Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

The Stanley Parable

  • PC 60
Místo toho, abyste hráli tuto hrou, tak tato hra si hraje s vámi... anebo ne?

Po pravdě, po zahrání dema (a vyslechnutí chvály TotalBiscuita) jsem očekával tuto hru trochu jinou a lepší (demo se mi líbilo více). Vypravěč je naprosto perfektní, ale hra samotná mohla být více o volbách a následcích, spíše než o hledání absurdně skrytých herních konců. Také jsem doufal, že to bude více o snaze uniknout z prázdného snového světa a konfrontování vypravěče, ale opět není. Je to zajímavý zážitek, ale s koupí bych počkal na slušnou slevu.

Celkové hodnocení: Dobrá

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+9

ibb & obb

  • PC 70
Kouzelná malá logická plošinovka pro společné hraní. Ideální, když sedíte na pohovce s členem rodiny nebo kamarádem. Ale pozor, hra není pro úplné začátečníky. Začíná jednoduše, ale pozdější úrovně se stanou náročnějšími jak z pozice hádanek tak z pozice skákacích sekcí. Ve hře je pár míst, které vyžadují na pixel perfektní provedení (s vašimi velice na pixel neperfektními vstupními ovladači) a mohou být celkem frustrující. Tyto oblasti mi připomněly Super Meat Boy.

Celkové hodnocení: Výborná

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+6

Dark Messiah of Might and Magic

  • PC 40
Na tuto hru jsem byl po přečtení recenzí strašně natěšený. Po dohrání více než poloviny hry upřímně lituji, že jsem si ji koupil, i v té 75% slevě. Tato hra mohla být skvělá v roce 2006, ale je otravná v roce 2015 a nijak moc zábavná. Technické aspekty se dají přehlédnout kvůli stáří hry (až na prvky způsobující kinetózu), ale i herní mechaniky jsou slabé v porovnání s novějšími hrami (ale i, řekněme, s Half-Life).

Hratelnostní problémy

* Různorodost nepřátel je tragická. Jsou tu tak 4 základní typy nepřátel, každý z nich vypadá stejně a oblast většinou obsahuje jen jeden nebo dva typy. Bojujete s nimi pořád dokola.
* Možnost zabíjet pomocí prostředí je zábavná, ale v této hře jste k tomu v podstatě nuceni, a téměř nemáte možnost používat klasické prostředky (jako... meč!). Protože nepřátelé jsou hodně tuzí, když s nimi bojujete standardně (blokují stejně rychle jako vy útočíte a blok nikdy nezkazí), ale jsou extrémně zranitelní, když je něco strefí. Hodit po nich vázu má lepší výsledek, než seknout je mečem zezadu do krku (opravdu, protože váza nebo sud je srazí a můžete je okamžitě zabít, zatímco úder zezadu do hlavy žádný takový efekt nemá... dává to perfektní smysl a vůbec to celé nepůsobí uměle). Takže využívání prostředí zde není skvělý doplněk soubojového systému, ale je vám to tlačeno vrchem spodem a musíte to používat úplně pořád.

Technické problémy

* Hra je plná chyb, které vám buďto způsobí okamžitou prohru nebo vám znemožní dokončit danou oblast. Několikrát jsem musel nahrávat předchozí pozici, abych tyto chyby obešel. Určitě často ukládejte (a nespoléhejte se jen na rychlé uložení).
* Budete se zasekávat na čemkoliv a všem. Používání žebříků, provazů, proskakování oknem, to vše je neuvěřitelně problematické a často umřete kvůli hloupému enginu.
* Nasvícení je tak špatné, že polovina hry je dobře vidět a druhá polovina je jen absolutní tma (jako třeba vnitřek domu během dne). Zapnutí HDR to ještě zhorší. Neuvidíte ani ň a musíte často používat noční vidění, abyste kompenzovali špatné nasvícení. Úprava gamy moc nepomůže, pořád uvidíte prd a zbytek vás bude oslňovat.
* Zásahové zóny a zaměřování, ach jo. Dost často strefíte něco úplně jiného, jako třeba zeď za nepřítelem. Provedení smrtícího úderu je otázka náhody, jestli si hra myslí, že jste ve správné pozici či ne.
* Uživatelské rozhraní pro přepínání zbraní má do použitelnosti daleko. Můžete přepnout z meče a štítu na luk, ale už ne zpět. Buď můžete přepnout z luku na meč (a až potom si přidat štít), nebo přepnout z luku na štít + náhodnou zbraň (což většinou není ta, co chcete). Móc chytré.
* Nucená kinetóza. Ó ano, vy slabé lidské schránky, vývojáři vás nechají trpět, zasloužíte si to. Můžete vypnout pohupování hlavy, ale to je ten nejmenší problém. Obraz se naklání pokaždé, když uděláte úkrok. Při každém pohybu stranou se nepřirozeně pohne obraz, pravý okraj nahoru levý dolů, nebo naopak, jako loď kymácející se na moři. Našel jsem způsob, jak to vypnout, jinak bych nákup hry okamžitě vracel. Moje řešení si můžete přečíst na pcgamingwiki.

