Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Já to udělal špatně, přečetl jsem si ho a až pak dal plus, pardon :(

Anyway - je pro mě nepochopitelné jak jsou tyhle staré strategie pořád tak zábavné, i navzdory tomu ovládání, že se jim současné strategie prostě nevyrovnají. Loni jsem dohrál komplet AoE 1 a byl jsem nadšený, teď jedu dvojku a C&C, a když spustím ten záznam co má H34D na Twitchi a jen zaslechnu tu hudbu a hlášky, tak hned mám chuť nainstalovat i W2...
@TombSpirit (07.03.2021 00:16): ne, tak já si to nakonec přecijen přečet, mi to nedalo. Jako dobrý, ale první dvě věty jsou nejlepší. Pak už je to moc o tý hře. No vlastně není, on je to datadisk a ten koment skoro o datadisku není. Ale to samý jsem udělal já včera. Ale jako fajn, spolehlivě mě to odradilo od potenciálních choutek si Warcraft znova zahrát, protože mi to připomnělo to strašný utrpení, že se nedá označit víc jak devět jednotek a že to nemá grupy. Takový rozdíl oproti C&C, kde to bylo neomezený a navíc tam i ty groupy jsou. Radši si poslechnu soundtracky obou her, to je bez stresu a jsou naprosto boží.
Kdyby někoho zajímalo, tady bude ještě pár dní uchován "walkthrough" záznam kampaně https://www.twitch.tv/h34dhunt3r/videos - celkem cca 15 hodin, twitch uchovává záznamy 14 dnů, takže ještě 1-2 týdny to tam bude, pak se to smaže. Obtížnost byla příjemná. :)
Ok tak poslední akt (poslední tři mise) za lidi až nepochopitelně easy... ale i tak cool, a lore za to stál. :))
(až na konci mi došlo, kdo je vlastně Alleria! xD)

P.S. "You never touch the other elves like that."
Tak zatím jsem dojel jen orkskou kampaň, ale už teď jsem totálně paf z toho, jak parádní ten datadisk je... a já si dycky myslel že se Blizz pořádně rozjel až s W3. :))

(a obtížné teda, strategie mi nijak extra nejdou, tak si to kolikrát musím na některé bitky hodně zpomalit :)) ale furt cool :)))
@TombSpirit (14.02.2016 10:10): No já s těmi hrdiny právě zničil tu základnu dole u portálu, kterou si zrovna rozestaví a která je nejblíž základny hráče (tj. odtud přicházejí později dost možná nejotravnější útoky), navíc je hned u portalu, takže když to tam obsadíš, tak už máš vystaráno. Jedna z horních základen by se tímhle způsobem asi taky dala zvládnout, to jsem ani nezkoušel.

Jinak datadisk byl vážně velmi vydařený a přesně jak říkáš, celá původní hra pak působí spíše jako takový tutorial a příprava na obtížný datadisk, kde se potenciál Warcrafta 2 využil zcela.

Toho zdraví u hrdinů je škoda, na druhou stranu ve většině misí u orků máš Tyrona, který se dokáže léčit tím prvním kouzlem a ve spoustě misí nemáš nikoho. U lidí máš hrdiny častěji, ale ti už se dají léčit, čili tam to takový problém není. Nejvíc mi absence léčení chyběla asi v poslední misi za orky u Deathwinga.
@Isair (14.02.2016 05:10): Tu poslední misi za lidi si ještě pamatuju. S těmi hrdiny nahoře se dá (snížil jsem si rychlost na minimum) zničit minimálně jednu z těch dvou základen v horní části mapy a pak už je to pohoda.

Tenhle datadisk mám rád. Mise jsou zajímavé, obtížnost myslím tak akorát (často si při útoku snížím rychlost, taky je potřeba dávat velký pozor na nepřítele - typicky na death knighty plížící se k mému městu a někdy mi na začátku mise nebylo úplně jasné, co dělat, takže jsem mapu chvíli zkoumal a pak restartoval) - původní hra je proti tomu jen takový tutoriál (např. trvá dost misí, než se dá všechno stavět). Nejvíc mě mrzí, že se hrdinům automaticky nedoplňuje zdraví (zvlášť u orků).

