V roce 2023 zařadil web: Time Extension (Web zaměřený na retrogaming) hru na svůj seznam 25 nejlepších „Best Beat 'Em Ups všech dob“.
Poslední zajímavosti
The Crew Motorfest
V 5.sezóně (od listopadu 2024) se otevře druhý Havajský ostrov Maui. Ten je méně obydlený a více navštěvovaný milovníky přírody.
The Crew Motorfest
Slabinou jízdního modelu v Crew motorfest je to, že na asfaltu se vyplácí tzv. Guttering, což je technika, kdy v zatáčce jedním kolem zůstáváte na asfaltu a druhým jedete po hlíně, což zajistí, že nepřejdete do smyku. Ne každé auto tuto techniku dobře zvládá, a aby to fungovalo, je potřeba zapnout některé asistenty. Když vše klapne, jste rychlejší než ostatní.
Tales of the Shire
Hra se bude odehrávat po událostech v Hobitovi a před událostmi v Pánu Prstenů.
Tales of the Shire
22. září je Den hobitů připomínající narozeniny Bilba a Froda. Je možné, že to bude datem vydání hry.
Bilbo se narodil v roce 1290 Krajového letopočtu (roku 2890 Třetího věku) a Frodo v roce 1368 Krajového letopočtu (roku 2968 Třetího věku). Krajový letopočet se počítá od založení Kraje. První rok Krajového letopočtu odpovídá roku 1601 Třetího věku.
Hobiti mají jinak své vlastní pojmenování měsíců a dnů v týdnu, měsíce mají vždy 30 dnů. Speciální dny dorovnávají počet 365 dnů v roce a nejsou součástí žádného měsíce.
Bilbo se narodil v roce 1290 Krajového letopočtu (roku 2890 Třetího věku) a Frodo v roce 1368 Krajového letopočtu (roku 2968 Třetího věku). Krajový letopočet se počítá od založení Kraje. První rok Krajového letopočtu odpovídá roku 1601 Třetího věku.
Hobiti mají jinak své vlastní pojmenování měsíců a dnů v týdnu, měsíce mají vždy 30 dnů. Speciální dny dorovnávají počet 365 dnů v roce a nejsou součástí žádného měsíce.
The Elder Scrolls IV: Oblivion
Úloha pre Temné bratstvo s názvom Whodunit? je inšpirovaná knihou A. Christie And Then There Were None (1939).
The Elder Scrolls IV: Oblivion
V hre malo pôvodne existovať desiate mesto menom Sutch, bolo však odstránené pred vydaním hry. Na jeho mieste sa teraz nachádza pevnosť s rovnakým názvom.
The Elder Scrolls IV: Oblivion
Lokácia s názvom Hackdirt a jej obyvatelia sú referenciou na dielo H. P. Lovecrafta The Shadow over Innsmouth (1936).
Warhammer 40,000: Space Marine 2
Titus (a jiní Primaris mariňáci) nově po utrpění smrtelného zranění okamžitě nezemře a může být oživen jedním ze svých bratrů či speciálním předmětem. Tuto schopnost mu kánonicky zajišťuje tzv. Revitalizátor (Belisarianská pec - Belisarian furnace), jeden ze tří dodatečných gene-seed orgánů pro Primaris mariňáky. Tato žláza v okamžiku utrpění silného traumatu či smrtícího zranění uvolní silnou směs stimulantů a látek podporujících regeneraci tkání, což umožní zraněnému mariňákovi prakticky okamžitý návrat do boje. Nicméně žláza se musí "dobíjet" a na jednu misi je tedy možné utrpět pouze několik takových zranění, poté už další vyčerpání zdraví vede ke smrti.
Dalšími dvěma speciálními orgány pro Primaris mariňáky jsou tzv. "vnitřní ocel" (Šlachové cívky - Sinew coils) - Vyztužení šlach pomocí pevných kovových slitin, což zvyšuje sílu a odolnost, a "Zesilovač" (Magnificat) - Mozková žláza produkující růstové hormony (díky čemuž jsou Primaris mariňáci ještě větší, než běžní vesmírní mariňáci) a zesilující účinek ostatních gene-seed orgánů. Magnificat je zároveň jednou polovinou tzv. Žlázy Immortis (Bohotvůrce), pomocí kterých sám Císař v dávných dobách vytvořil své "syny" Primarchy, mocné polobožské bytosti. Plány na druhou polovinu této žlázy se Impériu nepodařilo dohledat.
