trojky jsem napsal do zajímavostí.
Ja už mám klidný nedělní večer, tak mně nerozrušujte :)
@Drolin (01.10.2023 18:22): Jestli to někdy remasterují, tak na Switch. Mně by stačil i pouhý port, kamkoliv. Xenogears to samé.
@Fritol (01.10.2023 18:19): Tam mě "vydrtila" emulace PS2 a extrémní nefunkčnost Xenosagy... na novém PC už by to mohlo být lepší? Nebo počkat až to zandají na PS5?!
@Drolin (17.01.2018 23:48): Jak to vypadá s tou Xenosagou teda, už rozehráno?
@Charllize (11.02.2022 18:18): Jop, letos Chrono Cross, příští rok Xenogears. :)
@Fritol (11.02.2022 18:17): Já prave čekal ze oznámí remaster, nebo něco, a ono nic :) Tak možná za rok až bude 25 ..
Hra dnes má 24. výročí. Už bych ji letos mohl rozehrát tedy. :)
Kdo byste chtěl zkusit novou verzi češtiny: http://www.xenogearscz.ic.cz/
@Red (04.10.2018 00:09): To ti ma pripominat ze jsi porad clovek co ma dusi a srdce, pac pri podobnych depresivnich totalnich udalostech se snadno muze stat ze o to lidstvi prijdes:)
Neco ve smyslu : ja tu resim zasadni veci totalniho vyznamu, vsude jen hnus a smrt a uz je to tak dlouho ze jsem nedavno nechal vystrilet vesnici protoze to jinak neslo a bylo to pro dobro veci.
No, a mozna kdyz bys vic pomahal kamaradce co te ma rada tak bys to neudelal:)
Neco ve smyslu : ja tu resim zasadni veci totalniho vyznamu, vsude jen hnus a smrt a uz je to tak dlouho ze jsem nedavno nechal vystrilet vesnici protoze to jinak neslo a bylo to pro dobro veci.
No, a mozna kdyz bys vic pomahal kamaradce co te ma rada tak bys to neudelal:)
@Red (04.10.2018 00:09): Zrovna ta "soylent green" narážka je něco co na té hře nesnáším nejvíc...:)
Citan to ví celou dobu a ten zmrd je nevaruje a řekne jim to až je příliš pozdě? Navíc když se vyznáš v popkultuře, takže je ti to jasné taky a můžeš jen zírat jaký "kamarád" Citan je?
Být Feiem, tak mu v té chvíli rozmlátím ciferník.
Citan to ví celou dobu a ten zmrd je nevaruje a řekne jim to až je příliš pozdě? Navíc když se vyznáš v popkultuře, takže je ti to jasné taky a můžeš jen zírat jaký "kamarád" Citan je?
Být Feiem, tak mu v té chvíli rozmlátím ciferník.
@Red (04.10.2018 00:09): Jenže nedohrát to je jako bych to nehrál :-) Prostě rest, nesplněná záležitost.
@Ringo (03.10.2018 22:52): Buď rád, hrál jsi tu lepší polovinu.
@Charllize (03.10.2018 20:06): Jinak co se týče tý temnosti příběhu tak mě ty japonský hry pořád dostávaj. Přeměňování lidí na nestvůry, jejich zpracovávání na maso, existence všech lidí je jen pro vytvoření zbraně, ztráta smyslu života a naděje, mučení a týraní, matkovražda, ničení měst a lidí obecně a na druhý straně Chu Chu, vtípky a dobírání, odznaky a plány a rozhovory typu buď sebou, pomoz kamarádce zachráníš svět atd.
@Charllize (03.10.2018 20:06): Jinak co se týče tý temnosti příběhu tak mě ty japonský hry pořád dostávaj. Přeměňování lidí na nestvůry, jejich zpracovávání na maso, existence všech lidí je jen pro vytvoření zbraně, ztráta smyslu života a naděje, mučení a týraní, matkovražda, ničení měst a lidí obecně a na druhý straně Chu Chu, vtípky a dobírání, odznaky a plány a rozhovory typu buď sebou, pomoz kamarádce zachráníš svět atd.
To já trapně ztratil na konci prvního CD savy a dodnes tato monstrozita od té doby u mě čeká na další rozehrání s tím, že ji dotáhnu do konce :-) Času je čím dál méně :-)
@Red (03.10.2018 20:02): Jo to souhlasim. Ten druhy disk jsem kolikrat chtel zabalit ale nakonec mi to nedalo, pac me zajimalo co a jak. A jestli mam byt uprimny tak prave tohle me odrazuje uz leta od toho si to zahrat znovu :)
Ale i presto se mi proste pribeh i hra libily.
Pak si muzes dat Xenosagu, na emulatoru by mela jet dobre. :)
Ale i presto se mi proste pribeh i hra libily.
