Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Day 1 Studios Day 1 Studios Day 1 Studios
USA
USA
USA
Založeno 2001
Založeno 2001
Založeno 2001
Americké vývojářské studio vzniklo na přelomu tisíciletí. Jeho zakladatelé, Denny Thorley, bývalý zaměstnanec FASA Interactive a TJ Wagner z Microsoft Game Studios, vycítili svojí příležitost v tehdy startující, nové konzoli MS, Xboxu. Pouze pro tuto platformu také vznikly obě první hry jimi založeného studia a to MechAssault (2002) a MechAssault 2: Lone Wolf (2004). V této sérii propagovali Day 1 svoji doktrínu o třech bodech: „Make it Accessible, Make it Empowering and Make it Immersive“.

Také vyšli maximálně vstříc službě Xbox Live, která byla v obou hrách zaimplementována. Právě série MechAssault pomohla v propagaci této služby významnou měrou. Například první MechAssault obdržel od IGN vysokou známku 9.2 a byl recenzentem Jeffem Gerstmannem doporučen právě pro multiplayerovou složku. Ač bylo druhé pokračování MechAssaultu rovněž nadprůměrné kvality, věhlasu prvního dílu nedosáhlo. Day 1 tak museli rozšířit svůj záběr. První Xbox navíc náhle přestal být v roce 2005 podporován, a tak se k exkluzivní tvorbě pro jednu konzoli už nikdy nevrátili.

Místo toho navázali spolupráci s Monolithem a pro jejich PC hit F.E.A.R. vydali v letech 2006-2007 konzolové konverze (Xbox 360, PS3). Konzolový F.E.A.R. se posléze prodával také se svými datadisky, jako F.E.A.R. Files. Zároveň s tím už připravovali svoji první původní hru, pro tehdy nové konzole, která měla pohnout zemí. Fracture vyšlo v roce 2008 a zemětřesení se odehrálo bohužel jenom ve hře. Hra byla kritikou chladně přijata, hráči rychle zapomenuta a tvůrcům bylo shodně vytýkáno, že nechali zajímavé nápady na půli cesty.

Day 1 Studios z toho vyvodilo dva závěry. První, že by pokus prorazit s další novou značkou už by jako firma nemuseli přežít a druhý, že luxus ignorovat PC si nemohou, vzhledem k multiplatformní povaze vydávaných her, dovolit. Proto jim přišla vhod nabídka Monolithu, vyvinout třetí pokračování F.E.A.R, ve kterém je hlavním lákadlem, v sérii dosud neviděný, coop dvou hráčů.

V současnosti studio zaměstnává přes 140 lidí a má dvě pobočky, jednu v Chicagu, ve státě Illinois a druhou marylandském Hunt Valley.
Americké vývojářské studio vzniklo na přelomu tisíciletí. Jeho zakladatelé, Denny Thorley, bývalý zaměstnanec FASA Interactive a TJ Wagner z Microsoft Game Studios, vycítili svojí příležitost v tehdy startující, nové konzoli MS, Xboxu. Pouze pro tuto platformu také vznikly obě první hry jimi založeného studia a to MechAssault (2002) a MechAssault 2: Lone Wolf (2004). V této sérii propagovali Day 1 svoji doktrínu o třech bodech: „Make it Accessible, Make it Empowering and Make it Immersive“.

Také vyšli maximálně vstříc službě Xbox Live, která byla v obou hrách zaimplementována. Právě série MechAssault pomohla v propagaci této služby významnou měrou. Například první MechAssault obdržel od IGN vysokou známku 9.2 a byl recenzentem Jeffem Gerstmannem doporučen právě pro multiplayerovou složku. Ač bylo druhé pokračování MechAssaultu rovněž nadprůměrné kvality, věhlasu prvního dílu nedosáhlo. Day 1 tak museli rozšířit svůj záběr. První Xbox navíc náhle přestal být v roce 2005 podporován, a tak se k exkluzivní tvorbě pro jednu konzoli už nikdy nevrátili.

Místo toho navázali spolupráci s Monolithem a pro jejich PC hit F.E.A.R. vydali v letech 2006-2007 konzolové konverze (Xbox 360, PS3). Konzolový F.E.A.R. se posléze prodával také se svými datadisky, jako F.E.A.R. Files. Zároveň s tím už připravovali svoji první původní hru, pro tehdy nové konzole, která měla pohnout zemí. Fracture vyšlo v roce 2008 a zemětřesení se odehrálo bohužel jenom ve hře. Hra byla kritikou chladně přijata, hráči rychle zapomenuta a tvůrcům bylo shodně vytýkáno, že nechali zajímavé nápady na půli cesty.