Dalšími dvěma speciálními orgány pro Primaris mariňáky jsou tzv. "vnitřní ocel" (Šlachové cívky - Sinew coils) - Vyztužení šlach pomocí pevných kovových slitin, což zvyšuje sílu a odolnost, a "Zesilovač" (Magnificat) - Mozková žláza produkující růstové hormony (díky čemuž jsou Primaris mariňáci ještě větší, než běžní vesmírní mariňáci) a zesilující účinek ostatních gene-seed orgánů. Magnificat je zároveň jednou polovinou tzv. Žlázy Immortis (Bohotvůrce), pomocí kterých sám Císař v dávných dobách vytvořil své "syny" Primarchy, mocné polobožské bytosti. Plány na druhou polovinu této žlázy se Impériu nepodařilo dohledat.
Jazz Jackrabbit 2
Do října 2001 se hry v USA prodalo pouze 29 000 kusů. Navzdory dobrým recenzím byly prodeje nedostatečné a vedly k určité finanční ztrátě pro Gathering of Developers.
The Crew Motorfest
V Crew motorfestu je hraní s manuální převodovkou sice o něco rychlejší než s automatickou, ale rozdíl je překvapivě malý, při ideální jízdě cca 2min 16sec s automatickou a 2min 14sec s manuální.
Final Fight 2
Po zadání speciálního kódu je možné hrát ve dvou za stejnou, jen jinak barevnou, postavu. Kód je - dolů, dolů, nahoru, nahoru, pravá, levá, pravá, levá, L, R na titulní obrazovce.
Final Fight
Hra původně vznikala jako součást série Street Fighter, konkrétně pod názvem Street Fighter '89. Ke změně názvu došlo před vydáním, kvůli velké odlišnosti hry.
Wargroove
Náklady na vývoj hry byly vráceny již tři dny po vydání.
Original War
Popis všech vylepšení technologií ve hře. Přímo ve hře nebo v manuálu jejich soupis chybí.
Alaskitové 1 – Zvyšuje rychlost těžby alaskitu, vylepšuje alaskitové elektrárny.
Alaskitové 2 – Zvyšuje rychlost alaskitových motorů, a vylepšuje alaskitové elektrárny.
Alaskitové 3 – Zrychluje konstrukci alaskitové rakety a vylepšuje alaskitové elektrárny.
Biotechnologie 1 – Zkracuje dobu léčení a ochočování. Vylepšuje stimulační drogy.
Biotechnologie 2 – Vylepšuje opičí řidiče, stimulační drogy a biodetekci.
Biotechnologie 3 – Vylepšuje opičí řidiče a biodetekci.
Časoprostorové 1 – Vylepšuje všechny časoprostorové technologie.
Časoprostorové 2 – Vylepšuje všechny časoprostorové technologie.
Časoprostorové 3 – Vylepšuje všechny časoprostorové technologie.
Optoelektronické 1 – Zvyšuje dohled a vylepšuje dálkové řízení.
Optoelektronické 2 – Zvyšuje dosah radarů a vylepšuje lasery.
Optoelektronické 3 – Zvyšuje dohled a vylepšuje dálkové řízení.
Počítačové 1 – Vylepšuje počítačem řízená vozidla a věže.
Počítačové 2 – Zvyšuje dohled počítačem řízených vozidel.
Počítačové 3 – Vylepšuje počítačem řízená vozidla.
Siberitové 1 – Zvyšuje rychlost těžby siberitu, vylepšuje siberitové elektrárny.
Siberitové 2 – Zvyšuje rychlost siberitových motorů, a vylepšuje siberitové elektrárny.
Siberitové 3 – Zrychluje konstrukci siberitové rakety a vylepšuje siberitové elektrárny.
Základní 1 – Zvyšuje odolnost budov, rychlost těžby ropy a výkon solárních panelů a zrychluje jejich výrobu!
Základní 2 – Zvyšuje rychlost solárních vozidel, snižuje spotřebu ropy, zrychluje stavbu budov a vozidel.
Základní 3 – Zrychluje dieselová vozidla a jejich konstrukci. Zvyšuje odolnost budov.
Zbraňové 1 – Zvyšuje dostřel ručních zbraní a jejich průraznost proti obrněným cílům, zefektivňuje střelbu z kulometů.
Zbraňové 2 – Vylepšuje děla a speciální jednotky, zvyšuje dostřel raket.
Zbraňové 3 – Vylepšuje těžká děla a speciální podvozky.
Alaskitové 1 – Zvyšuje rychlost těžby alaskitu, vylepšuje alaskitové elektrárny.
