Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Parkasaurus

  • PC 70
Parkasaurus jsem kupovala ještě v early access pár let nazpět. Tycoon hra s dinousaury, která se bere s nadsázkou a nesnaží se o ultra realistické a detailní ovládání a radši jede tou svou indie cestou do roztomilé grafiky a vtipného low-key lore. Když to řeknu úplně na rovinu, kdybych chtěla realismus tak asi šáhnu po něčem jiném. Následuje sáhodlouhý komentář, který celkem dopodrobna zabíhá do funkcí ve hře.

I když jsem kupovala hru už v roce 2018, tak jsem odehrála jen asi dvě hodiny než jsem jí vypla. Prostě v early accessu toho nebylo moc co k nabídnutí, a až teď jsem se rozhodla to zkusit znovu. Po necelých třech letech se hra opravdu změnila. Kromě sandbox módu jsou konečně jsou k dispozici i nějaké ty kampaně, i když je pravda že dobrá čtvrtina z nich slouží jako tutoriální představování různých funkcí ve hře. A samotné dohrání těch 14+1 kampaní zabere zhruba 20 hodin.

Vylepšování hry stále ještě probíhá, přibývají noví a noví dinosauři a předměty ve hře. Dinosaurů je opravdu hodně, a při jejich "výrobě" pomocí fosilií a kostí jsou rozděleni do čtyř úrovní vzácnosti. Nejvíc basic dinosaur je chudák stegosaurus a za ním hned triceratops. Naopak k získání T-Rexe člověk musí na své dino zoo makat, jelikož přístupnost k jednotlivým tiers dinosaurů se odemyká pomocí vědeckého stromu, který je pěkně dlouhý. Vylepšovací stromy jsou ve hře dva: již zmiňovaný vědecký a dinosauří. Vědecký otevírá nové dekorace, stánky, ploty, vylepšuje třeba toalety a další věci ohledně návštěvníků, 'platí' se v něm chemickými baňkami, které se získávají skrz zaměstnané vědce v parku nebo skrz plnění úkolů. Dinosauří strom se rozšiřuje pomocí srdíček, které hráč dostává za každého šťastného dinosaura denně, a v tomhle stromě se dají získat nové rostliny, hračky, krmelce apod. prostě všechno co patří do dobrého výběhu pro dinosaury.

A člověk opravdu chce aby jeho dinosauři byli šťastní, protože jinak budou naschvál strhávat ploty a následně se pouštět do návštěvníků (I když je pravda, že hajzl Spinosaurus strhával ploty i když byl spokojený). Při útěku dinosaura z výběhu jsou dvě možnosti, buď zavolat ochranku, která dinosaura uspí, nebo to vzít do vlastních rukou a ve first person modu dinosaura sejmout uspávacími šipkami sám. Tahle funkce se mi líbila (vůbec tohle nezní psychopaticky), už jen proto, že je to mnohem rychlejší než čekat na daného zaměstnance. Když už jsem u zaměstnanců, tak v parku jsou čtyři typy: veterináři, údržbář (který uklízí a opravuje ploty), vědec (který buď pobíhá volně po parku a odpovídá návštěvníkům na dotazy nebo farmí již zmiňované baňky) a ochranka. Ti se taky časem také dají vylevelovat a kromě jejich běžných funkcí v zoo, taky pomáhají s vykopávkami kostí.

Někde jsem četla, že úplně první koncept hry, který definoval její vývoj bylo prostě "dinosauři v kloboucích" a tahle část hru neopustila. Během vykopávek (a nejen během nich) může člověk narazit na pokrývku hlavy (římská helma, kovbojský klobouk, cylindr atd.), každá má jiné vlastnosti, jako třeba zvyšování atraktivity exhibice, když danou pokrývku nasadíte zvolenému dospělému dinosaurovi. Klobouky se dají také 'nasadit' na dinosauří vejce než se malý dinosaur vylíhne, a to ovlivní jak barvu dinosaura tak jeho vlastnosti. Ano, tahle hra opravdu není tvořená na to aby se brala vážně a i když jsem viděla jak rozhořčené komentáře ohledně toho, že hra není realistická (no shit, Sherlock) tak nedávno vývojáři odpověděli na výzvy některých hráčů, a dodali do hry volbu 'realistické' dinosauří textury. To jak ta textura vypadá v kombinaci s již zaběhnutým dětským a ne moc realistickým tvarem dinosaurů s vypoulenýma očičkama, si asi každý dovede představit. Opravdu blbě. Z téhle hry asi už asi nikdo neudělá Jurassic Park.

Když bych hodnotila obecně obsah hry, tak bych dala pár procent víc. Jsou to ty malé otravné věci, které mi v tom brání. Nejhorší na všem je asi built mode, který je neintuitivní až to bolí. Na jednu stranu za to asi taky může můj noťas, který už je opravdu brambora, ale na tu druhou samostatné funkce v úpravě terénu jsou hrozné samy o sobě. Především bych zmínila fyzikální vlastnosti vody: uděláte jezírko, nelíbí se vám kde, tak zmáčknete zpět a terén se sice vrátí do původní polohy, ale voda nezmizí, a začne se nekonečně dlouho rozlévat do okolních exhibicí, na cestičky pro návštěvníky a vlastně všude okolo dokud neopustí plochu parku. Dalším nedostatkem je, že při vyplňování exhibice tou či onou zeminou se to musí dělat manuálně, a nejde vyplnit celou ohraničenou plochu najednou. Je to otravné a když nějaká exhibice není dokonalý obdélník, tak to člověka prostě nebaví.

Třeba se časem moje hodnocení změní (a snad k lepšímu), protože vývojáři komunikují celkem dobře s hráči na tom, kterým směrem hru ubírat a co je třeba vylepšit. Pro mě to kazí opravdu hlavně ten stavitelský mód, který se snad v budoucnu vyladí.
+12