Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
32 let • Pardubice (ČR - kraj Pardubický)

Komentáře

Resident Evil 5

  • PC 65
Resident evil... Hra plná ponuré a tajuplné atmosféry, plná příběhových zvratů, zajímavých puzzlů, dlouhé herní doby a hlavně revoluční... Ano, takový resident evil vždy býval... A pak se to nějak pos****......

Od vydání čtvrtého dílu (resident evil 4) se z dříve úspěšné série začala stávat bohapustá střílečka. Nic proti RE4, to je hra která mě velice bavila. Ovšem pak už to šlo nějak z kopce a RE5 je krásnej příklad. Dle mého názoru si hra už ani nezaslouží honosit se názvem resident evil, jelikož pod názvem resident evil si já představuji uplně něco jiného a fakt že se tu vyskytuje pár postav z předešlých dílů to nezachrání. Být po mém, hru bych radši přejmenoval na ,,Afro attack" ,,massacre of the possessed villagers" ,,shoot black guys while breaking vases for money" nebo ,,c'mon, roger, c'mon, okay, take it, roger" . Myslim že by to hru vystihovalo víc.

Ovladatelnost je otřesná, hra působí uměle. Neustálé pobíhání okolo a masakrování čarnochů stejným způsobem. Neoriginální bosové. Jak již tady někdo vystihl... Vidíte velkou pec a předem vám je jasné že v ní někoho budete muset upálit... A věc kterou nesnášim na hrách snad ze všeho nejvíc.... Neustálé ničení váz ve kterých se jako zázrakem nacházejí peníze.... Šíleně mě to ruší, člověk se ani nevěnuje příběhu, protože než prošmejdí celou místnost a rozbije všechny vázy aby posbíral pár ušmudlanejch zlaťáků aby si mohl koupit zbraň... To je prostě zbytečné až přímo hru kazící....

Co se grafiky týče.... Nic moc.... Dál to komentovat nebudu, prostě nadšenej jsem nebyl.

Příběh? Jestli to mám porovnat s RE 1, RE2, RE3 .... Tak v porovnání s nima je to hnus.... Jinak průměr....

Stručně řečeno. Hru bych přejmenoval a prodával jako béčko pro lidi který baví masakrovat lidi po stovkách... Hra rozhodně mezi špičku nepatří.

Pro: někoho by příběh mohl zaujmout, interaktivní ukázky

Proti: stereotypní, samé střílení, vázy, moc koridor....

+19

Tomb Raider

  • PC 90
Kvalitní Tomb Raider který dělá čest svému jménu. Jak už je zvykem, staré klasiky (pro příklad resident evil) se postupem času stanou něčím uplně jiným, příliš akčním nebo postrádající atmosféru kterou mívaly. Tomb raider naštěstí je světlá výjimka.

klady
V první řadě mě nadchla grafika která je skvěle optimalizovaná. I na svojí staré šunce s windows XP jsem hru rozjel plynule. Hra se mi vykreslovala krásně do dálky, což mě nutilo v jednom kuse se zastavovat a jen obdivovat prostředí.
Příběh je dostatečně poutavý a relativně i dlouhý. Nemusíte se bát, že by jste hru dohráli za odpoledne.
Hra probíhá svižně. Netrpí na záseky a je zde mnoho akčních zvratů kdy se vám podlaha doslova hroutí pod nohama a vy musíte jen běžet a doufat že nezazmatkujete.
Side questy, neboli skryté ztracené hrobky které můžete objevit a vykrást je dobré zpestření. Lokace jsou dobře propracované. Kombinace džungle a starobylých staveb působí realisticky a pro zpestření atmosféry k nim Lara dost často plácne nějaký ten obdivnej komentář.
Hra si moc nebere servítky. Budete se doslova brodit v krvi a hromady těl. Smrt Lary je často taky dost detailně znázorněná, někdy až morbidně, a musím přiznat že ne vždy se mi na něco takového kouká dobře. Než jsem přišel na právné tlačítko které musím v ukázce ve vhodnou chvíli zmáčknout, musel jsem asi 10x vidět jak je Lara udušena, má prostřelen krk šípem nebo ustřelen kus mozku. U takové kočky jako je Lara to zrovna nechcete vidět. :)


zápory
-Snad v každé hře se nemůžou zbavit toho trendu kdy po celou dobu hraní potkáváte naprosto stejné bedničky které musíte rozbít aby jste něco získali... V tomto případě matičky ze kterých si vylepšíte vybavení. Pro mě je to jen zbytečnej rušivej element. Když potom máte zachránit přítele kterého chtějí každou chvíli obětovat ale vy místo toho každých 20metrů vybíráte bedničku s deseti matičkama a ještě pro ně šplháte na římsy, to kazí dojem. Sbírat je trvá spoustu času ale zase je vám blbé je ignorovat a jen kolem nich proběhnout.