Alaskitové 2 – Zvyšuje rychlost alaskitových motorů, a vylepšuje alaskitové elektrárny.
Alaskitové 3 – Zrychluje konstrukci alaskitové rakety a vylepšuje alaskitové elektrárny.
Biotechnologie 1 – Zkracuje dobu léčení a ochočování. Vylepšuje stimulační drogy.
Biotechnologie 2 – Vylepšuje opičí řidiče, stimulační drogy a biodetekci.
Biotechnologie 3 – Vylepšuje opičí řidiče a biodetekci.
Časoprostorové 1 – Vylepšuje všechny časoprostorové technologie.
Časoprostorové 2 – Vylepšuje všechny časoprostorové technologie.
Časoprostorové 3 – Vylepšuje všechny časoprostorové technologie.
Optoelektronické 1 – Zvyšuje dohled a vylepšuje dálkové řízení.
Optoelektronické 2 – Zvyšuje dosah radarů a vylepšuje lasery.
Optoelektronické 3 – Zvyšuje dohled a vylepšuje dálkové řízení.
Počítačové 1 – Vylepšuje počítačem řízená vozidla a věže.
Počítačové 2 – Zvyšuje dohled počítačem řízených vozidel.
Počítačové 3 – Vylepšuje počítačem řízená vozidla.
Siberitové 1 – Zvyšuje rychlost těžby siberitu, vylepšuje siberitové elektrárny.
Siberitové 2 – Zvyšuje rychlost siberitových motorů, a vylepšuje siberitové elektrárny.
Siberitové 3 – Zrychluje konstrukci siberitové rakety a vylepšuje siberitové elektrárny.
Základní 1 – Zvyšuje odolnost budov, rychlost těžby ropy a výkon solárních panelů a zrychluje jejich výrobu!
Základní 2 – Zvyšuje rychlost solárních vozidel, snižuje spotřebu ropy, zrychluje stavbu budov a vozidel.
Základní 3 – Zrychluje dieselová vozidla a jejich konstrukci. Zvyšuje odolnost budov.
Zbraňové 1 – Zvyšuje dostřel ručních zbraní a jejich průraznost proti obrněným cílům, zefektivňuje střelbu z kulometů.
Zbraňové 2 – Vylepšuje děla a speciální jednotky, zvyšuje dostřel raket.
Zbraňové 3 – Vylepšuje těžká děla a speciální podvozky.
veselykralicek, 02.09.2024, zdroj: vlastní
Classic Adventure
Jeskyně v této hře jsou inspirované skutečným jeskynním komplexem s názvem "Kentucky's Mammoth Caves complex"
Solitaire
Hru je možné hrát na webové stránce Google při zadání hesla "Solitaire" Funguje to na počítačích i na mobilech.
Ross, 30.08.2024, zdroj: Google
Stellar Blade
Již v červnu roku 2024 bylo prodáno milion kopií.
Age of Empires II: Definitive Edition - Return of Rome
Čtvrté DLC pro AoE II DE sice nepřináší žádnou novou kampaň do hlavní hry, nicméně v rámci portu Return of Rome přidává hned tři:
Kampaň za Sumer sleduje vzestup kdesi v dnešním Iráku situovaného městského státu Akkad. Jeho vladař Sargon (*2361-†2279 př. n. l.) jako první sjednotil Mezopotámii, aby se tak klínopisem nesmazatelně zapsal do dějin a stal se inspirací pro pozdější hegemony regionů úrodného půlměsíce z Asýrie a Babylónie.
Kampaň za Épeiros mapuje počátky vladaře království na severozápadě Řecka i jeho invazi do jižní Itálie a na Sicílii. Pyrrhos I. (*319-†272 př. n. l.), veterán od Ipsu (301), si coby vyzyvatel diadochů a římské republiky zažil trpká vítězství i hořké prohry v urputných bitvách, které změnily tvář helénistického světa.
Kampaň za Řím sleduje kariéru rodáka z hispánské Italicy, generála, jehož úspěchy na bojišti jej oděly do panovnického purpuru. Marcus Ulpius Trajanus (*53-†117 n. l.) byl první císař, který nepocházel z Itálie a za svého panování rozšířil domény římské říše na 5 milionů km² – největší rozlohu impéria v historii.
Kampaň za Sumer sleduje vzestup kdesi v dnešním Iráku situovaného městského státu Akkad. Jeho vladař Sargon (*2361-†2279 př. n. l.) jako první sjednotil Mezopotámii, aby se tak klínopisem nesmazatelně zapsal do dějin a stal se inspirací pro pozdější hegemony regionů úrodného půlměsíce z Asýrie a Babylónie.
