Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Spectrum HoloByte

Rok vzniku:
1982
Rok zániku:
1998 (po 16 letech)
Země původu:
USA
Spectrum Holobyte bylo vývojářské a vydavatelské studio sídlící ve městě Alameda v Kalifornii, USA. Společnost byla založena v roce 1982, o rok později získala status korporace. SH zaměstnával přes 325 lidí. Studio svoji vývojářskou činnost zaměřovalo především na platformu PC. Jejich neúspěšnější hrou je letecký simulátor Falcon, který se dočkal několika pokračování. Ale i jako vydavatelům se Spectru podařila řada úspěchů. Vydali například první počítačový solitairový program Solitaire Royale (1987), také se jim podařilo rozšířit Tetris mimo Sovětský svaz či Soko-Ban mimo Japonsko.

V roce 1987 se společnost sloučila s americkým vývojářským studiem Nexa Corporation pod jménem Sphere. Sphere byla z 89% vlastnictvím anglického mediálního magnáta Roberta Maxwella, který ovšem v listopadu 1991 náhle zemřel a zanechal tak všechny své firmy v chaosu. Gilman Louie, zakladatel Nexa Corporation, však společnost v časech zmatku podržel a v září 1992 přejmenoval společnost na Spectrum Holobyte.

V roce 1993 Spectrum Holobyte získal MicroProse, zpočátku tvořilo studio stále pod svým jménem, ale od roku 1996 už nesli všechny tituly značku svého vlastníka Microprose. Úplný konec Spectra přišel až v roce 1998, kdy se MicroProse spojil s Hasbro Interactive.