-Soudě podle traileru jsem očekával že půjde i dost o přežití v přírodě (boj se zimou, lovení zvěře pro obživu atd). Na začátku sice ulovíte srnku kvůli obživě, tím to ale hasne. Odtud prostě hlad znovu nedostanete a lovení zvěře probíhá už jen pokud chcete nasbírat pár XP navíc.

-Fast travel. To mě hodně překvapilo, že zrovna v této hře dají možnost rychlého přemisťování mezi táborákovými ohni a to dokonce i do oblastí, kam by jste se kvůli příběhovým zvratům neměli nikdy znova dostat jelikož jste po sobě zničili jedinou cestu která do té oblasti vede.

-Spawnování nepřátel. Také docela klasika. Nikde nikdo není a najednou na vás ze dveří vybíhá jeden nepřátel za druhým kteří ještě k tomu mají jen kontaktní zbraně. Tudíž jejich zabíjení pak hodně připomíná zabíjení polozombíků z resident evil 4 a 5.

-Nesmyslné rozmístění bodů jako jsou hrbolaté pruhy zdí, po kterých může Lara vyšplhat nebo provazem omotané stožáry do kterých můžete střelit šíp s lanem. To je náhoda že kamkoliv se zrovna potřebujete dostat, tam vede buď hrbolatá omítka nebo je nahoře čirou náhodou postavený sloup omotaný provazem přitom veškeré okolní zdi jsou kamenné.

-Collectibles... Uplná zbytečnost, proč to tam cpát? Postřílejte 20 přívěsků a získáte odměnu ve formě XP.... Proč maj všichni za potřebí cpát do her něco takovýho? Sbírání starobylých relikvií a artefaktů ke kterým má Lara komentář je dobré zpestření. Ale tyhle collectibles a challenge hru jen kazí...

Pro: grafika, příběh, atmosféra, herní doba

Proti: zbytečné a často opakující se sbírání bedýnek se šroubky

+15 +16 −1

Pathologic

  • PC 60
Přiznám že příběh a atmosféra můžou být poutavé, hra je originální a má své kouzlo, tím to ovšem pomalu hasne.

Rozhovory jsou mnohdy tak nějak mimo logiku a zmatené, možnost odpovědi je často jen jedna a naprosto špatná, kterou by jste si za žádných okolností vybrat nechtěli. Jedna z postav (EVA) mi říkala že toto městečko skoro nezná zločin a obyvatelé žijí v míru, ale jakmile vyjdete v noci ven, všichni se řežou a hází po sobě kudly které vás usmrtí na jednu ránu. Střelba je efektní na asi 7 metrů. Po této vzdálenosti kulka asi záhadně zmizí.

PLOTY!!! To jsou snad největší zlo... Potřebujete se dostat k baráku. Otřesným tempem se k němu došouráte a zjistíte že má vchod na jiné straně, musíte obejít nekonečný plot který vás zavede klidně několik set metrů od onoho domu aby jste zjistili že je tam plot další a musíte to obejít z jiné strany.

Momentálně jsem v druhém dni... Eva mi řekne že potřebuji vyhledat jistého muže a něco mu oznámit.... Vyhledám ho a v konverzační tabulce mám možnosti: ,,Nebudu rušit." a ,,Přijdu jindy." A samozřejmě jiné dějové vodítko zde není. Takže mrtvý bod.

Jelikož všichni hodnotíte převážně kladně, nejspíš jsem příliš kritický ale na druhou stranu nechápu jak můžete tyto nedostatky přehlížet...

Pro: atmosféra, originalita, příběh, mytologie

Proti: nesmyslné ploty, neviditelné zdi, nevyvážený hlad, zranění

+18

The Walking Dead - Episode 1: A New Day

  • PC 90
Přijde mi směšné hru hodnotit v porovnání k jiným hrám. Vývojáři jistě záměrně zvolili hru s velkým množstvím dialogů a filmové atmosféry, protože jsou lidé kteří to umí ocenit. Ano, je to něco mezi interaktivním seriálem a hrou. Ale o to vývojářům šlo a také se jim to podařilo. Někomu zde možná vadí absence first person střílení, ale víte co? O tom ta hra prostě není. Stejně tak jako by vám přišlo absurdní stěžovat si že si tam nemůžete tunit auta. Hra je založena na příběhu. A ten je dostatečně poutavý, dokonce i značně ovlivnitelný. Postup ve hře je logický, žádné puzzly u kterých by jste se zasekli. Jestli chcete zasekávající puzzly se zombíky za zády, zahrajte si resident evil. Tahle hra prostě nabízí poutavý a flexibilní příběh, napínavou atmosféru a mnoho neočekávaných momentů a nabízí je v kvalitní míře. Hře nehodlám strhávat body za to, že tam chci více střílení, tuning aut nebo řešit puzzly mayských mechanismů. Hráči jsou příliš upjatí na starý klasický principy hraní a nejsou schopni akceptovat originální přístup k hrám. A tato hra je svým způsobem hodně originální.

Jen podotýkám že jsem hru hrál na konzoli, tudíž můj dojem z hraní může být lehce ovlivněný. Upřímně nevím jak se hra hraje na klávesnici.