Kampaň za Épeiros mapuje počátky vladaře království na severozápadě Řecka i jeho invazi do jižní Itálie a na Sicílii. Pyrrhos I. (*319-†272 př. n. l.), veterán od Ipsu (301), si coby vyzyvatel diadochů a římské republiky zažil trpká vítězství i hořké prohry v urputných bitvách, které změnily tvář helénistického světa.
Kampaň za Řím sleduje kariéru rodáka z hispánské Italicy, generála, jehož úspěchy na bojišti jej oděly do panovnického purpuru. Marcus Ulpius Trajanus (*53-†117 n. l.) byl první císař, který nepocházel z Itálie a za svého panování rozšířil domény římské říše na 5 milionů km² – největší rozlohu impéria v historii.
Playing Kafka
O český dabing se postrarali: Jaroslav Plesl (Josef K., Zeměměřič K. a Franz Kafka), David Novotný (advokát Huld, pokoutní advokáti, dozorce, soudce, pomocníci, Erlanger, otec, vypravěč), Jana Stryková (Leni, Frída, Anna, hostinská), Jiří Vyorálek (hlídači, Barnabáš, učitel), Šárka Krausová (Olga, Franz Kafka jako dítě) a další
Herní pamětník, 23.08.2024, zdroj: vlastní
The Terminator: Future Shock
Vývojářům nešlo opravit chybu, tak z procházení zdmi udělali součást příběhu. Citace z manuálu hry: „Na SkyNetu se objevují zprávy o tom, že terminátoři dokážou ‚fázovat‘ skrze pevné materiály, takže si na to dejte pozor,“
Zoo Tycoon
Původně měly být souboje mezi zvířaty, popřípadě mezi zvířaty a lidmi, brutální. Měla stříkat krev a létat kosti okolo oblaku prachu. Pro svou brutalitu bylo rozhodnuto, že zůstane jen typický oblak prachu bez krve a kostí.
Dragon Age: The Veilguard
MINIMÁLNÍ HW NÁROKY:
Requires a 64-bit processor and operating system
OS: 64 bit Windows 10/11
Processor: Intel Core i5-8400 / AMD Ryzen 3 3300X
Pamět: 16 GB RAM
GPU: NVIDIA GTX 970/1650 / AMD Radeon R9 290X
DirectX: Version 12
Místo na disku: 100 GB
DOPORUČENÉ HW NÁROKY:
OS: 64 bit Windows 10/11
Processor: Intel Core 9-9900K/AMD Ryzen 7 3700X
Pamět: 16 GB RAM
GPU: NVIDIA RTX 2070 / AMD Radeon RX 5700XT
DirectX: Version 12
Místo na disku: 100 GB
Requires a 64-bit processor and operating system
OS: 64 bit Windows 10/11
Processor: Intel Core i5-8400 / AMD Ryzen 3 3300X
Pamět: 16 GB RAM
GPU: NVIDIA GTX 970/1650 / AMD Radeon R9 290X
DirectX: Version 12
Místo na disku: 100 GB
DOPORUČENÉ HW NÁROKY:
OS: 64 bit Windows 10/11
Processor: Intel Core 9-9900K/AMD Ryzen 7 3700X
Pamět: 16 GB RAM
GPU: NVIDIA RTX 2070 / AMD Radeon RX 5700XT
DirectX: Version 12
Místo na disku: 100 GB
Cyberpunk 2077: Phantom Liberty
V jedné ze závěrečných misí DLC na letišti si můžete všimnout, jak vás pozoruje Pan Modroočko (Mr. Blue Eyes), záhadná a vlivná postava ze základní hry.
vojtaruzek, 14.08.2024, zdroj: Vypozorováno
Amberstar
14. května 2023 nahrál Jurie Horneman, programátor obou her, dochovaný zdrojový kód hry a jejího pokračování na GitHub.
1612
Náklady na vývoj a jejich pokrytí
Vývoj 1612 alias Smuty stál v přepočtu 5,4 milionu dolarů. Komerčně nejúspěšnější ruská hra předešlého roku Atomic Heart (2023) vyšla na 25 milionů dolarů. Ghost of Tsushima (2020), k němuž CEO Cyberie Alexej Koptsev projekt v jednom interview dosti nesoudně přirovnal, vyšel na 60 milionů dolarů. Zaklínač 3 (2015), jehož soubojový systém vývojáři kritizovali, čímž ještě přidali pod kotel, co se srovnávání nesrovnatelného týče, stál 81 milionů dolarů.