Pak si muzes dat Xenosagu, na emulatoru by mela jet dobre. :)
@Charllize (03.10.2018 12:53): Jo něco z toho jsem věděl, přeci jen se upsat takovému velkému RPG není jen tak...kdyby tu hru opravdu dodělávali stejně poctivě jako první disk tak je to dost možná nejdelší RPG vůbec a ne jenom na jeden další disk:)
Ty vysvětlovací orgie IMHO tomu i příběhově dost ubližujou. Příběh může být jak chce vymyšlen geniálně, ale záleží hodně na tom jak je vyprávěn a v týhle formě mi rozhodně sedí "méně je někdy více".
Ty vysvětlovací orgie IMHO tomu i příběhově dost ubližujou. Příběh může být jak chce vymyšlen geniálně, ale záleží hodně na tom jak je vyprávěn a v týhle formě mi rozhodně sedí "méně je někdy více".
@Red (03.10.2018 00:26): Ona ta hra je v tomhle smeru tak trochu nedokoncena. Proste se to cele na druhem disku zvrhlo v takove vysvetlovaci orgie ktere neberou konce, ale i tak pribeh Xenogears povazuju za jeden z nejlepsich co jsem hral. Autori proste zjistily ze toho je moc, a udelat to lip vizualne a herne uz nezvladli.
Mam taky takovou svou teorii ze Tetsuya Takahashi uz v te dobe co na Xenogears delal vedel ze Square mu dalsi pokracovani nepovoli a tak tam chtel co nejvic vysvetlit. Mimochodem Xenogears meli byt puvodne jakysi sequel Final Fantasy 7 ale settingem a urcitou davkou temnejsiho pribehu se tak nestalo. Nevim, FF7 ma ten pribeh mozna jeste temnejsi a depresivnejsi i kdyz asi v nekterych ohledech ne tak brutalni. Kazdopadne Takashi po Xenogears ze Square odesel, zalozil Monolith soft a bylo. Mozna to je skoda a mozna toho ve Square dodnes lituji. Pro me osobne jde o jednoho z nevyznamnejsich japonskych hernich autoru spolu ze Sakagutchim.
Mam taky takovou svou teorii ze Tetsuya Takahashi uz v te dobe co na Xenogears delal vedel ze Square mu dalsi pokracovani nepovoli a tak tam chtel co nejvic vysvetlit. Mimochodem Xenogears meli byt puvodne jakysi sequel Final Fantasy 7 ale settingem a urcitou davkou temnejsiho pribehu se tak nestalo. Nevim, FF7 ma ten pribeh mozna jeste temnejsi a depresivnejsi i kdyz asi v nekterych ohledech ne tak brutalni. Kazdopadne Takashi po Xenogears ze Square odesel, zalozil Monolith soft a bylo. Mozna to je skoda a mozna toho ve Square dodnes lituji. Pro me osobne jde o jednoho z nevyznamnejsich japonskych hernich autoru spolu ze Sakagutchim.
@Red (03.10.2018 00:41): Tak to mám stejné. Obě hry určitě musím (do)hrát. Co jsem zkoušel tak jsem se bavil. Jen najít vhodný čas, kdy nemá člověk rozehrané nic jiné. Ono PSX mám na budoucí měsíce (a rok) jako hlavní platformu.
@Drolin (03.10.2018 00:38): Po Vagrant story jsem vedle Parasite Eve kvůli výzvě pokukoval., Ale nakonec jsem dal přednost adventuře.
@Red (03.10.2018 00:36): Tak to abych si pustil :(
No, tuto nádheru bych měl znovu zahrát, někdy. Tedy asi po Vagrant Story a Star Ocean II.
No, tuto nádheru bych měl znovu zahrát, někdy. Tedy asi po Vagrant Story a Star Ocean II.
Deathblow 3 XS je na tebe málo:)
@Red (03.10.2018 00:30): Spíše ty! Za to šílené ohodnocení takové kráse.
:O
I Xeno 7/10 je šílenost.
:O
I Xeno 7/10 je šílenost.
@Drolin (03.10.2018 00:27): Ty si opravdu někdy koleduješ o fyzické násilí:))
@Red (03.10.2018 00:26): <3
Tak to má být! Od skvělého žánru k nejlepšímu. Ale stále, Higurashi 5 procent, wtf.
Tak to má být! Od skvělého žánru k nejlepšímu. Ale stále, Higurashi 5 procent, wtf.
