Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Funcom


Diskuze

« Novější Starší »
@Giovanni Antonio Kekelli (30.08.2012 16:01): Spíš mi teď přijde že ty se až moc stavíš na opačnou stranu. GW jsem nehrál, TSW jen betu, takže obě hry znám jen letmo, přesto si myslím, že Ebb má po stránce inovací a křivdění TSW pravdu. Problém imho spočívá v tom, že TSW je brilantní hra dělaná pro minulé století. Dnešní doba zhusta nahrává casual hraní, což je odvrácená strana úspěchu WoW. Nějaký lore, vyšetřování, temná atmosféra a podobné ...eh... "immersive" prvky dnes většinu lidí nezajímají a to se pak nějakým způsobem odrazí i v tom, jak se píšou recenze a hodnotí hry.
Neviem odkiaľ je ten mýtus, že nemá žiadne prevratné mechanizmy.

Ešte som nehral hru, ktorá by okolo seba mala vytvorených približne 20 webstránok, len na hľadanie indícií pre hráčov.
Tak napríklad:
http://www.kingsmouth.com/
Stránka o vymyslenom hernom meste vytvorená len za účelom jednej misie, v ktorej je treba nájsť kód na danej stránke pomocou rôznych indícií, ktoré vôbec nie sú zrejmé a väčšina ľudí na to ani nepríde.
Takýchto prípadov je tam viacero.
Je tu misia ku ktorej je treba použiť dekóder na morseovku
Sú tu misie, pri ktorých je treba vedieť v ktorom boli nakreslené isté obrazy (tie roky potom slúžia ako kód do trezoru a pod -- pričom samozrejme na to musí hráč prísť že rok je v skutočnosti heslo. Hra má zabudovaný browser, a Ragnar tvrdil, že tu nejde ani tak o znalosti hráča, ale o tom ako je schopný hľadať indície a používať internet k nájdeniu stôp. Takto môžem menovať desiatky misií. Nič podobné v MMORPG neexistuje.


Prečo o tomto nie je ani zmienka vo väčšine recenzií? Hrali to vôbec tí recenzenti?

Okrem toho, nepoznám ani jednu onlinovku, kde zároveň nie sú levely ani classy ale ani skilly. Je tu len 600 abilít +/- a tie je možné kupovať za experience. Pričom hráč môže mať len niekoľko "slotnutých" naraz. Množstvo skillov sa doplna a kombí pomocou kľúčových slov (tak napr jedna abilita dáva malý damage + hinder efekt, ďalšia abilita potom dáva zvýšený damage voči targetom čo majú hinder atď) -- je to do istej miery ako stavanie decku do Magic the Gathering. A to vážne nepreháňam.

Samozrejme aj v Magicu sú horšie / lepšie decky, ale dá sa rôzne experimentovať. Príde mi to ako najlepší character building aký som mal zatiaľ možnosť v MMORPG žánri hrať.
@7c (01.09.2012 10:57): Jsem na to sám zvědavý, až TSW vyzkouším. WoW mi třeba připadalo stejně tupé jako např. Lineage. TSW vypadá opravdu slibně! Ale myslím, že než se k tomu rozhoupu, bude TSW minimálně na půli cesty k F2P modelu.
@Sinister (01.09.2012 09:04): Z toho co jsem letmo nabral čistě ze šumu při pohybu po internetu má TSW problém s chybami (ať už je to opravené nebo ne, je tu prostě šířené stigma o tom, že je zabugovaná, chyby blokují ve hraní a Funcom se nemá k opravám - tj. šíření negativních zpráv), dále že nepřináší žádné na první pohled převratné mechanismy. Jinak řečeno - lidem, co texty v MMO nečtou, jejich nefrekventovanější "věta" je "go, go, go, go!!!" a lore je na posledním místě nejspíš TSW nezláká a ty ostatní hráče může odradit negativní PR (jak psal Ebb).

Vcelku dobře to myslím vystihl Syncaine - AAA budget pro okrajové publikum = problém.
@Giovanni Antonio Kekelli (30.08.2012 16:01): Nechce se mi číst celou diskusi, sám jsem ty hry nehrál a třeba TSW si plánuju zahrát až za dva měsíce, GW2 pravděpodobně vůbec. Nicméně soudě dle lidí, co si u mě v práci hru vyzvedávají z předobjednávek, tak je nijak moc nezajímá, jaká je GW2 ve skutečnosti hra, zajímá je primárně, že za MMORPG nemusejí platit poplatky. Což je zejména v ČR, a předpokládám že i na Slovensku, ultimátní argument.
GW2 v ČR prostě bude populární zejména z tohoto důvodu, a i kdyby to byl důvod jediný, je nakonec zkrátka nejlepší možný.
Proč nemá TSW úspěch v zahraničí netuším, ale hádám že kvůli novinkám - od obrovského úspěchu WoW se, soudě dle různých diskusí a recenzí, z MMO hráčů staly pěkné konzervy.
Ano, dočetl, ovšem to ničemu nevadí, sám jsi psal že recenze TSW převážně chválily (až na výsledné hodnocení) tudíž žádné nesmysly tam určitě napsané nebyly a jistě se jim dá více méně věřit.