Těch 10% jsem strhl pouze za pár nesmyslů stylu ,,zombie se vedle vás objeví na prázdné louce, uplně z ničeho nic (5%)". A také fakt, že mnohdy si nestihnu otázky ani přečíst než vyprší zbytečný časový limit, natož je vyhodnotit.
+7 +8 −1

L.A. Noire

  • PC 70
Nevim proč se tu všichni snažíte psát sáhodlouhé recenzní romány do komentářů. Já mám jen pár připomínek. Například mi přijde stupidní, že ani po tolika letech nikoho nenapadlo dát do aut nějaký omezovač rychlosti (výjma mafie 2, zlatý český mozek to napadne). Sledovačky pak vypadaj směšně. Na plyn (šipku dopředu) se pak musí přerušovaně poklikávat a ultra charakterní šarmem a důvtipem kypící detektiv jezdí hůř než moje sestra když se učila jezdit. Mimo to je hra plná nesmyslů kterých si prostě nejde nevšimnout. Hra je to slibná ale záhy se z ní vyklube pěkné sklamání.
Pro příklad pár nesmyslů:
-Sledované auto přijede na dané stanoviště a klidně tam bude čekat 2 hodiny. Podezřelý z auta nevystoupí, dokud se k němu nepřiblížíte na přesně danou vzdálenost.
-Vidíte podezřelého, jak zachází do hotelu. Vejdete dovnitř a aniž by jste tušili v jakém je pokoji, jen běháte ode dveří ke dveřím a čekáte na ty se zlatou klikou na které postava jako zázrakem zaklepe
-máte za úkol odposlouchávat rozhovor, osoba stojí u telefonu klidně 3 dny ale mluvit začne až v momentě, kdy se přiblížíte a sednete si poblíž
-Máte za úkol sledovat podezřelého, 5 minut za něm jedete napříč celým městem aby jste zjistili že si jde pouze do jedné kavárny zavolat. To maj jen jeden telefon v celém L.A.?
+5 +14 −9

Portal 2

  • PC 100
Originální, vtipné, svižné, suprově graficky zpracované, dokonalé zvraty v příběhu které by nevymyslel ani Rampo. Na zápory jsem nepřišel. Takhle má hra prostě vypadat.
+1 +7 −6

Fallout: New Vegas

  • PC 80
Ohromně realistická hra. 50 kusů munice na zabití většího štíra... možná. Ale když máte poslední 4 náboje ve zbrani, chcete někoho popravit a zjistíte že ani po všech čtyřech zásahách do hlavy se protivník neuráčí padnout k zemi.... To už je vrchol přímo zku*vené hry.

neviditelné zdi
celková umělost bojů
atmosféra na bodu mrazu
-22 +5 −27

Hacker Evolution: Untold

  • PC 20
Nedokážu si představit že by tohle mělo někoho bavit. Neustálé psaní příkazů a dělání toho samého dokola. Tahle hra postrádá snad uplně všechno co je potřeba k dobré hře.

Proti: Nic jiného než neustálé psaní příkazů jako connect, crack, hack, a opisování hacker-evolution.com bez možnosti ctrl+c

-1 +3 −4

Posel smrti

  • PC 90
Poutavý příběh, pěkná temná atmosféra a kvalitní dabing. Posel smrti se povedl. Škoda jen toho, že to musí končit klasickým klišé. Hledáte vraha kterým jste nakonec vy... Nic originálního v tomto ohledu.

Pro: příběh, atmosféra, dabing

-8 +6 −14

Grand Theft Auto IV

  • PC 80
Na GTA IV mám hodně rozporuplnej názor. V prvních chvílích jsem byl hrou takřka unešen. Zdálo se mi že nabízí kvanta možností, mnoho nových věcí, vlastní radio stanice, mobil, taxík, kvalitní fyzika atd... To je ovšem jen první dojem. Hra stejně jako předešlé díly trpí na stereotyp. Když to vezmu popořadě:

KLADY:

Žijící město: Těžko najdeme hru která by dokázala konkurovat GTA čtyřce jako živější město. Tady můžete čekat skoro vše od lidí kteří náhodně přijímají hovory z mobilu, nosí všechny možné předměty v rukou, vypadají rozdílně, povídají si spolu, uklízí, opravují motor, sportují, jedí a mnoho jiného.

Propracovaná fyzika: Auta se dají pěkně ničit. Lidé se chovají přesně tak jak jsem si to představoval, opilci se realisticky potácejí :), podpírají se o okolní předměty, zakopávají o překážky, při najíždění do lidí v malé rychlosti se neposouvají po zemi jako by nic, ale opírají se o auto a balancují. Mnohdy jsem se i bavil jen skákáním pod auta :). Fyzika je jednoznačný krok do předu.

Grafika: S grafikou taky pěkně pokročili. Ovšem náročnost na HW je značná.

Rozšířené možnosti: Mobil na který vám kamarádi náhodně volají. Taxík který usnadní cestování, internet, seznamování, propracovanější sex v autě :D, ne jen houpající se auto. Možnost nabourat se do policejní databáze. Různá zábava jako bowling atd...

