Společnost Croteam začala jako amatérské vývojářské studio. Jejich první hra byla Football Glory pro Amigu 500, Amigu 1200 (1994) a na PC (1995). V současnosti postupně rozšiřují svoji sérii bezhlavých stříleček Serious Sam.
Toto chorvatské vývojářské studio bylo založeno 14. června roku 1993 v Záhřebu šesti přáteli. Zpočátku byli "garážovými" vývojáři a jejich první hrou byla Football Glory, kterou vydala v roce 1994 společnost Black Legend na platformy Amiga 500 a 1200. O rok později se dočkala i počítačové verze. Ovšem později přišla žaloba od společnosti Sensible Software, která je obvinila, že se jedná o klon jejich vlastní hry, respektive série Sensible Soccer. Společnost Croteam tedy upustila od další práce na jejich hře Football Glory a nakonec ji uvolnila jako freeware v roce 1998.
Druhou hrou byla dětská hra s názvem Save the Earth, která byla založena na chorvatském televizním pořadu pro děti a která vyšla na Amigu 4000. V roce 2001 vyšla první hra ze série Serious Sam, a to Serious Sam: The First Encounter. O rok později ji následoval další díl, Serious Sam: The Second Encounter. Obě hry poháněl vlastní engine studia, nazvaný Serious Engine. Ten měl za cíl podporovat zejména větší výskyt nepřátel viditelných najednou a také renderování rozlehlého prostředí, ve kterém se herní úrovně odehrávaly.
V roce 2005 vychází sequel Serious Sam II, který poháněl vylepšený engine Serious Engine 2. Ten přidával podporu reálnější fyziky, refrakci, detailnější textury a dynamické světlo.
O dva roky později začínají práce na hře Serious Sam 3: BFE, která vyšla v roce 2011. Jedná se prequel k první hře ze série a krom klasického vydání na počítače a Xbox 360 si našel cestu i na konzoli Playstation 3. Studio se také zaměřilo na remaky prvních her ze série, které vyšly v roce 2009 a 2010.
V roce 2014 vychází jejich logická hra z pohledu první osoby, a to The Talos Principle a nyní studio zřejmě pracuje na jejím druhém díle, jak bylo oznámeno v květnu 2016.
Zdroj: Wikipedia
Druhou hrou byla dětská hra s názvem Save the Earth, která byla založena na chorvatském televizním pořadu pro děti a která vyšla na Amigu 4000. V roce 2001 vyšla první hra ze série Serious Sam, a to Serious Sam: The First Encounter. O rok později ji následoval další díl, Serious Sam: The Second Encounter. Obě hry poháněl vlastní engine studia, nazvaný Serious Engine. Ten měl za cíl podporovat zejména větší výskyt nepřátel viditelných najednou a také renderování rozlehlého prostředí, ve kterém se herní úrovně odehrávaly.
V roce 2005 vychází sequel Serious Sam II, který poháněl vylepšený engine Serious Engine 2. Ten přidával podporu reálnější fyziky, refrakci, detailnější textury a dynamické světlo.
O dva roky později začínají práce na hře Serious Sam 3: BFE, která vyšla v roce 2011. Jedná se prequel k první hře ze série a krom klasického vydání na počítače a Xbox 360 si našel cestu i na konzoli Playstation 3. Studio se také zaměřilo na remaky prvních her ze série, které vyšly v roce 2009 a 2010.
V roce 2014 vychází jejich logická hra z pohledu první osoby, a to The Talos Principle a nyní studio zřejmě pracuje na jejím druhém díle, jak bylo oznámeno v květnu 2016.
Zdroj: Wikipedia
Toto chorvatské vývojářské studio bylo založeno 14. června roku 1993 v Záhřebu šesti přáteli. Zpočátku byli "garážovými" vývojáři a jejich první hrou byla Football Glory, kterou vydala v roce 1994 společnost Black Legend na platformy Amiga 500 a 1200. O rok později se dočkala i počítačové verze. Ovšem později přišla žaloba od společnosti Sensible Software, která je obvinila, že se jedná o klon jejich vlastní hry, respektive série Sensible Soccer. Společnost Croteam tedy upustila od další práce na jejich hře Football Glory a nakonec ji uvolnila jako freeware v roce 1998.
Druhou hrou byla dětská hra s názvem Save the Earth, která byla založena na chorvatském televizním pořadu pro děti a která vyšla na Amigu 4000. V roce 2001 vyšla první hra ze série Serious Sam, a to Serious Sam: The First Encounter. O rok později ji následoval další díl, Serious Sam: The Second Encounter. Obě hry poháněl vlastní engine studia, nazvaný Serious Engine. Ten měl za cíl podporovat zejména větší výskyt nepřátel viditelných najednou a také renderování rozlehlého prostředí, ve kterém se herní úrovně odehrávaly.
V roce 2005 vychází sequel Serious Sam II, který poháněl vylepšený engine Serious Engine 2. Ten přidával podporu reálnější fyziky, refrakci, detailnější textury a dynamické světlo.
O dva roky později začínají práce na hře Serious Sam 3: BFE, která vyšla v roce 2011. Jedná se prequel k první hře ze série a krom klasického vydání na počítače a Xbox 360 si našel cestu i na konzoli Playstation 3. Studio se také zaměřilo na remaky prvních her ze série, které vyšly v roce 2009 a 2010.
V roce 2014 vyšla jejich logická hra z pohledu první osoby, a to The Talos Principle.
Zdroj: Wikipedia
Druhou hrou byla dětská hra s názvem Save the Earth, která byla založena na chorvatském televizním pořadu pro děti a která vyšla na Amigu 4000. V roce 2001 vyšla první hra ze série Serious Sam, a to Serious Sam: The First Encounter. O rok později ji následoval další díl, Serious Sam: The Second Encounter. Obě hry poháněl vlastní engine studia, nazvaný Serious Engine. Ten měl za cíl podporovat zejména větší výskyt nepřátel viditelných najednou a také renderování rozlehlého prostředí, ve kterém se herní úrovně odehrávaly.
V roce 2005 vychází sequel Serious Sam II, který poháněl vylepšený engine Serious Engine 2. Ten přidával podporu reálnější fyziky, refrakci, detailnější textury a dynamické světlo.
O dva roky později začínají práce na hře Serious Sam 3: BFE, která vyšla v roce 2011. Jedná se prequel k první hře ze série a krom klasického vydání na počítače a Xbox 360 si našel cestu i na konzoli Playstation 3. Studio se také zaměřilo na remaky prvních her ze série, které vyšly v roce 2009 a 2010.
V roce 2014 vyšla jejich logická hra z pohledu první osoby, a to The Talos Principle.
Zdroj: Wikipedia