Já jsem to hrál tak, že jsem dohrál všechny Class a Planetary questy, včetně grindů (zabij 10 až 45 nepřátel), protože grind se v podstatě z 90% udělal sám v průběhu mise, se kterou byl spjat. Problém byl akorát v některých misích ke konci hry, ve kterých nebylo dost NPC, nebo jich bylo přesně a člověk je všechny prostě nenašel. Navíc jsem odhalil vždy celou planetu a každou Heroic a Area misi udělal jednou. Takže ve výsledku jsem byl vždy 5 levelů nad současnou planetou, respektive na maximálním levelu planety následující. A všechny ty questy mě bavily. Je fakt, že to rozdělení questgiverů je dobrý nápad.
Mně to takhle celkem vyhovovalo, ale je na pozdějších planetách (Belsavis, Hoth) byl problém poskládat právě ty 4 hráče. Člověk narazil na ochotné spolubojovníky, avšak na nižších levelech, kteří páchali 0 Damage a byli v podstatě jen "meat shield". Jinak Esseles už je downgradovanej na Heroic 2 a řekl bych, že je skoro usólovatelnej. Škoda. Navíc se mi zdá, že se snížila kvalita a množství lootu.
Takže tedy nově by tě hra měla zarazit na max levelu planety a ačkoliv budeš dál sbírat expy a nový ability, tak tě hra začne downgradovat na předpokládanej level a damage. Otázkou je, zda tě to ve výsledku trochu nepoškodí...? Ale v podstatě je to to, co jsem měl já na Vossu a Corellii, kdy jsem prostě byl na odpovídajícím max levelu planetu a nemohl jsem výš.
Redukce statů do Mastery mi přijde zbytečná. Hráči nejsou blbí a v nejhorším případě je spoustu lidí ochotných poradit. Companioni přicházejí o svou jedinečnost.
Zkouším různé classy (zatím jsem zkoušel jen 3) a za dva týdny, to v novém systému rozjedu nanovo. Řekl bych, že zatím Knight, Trooper, Consular.