@Charllize (02.10.2018 23:53): Právě že jsem, předtím Fei jen neseděl. Z epického jrpg se stává jen vizuální novela:(
@Red (02.10.2018 23:19): Hmm..pokud jeste nejsi na druhem disku tak jsi v tom ohledu co pises nic nezazil, proste bude hur, a o hodne:)
Ach jo. Ten pohled jak Fei n sedí na židli a odklikávám jen text mě hodně bolí. To by byl námět na remaster restoration version! :)
@Ringo (24.07.2018 20:24): s tim skakanim souhlasim a neprehlednym 3D taky. Hledani dveri tocenim kamery mi je hodne povedome.
@Red (24.07.2018 19:35): Jediné, cop jsem hře vytýkal, tak 3D platform skákání, tohle v té hře prostě být nemělo, vyskákat v 3D tunelu po různě rozhozených trubkách byl pro mě nadlidský výkon a nakonec jsem ho řešil savestatem, kdy jsem si vždycky uložil, když se povedlo někam vyskočit a loadnul, když jsem spadnul :-) Ale jinak ostatní aspekty hry super. Sice jsem někdy žasnul, jak autoři dokázali namíchat koktejl graficky odpudivých a zároveň zajímavých lokací, ale bral jsem to jako nenapodobitelnou fazónu a charakteristický znak této hry.
Tak abych i hru hodnotil, zatím mi vadí hlavně to, že je to 3D s otáčecí kamerou, pro mě hrozně nepřehledné. Motám se po základně jak nevidomý v lese, po každých deseti krocích se točím se jak káča aby mi neunikly nějaký dveře. No a jinak mi vadí klasický neduh jrpg - souboje s animacema pořád dokola, proklikávací menu s deseti podmenu, portréty mužů vypadajících jako ženy atd..
Co se mi docela líbí je grafická stylizace a animace postav. Dobrý nápad s těmi komby, zatím mi to ale nepřipadá jako plně využitý potenciál. No a samozřejmě geary, to je fajn bejt v takových potvorách:)
Příběh odsýpá, obsah zatím nehodnotím, jsem úplně na začátku.
Co se mi docela líbí je grafická stylizace a animace postav. Dobrý nápad s těmi komby, zatím mi to ale nepřipadá jako plně využitý potenciál. No a samozřejmě geary, to je fajn bejt v takových potvorách:)
Příběh odsýpá, obsah zatím nehodnotím, jsem úplně na začátku.
@Red (23.07.2018 22:41): Já to pochopil tak, že trénováním na 100 myslí opravdu jen naučení. Nové Deathblows se učíš používáním komb, které ještě nemáš naučené, ideálně ty které jsou další v pořadí, ale asi to také nefunguje na 100 %.
@Charllize (23.07.2018 22:48): Myslím, že by to platilo i o Sony, on celý ten rozhovor je dost zajímavý (Takahaši není moc lidumil :). Je v něm i zajímavý náhled do chodu velkých japonských studií a rozhodně neplatí, že velké jméno si může diktovat, co bude dále tvořit a u Nintenda to zdá se platí dvojnásob.
Oprava, myslel jsem pod kridla Square...
@LaughingMan (23.07.2018 22:16): Já čerpám z tohodle, přijde mi to nejpřehlednější:
http://shrines.rpgclassics.com/psx/xeno/deathblows.shtml
The simple but most effective way to learn Deathblows: instead of using Deathblows you have already learned, try using the last Deathblow you could reach (when you have only six AP, the sequence would be X, X). All the lower Deathblows will slowly develope while you train. after you've reached 100% in your last Deathblow, start training the next Deathblow directly below it (there's a good chance you'll have learned it by now or be at 90%). If a Deathblow learning rate doesn't advance at all, try changing the Deathblow you're using until it starts working.
Jen právě nevím jestli trénováním na 100 myslí opravdu jen naučení nebo je tam nějaké číslo po už naučení, které nevidím. Taky řiká že když se naučíš vyšší kombo tak se zlepšují ty pod ním, ale jak jestli už jsou naučený? Z toho textu jsem zmatený. Každopádně učím se to tak že používám ty údery podle tabulky a to číslo u komba se zvyšuje.
Ale v obtížnosti zatím absolutně bez problému, asi právě i tím, že jsem si prošel ty tabulky.
http://shrines.rpgclassics.com/psx/xeno/deathblows.shtml
The simple but most effective way to learn Deathblows: instead of using Deathblows you have already learned, try using the last Deathblow you could reach (when you have only six AP, the sequence would be X, X). All the lower Deathblows will slowly develope while you train. after you've reached 100% in your last Deathblow, start training the next Deathblow directly below it (there's a good chance you'll have learned it by now or be at 90%). If a Deathblow learning rate doesn't advance at all, try changing the Deathblow you're using until it starts working.
Jen právě nevím jestli trénováním na 100 myslí opravdu jen naučení nebo je tam nějaké číslo po už naučení, které nevidím. Taky řiká že když se naučíš vyšší kombo tak se zlepšují ty pod ním, ale jak jestli už jsou naučený? Z toho textu jsem zmatený. Každopádně učím se to tak že používám ty údery podle tabulky a to číslo u komba se zvyšuje.