Herní doba: Než člověk hru dohraje, zabere to pěkných pár hodin.

ZÁPORY:

Mnoho osekaných věcí které hře chybí. Například v San andreas můžete chodit do posilky a naučit se bojovat... Tady ne. Nemůžete ani hubnout ani tloustnout ani se nijak vypracovat. Oblečení je bída. Na výběr máte oproti San Andreas jen z pár druhů oblečení které se vám těžko trefí do vkusu. Jak již jsem řekl, po chvíli přijde stereotyp, neustálé řešení úkolů pro přehnaně ,,americké nigga gangstery" kteří po vás chtějí vždy jen někoho zabít není vůbec zajímavé, navíc Little Jacob nebo jak se jmenuje, mluví tak děsnou angličtinou že mu vůbec není rozumět a člověk jen slepě plní úkoly co mu naskočí na obrazovce, aniž by věděl do čeho jde a o co se jedná. Příběh vás vůbec nepohltí.

Minihry jako bowling, šipky atd jsou dobré maximálně na poprvé, pak se stávají příliš nudné a jednoduché. Souboje jsou stejná bída jako předešlé díly, vypadají uměle. Nemáte žádnou úctu ke svému autu. Není žádný problém si nějaké auto ukrást. Člověk se snaží najít si nějaké luxusní auto, celou dobu ho nemůže najít a jen co ho najdete, začne jich být plné město. Nedá se nijak tunit jako v předešlých dílech. A stejně by to bylo k ničemu. Jakmile by jste s ním vyjeli na misi, dřív nebo později by jste museli přesednout do jiného a se svou károu už by jste se nikdy neviděli. Padák tu také nemáme. Město jsem sice chválil. Žije, to je pravda... Ale za celou dobu nevytáhnete paty ze zaplivaného New Yorku nebo kde to jste. Žádné lesy. Jen baráky, paneláky a mrakodrapy. Fyzika si přímo říká o to skočit z nějaké skály dolů... Ale to by tam taky nějaká musela být. Stále to samé do kola.

Nevím jak u ostatních. Ale stejně jako u předešlích dílů jsem mnohdy měl prostě jen pocit hodit bobek na mise a běhat si po městě a jen tak blbnout. Střílet, skákat pod auta a vraždit. Nic mě netáhlo pokračovat v příběhu. Navíc dojem kazí i nedomyšlené herní dialogy. Jako když mi kořen v ukázce povídá ať se na sebe podívám, že si potřebuju koupit oblek, aniž by si uvědomil že zrovna v tu chvíli jsem před ním stál v nejdražším obleku od Perseuse. Na kontě mám 50 000 dolarů ale v každé herní ukázce si Nico stežuje ,,I need money, I need money, bla bla bla" přitom peníze ve hře takřka k ničemu nepotřebujete. Proto nemůžu dát víc než 80%.

Pro: fyzika, grafika, žijící město, vlastní radio stanice

Proti: stereotyp, mnoho vynechaných věcí, bídné souboje

+9 +11 −2

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty

  • PC 100
Možná ani nevím čím mě metal gear série tolik chytla. Každopádně jsem jen jeden z mnoha lidí. MGS má na světě spoustu fanoušků, stačí se jen kouknout kolik lidí na této stránce má Snakea jako profilovou fotku. :) I v době co jsem angličtinu takřka nechápal a tudíž jsem zákonitě příběhu téměř nerozuměl, mě hra dokázala náramně vtáhnout. Na to má Hideo Kojima velký cit. Stejně tak i umí dobře vystihnout charisma postav. Proto se mnohdy hra spíše podobá filmu. Mimo to, se MGS dá považovat za průkopníka stealth akcí. Na mnoha místech lze objevit takzvané easter eggy a vtipné rozhovory přes codec, které hru ,,okoření". A to celé dokáže ještě umocnit hudba která je vytvořena přesně na míru a krásná podpírá atmosféru hry.

Pro: příběh, animace, hudba

Proti: snad jen že občas má hry i lehce úchylné sklony :)

+4 +6 −2

Silent Hill 3

  • PC 80
Silent hill sérii musím poděkovat hlavně pro to, že mě naučila mít pevný nervy a projít kde jakou herní hororovou scénu. Silent hill 3 ve vás dokáže vyvolat dokonalý strach, že po každém vypnutí hry se budete přemáhat ji vůbec znovu zapnout. Obtížné ovládání a úhly kamer ještě více nahrávají pocitu že to nezvládnete. Souboje také nejsou silnou stránkou hry. Atmosféra a příběh to ovšem hravě umějí vyrovnat. Pravda je, že ona hororová atmosféra z valné většiny čerpá pouze z toho že jakákoliv zeď, kterou uvidíte je pocákaná krví a zpoza rohu kam kamera nevidí vždy musí znít zvláštní zvuky. V podstatě nic víc. Klasický survival horor s pěkným příběhem a ponurou atmosférou. Tak jak to má být.