Víš, nechci se tě dotknout, ale ty jsi evidentně fanoušek TSW (spíš MMO od Funcomu) a proto tak odmítáš uznat že ta hra se někomu prostě líbit nemusí, že není dokonalá. Já to nechci říci tak aby tě to urazilo, ale zkrátka, skutečně na mě mírně působíš jako fanboy který nemůže přenést přes srdce že TSW není úspěšná a GW2 pravděodobně bude. Proto to nízké hodnocení a ty řeči okolo.
Těžko pak soudit zda se ti hra skutečně nelíbí a nebavilo tě to, nebo zda nejsi jen "ovlivněný" a nebaví tě to z povinnosti fanboye.
Já osobně mohu říci že ovlivněný nejsem, nehrál jsem totiž ani jedno.

K tomu že jsi Funcom MMO fanboy mě pak vede i neuvěřitelně nízké hodnocení SWTOR a přehnaně vysoké hodnocení AoC (byť je to dobrá hra).

Btw- Vím že mnohdy máš pravdu a píšeš dobře (s některými tvými komentáři lze souhlasit), ale v tomhle s tebou souhlasit zkrátka nelze (už jen pro to že jsi psal ve vém komentáři k GW2 o "****vinách" v popisku a že hru hodnotíš na základě sotva vyjité verze).
Sám si písal, že si nehral ani jednu hru. Čiže predpokladám, že to si sa dočítal z recenzií. A to je presne ono. Povedať, že GW2 prináša viac nového než TSW je absurdné. TSW sa líši od žánru ako nič iné. Investígatívne misie, ktoré vyžadujú napr. aj dekóder na morseovku, nolevel noclass design v themeparku, character building pomocou deckov ako pri kartovej hre, horror setting, či najmodernejšia single-server tech (upgradnutý EVE tech), sú všetko novinky pre tento žáner. V skutočnosti, za posledné roky nevyšla žiadna AAA hra, ktorá by sa tak líšila od priemeru ako práve TSW.

GW2 na druhej strane je klasický themeparkový trademill. Namiesto questov sú tu síce automatické dynamic eventy (vykradnuté z Tabula Rasa), ale inak sa to hraje presne ako napríklad WoW, s bonusom, že človek môže ísť PvPovať aj na level 1 (ako v GW 1 - pričom to je rovnako možné aj v TSW, kedže leveling v TSW neexistuje, ten čo hraje dlhšie má len výhodu že pozná viac skillov a môže lepšie kombinovať, ale power level postavy je rovnaký ako keď hru začínal).
Tak já pár recenzí na TSW četl (dostalo tam 80%) a stěžovali si pokud vím na více věc. Možná je to nižší hodnocení nikoliv způsobeno tím že by hra byla horší než její přímá konkurence, ale spíš proto že nepřináší zase tak moc nového. Naopak GW2 je poměrně značně originální na poměry MMO.
Takže to ber tak, že to jsou asi tedy recenze pro hráče jež mají rádi, když tvůrci dělají větší zásahy do hratelnosti, hledajíce tak nějaké nové způsoby jak ozvláštnit tu hru a ještě nevyžadují poplatky přesto že nabízí plně funkční MMO.

Jinak si to fakt těžko vysvětlit proč tomu tak je, osobně mi to taky přijde přehnaný dávat GW 90% a více, na druhou stranu mi ale taky přijde značně přehnaný dávat TSW 90% a GW2 jen 40%.

Dvojí metr- Tak jistě, jsou takové případy, ale sám podívej jaké hry jsi a tedy na jaké tvůrce odkazuješ-Blizzard a Bioware. To jsou zkrátka studia jež už mají takovou pověst "legend" a mají fanatické fanoušky jež na ně nedají dopustit (proto pak i recenze jsou takové). Podobně by na tom byla třeba ještě myslím Valve (jen u nich to schvaluji :D) , možná Ubisoft (na nějž řada lidí nedá dopustit díky AC, a nikom nevadí že ten příběh je "jak z nosu" a i hratelnost je po čase taková suchopárná).
Každopádně, nevěřím že tento syndrom "legendarity" je případ ArenaNetu. To není ještě tak známé jméno aby mělo takovou moc mezi hráči recenzenty. ByŤ vím že zakladatelé Arena Net měli cosi s Blizzardem společného.:)

Btw-K recenzím GW2 prozatím nemám co říi, zatím jsem žádnou nečetl a ani neviděl. Nicméně velkým plusem pro GW2 je absence poplatků, proto jí mnozí odpustí některé chyby.
Nie ale treba čítať tie recenzie. Často vyčítali, že prvé dni bolo pár misií zabugovaných a občas padal chat server. V podstate keď to čítaš, tak to boli jediné dve výtky na hru. Inak chválili všetko od misií, cez single server tech až po character building. Aj tak tomu dali potom zväčša 70%.