Jednička je pořád docela hratelná, ale dvojka je prostě o dost dál. Jestli si to pamatuju dobře, tak tam ani není možné si stavět na libovolném místě budovy (a tedy ani zakládat si nové základny). Ještě si pamatuju ty supersilné katapulty a především démony / elementály. To pak stačí bohatě jedna skupina (4 jednotky) takovýchto potvor (někdy i míň) na vyhlazení celého nepřátelského města.
Lidská kampaň mi krom prvních 3 misí přišla možná o něco snazší, ale možná je to tím, že jsem během té orkské prostě zdrsněl :p. Ale taky se v ní vyskytovalo pár vypečených misí. Třeba desátá mise byl solidní úlet, se všemi těmi extrémními neustálými útoky nepřítele (tam jsem měl snad přes 600 killů:)). Fajn byla poslední mise, která se se správnou taktikou ze vcelku extrémě obtížné dokáže proměnit ve vcelku jednoduchou, jen je třeba včas rushnout bílou základnu, kterou si nepřítel postaví kolem portálu a ihned si tam začít stavět věže a town center, to má pak hráč rázem 2 zlaté doly a ještě solidní obranu kolem portalu a Khadgar tak může bez obtíží dokončit práci:).

Celkově to ale docela ušlo, obtížné to je, ale většinu misí jsem dal hned napoprvé, některé maximálně napodruhé (jakmile hráč trochu misi pozná, tak vesměs se při zopakování dokáže přizpůsobit a vyvarovat chyb). Více zabrat daly vážně jen 2 poslední orkské mise, které jsem rozehrával hnedle několikrát, než se mi povedlo docílit minimálních ztrát u těch svých počátečních armád a zajistit si určitou obranu při rozjezdu.

Teď přemýšlím, jestli pokračovat v sérii, možná se vrhnu na jedničku, kterou jsem kdysi tolik nedocenil, ale teď se mi zdála docela fajn (z té chvilky co jsem zkoušel), ale jsem zvědav, jak moc mě bude to ovládání štvát.
Tedy ta předposlední mise za orky byl solidní záhul, jen co je pravda. Největší problém bylo asi přežít ten začátek a ono vylodění s minimálními ztrátami, pak si začnu budovat základnu a z jedné strany takové armády knightů, do toho pod neustálým útokem gryfonů, fakt sranda.

Překvapivě ale když jsem tu misi asi počtvrté rozehrával a postavil si hned na začátku (ještě před stavbou farem) několik věží (asi 4), fialový hráč (AI), který útočil knightama se najednou bál zaútočit a dal mi dost prostoru pro to se rozjet (gryfoni chvíli ještě prudili, ale pak přestaly i tyhle útoky), pak teda na mě začal najíždět balistama, aby mi ty věže zničil, ale tomu už se tak nějak ubránit dalo (navíc jsem si za tu dobu už vytvořil slušnou armádu). Docela mě překvapilo, jak AI dokáže různorodě reagovat na situaci, to se v původní hře moc často nestávalo. To zde při každém následujícím rozehrání (v každém z těch čtyřech pokusů) hrál PC pokaždé trochu jinak, což bylo o to nevyzpytatelnější.
@Malignus (01.02.2016 15:55): Broodwar donutí hráče vyzkoušet úplně všechno a naučí využívat všechny schopnosti, či jen taktické rozestavění jednotek u mise, kde chceš rozsekat nadvědomí jsem používal často lurkery aby bránili přístupové trasy.....a dost jsem využíval defilerův temný roj, který znemožňoval zaměření vlastních jednotek - pak stačilo mít dost hydralisků, či sporovejch kolonií a útoky se daly slušně odrážet....

ale vyloženě moje neoblíbená mise je za zergy na shakurasu - temný templáře mám rád jen na svý straně
@Tyrael (01.02.2016 10:03): Brood War byl pro mě neskutečně tuhej, a ani návody mi nepomáhaly, takže jsem na to stejně musel přijít sám. :-D A stejně jsem nedokázal se Zergama zničit Overmind. :-( Za Zergy mi ještě přišla tuhá mise, kdy se začíná uprostřed mapy na ostrůvku. Nic se nedělo, ale jakmile jsem se dotknul pevniny, sesypala se na mě půlka mapy.
@Tyrael (01.02.2016 14:14): Jo to bude asi ona, koukám, že ten týpek tam měl v závěru slušnou armádu a já skončil na jednom katapultu:), čili moje chyba. Každopádně mi to přišlo jako hodně tuhá mise a slušný save/load fest, zlatý Beyond the Dark Portal.
@Malignus (01.02.2016 09:18): "ve který misi musíš s jediným katapultem vymlátit celou mapu"

Ty jo, takhle z hlavy ti už vážně přesně neřeknu, už je to zase nějaké 2-3 roky co jsem to hrál naposled a jednotlivé kampaně se mi už trochu slívají. Zkoušel jsem to teď najít na youtube, ale nepochodil jsem, tak možná až bude více času, tak se na to ještě podívám.

Každopádně to byla mise mám dojem z původní hry, kde hráč začíná jen s konvertujícím dědkem, přičemž je (minimálně na vyšších obtížnostech) nucen v jedné fázi konvertovat katapult, jenže nemá v podstatě šanci přežít (katapult vystřelí dřív, než je zkonvertován a pomalý dědek tak nemá šanci uhnout letící střele) no a tudíž zbytek mise musíš dojet už s tímhle katapultem, mise je plná docela slušných armád, věží a později i lodí.
Je možné, že v tom je nějaký fígl či jiná cesta, na který/kterou jsem tehdá nepřišel, ale nemyslím si.

