Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
ASCII Corporation ASCII Corporation
Japonsko
Japonsko
Založeno 1977, zrušeno 2008
Založeno 1977, zrušeno 2008
Společnost ASCII Corporation byla založena v Tokyu v roce 1977 Kazuhiko Nishim za účelem vytvořit spolu s NEC standardizovanou herní architekturu MSX pro první japonské domácí počítače (konzole). Zpočátku společnost vyvíjela software a hardware pro konzoli MSX, později byla nucena trhem přeorientovat se na vývoj pro NES a Segu Genesis. V roce 1991 úspěšná společnost otevřela pobočku v USA jmenující se ASCII Entertainment, která vyvíjela a vydávala v USA konzolové hry. Herní průmysl v Japonsku začal v devadesátých letech stagnovat, zatímco v USA zažíval boom, následkem toho otevřela ASCII Corporation v USA v roce 1998 druhou pobočku, Ascii Game Entertainment TEChnology, zkráceně Agetec, která se o rok později osamostatnila a také vydávala konzolové hry. V roce 2002 se ASCII Corporation přestala zabývat vývojem a publikací her v Japonsku a vrhla se na IT a na vydávání časopisů. Předtím se však z ní vyčlenila vývojářská sekce a zformovala Media Leaves studio a společnost Enterbrain (činnosti: vydávání knih, časopisů, vývoj konzolových her). V lednu 2004 byla ASCII Corporation koupena společností Kadokawa Group Holdings, což z Kadokawy udělalo největšího japonského vydavatele her. V dubnu 2008 se ASCII Corporation včetně divizí Media Leaves a Enterbrain spojila se společností MediaWorks a utvořily uvnitř Kadokawa Group holdingu vydavatelskou i vývojářskou společnost ASCII MediaWorks. ASCII MediaWorks se zabývá především tvorbou a vydáváním adventur na PS2 a Nintendo DS.

Pokud jde o počítačové hry, jedinou hrou vyvinutou studiem ASCII Corporation pro PC je Soko-Ban. Divize ASCII Corporation - Enterbrain však má na svědomí i populární kit pro výrobu RPG her, RPG Maker XP (2004).
Společnost ASCII Corporation byla založena v Tokyu v roce 1977 Kazuhiko Nishim za účelem vytvořit spolu s NEC standardizovanou herní architekturu MSX pro první japonské domácí počítače (konzole). Zpočátku společnost vyvíjela software a hardware pro konzoli MSX, později byla nucena trhem přeorientovat se na vývoj pro NES a Segu Genesis. V roce 1991 úspěšná společnost otevřela pobočku v USA jmenující se ASCII Entertainment, která vyvíjela a vydávala v USA konzolové hry. Herní průmysl v Japonsku začal v devadesátých letech stagnovat, zatímco v USA zažíval boom, následkem toho otevřela ASCII Corporation v USA v roce 1998 druhou pobočku, Ascii Game Entertainment TEChnology, zkráceně Agetec, která se o rok později osamostatnila a také vydávala konzolové hry. V roce 2002 se ASCII Corporation přestala zabývat vývojem a publikací her v Japonsku a vrhla se na IT a na vydávání časopisů. Předtím se však z ní vyčlenila vývojářská sekce a zformovala Media Leaves studio a společnost Enterbrain (činnosti: vydávání knih, časopisů, vývoj konzolových her). V lednu 2004 byla ASCII Corporation koupena společností Kadokawa Group Holdings, což z Kadokawy udělalo největšího japonského vydavatele her. V dubnu 2008 se ASCII Corporation včetně divizí Media Leaves a Enterbrain spojila se společností MediaWorks a utvořily uvnitř Kadokawa Group holdingu vydavatelskou i vývojářskou společnost ASCII MediaWorks. ASCII MediaWorks se zabývá především tvorbou a vydáváním adventur na PS2 a Nintendo DS.

Pokud jde o počítačové hry, jedinou hrou vyvinutou studiem ASCII Corporation pro PC je Soko-Ban. Divize ASCII Corporation - Enterbrain však má na svědomí i populární kit pro výrobu RPG her, RPG Maker XP (2004).
Oficiální stránky vývojáře (http://www.ascii.co.jp)