Ale v obtížnosti zatím absolutně bez problému, asi právě i tím, že jsem si prošel ty tabulky.
@LaughingMan (23.07.2018 22:20): to uz tady jednou bylo..viz Xenosaga:) A momentalne pod nintendem bych nic takoveho asi necekal. Spis budou dal rozsirovat Xenoblade a pripadne co si Nintendo rekne. Pro zacatek by me stacil remaster Xenosagy, ale s tim nema takahasi co delat. Ale verim mu ze by to chtel, to xeno univerzum je jeho zivotni dilo.
Cele se to blbe seslo. Monolith mel pekne naslapnuto s Xenosagou, coz nevyslo a prilezitosti se chopilo Nintendo. Ja proste verim ze kdyby Monolith presel treba pod kridla Sony tak tu uz davno pokracovani Xenogears mame. Ale jsou to jen moje vzdusne zamky..hehe:)
Cele se to blbe seslo. Monolith mel pekne naslapnuto s Xenosagou, coz nevyslo a prilezitosti se chopilo Nintendo. Ja proste verim ze kdyby Monolith presel treba pod kridla Sony tak tu uz davno pokracovani Xenogears mame. Ale jsou to jen moje vzdusne zamky..hehe:)
Jedna zajímavá zpráva, když jsem se teď zase trochu začal zajímat o všechno kolem Xenogears, narazil jsem na nedávný rozhovor s Takahašim, kde k otázce vydání dalších epizod Xenogears odpovídá takto:
…I’m sorry that we’ve only been talking about “Xenogears”, but my staff really wanted me to ask something.
For “Xenogears”, you’ve said before that the game is six episodes. What happened to that? This is just a question from a fan. (laughs)
Takahashi: For as long as I’m alive, I want to release the “answers” someday.
Everyone: Woahh!
Hashino: I think the fans will love that answer. Thank you very much.
…I’m sorry that we’ve only been talking about “Xenogears”, but my staff really wanted me to ask something.
For “Xenogears”, you’ve said before that the game is six episodes. What happened to that? This is just a question from a fan. (laughs)
Takahashi: For as long as I’m alive, I want to release the “answers” someday.
Everyone: Woahh!
Hashino: I think the fans will love that answer. Thank you very much.
@Red (23.07.2018 01:45): Myslím, že ne, ten systém je takový podivný, vlastně jsem ani nikdy pořádně nepochopil, jakým způsobem se postavy ty komba učí.
Hele když se naučím to kombo (deathblow), tak využíváním ho už nezlepšuju?
@Drolin (21.07.2018 15:10): To né, já musím mít svůj vývoj postav, nechtěl bych hrát vyvinuté postavy někým jiným. Já se na to v podstatě i těším, na celou Xeno sérii.
@Ringo (21.07.2018 11:16): Na internetu jde najít savy do emu prakticky ze všech částí. Když si vzpomenu stoky, tak bych hned takové pasáže raději přeskočil.
Ale také plánují někdy dokončit, opravdu unikátní jRPG.
Ale také plánují někdy dokončit, opravdu unikátní jRPG.
Tohle jsem hrál kdysi strašně dlouho, pak jsem změnil comp a zjistil jsem, že jsem si nepřetáhl správné savy, byl jsem na konci disku 1. Léta čekám, a frustrace ze ztráty savu opadne a rozehraji to znovu :-)
@Red (20.07.2018 01:08): tip do zacatku je aby ses pripravil na disk 2, dusevne i fyzicky :)
Rozehráno, v hledáčku jsem to měl delší dobu, požadavek LaughingMana byl dobrým impulsem spojit příjemné s užitečným. Hraju to na pc přes epsxe s gamepadem.
Kdyby byly nějaký tipy do začátku, beru je:)
Kdyby byly nějaký tipy do začátku, beru je:)
@LaughingMan (10.07.2018 18:10): Hmm. Ja je hral anglicky, a musim rict ze druhej disk s moji tehdejsi znalosti anglictiny bylo docela peklo. Takze mam urcite v planu si to jeste zahrat a proti cestine bych nic nenamital, i kdyz ted uz umim anglicky o mnoho lepe nez tenkrat. Jenze problem vezi v tom ze moje takzvana fronta her je dlouha ja nemeckej zakop za prvni svetove a opravdu netusim kam bych ty Xenogears nacpal, vzhledem k tomu ze jsem je uz jednou hral. Bylo by fajn spojit prijemne z uzitecnym, ale nevim. Kdyz se ti nikdo neozve tak to jeste prehodnotim, ale nic neslibuju. Urcite je tady plno lidi co tuhle skvelou hru nehrali, tak se snad nekdo ,,obetuje,, :)
Tak už se blížím ke konci s revizí češtiny, nenašel by se tu někdo, kdo by mi udělal „betatest“, to znamená dohrát celou hru (změny v překladu se týkaly zejména hlavní příběhové linky, nemusíte tak hru procházet na 100 %), vzhledem k tomu, že už si pamatuji celý scénář téměř nazpaměť, se mi do toho samotnému vážně nechce :), myslím, že i pokud jste kdysi hru hráli v angličtině a chtěli byste si ji připomenout, měla by pro vás čeština smysl, spousta dialogů dává větší smysl.