Rozpočet Smuty měl přitom mnohem blíže k hráči podobně rozporuplně přijaté Arcanii (2012) s náklady blížícími se k 10 milionům Eur. Většinu financí na vývoj v případě Smuty ovšem pokryl grant na patrioticky laděné hry od Institutu pro rozvoj internetu IRI, ruským státem zřízené neziskovky na podporu multimediálních projektů. Nejedná se však o zdaleka jediný videoherní počin se státní podporou, u nichž nezřídka nebývá nouze o plýtvání veřejnými prostředky.
Bývalý baseballista Curt Schilling získal od amerického státu Rhode Island 75 milionů dolarů na vývoj Kingdoms of Amalur (2012). Prodělečný titul 38 Studios vyvolal politický skandál a někteří zaměstnanci si na zbytek výplat počkali i 10 let. Vytrvalým čerpačem na provinční i federální úrovni byl Kanaďan Denis Dyack, jehož studio Silicon Knights v letech 2008-2011 zabralo celkem 7 milionů CAD, aby Shadow of the Eternals stejně nikdy nevyšlo.
Vývoj 1612 alias Smuty stál v přepočtu 5,4 milionu dolarů. Komerčně nejúspěšnější ruská hra předešlého roku Atomic Heart (2023) vyšla na 25 milionů dolarů. Ghost of Tsushima (2020), k němuž CEO Cyberie Alexej Koptsev projekt v jednom interview dosti nesoudně přirovnal, vyšel na 60 milionů dolarů. Zaklínač 3 (2015), jehož soubojový systém vývojáři kritizovali, čímž ještě přidali pod kotel, co se srovnávání nesrovnatelného týče, stál 81 milionů dolarů.
Rozpočet Smuty měl přitom mnohem blíže k hráči podobně rozporuplně přijaté Arcanii (2012) s náklady blížícími se k 10 milionům Eur. Většinu financí na vývoj v případě Smuty ovšem pokryl grant na patrioticky laděné hry od Institutu pro rozvoj internetu IRI, ruským státem zřízené neziskovky na podporu multimediálních projektů. Nejedná se však o zdaleka jediný videoherní počin se státní podporou, u nichž nezřídka nebývá nouze o plýtvání veřejnými prostředky.
Bývalý baseballista Curt Schilling získal od amerického státu Rhode Island 75 milionů dolarů na vývoj Kingdoms of Amalur (2012). Prodělečný titul 38 Studios vyvolal politický skandál a někteří zaměstnanci si na zbytek výplat počkali i 10 let. Vytrvalým čerpačem na provinční i federální úrovni byl Kanaďan Denis Dyack, jehož studio Silicon Knights v letech 2008-2011 zabralo celkem 7 milionů CAD, aby Shadow of the Eternals stejně nikdy nevyšlo.
Ace Combat 7: Skies Unknown
Již v lednu 2021 bylo prodáno 2,5 milionu kusů a v listopadu 2023 již přes pět milionů kusů.
Duke Nukem
Hráč, který by si chtěl vyzkoušet zahrát demo level, může využít následující postup:
Demo level se ukrývá v souboru WORLDALC.DN1. S touto znalostí není nic jednoduššího, než přejmenovat tento soubor kupříkladu na WORLDAL1.DN1, pod kterým se pro změnu skrývá první level. Hra nastartuje hratelným demo levelem, po jeho dohrání se spustí level č. 2.
Zdroj: viz níže a vlastní testování
Demo level se ukrývá v souboru WORLDALC.DN1. S touto znalostí není nic jednoduššího, než přejmenovat tento soubor kupříkladu na WORLDAL1.DN1, pod kterým se pro změnu skrývá první level. Hra nastartuje hratelným demo levelem, po jeho dohrání se spustí level č. 2.
Zdroj: viz níže a vlastní testování
The Operative: No One Lives Forever
Pokud se v menu neuloží změna nastavení kláves, je nutné do složky s hrou vložit jeden z z těchto dinput.dll souborů.
Cosmo's Cosmic Adventure
Ve hře je celkem 6 hamburgerů zvyšujících maximální počet životů o jeden život. V každé epizodě vždy po dvou. Hamburgery jsou v následujících lokacích:
1) E1M5 - Hamburger skrytý v satelitu - od startu je třeba jít o dvě chodby dolů (v prostřední je několik bomb). Satelit je třeba vyhodit do vzduchu dvěma bombami. Těsně před satelitem je monument - silové pole, které Cosma odrazí dozadu, i ten je třeba rozbít bombami (3x).
