Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

For Honor

  • PC 70
Vzhledem k tomu, že For Honor byl několikrát zadarmo v základní edici, tak jsem se do něj pustil i já. Z počátku jsem byl rád, že dostanu AAA hru zadarmo a tiše jsem litoval všechny, kteří v době vydání zaplatili za hru plnou pálku. Otřesná představa.
Jak už zmínili ostatní. For Honor operuje se skvělým nápadem, ale ten nápad není přímo ze stáje Ubisoftu. Pokud si dobře pamatuji, tak jako první se se stejnou mechanikou vytasilo Chivalry. V podstatě je to tedy Chivalry s obrovským budgetem od AAA studia. To ale určitě nenapadlo jen mě. Šel bych ale sám proti sobě, kdybych tvrdil, že mě souboje ve For Honor nebaví. Už v Chivalry tento způsob boje působil groteskně legračně. A když jsme u té grotesknosti, tak pojďme na kampaň.
Je to blbý. To víme všichni. Není třeba nic skrývat. Nemohu se ubránit dojmu, že kampaň ve For Honor působí jako prefabrikát ostatních Ubisoftích her. Ten příběh je totiž prázdný, jako třináctiletá blondýna s Gucci kabelkou a makeupem. Co je horší, tak se bere šíleně vážně. Sem tam se prohodí drsňácká hláška, která působí v tom všem jako pěst na oko. Pěkně to autoři dokrmí tichem, takže hláška se pěkně rozlívá ve Vašem cringe výrazu. Takových chvilek je naštěstí málo. Celá krátká (díky bohu!) kampaň tedy působí jen jako ("překvapivě") utahaný tutorial. Proč? To vážně světová firma nedokáže sehnat talentované scénáristy? A když nedokáže sehnat, tak proč tam vůbec tu kampaň dávají? Nějaký ten základní tutorial hra obsahuje už ve výcvikové části. Tahle zbytečná obsahová vata už mi začíná lézt krkem. Kromě oceli totiž z kampaně neodejdete s pozitivním pocitem. Tím se dostáváme k mikrotransakcím (tu tu tuuuuuuuu!).
Teď byla několikrát hra zadarmo, ale v době vydání jste vyplázli 60e a zjistili, že For Honor má mikrotransakce. Nutno dodat, že ty částky, které si přejí dostávat, nejsou vůbec malé. Tohle se prostě k AAA hře nehodí. Vzhledem k tomu, co vlastně mikrotransakce nabízí (měnu a balíčky hrdinů + samozřejmě variace lootboxů), si přeci nemohou účtovat takovou částku za hru a ještě ji vydávat v tolika edicích. To je přeci totálně na hlavu. Ano, dá se to vygrindit, ale tím samozřejmě hra ztratí dech a z bojového systému se stane jen nezáživné UHO (pozn. univerzální hnědá omáčka). K dispozici tak ze startu máte z každé frakce jednoho bojovníka. Ostatní si můžete koupit za pracně získanou ocel. Všichni už asi slyšeli o tom, jak dlouho potrvá získat patřičnou měnu, takže se k tomu asi není třeba vyjadřovat. Chápu, že cílem hráče by nemělo být odemknout vše. Průser je, že Vám jsou to měny neustále předhazovány skrz rozkazy, které fungují jako hlavní zdroj oceli a zkušeností. Za všechno dostáváte ocel a zkušenosti. Se zkušenostmi je to ok, ale oceli dostáváte tak malé množství, že herní ekonomika působí jako kurz koruny proti yenu. Kdyby se tedy zrušila měna oceli, všechny postavy se odemknuli a vy jste jen sbírali zkušenosti a vybavení, tak se upřímně hovno stane.
Stěžejní bod je multiplayer. To víme všichni. Je zarážející, že si tak velké studio nedokáže pohlídat chod serverů. Častokrát se Vám hra odpojí a to fakt není fajn pocit, protože za odpojení ze hry nedostanete absolutně nic. Tedy kromě frustrace. U té frustrace bych rád ještě zůstal. Mód nadvlády je klasické zabírání bodů, ale funguje to tak, že parta přiběhne na jeden bod a rozseká v přesile nějakého cápka. Kdo se nedrží s ostatními, tak dostane velmi nepříjemnou čočku. Což je samozřejmě frustrující, ale logické. To však neomlouvá to, že hra s tím nic nedělá. Nijak Vás netrestá, když sesázíte ve čtyřech jednoho cápka. Prej For Honor...
Tudíž nám zbývá duelový mód. Ten funguje vlastně skvěle. Záleží na hráčových schopnostech a hlavně reflexech. Tam se ukáže, jak jste dobří. To tu už ale skvěle popsal Témos. Není třeba se dál vyjadřovat.
Jak bych to shrnul? Nestojí to Váš čas ani peníze.

Pro: duely, soubojový systém, grafika, optimalizace (opravená), úprava hrdinů

Proti: boj proti více hráčům, nestabilní servery, výplňový obsah, mikrotransakce, příliš patrná snaha o nefér vydělávání na hráčích

+9