@Charllize (18.01.2018 00:07): Na tohle jsem dnes taky narazil. Vypada to moc pěkně, originálně. Těžko říct, jestli jde o časovou exkluzivitu nebo do toho Nintendo zainvestovalo, protože to v Japonsku ani nevydávají, co jsem se tak dočetl. Uvidíme...
@Drolin (18.01.2018 00:02): ja na tyhle ,,pixel,, hry uz nejsem. Pac jsem si jich uzil dost na PS1. Ale tohle me zaujalo. zajimava kombinace pixelu a moderny..ale jen na Switch zrejme.
https://www.youtube.com/watch?v=E-lnvBXy68Q&t=12s
https://www.youtube.com/watch?v=E-lnvBXy68Q&t=12s
@Ringo (17.01.2018 23:58): Musíš si dát pauzu od Civky a podobných žroutů drahoceného času :)).
Já nyní raději stopnul hraní těchto větších (j)RPG, a hraji hry jako LSD, Everything, Hidden Folks... právě se bojím toho, že u velkého RPG bych nyní ještě při škole neměl tolik času. Ale tedy, až vyjde překlad na Moon: Remix RPG Adventure, ruším vše jiné!
Já nyní raději stopnul hraní těchto větších (j)RPG, a hraji hry jako LSD, Everything, Hidden Folks... právě se bojím toho, že u velkého RPG bych nyní ještě při škole neměl tolik času. Ale tedy, až vyjde překlad na Moon: Remix RPG Adventure, ruším vše jiné!
@Charllize (17.01.2018 23:56): Je to tak, některé savepointy nefungují, ukládám v nich přes savestat.
@Drolin (17.01.2018 23:55): Já jsem kdysi po roční pauze dojel Final Fantasy 8 a dokonce po dvouleté pauze jsem dohrával z uložené pozice Pool of Radiance (ten starý z Gold Boxu). Ale mám asi 4 hry, které mi leží už 5 let, nejsem schopen se ponořit do finální lokace v Rogue Galaxy, ta hra mě ke konci přestala strašně bavit a nutil jsem se, aby mě bavila, protože krásná grafika, ale asi mě fakt nebaví a nevím, jestli to dorazím, je to fakt finální lokace :-) Snad 6 let mám rozjetou Wizardry 8, dostal sje mse daleko, ale nedohrál. O rozehraném Fate Gates of Dawn ani nemluvím, taky asi 5 let.
@Ringo (17.01.2018 23:54): dej si pozor u prvniho dilu Xenosagy pres emulaci na potize s ukladanim, nevim jestli to uz je poresene ale bylo to tak ze to neslo ulozit na urcitych save pointech nebo tak neco.
Jednicka a trojka jsou super..dvojka ujde, me vadil soubojak. Ale chapete tech dilu melo byt asi sest!!!
Jednicka a trojka jsou super..dvojka ujde, me vadil soubojak. Ale chapete tech dilu melo byt asi sest!!!
@Ringo (17.01.2018 23:51): Jak píše Charllize, já si sice uložené pozice ponechávám, ale tedy že bych se do nějaké hry vrátil po letech nebo ji po takovémto dlouhém odložení rozehrál znovu... to je jen u minima her.
Pauzy jsou zlo :).
Pauzy jsou zlo :).
@Charllize (17.01.2018 23:53): Xenosaga je podle mě hodně povedená. Druhý díl jsem nějakou dobu hrál a oproti kritice se mi líbil, možná mi přišel více přehledný. Teď, když už můžu emulovat PS2 a hry v pohodě spouštět přes comp mohu použít i své NTSC origošky a už jsem prubnul Xenosahu 1, nedostal jsem se moc daleko, ale ta je snad ješětě lepší než dvojka. No a trojka by měla být pecka, taky mám schovanou v poličce na zahrání :-)
@Charllize (17.01.2018 23:47): No, v podstatě to tam máš pravdivě. U takových her si pak i říkám, jestli je radši neprodat, ať mi pořád v polici nesvítí jako závazek, který budu muset splnit :-)
@Drolin (17.01.2018 23:48): No, Xenosaga. Ach jo. takova promarnenan sance..takove veledilo to melo byt. Ale nakonec to pri te vsi bide dopadlo docela ok.