2) E1M9 - Hamburger v bedně na plošince. Těsně před koncem je třeba zvolit horní cestu a přeskákat po sloupech. Hamburger je ukrytý v krabici těsně před monumentem, na který se dá ze sloupu doskočit. Je to jediný monument ve hře, u kterého je to možné.
3) E2M7 - Hamburger vlastněný Duke Nukemem. Jak zmiňuje druhá zajímavost, hamburger je ve vlastnictví jistého Duke Nukema (II). K němu je možné se dostat zhruba v polovině levelu, kde je pod ledem vidět v masivu místnost. Do té je možné se dostat přes ledové sloupy vpravo od místnosti. Jedná se o sloupy, přes které proskakují "kapky". Jeden ze sloupů je průchozí a doleva od něj vede tajná chodba k Dukovi. Toho je třeba rozmrazit bombou.
4) E2M9 - Hamburger v bedně pod exitem. Těsně před koncem levelu, když balancujeme na zádech žluté vážky, se dostaneme k hořící pochodni. Těsně vlevo od ní je poslední nekonečná díra v levelu. Když do ní Cosmo vleze a zkusmo se přisaje k pravé stěně, zjistí, že je stěna průchozí. Kromě hamburgeru secret obsahuje i alternativní exit.
5) E3M1 - Hamburger v bedně na začátku. Jen pro úplnost, tento je těžké minout. Od startu přijde Cosmo k první díře, z pravé větve stromu skočí doprava do díry a dopadne přímo na vysouvající se a zasouvající se tyč. Ta obsahuje hamburger v bedně.
6) E3M8 - Hamburger v bedně za červenými dveřmi. Tento hamburger se hledá asi nejhůře. nachází se v pravém horním rohu levelu za červenými dveřmi. Do místnosti se Cosmo dostane pomocí scooteru (to je ta létající plošinka). Samotná páka otvírající červené dveře je vlevo nahoře těsně pod vrcholem schovaná pod jednou z plošinek "red alert". Je to ta, která má jako jediná tři trysky místo dvou (žádná jiná podobná ve hře není).
1) E1M5 - Hamburger skrytý v satelitu - od startu je třeba jít o dvě chodby dolů (v prostřední je několik bomb). Satelit je třeba vyhodit do vzduchu dvěma bombami. Těsně před satelitem je monument - silové pole, které Cosma odrazí dozadu, i ten je třeba rozbít bombami (3x).
2) E1M9 - Hamburger v bedně na plošince. Těsně před koncem je třeba zvolit horní cestu a přeskákat po sloupech. Hamburger je ukrytý v krabici těsně před monumentem, na který se dá ze sloupu doskočit. Je to jediný monument ve hře, u kterého je to možné.
3) E2M7 - Hamburger vlastněný Duke Nukemem. Jak zmiňuje druhá zajímavost, hamburger je ve vlastnictví jistého Duke Nukema (II). K němu je možné se dostat zhruba v polovině levelu, kde je pod ledem vidět v masivu místnost. Do té je možné se dostat přes ledové sloupy vpravo od místnosti. Jedná se o sloupy, přes které proskakují "kapky". Jeden ze sloupů je průchozí a doleva od něj vede tajná chodba k Dukovi. Toho je třeba rozmrazit bombou.
4) E2M9 - Hamburger v bedně pod exitem. Těsně před koncem levelu, když balancujeme na zádech žluté vážky, se dostaneme k hořící pochodni. Těsně vlevo od ní je poslední nekonečná díra v levelu. Když do ní Cosmo vleze a zkusmo se přisaje k pravé stěně, zjistí, že je stěna průchozí. Kromě hamburgeru secret obsahuje i alternativní exit.
5) E3M1 - Hamburger v bedně na začátku. Jen pro úplnost, tento je těžké minout. Od startu přijde Cosmo k první díře, z pravé větve stromu skočí doprava do díry a dopadne přímo na vysouvající se a zasouvající se tyč. Ta obsahuje hamburger v bedně.
6) E3M8 - Hamburger v bedně za červenými dveřmi. Tento hamburger se hledá asi nejhůře. nachází se v pravém horním rohu levelu za červenými dveřmi. Do místnosti se Cosmo dostane pomocí scooteru (to je ta létající plošinka). Samotná páka otvírající červené dveře je vlevo nahoře těsně pod vrcholem schovaná pod jednou z plošinek "red alert". Je to ta, která má jako jediná tři trysky místo dvou (žádná jiná podobná ve hře není).