Pro: strašidelná atmosféra, navazující příběh

Proti: stereotypní ovládání i celkové hraní

+11

BioShock

  • PC --
Musím přiznat že hra mě v jednom aspektu sklamala a v druhém zase potěšila. Potěšila mě v příběhu, který by zasloužil oskara. Něco takového jsem u štřílečky málo kdy zažil. Ovšem sklamala v tom, že mi samotná akce připadala taková ,,nijaká". Veškerá akce je nepřirozeně zrychlená což já celkově u her nemám rád. Přebíjení, střílení, výměna schopností... Nakonec se cítíte spíše jako superman než chlap který bojuje o holý život natož aby to byl horor. Jen pobíháte z místnosti do druhé a atmosféru vlastně ani nemáte čas nějak vnímat. Při střelbě nemáte pocit že střílíte z opravdové zbraně ale spíše si připadáte jako v HALO nebo QUAKE. Tímto hru poměrně pohřbili.

Pro: promyšlený příběh, originální prostředí

Proti: příliš akční a zrychlené

-3 +3 −6

Fahrenheit

  • PC 95
Hru musim hodnotit hodně pozitivně. Vývojáři hru pojali spíše jako film a musím uznat že se jim to povedlo skvěle. Hra utíká svižně, netrpí na záseky, dialogy a hudba kterou pro hru složili je naprostá trefa do černého. Krásně umí podpořit ponurou atmosféru. Navíc stereotypní hratelnost, kterou by se dalo očekávat uměli zredukovat takřka na minimum. Od stealth akce, boxování, hraní basketu, střílení na střelnici, zápasení, hledání důkazů, útěk, každou chvíli něco jiného i dialogy jsou udělány velice dobře. Nehrajete stále za stejnou postavu ale i za postavy které jsou v podstatě proti vám. Je jen škoda, že občas jsou minihry příliš zdlouhavé a zbytečné. Konec se může zdát i trochu chaotický a ne příliš trefný ale to už je jen spekulace. I přes to že hra má svá léta, tak ji hodně doporučuji.

Pro: poutavý příběh, svižnost, atmosféra, hudba

Proti: zlouhavé minihry

+16 +18 −2

Counter-Strike

  • PC 65
Myslím že tuto hru jde hodnotit dvěma způsoby. Na jedné straně je to dobrá hra, kde si můžete zkusit boj proti-teroristických skupin proti teroristům. Skvěle si zataktizovat. Vyzkoušet mnoho nových a originálních map. Counter strike 1.6 neurazí ani po tolika letech, na kde jaké lance. To je co říci... Na druhé straně z pohledu herního gurmána můžeme hru zkritizovat že vlastně nejde o nic jiného než nereálistické střílení které se opakuje stále dokola po pár minutách a povražděním všech oponentů, ,,výplach mozku" okořeněný maximálně položením bomby C4. Obě varianty mají dle mého názoru kousek pravdy.

Pro: v dobrém týmu se může jednat o dobře sehranou akci

Proti: nic víc než bohapustá střílečka

+7 +14 −7

Cryostasis

  • PC 95
Cryostasis je přesně hra, o které si člověk při sledování gameplay videjí říká, že se snad ani nevyplatí ji kupovat. Zdání klame.
Již na začátku hry, jste upoutáni zajímavým příběhem o kmenu lidí, kteří byli nuceni utéci do temného lesa. Příběh zdánlivě s příběhem hry nijak nesouvisí, ale až na konci hry vše vyplyne na povrch a hráč pochopí složitou zápletku a spojitost příběhu herního a vyprávěného příběhu.
Mimo to, grafika zmrzlé lodi je fascinující. Krasné malby promrzlé lodi, pára stoupající od úst a stíny. Vše dokonale v rovnováze a podporující velmi hororovou atmosféru hry. Kamkoliv vstoupíte, všelijaké vrzání zkorodované lodi a praskání ledu vás do hry přímo vtáhne, jako by jste v ní byli.
Všudypřítomné flashbacky které vám ukazují co se v lodi před katastrofou dělo vám postupně odhalují děj. Postupně nalézáte mnoho mrtvých těl, které můžete zachránit tím, že se vtělíte do chvíle před jejich smrtí a můžete ji odvrátit.
Postupem hry na vás začnou útočit nepřátelé (maníci s letlampama :D) se kterými si budete muset poradit. A dosažení střelné zbraně bude chvíli trvat. Akční scény vůbec nevypadají uměle jako v mnoha jiných akčních hrách. Nepřátelé na zásahy opravdu reagují. Což vám dává pocit opravdové síly zbraně.
Konec hry přímo ohromí, až donutí k zamyšlení jak málo stačí k ovlivnění lidského rozhodnutí a následného osudu.

PS kurcatovium: Srážet hře hodnocení kvůli existenci bugů je hloupost. Já se s žádnými nesetkal. Stejně tak i mnoho jiných hráčů když si to tak čtu. Vypínání ovladačů grafické karty tudíž nebude problém hry. Hra se tudíž může cítit dotčena, že si ji uměle ubral hodnocení a poslat na Tebe pár zmutovaných maníků s letlampama.