Jinak Xenogeras jsou taky muj rest, druhy disk jsem desive odflaknul. Az tak ze jsme odklikaval rozhovory, tenkrat zoho na me bylo proste moc:(
Jinak Xenogeras jsou taky muj rest, druhy disk jsem desive odflaknul. Az tak ze jsme odklikaval rozhovory, tenkrat zoho na me bylo proste moc:(
@Drolin (17.01.2018 23:48): Já jsem snad projel ten první disk, u druhého jsem si říkal, dost, pauzička, je třeba dělat něco jiného a najednou sjem se k tomu už nevrátil. Mám pocit, že snad 100 hodin jsem tomu dal.
@Ringo (17.01.2018 23:46): Také bych rád, ale zase vím, že ten čas asi už nenajdu (tedy v nejbližších letech). Ale o to více mě zajímá Xenosaga, na tu se těším.
A jak píšeš, ty obtížné začátky jsou ten důvod, proč jsem se do hry znovu nepustil. A to jsem zkoušel rozehrát znovu s češtinou od Laughing Mana.
A jak píšeš, ty obtížné začátky jsou ten důvod, proč jsem se do hry znovu nepustil. A to jsem zkoušel rozehrát znovu s češtinou od Laughing Mana.
@Ringo (17.01.2018 23:46): na to pozor. Viz bod cislo 4 v mem profilu:)
Hra je to pořád vynikající, ale co mě už kdysi prudilo byly plošinkové pasáže, vyskákat v otáčivém 3D prostoru někam po trubkách, přičemž vás stále náhodně přepadávají nepřátelé a hra nějak nepochopí, že jste po dvacáté blbě skočili a spadli, že tam schválně nepobíháte dokola, aby nastal souboj pro grind. Ale příběhově je to parádička, souboje jsou fajn, atmosféra by se dala krájet. Bohužel mě čeká někdy tuhle obtížnou hru hrát znova, poprvé jsem se nedostal na disk 2, hra je totiž docela rozsáhlá a nastala klasická pauza, kdy mi do hraní něco vlezlo a ta pauza už je tak dlouhá, že bych si nevzpoměl, kde jsem to vlastně skončil. Takže někdy, až bude hromada času, to dám znovu :-)
@Charllize (21.11.2017 20:16): Díky za info, stránku jsem založil, tak uvidíme...
@LaughingMan (21.11.2017 19:59): doporucil bych stranky preklady her, nevim jestli tam uz ta cestina na Xenogears neni, ale mam dojem ze ne. tam by jsi se dozvedel jestli by zajem o upravu byl nebo ne. Tuhle tam nekdo predelaval preklad Morrowindu a celkem o to zajem byl.
https://prekladyher.eu/
https://prekladyher.eu/
@Charllize (20.11.2017 20:41): Což o to, čas bych měl a i docela chuť, ale s tím zájmem si nejsem jistý. Přijde mi, že zub času se na hře hodně podepsal, je tu vážně někdo, kdo o Xenogears ještě neslyšel a chtěl by to zkusit nebo zvažuje znovurozehrání?
Jinak docela zajímavý rozhovor s překladatelem japonských RPG, Xenogears byl jeho vůbec první větší projekt:
https://www.ffcompendium.com/h/interview.shtml
Jinak docela zajímavý rozhovor s překladatelem japonských RPG, Xenogears byl jeho vůbec první větší projekt:
https://www.ffcompendium.com/h/interview.shtml
@Solidor (20.11.2017 22:01): muzes pridat hlas odkaz Ale jelikoz ta petice bezi uz asi 2 nebo tri roky, pochybuju ze z toho neco bude:)
@Charllize (20.11.2017 21:12): On i ten nejednotný vizuál jednotlivých dílů a neschopnost udržet stejné dabéry (KOSMOS ve dvojce byla hrozná) té sérii moc neprospěl. Ale hlavně souboják ve dvojce si je takový utahaný a celkově to nebyla moc dobrá hra. Jedničku mám ale rád (hlavně její battle theme si pamatuju dodnes :)), i když trojka byla asi nejlepší.
A celá tahle série by si určitě zasloužila remaster.
A celá tahle série by si určitě zasloužila remaster.
@Solidor (20.11.2017 21:07): Jo, to je pravda. Ale porad se nemuzu zbavit dojmu ze to mohlo byt daleko lepsi, ja vim..kdyby..kdyby..
taky za celkem velky prusvih Xenosagy povazuju ze v Evrope vysel jen druhy dil, sice s velkou reklamou a i zakladni edice byla paradni, ale kdyz uz nemohli jednicku (aspon byl pribeh u dvojky formou filmoveho DVD), ten treti dil tady vydat mohli, ale jak pises, zrejme to byl pruser obrovsky. Eh ,me se dvojka libila nejmin ze vsech.