Londo Mollari, 30.07.2024, zdroj: vlastní
Original War
Harmonogram poslední americké mise:
0:00 – Macmillan přebírá velení
18:00 – přijíždí Joan
35:00 – přijíždí Stevens s posilami, je možno začít vyvíjet siberitovou raketu
40:00 – Roth kontaktuje ostatní základny
45:00 – Arabové odpalují bez varování siberitovou raketu
50:00 – Rusové začínají stavět Behemoty
55:00 – Rusové sestrojují siberitovou raketu, možno ukecat 3 minuty navíc
58:00 – pokud nemám siberitovou raketu, mise instantně končí
0:00 – Macmillan přebírá velení
18:00 – přijíždí Joan
35:00 – přijíždí Stevens s posilami, je možno začít vyvíjet siberitovou raketu
40:00 – Roth kontaktuje ostatní základny
45:00 – Arabové odpalují bez varování siberitovou raketu
50:00 – Rusové začínají stavět Behemoty
55:00 – Rusové sestrojují siberitovou raketu, možno ukecat 3 minuty navíc
58:00 – pokud nemám siberitovou raketu, mise instantně končí
veselykralicek, 29.07.2024, zdroj: vlastní
The Curse of Monkey Island
Hra měla velmi dobré prodeje zejména v Německu. Hlavní umělec Bill Tiller odhadl, že celkem bylo prodáno půl milionu kusů po celém světě.
Original War
"Ve hře za Alianci se může vyskytnout bug, kdy se v poslední misi při útoku na Legii vaše jednotky stanou neovladatelnými.
Dá se obejít tak, že na začátku nezačnete stavět základnu, ale rovnou zaútočíte na Legii, a pak postavíte svou základnu na troskách jejich - totiž na místě, kde začínáte, nepřístávají zásilky. "
Dá se obejít tak, že na začátku nezačnete stavět základnu, ale rovnou zaútočíte na Legii, a pak postavíte svou základnu na troskách jejich - totiž na místě, kde začínáte, nepřístávají zásilky. "
Charm of War
Přiblížení každého ze čtyř volitelných charakterů hry
Bojovník Ivan, vyznavač okřídleného psa Semargla, jako jediný ze své družiny přežil léčku. Vědma Olga, oddaná služebnice trojjediného Triglava, se snaží zabránit návratu „pohanského ďábla“ Černoboga. Bezbožný zbojník Danko, milovník naditých měšců a živůtků nenávidící čaroděje, už dostal od života nakládačku a hrdinou bude jen proti své vůli, přičemž ani netuší, že mu chce dát kupecká dcerka Irinna co proto. Tahle sličná amazonka má na Danka dopal, neboť ji prodal do tatarského otroctví, kde si vytrpěla ledacos, a tak už jí nezbývá než jen věřit v sebe samu. Každý protagonista si během své výpravy může NPC druha ve zbrani coby doprovod.
Bojovník Ivan, vyznavač okřídleného psa Semargla, jako jediný ze své družiny přežil léčku. Vědma Olga, oddaná služebnice trojjediného Triglava, se snaží zabránit návratu „pohanského ďábla“ Černoboga. Bezbožný zbojník Danko, milovník naditých měšců a živůtků nenávidící čaroděje, už dostal od života nakládačku a hrdinou bude jen proti své vůli, přičemž ani netuší, že mu chce dát kupecká dcerka Irinna co proto. Tahle sličná amazonka má na Danka dopal, neboť ji prodal do tatarského otroctví, kde si vytrpěla ledacos, a tak už jí nezbývá než jen věřit v sebe samu. Každý protagonista si během své výpravy může NPC druha ve zbrani coby doprovod.
RNDr. Gunár Pavel, 28.07.2024, zdroj: Intro hry
1612
Předlohou hry je dvousvazkový historický román Dmitrič Miloslavkij (1824) od Michaila Nikolajeviče Zagoskina (*1789-†1852) ovlivněného díly Waltera Scotta (*1771-†1832). Zagoskinův román vyšel v Británii v rozšířeném třísvazkovém vydání z iniciativy Fredericka Charmiera (*1796-†1870) pod názvem The Young Muscovite; or, The Poles in Russia (1834). Do češtiny jej pod názvem Jiří Miloslavský, aneb, Rusové roku 1612 (1850) přeložil Kristian Stefan (*1819-†1892) a na trh uvedla nakladatelka Kateřina Jeřábková (*1807-†1867) z rodu, jenž v Praze provozoval tiskárny od roku 1686. Vývojářům z Cyberie se toto knižní dílo mimo jiné zamlouvalo i zevrubným líčením ruských reálií počátku 17. století, nevyjímaje detailní popis dobových stejnokrojů, brnění, zbraní a předmětů hmotné kultury. Zagoskin byl totiž ředitelem jednoho z nejstarších muzeí (1806) v Moskvě, Kremelské zbrojnice.
