Na začátku prosince vyšel nový WHDLoad pro Amigu, který umožňuje užívat si hru se zvuky o několik řádů lepšími, než jsou na PC: WHDLoad balíček . Vypadá to, že verze na Amigu s rozšířenými zvuky je ta nejlepší, která existuje.
Diskuze
@Ringo (04.05.2022 13:57): Hmm, nevím, ale díky.
@boovol (04.05.2022 13:46): To jsem řešil kouzlem Petrify.
@Ringo (04.05.2022 07:09): V pátém. Našel jsem to i na videu a vskutku moc nechápu, co se tam děje. Zřejmě nastal čas na opětovný průchod. https://youtu.be/nAWjNRXn6_E?t=14178
@boovol (04.05.2022 00:25): Levitující předměty, které by nespadly? To si teď nějak nevybavuji, v kterém levelu to bylo?
@Ringo (24.05.2021 00:31): Máš můj obdiv, že jsi Cadavera pokořil víceméně bez návodu. Hrál jsem jej už dávno, nicméně si pamatuju, že jsem skončil v poslední úrovni skrze jakési levitující zásadní předměty, které mi poprvé spadly a bez uložení pozice, na kterou jsem si šetřil, jsem pokračoval dál, umřel jsem a poté jsem ani s návodem nepřišel na to, jak je opět získat, protože znovu levitovaly a už nespadly. Trošku humpolácký popis, ale nevíš, v čem byl háček? :)
@Ringo (24.05.2021 17:33): Mrknu na to!
@90210 (24.05.2021 13:17): Na blogu jsem dokonce napsal za recenzi 110% :-)
@Ringo (24.05.2021 00:31): Tyjo 100%? Ja mam strasne rad grafiku Cadavera, Bitmapove se tady fakt nezaprou, ale vubec mi to neslo hrat a ovladat. Mozna tomu dam jeste nekdy sanci!
@Ringo (24.05.2021 00:31): Tyjo, dobrá práce. Cadaver vedu v patrnosti už od doby, kdy ho Andrew neskutečně hypoval ve Score (i když očividně ne nezaslouženě), ale nikdy jsem k němu nesebral odvahu.
Cadaver konečně pokořen. I pátý level jsem se snažil dojet bez jakéhokoliv hintu či nahlédnutí do návodu, a až do samotného konce se to dařilo, nicméně v samotném závěru, před posledními dveřmi, které strážila lebka, žádající 2 bloodstone, jsem selhal. Dva dny jsem si lámal hlavu nad tím, jak získat dva bloodstone. Poslední patro prošmejděno do posledního kamene snad 10x. Tušil jsem, že klíčem je Jade, dokonce jsem na wiki začal studovat nerosty, zjistil jsem, že základ mám, zelený Jade. Bloodstone je zelený, s červenými fleky. No nakonec jsem ale mrknul na jednu větu hintu a bylo to jasné. To, co jsem zkoušel Xkrát nakonec mělo zafungovat, jenže jsem v tom dělal malou chybku. Nápad jsem měl správný, jen na to řešení jsem šel blbě. Takže jedno jediné zaváhání a kouknutí do hintu a level 5 nakonec dokončen, Dianos poražen, hra dohrána. Cadaver je nejdůmyslnější adventura, jakou jsem hrál, grafikcy nejhezčí a tak bych asi měl kapku překopat svůj TOP 10 v kategorii adventura. Jen se musím popasovat s tím, že to není klasická point and click textovka typu Indy 4, který u mě tomu žebříčku kraluje.
Takřka přesně po dvou týdnech dva levely Cadavera už prolezeny, Zatím v podstatě zcela bez návodu (když nepočítám jedno lehké naťuknutí z videa v levelu 1, kde byl u mě spíše problém s ovládáním (nezafungovalo mi read magic spell, protože jsem od potřebného svitku stal o milimetr vedle :-) A pak jsem ještě mrknul na malý hint, že královská pokladnice opravdu byla místnost někde skrytá a nebyla to žádná z těch, které jsou přístupny dveřmi okolo. Ale tím jsem se už v prvním levelu naučil veškeré zákonitosti a level dva jsem za druhý týden prošel bez jediného kouknutí pro radu. Splnění levelu mi to ukazuje na 95%, je tam jedna místnost, kde jsem nevěděl, co tam dělat, možná ještě nad tím popřemýšlím, ale pro vstup do levelu 3 to není důležité.