Ja byl na Xenosagu tenkrat neskutecne nehypovanej, sprcha prisla kdyz se zjistilo ze nevyjde v Evrope. Nastesti jeden znamy ji koupil v americe, takze jsem ji nakonec hral asi s pulrocnim spozdenim. Mno, a pokud bych mel byt uprimny, byl jsem z toho celkem zklamany, tak moc ze jsem to ani nedohral. Az po letech kdy uz byli vsechny tri dily venku jsem to dal cele v kuse a bylo to o dost lepsi. Dneska na to vzasade vzpominam jako na kvalitni serii.
taky za celkem velky prusvih Xenosagy povazuju ze v Evrope vysel jen druhy dil, sice s velkou reklamou a i zakladni edice byla paradni, ale kdyz uz nemohli jednicku (aspon byl pribeh u dvojky formou filmoveho DVD), ten treti dil tady vydat mohli, ale jak pises, zrejme to byl pruser obrovsky. Eh ,me se dvojka libila nejmin ze vsech.
Ja byl na Xenosagu tenkrat neskutecne nehypovanej, sprcha prisla kdyz se zjistilo ze nevyjde v Evrope. Nastesti jeden znamy ji koupil v americe, takze jsem ji nakonec hral asi s pulrocnim spozdenim. Mno, a pokud bych mel byt uprimny, byl jsem z toho celkem zklamany, tak moc ze jsem to ani nedohral. Az po letech kdy uz byli vsechny tri dily venku jsem to dal cele v kuse a bylo to o dost lepsi. Dneska na to vzasade vzpominam jako na kvalitni serii.
@Charllize (20.11.2017 20:41): Hlavně je šlechtí, že po neúspěchu druhé Xenosagy tu třetí vůbec udělali. A myslím, že příběhově většinu věcí dokázali uspokojivě vysvětlit.
@LaughingMan (20.11.2017 19:46): porad mas moznost cestinu upravit (chapu ze se ti asi nechce) urcite by si to svoje fandy naslo. Aspon tady na databazi. Plno lidi si tady porad ohani Chrono Triggerem a tohle ani nehrali, treba by jim cestina s novym vyznenim pomohla si to zahrat.
Jo Xenosaga je cela podivna a trpi podobnym neduhem jako Xenogears, prvni dil obsahuje pomerne mensi dej a min informaci, pac pocitali jeste ze tech dilu bude hodne a vse pomalu a kvalitne vysvetli, jenze ouha a druhy a treti dil je jak na toboganu. Ale herne mam nejradsi trojku, byla takova vypiplana aspon v tomhle smeru, jakoby se chteli omluvit ze to proste nejak nezvladli (monolith za to samo nemohl, spis Namco). Ale at je to jak chce za pekny remaster tehle trilogie na PS4 bych se vubec nezlobil, preci jen to dobre je:)
Taky by me zajimalo na jakou chvili si SE schovava pravou licenci Xenogears, jestli to maji v umyslu pohrbit nekde v archivech tak by to byla skoda. To tema je natolik epicke ze by z toho sla udelat neskutecna hra, z dnesni technologii.
Jo Xenosaga je cela podivna a trpi podobnym neduhem jako Xenogears, prvni dil obsahuje pomerne mensi dej a min informaci, pac pocitali jeste ze tech dilu bude hodne a vse pomalu a kvalitne vysvetli, jenze ouha a druhy a treti dil je jak na toboganu. Ale herne mam nejradsi trojku, byla takova vypiplana aspon v tomhle smeru, jakoby se chteli omluvit ze to proste nejak nezvladli (monolith za to samo nemohl, spis Namco). Ale at je to jak chce za pekny remaster tehle trilogie na PS4 bych se vubec nezlobil, preci jen to dobre je:)
Taky by me zajimalo na jakou chvili si SE schovava pravou licenci Xenogears, jestli to maji v umyslu pohrbit nekde v archivech tak by to byla skoda. To tema je natolik epicke ze by z toho sla udelat neskutecna hra, z dnesni technologii.
@Charllize (20.11.2017 18:45): Máš pravdu, tvůrčí záměr to opravdu nebyl a kdybych o tom před rozehráním věděl, možná bych k tomu přistupoval jinak, ale chtěl jsem vyjádřit svůj dojem, že si nemyslím, že by mi to zážitek ze hry příliš pokazilo, jak to zde i například odkazovaná recenze líčí.
Nedokončení Xenosagy mě mrzí možná ještě více, třetí epizoda se sice některé příběhové zkratky, které vznikly v druhé epizodě snažila napravit, ale už to na mě prostě nepůsobilo celistvým dojmem.