Dragon Age: The Veilguard
Hra obsahuje 140 000 řádků dialogů, což je téméř dvojnásobné množtví oproti Dragon Age: Inquisition a zárověn druhá nejvíce upovídaná Bioware hra hned po Star Wars: The Old Republic, jejiž počet činí 200 000 řádků mluveného slova.
Nioh 2
Již před koncem února 2022 bylo prodáno přes 2, 5 milionu kusů. V říjnu 2022, se společně s prvním dílem, prodalo se ho přes 7 milionů kusů.
Cyberpunk 2077
V japonské čtvrti u cesty vedle řeky lze najít tlačítko, které zhasne veřejné osvětlení v celém městě.
Despicable Me: Minion Rush
Za první tři měsíce od vydání, bylo staženo více než 100 milionů kopií a do června 2021 hra dosáhla 1 miliardy stažených kopií.
The Talos Principle II
V průběhu hry se na sociální síti Kaneda zeptá, co vidíte v jeho malbě ("What do you see?").
Jedná se odkaz na film Sunshine a scénu "Kaneda, what do you see?"
Jedná se odkaz na film Sunshine a scénu "Kaneda, what do you see?"
John Mirra, 24.07.2024, zdroj: Vlastní
Far Cry
Pokud hra po spuštění zamrzne na černé obrazovce je nutné do souboru game.cfg přidat řádek -
r_ShadersPrecache = "0"
r_ShadersPrecache = "0"
Metro Exodus
Do února 2024 bylo prodáno přes 10 milionů kusů.
BioShock Infinite
Mezi zaměstnanci Irrational Games kolovala teorie, že slovo "Infinite" mělo zabránit tomu, aby k Bioshocku nevznikala další pokračování.
KingNut123, 13.07.2024, zdroj: Press Reset
BioShock Infinite
V roce 2013, kdy vyšel Bioshock Infinite, se Ken Levine rozhodl, že v Irrational Games skončí. Rozhodl se vytvořit menší studio s minimálním počtem lidí než v Irrational Games. Irrational Games mělo kolem stovky zaměstnanců a všichni se navzájem neznali (dokonce i Ken Levine neznal všechny své zaměstnance). Někteří lidé z Irrational Games, kteří pracovali na Bioshock Infinite, dostali nabídku se k Levinově novému studiu přidat a měli mlčet o tom, že se studio bude zavírat. Např. Bill Gardner, který u Irrational Games pracoval od prvního Bioshocku (návrhář úrovní), tuto nabídku nedostal a o konci Irrational Games nic nevěděl. Levine své nové studio pojmenoval "Ghost Story Games".
KingNut123, 13.07.2024, zdroj: Press Reset
BioShock Infinite
DLC ke hře mělo původně dělat 2K Marin, ale jejich verze byla zrušena.
KingNut123, 13.07.2024, zdroj: Press Reset
BioShock Infinite
Umělou inteligenci postavy Elizabeth měla na starosti skupinka lidí, která se nazývala "Liz Squad".
KingNut123, 13.07.2024, zdroj: Press Reset
The Bureau: XCOM Declassified
Vývoj hry měl řadu nedostatků. Koncept hry se neustále měnil. Pro hru existovala řada nápadů a prototypů. Bylo těžké říct, co vývojáři vůbec chtějí za hru. Spolupráce mezi 2K Marin a 2K Australia byla náročná. Mezi studii panovala nevraživost. Hlavní příčinou byla arogance a namyšlenost studia 2K Marin, které se pyšnilo úspěšným Bioshockem 2. V žádném případě se studiu nechtělo podílet na méněcenném projektu, jako byl XCOM.
KingNut123, 13.07.2024, zdroj: Press Reset
The Bureau: XCOM Declassified
Na vývoji hry spolupracovala dvě studia: 2K Marin a 2K Australia. 2K Marin mělo vyvíjet multiplayer a 2K Australia singleplayer. Kvůli nedostatků lidí se multiplayer zrušil a pozornost přešla na vývoj singleplayeru.
KingNut123, 13.07.2024, zdroj: Press Reset
The Bureau: XCOM Declassified
Původním záměrem bylo ze hry udělat first-person střílečku.
KingNut123, 13.07.2024, zdroj: Press Reset