Některé mise prostě byly nadesignovány hodně zvláštně a Beyond the Dark Portal je imo mnohem přívětivější a promyšlenější. Navíc i mnohem svižnější, takže zopakování jedné mise tolik nebolí.
@Isair (01.02.2016 00:47): je fakt, že u AoE 1 se v některých misích těžko přicházelo na správný postup - mise kde z dědkem musíš konvertovat balistu, která nesmí být naopak zničena a vesele si kosí tvoji bázi ( to je trochu trhlý. Takže ta nevyváženost tam je. No a u asiatů už to bylo opravdu ujen vlastní představivosti. mě víc štval Rise of Rome - obrovský mapy, s obrovským množstvím surovin - herní doba se opravdu natahovla do nekonečna.



@Malignus (01.02.2016 09:18): paradoxně mě přišel broodwar lehčí....kromě 8 a 10 mise za zergy.....jinak mi ale hra docela dost vytříbilapoživané metody - za UED jsem v poslední misi použival Vultury (supy) se kterýma jsem si donekonečna podminovával okolí - takže to co dolezlo a přežilo miny - dorazila obraná stěna v podobě Vulturů, mariňáků a siege tanků. a tak postupoval proti hnědýmu cerebratovi. červenýho cerebrata jsem odrovnal z nedaleké skalky za pomocí vylepšeného ghosta a dvo atomovek
@Isair (01.02.2016 00:47): Mně přišly některý pozdější mise těžký, ale opravdu je to lehčí, než třeba Age of Empires: The Rise of Rome nebo StarCraft: Brood War, který mě některými misemi frustroval k něpříčetnosti. :-D Můžeš mi připomenout, ve který misi musíš s jediným katapultem vymlátit celou mapu? Pamatuju si, že první, předposlední a poslední mise za Řeky byly dost brutální, taky dvě za Babyloňany, kde se začíná jen s "vololem" a v podstatě většina za Japonce. A za Římany to bylo žrádlo obrovský. :-D
@Tyrael (01.02.2016 00:01): Mno některé mise byly v AoE 1 obzvlášť ujeté (a zvláště na vyšších obtížnostech), pamatuji na jednu, kde bylo třeba jedním jediným katapultem vykosit celou mapu či další, kde bylo potřeba co nejrychleji zlikvidovat několik divů světa soupeři, přičemž hráč se nacházel uprostřed mapy, obklopen x nepřátelskými klany (které neustále útočily). Dalších několik, kdy tě nepřítel rushnul v podstatě ještě dřív, než jsi byl schopen si vytvořit první bojovou jednotku. Problém AoE 1 byl ten, že mise byly hodně nevyvážené, takže ty opravdu lehké byly prokládány některými neuvěřitelně hardcore misemi (kdy jsem byl nejednou nucen použít Youtube walkthrough a vyzkoušet nějakou hodně netradiční strategii- například postavení určité budovy na určité místo na mapě, čím alespoň dočasně vyblokuješ počáteční útoky atd.).
Obtížnost Beyond the Dark Portal se naopak příjemně stupňuje a tak nějak se drží v určitých mezích.
@Isair (31.01.2016 23:43): jo jo...ty začátky.....ale mě přišlo AoE 1 lehčí (i když pár misí za asiaty bylo taky dost o hubu a datadisk se skládal z nekonečných misí) - ¨na druhou stranu je fakt, že AoE jsem na Hardest nehrál :)
@mazar1234 (31.01.2016 23:06): Jakýpak masochismus, vždyť datadisk je vcelku ještě legrace:) (imo s ideálně zvolenou obtížností). Nemyslím si, že by datadisk mohl dávat zabrat někomu, kdo má už alespoň pár RTSek na kontě (na to tu máme jiné kandidáty:)). Obtížný je, ale nijak zvlášť frustrující/neúnosný... vesměs stačí trochu poznat mapu, pokud má hráč problémy, misi max. jednou zopakovat a jede se dál (žádné "hraji misi po páté a pořád se nechytám" se vážně nekoná), navíc nejobtížnější jsou převážně ty začátky/rozjezdy, jakmile přežiješ tohle a dobře si opevníš základnu a získáš druhý zlatý důl, dál už je to vesměs sranda...
Jo tak tohle už je jiné kafe, počítač hodně agresivní, sype na hráče útok za útokem, surovin málo, nepřátelské základny jsou o poznání větší a lépe opevněné, nepřítel si rychle znovu staví veškeré zničené budovy, občas je třeba zopakovat misi (rozjezdy jsou tu někdy vážně těžké), takhle nějak měla vypadat už původní hra, která byla v podstatě taková casual oddechovka (či jak jsem už zmiňoval, takový tutorial- vyjma poslední mise). Pro mě teprve až datadisk pořádně otevírá celý potenciál Warcrafta 2 a je tak rozhodně ještě zábavnější (neřekl bych však nikterak frustrující- oproti některým misím AoE 1 je to v podstatě čajíček) hrou.
@ViRus (05.05.2013 21:43): Poslední za lidi mě dost bavilo. Já jsem totiž vzal ty hrdiny a vojáky nahoře a zničil obě základny orků v horní části mapy. Pak už to bylo easy. Navíc ta základna vpravo dole se docela snadno brání, stačí mít dostatek mágů a blizzard (případně polymorph na draky) už udělá svoje...
A je to za mnou, poslední kolo bylo lážo, jen se musel dobře zachytit začátek, jinak o dost lehčí než poslední orků.

