Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Redshift

Maďarsko
Založeno 2001
Studio vzniklo spoluprací dvojice přátel na společné hře jménem Dragonfire. Programátor Stewe a výtvarný umělec Sylon se poznali na internetu a do herního byznysu vstoupili se společným zájmem, udělat oldschool RPG. Black Crypt, Dungeon Master, Eye of the Beholder, a jim podobná RPG jsou pro Redshift dodnes přímou inspirací.

Už při tvorbě dvojrozměrného Dragonfire, které vyšlo v prosinci 2001 oba přátelé poznali, že ve dvou lidech mohou na tvorbu her primárně pro PC zapomenout. Nemluvě o tom, že konkurence v žánru na této platformě vždy byla a je obrovská. Volba záhy padla na mobilní zařízení s operačním systémem Palm, na Smartphony, PDA a PPC. PC verze byly podle slov vývojářů hotovy vždy "první", ale pokud vyšly, tak obvykle až s nějakým odstupem po těch pro výše zmíněná zařízení.

V roce 2002 si Redshift poprvé a naposled vyzkoušel spolupráci s velkým vydavatelem. Z mobilní verze Civilization, na objednávku Atari, stačili vyvinout a vydat pouze verzi pro Nokia Communicator. Atari požadovalo 95% zisků ze všech verzí, a tak Redshift spolupráci ukončil a raději se plně soustředil na tvorbu rozsáhlého RPG Legacy. To vyšlo v roce 2004 a stalo jediným RPG svého druhu na PDA a prvním prodejním úspěchem, o čemž svědčí 4 datadisky. Jak prozradili v interview, ve společném vývoji her jim vůbec nebránila skutečnost, že oba žijí v jiných maďarských městech a několik let po zahájení spolupráce se osobně vůbec nesetkali.

Po roce 2005 začala pozice PDA a Symbianů na trhu slábnout, na platformu Nokia N-Gage Redshift nezačal tvořit vůbec, což se posléze ukázalo jako dobré rozhodnutí. Po dokončení The Quest v roce 2007 opustil dvoučlenný tým Stewe, iritovaný již delší dobu vysokou mírou pirátství na v té době již evidentně upadajících platformách. Sylon si musel najít nového programátora, který by naplňoval jeho vize (Elendil) a zároveň se rozhodnout, na jakou platformu se přeorientovat. Rozhodování bylo poměrně jednoduché, neboť Nokia vyklidila pozice Applu, a tak směřovaly veškeré porty Questu a jeho rozšíření na iPhone.

Prodej PC verzí jejich her od Redshiftu byl v roce 2011 zkomplikován ukončením distribuční služby Clickgamer ze strany provozovatele (Electronic Arts). V důsledku toho lze verze na PC a mobilní zařízení předešlé generace zakoupit pouze tak, že se s tvůrci domluvíte přes mail, což má být pouze provizorní řešení. Verze pro iPhone jsou distribuovány přes Appstore.

V současnosti vyvíjejí Sylon a Elendil fantasy karetní hru, kterou by rádi vydali na iPhone, iPad, PC a Mac.