Pro: grafika, příběh, atmosféra

+17

Penumbra: Black Plague

  • PC 95
Vydařené pokračování kvalitní hororové adventury s revolučním stylem ovládání. Na grafice si také dali záležet. Pravda, že jsem měl občas při hraní obou dílů pěkně nahnáno, ale ustavičná zvědavost jak to nakonec zkončí mě prostě nepustila a hru jdem musel dohrát. Všudypřítomná hororová atmosféra je znázorněna dokonale a jak už to většinou u podobných her bývá, čeká na vás spousta zajímavých překážek a rébusů, které musíte vyřešit. Jediná věc která mě lehce zklamala, byl chaotický konec. Čekal jsem v něco trochu jednoduššího, ale budiž. I tak se jedná o skvělý zážitek.

Pro: atmosféra

Proti: pro jednoduchý příběh až moc chaotický konec

+4 +5 −1

ArmA: Armed Assault

  • PC 90
Hra má velice nízké hodnocení. Ačkoliv podle mého názoru je jediná svého druhu a není vůbec špatná.
Je to jednoznačná volba pro lidi, kteří chtějí okusit realističnost v čiré formě. Nikde jinde neuvidíte, jak to v realitě chodí. Tato hra jako jediná vám to ukázat může.
Je to válečný simulátor. Tak proč od hry očekávat nerealistickou střílečku, kterých máme na trhu hromady? Pravda, ve hře se stává že zemřete a absolutně nechápete proč. Prostě běžíte, sotva něco uslyšíte a najednou se kácíte čelem k zemi. V tento moment to většina hráčů zabalí s tím, že se to nedá hrát, že je to hloupost.

Hloupost to není. Simululátory jsou dobrá věc. Je mnoho závodních, leteckých, atd.. Tak proč nezkusit vojenský simulátor? V armě se vám nestane že budete pobíhat s inventářem, který pojme celý arzenál věcí. Nestane se vám že si nastavíte shortcut pro zbraně mezi kterými si budete v rychlosti přeskakovat. Také se vám nestane že přežijete smrtelný zásah do těla. Vše vychází z reality. Dokonce i boj proti slunci se v této hře jeví jako jistá strategická výhoda. Při delším běhu se vám třese ruka.

Grafické zpracování je pěkné. Na hru se dá sehnat ohromná zpousta vylepšení a addonů. Máte k dispozici velkou mapu. Kreativní editor, se kterým se dá opravdu vyhrát. A vytvořit vlastní příběh. I chování nepřátel.
Mimo to, hra podporuje kvalitní multiplayer. Který nabízí ještě o kus víc možností. Jako například objednávání a raket a artilerie.

Pro: grafika, realističnost hry, multiplayer

-3 +1 −4

Left 4 Dead 2

  • PC 50
Jediný důvod, proč hru vetšina lidí hodnotí tak dobře je, že neví jak kvalitní zombie akce vypadá. Tato hra neposkytne nic víc než první díl. Krom kytary a pár ručních zbraní. Nejde o nic víc než výplach mozku obyčejným a neustálým střílením do ostatních zombií. Multiplayer je sice pěkná věc. Ale k čemu to je když ve hře stejně nejde o žádnou strategii a týmové myšlení. Stále jen to samé, střílet, střílet, střílet. Žádné slušné barikádování, týmová práce. Nic. Bohužel v dneštní době už nikdo neocení kvalitní hru. Myšlená dneštních hráčů je příliš jednoduché a vývojáři jsou si toho vědomi. O čem i vypovídá recenze jednoho uživatele kterou si dovolím citovat:

,,Zombíci jsou čvachtavější, dají se rozkrájet na větší hromádky menších částí, je to s nimi zkrátka legrace. Rozprsknu vší se tělíčka hromady zombíčků nad vybuchující pipe bombičkou a následný průběh tou krvavou sprškou je něco, co mi dokáže vykouzlit úsměv na tváři."

Když to řeknu na plnou hubu: Je to prostě hra pro blbý no. V případě že jste trochu mentálně jednodušší a nejde vám nad hrou přemýšlet. Nebo v případě že si chcete jen oddychnout.

Proti: nejde o nic víc než o masové střílení zombií

-12 +11 −23

Batman: Arkham Asylum

  • PC 95
Na hře se mi líbí, že souboje nejsou (jak už to ve většine bojových her bývá) přehnaně zrychelné, nereálné ani nepřehledné... Naopak jsou propracovány dobře, ve stylu assassins creeda. Hra je rozmanitá. Má pěknou atmosféru. A hlavně charisma hlavního záporáka jokera, si troufám říci že mnohonásobně předčil i filmovou předlohu, která sama o sobě je taky dobře udělaná.

