@
mazar1234 (08.05.2016 22:42): Jj, bylo to opět dost chytlavé:), že jsem to sfoukl na pár zátahů ani nevím jak. Ale souhlasím se zbytkem kolegů zde "genialita jedničky nepřekonána".
Hlavní problém vidím v tom, že se hra snaží ve stylu filmu
21 gramů vyprávět spoustu menších příběhů za spoustu postav a vrací se v čase tam a zase zpátky, jenže se však nesloží v nějaký smysluplný celistvý obraz tak, jako v tom filmu. Atmosféra je taky o něco málo slabší imo. Navíc už tam není takový ten "wow" efekt, jako u prvního dílu (stejný problém jsem měl třebas i s druhým Portalem:)).
Jinač ale hratelnost je o něco variabilnější, častěji se mění prostředí (jednou jsme v docích/na lodi, jednou v metru, ve stokách, ve věznici, v džungli...), nepřátel je vícero druhů (někteří jdou eliminovat pouze zbraněmi na dálku, jiní se zase kryjí a je nejlepší je odstranit rychle zbraněmi na blízko atd.), hraje se za vícero postav z nichž některé mají svůj specifický styl (jeden se zdráhá zabíjet a používat střelné zbraně, jiný naopak má nějakou tu bouchačku při startu atd.), naopak absentují tedy boss fighty z jedničky.
Vzhledem však k tomu, že je to jinak vesměs to samé co jednička a je to navíc o něco delší, tak je ta variabilita na místě, jinač by se to asi docela ohrálo (už takhle jsem si občas říkal, že mohli klidně v nových nápadech přitlačit, ale jako ok).
Hudba opět skvělá, tam nemám co vytknout (byť z jedničky jsem si zapamatoval asi více tracků). Obtížnost opět vysoká:).
Jak jsem psal níže, některé lokace jsou otevřenější s vícero střelnými zbraněmi a větším počtem nepřátel, což mi zprvu tolik nesedlo, ale později je to vyvažováno hraním za postavy bez střelných zbraní či těmi novými typy nepřátel, kde hráč musí taktiku měnit, takže taky vcelku ok. Větší otrava byla, když mě nepřítel odstřelil a byl mimo obrazovku----> nemohl jsem ho vidět, tohle se v menších a uzavřenějších prostorách jedničky nestávalo, ve dvojce téměř na každém kroku (tj. neškodilo by, kdyby byla v těchto lokacích hra o trochu více odzoomována, či měl hráč možnost rozhlídnout se na větší vzdálenost).