Nedokončení Xenosagy mě mrzí možná ještě více, třetí epizoda se sice některé příběhové zkratky, které vznikly v druhé epizodě snažila napravit, ale už to na mě prostě nepůsobilo celistvým dojmem.
[neexistující příspěvek]: ja to vubec nemyslel tak ze by to bylo otravne. Jen pomer mezi cistym hranim na disku 1 a 2 je dost velky. A co vim tak autori to nemeli v umyslu aby to tak bylo. Jenze uz nemeli cas a prostredky vsechno prevest lepe, takze se to zvrhlo na vysvetlovaci orgie. Vubec tahle serie trpi usekavanim a zkracovanim. Xenosaga byla taky puvodne planovana na vic dilu nez tri.Svet xenosagy jiny je i postavy ale mohutne odkazy protinaji celou hru a proste to dle meho patri k sobe..Xenoblade je uz jina pohadka.
@Charllize (19.11.2017 21:52): Upřímně v době kdy jsem poprvé hrál Xenogears, tak mi druhý disk ani nevadil spíše naopak, koneckonců příběh je to, co mě u hry drželo, tehdy jsem to bral jako tvůrčí záměr, který v mých očích umocnil epičnost celého příběhu. Kromě toho graficky tehdy ještě japonská RPG nestála za moc, proto při pohledu na rozpixelované sprity stejně hrála dost roli představivost.
Češtinu mám na svědomí a hodně mě mrzí, že jsem s ní pár let nepočkal, on totiž již překlad z japonštiny do angličtiny je v mnoha věcech zavádějící a nesmyslný. Existovala stránka, která všechny faktické chyby rozebírala, kdybych o ní tehdy věděl, při překladu bych vycházel z ní.
Xenogears byla součástí nikdy nevniknuvší šestidílné série. Xenosaga by s jeho světem neměla mít (i kvůli právům) nic společného nebo minimálně nebylo nic oficiálně potvrzeno.
Češtinu mám na svědomí a hodně mě mrzí, že jsem s ní pár let nepočkal, on totiž již překlad z japonštiny do angličtiny je v mnoha věcech zavádějící a nesmyslný. Existovala stránka, která všechny faktické chyby rozebírala, kdybych o ní tehdy věděl, při překladu bych vycházel z ní.
Xenogears byla součástí nikdy nevniknuvší šestidílné série. Xenosaga by s jeho světem neměla mít (i kvůli právům) nic společného nebo minimálně nebylo nic oficiálně potvrzeno.
@Drolin (19.11.2017 21:13): Jo. Az teda na disk 2 kde se to vsechno snazily vysvetlit a doslo k tomu ze kdyby se tam neodehravali pulhodinove kecaci sceny musely by pridat jeste disk 3 : )
kazdopadne jedno z nej rpg PS1 doby ktera u nas nikdy nevyslo :(
pro pripadne zajemce o emulovanou verzi a nevladnou anglictinou (a ze to u tyhle hry je potreba jako u zadny jiny) tak existuje cestina..docela kvalitni.
PS: uprimne, kdyby me nekdo pozadal at mu vysvetlim dej Xenogears asi bych ho poslal nekam, pac vubec nevim jestli bych to dokazal. Ani po dohrani vsech tri dilu Xenosagy v tom nemam poradek. A nejspis asi uz nikdy mit nebudu. Cist nekolik desitek starnek eloboratu na internetu jak to je se mi nechce:)
kazdopadne jedno z nej rpg PS1 doby ktera u nas nikdy nevyslo :(
pro pripadne zajemce o emulovanou verzi a nevladnou anglictinou (a ze to u tyhle hry je potreba jako u zadny jiny) tak existuje cestina..docela kvalitni.
PS: uprimne, kdyby me nekdo pozadal at mu vysvetlim dej Xenogears asi bych ho poslal nekam, pac vubec nevim jestli bych to dokazal. Ani po dohrani vsech tri dilu Xenosagy v tom nemam poradek. A nejspis asi uz nikdy mit nebudu. Cist nekolik desitek starnek eloboratu na internetu jak to je se mi nechce:)
Jen málo her si více zasouží označení kultovní.
Jak některé hry lze označit za řemeslně kvalitní, ale jaksi nudné hry, tak Xenogears je přesný opak. Desítky chyb a přítěží při hraní, ale na druhou stranu desítky nových nápadů a pokus o něco, co přesahuje médium videoher.
Jak některé hry lze označit za řemeslně kvalitní, ale jaksi nudné hry, tak Xenogears je přesný opak. Desítky chyb a přítěží při hraní, ale na druhou stranu desítky nových nápadů a pokus o něco, co přesahuje médium videoher.