Pro: grafika, charisma jokera, příběh, souboje

+4 +8 −4

Battlefield 2142

  • PC 100
Vynikající multiplayerová hra. Dobývání titána je revoluční způsob pro lidi které už nebaví klasika jako deathmatch nebo capture the flag... Víc než kde jinde jde hodně o strategii, takže se nejedná jen do bohapustou střílečku. Je tu i hodně velká možnost postupného zlepšování. V multiplayeru je to prostě hra dokonalá. Hra je ovšem čistě zaměřena na multiplayer. Nikoliv single. Ten zde nenajdete.

Pro: grafika, revoluční způsob dobývání titána, velká dávka strategie v akční hře

Proti: singleplayer

-2 +1 −3

Metal Gear Solid

  • PC 100
Herní legenda. Jedná se o herní klasiku, která má po celém světě mnoho fanoušků. Metal gear je totiž tvůrcem stealth akčních her. Mimo to má velice poutavý příběh a charismatické postavy. Na hře je taky dokonale vidět že se nejedná jen o hru vytvořenou čistě pro finanční zisk. Ale tvůrce Hideo Kojima si dal hodně záležet aby hráče šokoval a vnesl naprosto nové prvky do hraní. Například když musíte pro postup hry obrátit originální CD krabičku a přečíst si radio frekvenci, Mantis který vám čte paměťovou kartu a hýbe s ovladačem a nechá se obelstít jen přehozením ovladače do druhého slotu čímž mu zamezíte číst myšlenky(pouze u PS1). Mnoho easter eggů. A 2 různé zakončení hry.

Ovšem počítačová verze má mnoho nedostatků. A připadá mi hloupé srážet hře hodnocení jen kvůli bugům které v originální hře vůbec nebyly a objevili se jen na pirátské verzi stáhnutelné na internetu. PC verze je mnohem více osekaná a nemá takové kouzlo. Já ovšem hodnotím originální verzi která je podle mě bez chyby a tudíž dávám plný počet bodů.

Pro: příběh, revoluční prvky, charisma postav

-4 +4 −8

Fallout 3

  • PC 70
Na málo které hře si tvůrci nechali tak záležet, jako na téhle. Rozlehlost pustiny je přímo ohromující. Ale jak by možná někdo čekal, vůbec se nejedná o monotónní mapu. Na každém kroku je co objevovat. S kým povídat. Něco řešit. Nebo přijímat různorodé vedlejší mise. Příběh je poutavý. Mnoho rozhodnutí závisí jen na vás. Opět je škoda jen jedné věci. Účinnost zbraní je naprosto k ničemu... Představte si, že máte v ruce rotační kulomet. Ještě k tomu laserový což mě už možná připadá jako trochu fantasy přetažené za vlasy.. A běží proti vám polonahý bandita. Hra je taková, že mu ve spomaleném záběru střílíte přímo do hlavy nebo těla a váš protivník po 5 sekundách neustálého inkasování přiběhne k vám a vezme vás trubkou po hlavě. Navíc už od začátku člověka ani neláká nalézat nové zbraně. protože už po pár minutách jich máte plný inventář a všechny jsou stejně slabé a k ničemu. Tenhle fakt neskutečně sráží jinak velice slušnou hru.

Pro: grafika, příběh, možnost vlastí volby, vedlejší mise, rozlehlost mapy

Proti: neúčinné zbraně, příliš rychle dosáhnete dokonalosti a všech zbraní

-8 +4 −12

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

  • PC 95
Stejně jako první díl. Stejná porce dokonalé atmosféry, poutavý příběh a krásná grafika. Tato hra ovšem od předešlích dílů je ještě o kus víc dotažena do dokonalosti. Vedlejší úkoly mají smysl a narozdíl od nudných vybíjení mutantů na louce, půjde o zapletený příběh. Artefakty nevidíte na kilometr, anomálie nejsou jen cosi poloviditelného ve vzduchu čemu se vyhne i slepý. Ale opravdu unikátní a podivuhodná místa, které budete rádi zkoumat. Je zde mnoho věcí které můžete prozkoumat. Také se nemusíte bát že by stalkeři jen seděli na svých místech jako v prvním díle. Ale chodí pravidelně na lov. A i pár misí budete plnit ve skupinkách. Ne jen sami. Jen jediná věc která ještě kazí dojem je, že účinnost zbraní je stále k ničemu.

Pro: grafika, příběh, vedlejší myse, atmosféra, rozlehlost, život v zóně

Proti: stále malá účinnost zbraní

+9

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

  • PC 90
Pravda je, že hru nestihli dokončit a občas je to vidět... Ale prostě ta atmosféra.. Ta člověka umí naprosto chytit. Ať už je to kvůli tomu, že se částečně zakládá na pravdě, nebo dokonalému znázornění ponurosti zóny. Grafika je taky velice silnou stránkou hry. V podstatě hru vyzdvihují jen tyto 2 faktory. Atmosféra a grafika. Ostatní je dost nedoladěné. Ale ač je neduhů hodně, tyto 2 věci to prostě dokáží tak krásně překrýt, že jsem míň než 90% nemohl dát.
Dojem kazí pouze to, že buď jsou v zóně veškeré zbraně silné asi jako lví pšouk nebo nepřátelé mají přehnaně mnoho životů a nejdou ,,srozumitelně" zabít. Ve hře se taky nachází mnoho bugů a mnoho věcí není dodělaných.