Přes dva měsíce jsem trávil s Warcraftem, už jen třetí díl a bude hotovo, ale musím si teď dát pauzu s RTS :-)
@ViRus (05.05.2013 19:18): Aha. Já hrál jedničku až spoustu let po dvojce, ve které nechávám default nastavení. A vzhledem k tomu, že W2 byla asi první strategie, kterou jsem (pořádně) hrál, tak mi aktivní fog of war přijde přirozený (realističtější a napínavější).
@ViRus (05.05.2013 12:45): Jo, to už si moc nepamatuju. :-) Každopádně mně se osvědčilo mít hromadu průzkumníků (gnome flying machine) kolem základny, abych věděl s předstihem o přicházejícím útoku a mohl se na něj připravit (často mi toho průzkumníka napadnou, takže to ani nemusím hlídat "ručně").
Desáté kolo za lidi (X. Siege of the Vanguard), zatím největší brutus, sypal jeden vlnu za druhou, ale na konec jsem ho dal :-)
No ty krávo, to poslední kolo za Orky bylo něco, jako mohli jste mně říct, že zabýrat se nedá drakem, nejdelší level co jsem kdy hrál. Několikrát začínal, stále nevycházely prachy, nakonec z letky 8 draků přežil jen ten hrdina Deathwing, abych měl na postavení shipyard, foundry a tu přepravní loďku a zbylo mi na kontě 157 kaček :-D
@ViRus (21.04.2013 10:33): Jo, to je ve W2 problém AI. Nebo podobně když dojde počítači zlato, tak klidně posílá peasanty/peony přes půl mapy do dolu (bez nějaké ochrany), což je výborná příležitost k útoku. :-) (I když ty peasanty/peony má myslím zrovna zadarmo.)
@ViRus (20.04.2013 23:28): Už si to sice moc nepamatuju, ale já to asi hrál tak, že jsem se nejprv trochu "opevnil" (hromada věží a jednotek na obranu) v oblasti kolem zlatého dolu vlevo nahoře, později jsem porazil ty vlevo dole a pak jsem začal napadat těžící peasanty v pravé dolní oblasti takovým trochu "partyzánským stylem" (takový runy mezi zlatým dolem a town hall jsou dost účinný, zvlášť když těch peasantů tam těží tak aspoň 10). No a runy a death and decay si nakonec už lehce poradily s tím chumlem vpravo nahoře. :-)
Uff, to předposlední kolo za Orky byl už docela záhul, chrlil a chrlil další útoky než jsem přišel na skulinku. Jsem zvědav co přinese to poslední...
Panejo, ja si to snad nainstaluju a taky hned zahraju. Ta obtížnost mě přímo láká. V SC2 kampani se mi jí totiž moc nedostává, o HOTS ani nemluvě.
@ViRus (08.04.2013 23:04): Jo, začátek byl docela těžkej. Nejprv to vylodění a pak šlo o to rychle postavit a udržet šípové věže - ty už si s draky spolehlivě poradily. Naopak útoky orků zprava byly furt docela slabý.
@Malignus (08.04.2013 23:02): Jo, někdy ubránit se nebylo zrovna lehký. Jinak já si vždycky předtím než zaútočím snížím rychlost na minimum a jdu na to fakt pomalu + občas save/load. Takhle se to už dá. :-)
Fakt je to těžký. Já to sice dohrál bez návodu, ale bitvy to byly neskutečně brutální... :-D
V komentářích čtu, že je datadisk velmi brutálně obtížný, zatím se mi nezdá, ale taky jsem za orky v druhém levelu.....
Sem ani nevěděl (zapomněl), že jsou zde již hrdinově a docela krutí, o tom radost větší je používat :-)
Datadisk nebyl špatný , ovšem místy mne přišel nepřehledný. Byl sice těžký ale o to lepší pocit z vítězství.