Mapa druhého levelu: https://www.oldgames.sk/dungeon-mapper/map.php?map=1269
Mapa druhého levelu: https://www.oldgames.sk/dungeon-mapper/map.php?map=1269
@Charllize (27.03.2021 12:39): Jo, Bitmap patří mezi to graficky nej a to i na dnešní dobu. Cadaver stále považuji za nejhezčí hru viděnou z rohového nadhledu.
@Ringo (27.03.2021 12:23): Pěkná mapka.
Ja to kdysi hrál na amize cd32, ale jelikoz to nebyla verze pro cd32 neslo to ukládat, takže mě po čase přestalo bavit pořad chodit od začátku.
Bitmapacky hry mám moc rad, ten jejich styl je k sežrání.
Jeste před par lety jsem koukal na jejich web, a teď nedávno už byl odpojeny a mrtvý. Asi už definitivně zavřeli kram.
Ja to kdysi hrál na amize cd32, ale jelikoz to nebyla verze pro cd32 neslo to ukládat, takže mě po čase přestalo bavit pořad chodit od začátku.
Bitmapacky hry mám moc rad, ten jejich styl je k sežrání.
Jeste před par lety jsem koukal na jejich web, a teď nedávno už byl odpojeny a mrtvý. Asi už definitivně zavřeli kram.
První level komplet prolezlý, zmapovaný, drak zabitý a musím teda říci, že jsem překvapen, jak je hra promyšlená a skvělá. Prvotní dojmy, které ve mně gameplay zanechal z dob, kdy jsem hru zkusil, proběhl několik místností, vystřílel všechny kameny, neschopen se trefit a pak padl v boji s nějakou skákací příšerou, to vše je pryč. Hra pečlivým průchodem získala dimenzi tajemného RPGčka s logickými puzzly, vše lze vyřešit rozvahou a v celém prvním levelu prakticky nic nebylo třeba řešit nějakým hbitostním či zručnostním umem. Hru bych přirovnal ke dvěma titulům. Místy to připomíná méně akční Zeldu, atmosféra a některá kombinatorika mi doslovy připomíná Ultimu Underworld 1, akorát v izometrickém provedení. Po Cadaverovi jsem vždy toužil kvůli grafiky, nyní mi plní sen i z hlediska hratelnosti. Jestli další levely budou mít kvalitu toho prvního, tak to je stovka jak vyšitá. To objevování krás starých her, které jsem z nějakého důvodu ve své době odložil je pro mě na hrách asi to vůbec nejkrásnější
Tady na ukázku moje kompletní mapa prvního levelu:
https://www.oldgames.sk/dungeon-mapper/map.php?map=1265
Tady na ukázku moje kompletní mapa prvního levelu:
https://www.oldgames.sk/dungeon-mapper/map.php?map=1265
@Ringo (24.03.2021 19:19): Těžce pozitivní zpráva' Já dycky věděl, že když se k tomu přistoupí s rozvahou, opatrností, pečlivostí, že to jako vono pude! :) Některé obrázky z této hry budu mít vždy jako ty nej ze všech her.
Tak, a přišla chvíle, kdy jsem se rozhodl tuhle, podle mě snad jednu z graficky nejkrásnějších her všech dob, fakt pokořit. Když jsem kdysi v Excaliburu 13 ve své době viděl obrázky kolem návodu na pokračování Pay Off, tak jsem si pořád představoval, jak tohle hraji. Byl to pro mě etalon toho nej, co bych chtěl na compu mít.
Když se mi však hra dostala do rukou, zklamaly mě trochu přílišné nároky na zručnost. Hra přišla v momentě, kdy jsem byl totálně vyprofilován na tahové hry a tohle bylo na mě prostě moc. Po třetí smrti nebo vyplýtvání kamenů, kdy se ne a ne trefit do nepřítele, jsem hru vypnul, odinstaloval a o pár let později při dalším pokusu došel ke stejnému závěru.
