Titul nedoceněný, v obklíčení všemi těmi Hereticy a Hexeny i zapomenutý. Je s podivem, co za klenot dokázali Capstone vypotit, když jinak plodili jednu nebetyčnou kravinu za druhou (TekWar, Corridor 7).
Witchaven je ovšem jiný. Witchaven má temnou středověkou atmosféru. Na rozdíl od barvičkami hýřícího Heretica alias fantasy kopie Doomu, je také mnohem surovější a brutálnější. Inovativní zaměření na kontaktní způsob boje + Build engine + nemalá obtížnost = unikátní zážitek. Když k tomu přičteme nějaké ty elementární RPG prvky jako sbírání předmětů, knihu kouzel, levelování nebo opotřebování zbraní jejich používáním, netřeba vůbec pochybovat o tom, že se jedná o jednu z mých osobních klasik žánru.
Jasně, není to dokonalá hra. Leveldesign mohl být originálnější a kompaktnější, příběh propracovanější a AI méně dementní (na druhou stranu, která doomovka měla AI, která by stála za řeč;). Přesto si myslím, že na velice poctivou osmičku to stačí měrou bohatou a Witchaven si uznání právem zaslouží.
Witchaven je ovšem jiný. Witchaven má temnou středověkou atmosféru. Na rozdíl od barvičkami hýřícího Heretica alias fantasy kopie Doomu, je také mnohem surovější a brutálnější. Inovativní zaměření na kontaktní způsob boje + Build engine + nemalá obtížnost = unikátní zážitek. Když k tomu přičteme nějaké ty elementární RPG prvky jako sbírání předmětů, knihu kouzel, levelování nebo opotřebování zbraní jejich používáním, netřeba vůbec pochybovat o tom, že se jedná o jednu z mých osobních klasik žánru.
Jasně, není to dokonalá hra. Leveldesign mohl být originálnější a kompaktnější, příběh propracovanější a AI méně dementní (na druhou stranu, která doomovka měla AI, která by stála za řeč;). Přesto si myslím, že na velice poctivou osmičku to stačí měrou bohatou a Witchaven si uznání právem zaslouží.
Pro: kontaktní boj, brutalita, atmosfera, kouzla a další náznaky RPG prvků
Proti: neoriginální leveldesign, slabší AI