Day 1 Studios z toho vyvodilo dva závěry. První, že by pokus prorazit s další novou značkou už by jako firma nemuseli přežít a druhý, že luxus ignorovat PC si nemohou, vzhledem k multiplatformní povaze vydávaných her, dovolit. Proto jim přišla vhod nabídka Monolithu, vyvinout třetí pokračování F.E.A.R, ve kterém je hlavním lákadlem, v sérii dosud neviděný, coop dvou hráčů.

Studio v té době zaměstnávalo asi 140 lidí a mělo dvě pobočky, jednu v Chicagu, ve státě Illinois a druhou marylandském Hunt Valley. Po vydání F.3.A.R., se v Day 1 pracovalo na rebootu konzolové série Silent Scope, jejíž zatím poslední, třetí díl vyšel v roce 2002 pro PS2. Na přelomu listopadu a prosince 2011 však společnost Konami, které značka patří, s Day 1 rozvázala smlouvu. To vyústilo v propuštění 95% zaměstnanců. Ti, kteří zbyli, pracují na zatím neoznámeném vedlejším projektu.
Americké vývojářské studio vzniklo na přelomu tisíciletí. Jeho zakladatelé, Denny Thorley, bývalý zaměstnanec FASA Interactive a TJ Wagner z Microsoft Game Studios, vycítili svojí příležitost v tehdy startující, nové konzoli MS, Xboxu. Pouze pro tuto platformu také vznikly obě první hry jimi založeného studia a to MechAssault (2002) a MechAssault 2: Lone Wolf (2004). V této sérii propagovali Day 1 svoji doktrínu o třech bodech: „Make it Accessible, Make it Empowering and Make it Immersive“.

Také vyšli maximálně vstříc službě Xbox Live, která byla v obou hrách zaimplementována. Právě série MechAssault pomohla v propagaci této služby významnou měrou. Například první MechAssault obdržel od IGN vysokou známku 9.2 a byl recenzentem Jeffem Gerstmannem doporučen právě pro multiplayerovou složku. Ač bylo druhé pokračování MechAssaultu rovněž nadprůměrné kvality, věhlasu prvního dílu nedosáhlo. Day 1 tak museli rozšířit svůj záběr. První Xbox navíc náhle přestal být v roce 2005 podporován, a tak se k exkluzivní tvorbě pro jednu konzoli už nikdy nevrátili.

Místo toho navázali spolupráci s Monolithem a pro jejich PC hit F.E.A.R. vydali v letech 2006-2007 konzolové konverze (Xbox 360, PS3). Konzolový F.E.A.R. se posléze prodával také se svými datadisky, jako F.E.A.R. Files. Zároveň s tím už připravovali svoji první původní hru, pro tehdy nové konzole, která měla pohnout zemí. Fracture vyšlo v roce 2008 a zemětřesení se odehrálo bohužel jenom ve hře. Hra byla kritikou chladně přijata, hráči rychle zapomenuta a tvůrcům bylo shodně vytýkáno, že nechali zajímavé nápady na půli cesty.

Day 1 Studios z toho vyvodilo dva závěry. První, že by pokus prorazit s další novou značkou už by jako firma nemuseli přežít a druhý, že luxus ignorovat PC si nemohou, vzhledem k multiplatformní povaze vydávaných her, dovolit. Proto jim přišla vhod nabídka Monolithu, vyvinout třetí pokračování F.E.A.R, ve kterém je hlavním lákadlem, v sérii dosud neviděný, coop dvou hráčů.

Studio v té době zaměstnávalo asi 140 lidí a mělo dvě pobočky, jednu v Chicagu, ve státě Illinois a druhou marylandském Hunt Valley. Po vydání F.3.A.R., se v Day 1 pracovalo na rebootu konzolové série Silent Scope, jejíž zatím poslední, třetí díl vyšel v roce 2002 pro PS2. Na přelomu listopadu a prosince 2011 však společnost Konami, které značka patří, s Day 1 rozvázala smlouvu. To vyústilo v propuštění 95% zaměstnanců. Ti, kteří zbyli, pracují na zatím neoznámeném vedlejším projektu.
Oficiální stránky vývojáře (http://www.day1studios.com/)
Oficiální stránky vývojáře (http://www.day1studios.com/)