Keď teraz čítam recenzie na GW2, tak nikto nevytýka, že prvý deň vlastne Europania sa nemohli lognúť do hry, že nejde aukcia, alebo že nešlo vytvárať groups. Prípadne aj keď to spomenú, tak tomu dajú 90%.

To, že majú rozdielny meter a mieru citlivosti podľa hype je myslím že dosť bežná vec (Diablo 3 recenzie, ME 3, Dragon Age II, atď.)
@Ebb (29.08.2012 22:52): Já ti nevím, dle mého to nemusí být vůbec hypem a reklamou, ale třeba tím že každý má trochu jiný vkus, to že se tobě TSW líbí a to že GW2 nelíbí přece ještě nutně automaticky neznamená že TSW je nejlepší MMO a GW2 naopak "šit".
Ani to rozhodně neznamená že si všichni zasedli na Funcom a schválně jeho hry hodnotí hůř. Zkrátka se jim to tak nelíbilo.

Osobně nevěřím že kdyby byla TSW tak skvělá jak píšeš, že by dostávala více méně jen takto "nízká" hodnocení v tolika recenzích.
Podľa Q2 reportu, Funcom odpísal TSW hodnotu 35 mil EUR , t.j. rozpočet hry bol 45 pri predajnosti 200k kusov, čo je dosť smiešny rozpočet. Bohužial, strata je to výrazná pre nezávislé štúdio.

Rovnako, report uvádza, že Funcom má stále v zálohe niečo cez 20 milionov, pričom mesačne TSW je ziskové spoločne s AO a AoC, po 50% layoff.

Bohužial, "recenzenti" hodnotia podľa hype a reklamy. TSW dostalo 72% a Guild Wars 2 dostane cez 90% pričom kvalita hier je neporovnateľná. Verím tomu, že nízky predaj TSW bol spôsobený nízkymi recenziami, každé nové IP, ktoré nie je postavené na známej licencii je závislé od recenzií. Napriek tomu, akú vysokú kvalitu majú developeri z Funcomu, finančný manažment hraje vždy dôležitejšiu rolu ako hra samotná, a v tomto prípade, podobne ako pri AoC, manažment totálne zlyhal.
A teď mi to padá vždycky když se pokusím podívat na character sheet... asi to smažu, nejde to hrát.
@Ebb (23.05.2012 22:40): Jasně, proto jsem říkal, že doufám, že je to betou. Ale prázdné lokace stejně moc zaručené nejsou. Zkrátka si myslím, že by celá ta lokace působila nejlépe jako instance pro skupinu, nebo omezená na velmi nízký počet hráčů, což by ale zase moc nefungovalo z hlediska MMO hraní :-
Z té bety toho moc zatím znát není a ještě méně originálního. Zasazení okopčené (nebo zdávající hold, jak tomu říkají autoři a fanoušci) od Lovecrafta pěkné, povídačky ke questům taky nebyly špatné, ale jinak nic moc. Co se boje týče, těžko soudit, protože většina abilit byla zamčená, ale základní princip nudný - strafování do kolečka a mačkání pár hotkeys v nejefektivnějším pořadí.

Plus celá ta lokace na mě působila jako že by atmosfericky byla bezva... nebýt toho MM aspektu z MMO. K čemu jsou působivé kulisy města stiženého zombie pohromou, když hráčů je pomalu víc než zombie a každou chvíli potkáte někoho, kdo plní stejný quest jako vy, tzn. dělá totéž. Příklad: zabil jsem bosse, vyvrhnul mu žaludek a cosi sebral, a než se naděju a odkráčím pryč, přibíhá ke mě další hráč a z jezera se znovu vynoří tentýž boss, jeho předchozí mrtvola sotva stihne zmizet.

Doufám, že většina těch problémů co jsem viděl je způsobená jen betou jako takovou a ve finále to už bude lepší...
Appeal tejto hry ide ďaleko nad teenage kultúrou. Som si istý, že komunita bude najvyspelejšia zo všetkých mainstreamových onlinoviek. Za pravdu mi dáva aj terajšia situácia na general chate v Closed Bete pri porovnaní s inými beta testami.
Mno, jsem zvědav. Obecně Funcom nějak v lásce nemám, ale ScW by mohl být zajímavý (i když tedy nesnáším social networking, současnou "teenage" "kulturu", utajené společnosti, Apple a tak). Nejvíc mě zajímá, jak moc jsou podporované společenství hráčů a jak moc velký je na ně důraz (ideálně minimální důraz na solo play).
Mel by?

Nechce se mi to stahovat, abych po deseti minutach zjistil, ze je to proste... onlinovka :)