Nyní jsem se však do toho pustil s veškerou pečlivostí a zjistil jsem, že je to neskutečná a dokonalá božárna. Mám skoro projetý první level, mapuji to, místnost po místnosti pečlivě prozkoumávám a zapisuji ,co kde je. Grafika i na dnešní dobu neskutečná. Další důkaz, že jsou hry, které když si pustím s odstupem i 25 let, tak můžu zjistit, že mi ta hra přijde ještě lepší, než tehdy. Už se těším, až se dostanu ještě dál a budu o hře psát romány, udělám 100 screenů a pořádně to zdokumentuji. Jinak mě na to namotivovalo dohrání HeroQuestu 2, prostě ten rohový výhled na scénu mě strašně fascinuje. A z eBaye už ke mně putuje krabicová originálka, sice z XL edice, ale i s pokračováním Payoff v jednom :-)
Když se mi však hra dostala do rukou, zklamaly mě trochu přílišné nároky na zručnost. Hra přišla v momentě, kdy jsem byl totálně vyprofilován na tahové hry a tohle bylo na mě prostě moc. Po třetí smrti nebo vyplýtvání kamenů, kdy se ne a ne trefit do nepřítele, jsem hru vypnul, odinstaloval a o pár let později při dalším pokusu došel ke stejnému závěru.
Nyní jsem se však do toho pustil s veškerou pečlivostí a zjistil jsem, že je to neskutečná a dokonalá božárna. Mám skoro projetý první level, mapuji to, místnost po místnosti pečlivě prozkoumávám a zapisuji ,co kde je. Grafika i na dnešní dobu neskutečná. Další důkaz, že jsou hry, které když si pustím s odstupem i 25 let, tak můžu zjistit, že mi ta hra přijde ještě lepší, než tehdy. Už se těším, až se dostanu ještě dál a budu o hře psát romány, udělám 100 screenů a pořádně to zdokumentuji. Jinak mě na to namotivovalo dohrání HeroQuestu 2, prostě ten rohový výhled na scénu mě strašně fascinuje. A z eBaye už ke mně putuje krabicová originálka, sice z XL edice, ale i s pokračováním Payoff v jednom :-)
@mazar1234 (18.01.2018 19:26): Darkmere ma jednu z nejlepsik grafik vubec, podobny je jeste Dragonstone. Ani jedno jsem ale nehral, pac to bylo na Amigu.
@mazar1234 (18.01.2018 19:34): Bylo to pěkné, ale kvality grafického ztvárnění to Cadavera nepřekonalo.
@Ringo (18.01.2018 19:32): JO!
Darkmere, to som pred asi snáď 7 rokmi rozohral, ale nedostal som sa cez prvé 2 hodiny, nejako som s tým prestal a už sa k tomu nevrátil.... :-( ani neviem prečo.
Darkmere, to som pred asi snáď 7 rokmi rozohral, ale nedostal som sa cez prvé 2 hodiny, nejako som s tým prestal a už sa k tomu nevrátil.... :-( ani neviem prečo.
@mazar1234 (18.01.2018 19:26): Darkmere?
@Richmond (18.01.2018 19:12): Mne to vždy graficko/vizuálne pripomínaly Heimdally, ale gameplayovo je to asi dosť iné. Ešte jedna Amigácka hra s podobným vizuálom ale ani za boha si neviem spomenúť na názov teraz.
Já si jen vzpomínám na nepřiíliš dobré ovládání, které je dost kritické v akčních pasážích (souboje např.). Ringo mi ještě říkal, že prý je i omezená munice (kameny). Je to škoda, protože grafiku od bitmapových bratrů můžu vždy! Zajímavé je, že dle mého nevzniklo nic podobného (krom dvojky). Aspoň o ničem takovém nevím.
@Richmond (18.01.2018 18:54): Hral jsem to chvili kdysi a prosel nekolik obrazovek, nadherna grafika, ale podivny ovladani. To je problem rady tehdejsich her.
@Richmond (18.01.2018 18:54): Návod na to vyšiel a asi nie jeden takže dohrať by sa to malo dať, svojho času som po tej hre strašne túžil (obrázky v BITe), ale nikdy som ju nezohnal v aktuálnej dobe..... dnes už by som to určite nehral.
Jen 3 hodnocení včetně toho mého, které bych nejraději sundal, protože jsem hvízdnul v době, kdy jsem se na DH registroval a prošel jsem pár lokací. Což znamená asi, že to nikdo nedohrál...Bude si to někdo dávat do výzvy? :)) Lze vůbec tuto hru dohrat?