Jinak dost názorově souhlasím s uživatelem WALOME. Ty špatný stránky vystihl dobře. Zóna nežije tak jak se tvůrci snažili předstírat. Nikdo nikam nechodí. Jen stojí jako sochy. Nikdy nikomu nedojde munice. Nikdy nenajdete mutanta na neobvyklích místech. Krom jedné invaze mutantů v armádních skladištích. Ta je náhodná a opravdu ohromující... Ale ač s tím vším souhlasím. Nic nemění na mém hodnocení. Hra mě defakto poznamenala na celý život. Po poravdě řečeno nevím čím. Ale je to tak. A to proto si zaslouží kvalitní ohodnocení.

Pro: grafika, příběh, ATMOSFÉRA

Proti: neúčinnost zbraní, nedodělané, mnoho bugů

+11

Dragon Age: Origins

  • PC 95
Absolutně nejsem fanouškem fantasy. Ale tahle hra prostě člověka chytne.
Jako výhody bych viděl:

Příběh: Příběh společně se side-questy pár desítek hodin zabere a to nemluvím o nespočtu stáhnutelných rozšíření. Takže se nemusíte bát že to druhý den po probdělé noci dohrajete. Mimo to, příběh je velmi flexibilní a v širokém měřítku si ho můžete přizpůsobit dle vlastních rozhodnutí a kupodivu vše dobře funguje. Všechny rozhodnutí a počínání se později mohou odrazit v chování jiných postav a nebo samotného odvíjení příběhu. Mnohdy člověka tolik zajímá co by se stalo při zvolení jiné možnosti, že si prostě hru po dohrání musí spustit znovu.

Společníci: Dragon age nabízí velké množství společníků vaší družiny, které můžene/nemusíte přibrat. Každý má jiný charakter a je jen na vás kdo vám sympatický bude a kdo ne. Naskriptováni jsou pouze 2 postavy. Mnoho dalších je jen na vás, jestli se vzhledem k vašemu počínání v příběhu seznámíte, jestli ho zabijete, nebo se ani neuvidíte. Vše záleží na hráčově rozhodování v příběhu. Můžete jim do podrobna nastavit taktiku boje a s každým, koho do skupiny přiberete, se vám odemkne velké množství dialogů popřípadě side-questů, které vám postupně odhalují detailní charakter bojovníka. Mnohokrát se i stává, že členové družiny reagují na sebe na vzájem a různě se popichují, což znatelně oživuje atmosféru. A když jim špatně zabrnkáte na nervy, je tu i velké riziko že vás opustí nebo přímo zradí a pokusí zabít.

Na druhou stranu má hra i neduhy: Například takřka u každé výpravy se musíte prokousávat přes hordy nepřátel a stále dokola je stejným způsobem likvidovat. Když jste v budově, tak naprosto v každé jednotlivé místnosti na vás trpělivě čeká přesně stanovená dávka nepřátel což vede k stereotypu a zbytečnému prodlužování. Průchody jeskyněmi nejsou o ničem jiném, než že se ztratíte v nekonečné spleti stejně vypadajících chodeb a v jednom kuse se na vás ze stropu spoští další a další stovky obřích pavouků.
Přílišné množství věcí je další problém. Na každém kroku narazíte na bednu se stále opakujícími se věcmi které nepotřebujete a z inventáže se vám náhle stane skladiště všeho možného.

Pro: grafika, příběh, postavy, rozlehlost

Proti: občas zdlouhavé

+16 +21 −5

Mafia II

  • PC 50
Hodně přeceněná hra. Mnoho věcí naprosto kazí dojem. Jako například dabing. Ten se už snad víc zkazit nedal. Jedno sprosté slovo za druhým. Ne že bych byl nějaký slušňák. Ale když v jedné větě každej, i obyčejný barman kterého neznáte, průměrně řekne dvakrát slovo ,,zkurvený" a ,,doprdele". Už to začne vadit. Například věta ,,Má tady ještě kurva někdo zkurvenej problém se zkurvenejma penězma." už je vrchol přehnanosti. Hlavní hrdina se snaží být děsnej tvrďák a pan chytrej. Po městě jsou benzínky kde můžete tankovat, ale nezažijete, že by ve vašem autě došel benzín. Policie na překročení rychlosti reaguje ale ježdění přes park a na červenou jim nevadí. Nemůžete používat vlastní auto, protože při první misi kterou se pokusíte udělat ho stejně jednou budete muset někde nechat stát a jakmile se vzdálíte, auto zmizí. V obchodech si můžete koupit maximálně pár druhů oblečení... Ale mimo to, má celkem slušnou grafiku a hratelnost. Myslim že 60% na to sedí.

A na závěr bych rád podotkl že neuvěřitelně kopíruje GTA4.

Pro: grafika, hratelnost

Proti: dabing, málo možností

-8 +7 −15