Skončil jsem v kapitole 6 v kryptách, bojujíce se zombiemi. Viděl jsem naprosté ho***, všechno bylo uhlově černé, takže jsem neustále musel přepínat noční vidění, a bylo téměř nemožné popravit zombii, kvůli problémům se zaměřováním, takže souboje trvaly věčnost. Nebyla v tom žádná zábava.

Jak dlouho vás bude bavit házet sudy po nepřátelích a shazovat je z visutých ploch, když jste nuceni to opakovat tisíckrát po sobě bez možnosti to udělat jinak? Moje zkušenost říká 9 hodin. (Ve zpětném pohledu mi přijde, že jsem byl hodně vytrvalý).

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+6 +13 −7

Solar Flux

  • PC 60
Je to příjemná logická plošinovka (pokud se dá použít tento výraz). Ačkoliv jsem jí nehrál příliš dlouho, tak působí kvalitně udělaná a připomněla mi můj oblíbený Osmos.

Celkové hodnocení: Dobrá

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+3

Zeno Clash 2

  • PC 30
Jakkoliv jsem miloval první hru a strašně se těšil na druhý díl, tak jsem z čiré frustrace přestal hrát po pouhých 2 hodinách. Nedokážu pochopit designové rozhodnutí v této hře, téměř všechno se zhoršilo.

ZC1 vás postupně uvedlo do soubojových mechanik, ZC2 obsahuje totálně zahlcující tutoriál a pak vám během reálné hry nedá žádnou nápovědu. Soubojový systém v ZC1 byl perfektně plynulý, v ZC2 působí velmi neohrabaně. Většina zajímavých pohybů vám vyčerpává měřák agresivity, a jakmile je prázdný (velmi brzy), tak vám zbudou jen základní údery a souboj se stane pomalý a únavný. Bojové pohyby v ZC2 už nejsou vůbec intuitivní a působí strašně uměle vytvořené. Ve hře je zbytečná komplexita v tom, že nemáte jen rychlý a silný úder, ale můžete používat oboje jak pro levou tak pravou ruku, a musíte kombinovat vše dohromady pro docílení bojových komb. Komba jsou největším příkladem umělých pohybů, musíte si pamatovat správné sekvence pravých a levých úderů. Není v nich nic logického. Je nyní také výrazně těžší kopnout někoho ležícího na zemi. Zjednodušeně řečeno, už to nepůsobí jako reálný, brutální, surový, intenzivní souboj jako v ZC1.

Uvedení hráče je špatné i v jiných oblastech, než jsou souboje. Když začnete hru, tak najdete škeble obsahující předměty, ale nemůžete je vzít a netušíte proč a k čemu jsou. V ZC1 vám bylo řečeno, že jedením ovoce si obnovíte zdraví. V ZC2 se nedozvíte nic, a všechny takové předměty jsou nahnědlé nebo našedlé něco (nedokázal jsem poznat, co mají představovat), takže netušíte nic. Aspoň pár tipů by se určitě hodilo.

Příběh v ZC1 odsýpal příjemným tempem a byl zajímavý, většinou věci jen naznačoval než odhaloval. V ZC2 se všechno děje extrémně rychle a moc to nedává smysl. Jako by mezi každým herním filmečkem chybělo pár stránek vytrhnutých z knihy. Navíc se zdá, že příběh udělal čelem vzad oproti ZC1, hlavní postava zcela změnila stranu v konfliktu místního světa. Velmi zmatené.

Otevřený svět - proč?? ZC1 byl velmi lineární, ale dávalo to perfektní smysl, vždyť to byla mlátička. ZC2 místo toho obsahuje "otevřený svět", který se skládá z velkých otevřených prostor propojených portály a nahrávacími obrazovkami. Za prvé to rozbíjí ponoření do hry, za druhé vás to nechá pobíhat kolem, aniž byste věděli, co dělat (mapa je tak nepoužitelná!), a otravné příšery oživnou při každém přechodu mezi oblastmi. Systém záchytných bodů je poslední hřebíček - nevědět, kdy se vám to uložilo naposledy a nemoci si uložit hru ručně je v otevřeném světě plným velkých otevřených oblastí naprostá katastrofa.

Grafika je po technické stránce v pořádku, ale z nějakého důvodu se mi ZC1 líbilo víc. Podpora prostorového zvuku je rozbitá, hlasy postav jsou pak téměř neslyšitelné, musíte si v systému přepnout na stereo.

Je to vážně škoda, tak strašně jsem se na tuto hru těšil.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+11

Zeno Clash

  • PC 85
Autoři museli jet na drogách nebo být zavřeni v sanatoriu, aby byli schopni vytvořit tuto hru. Ale komu na nich záleží, když výsledek stojí za to! Tato hra je surreální, divná a úžasná. V podstatě je to simulátor rváče z pohledu první osoby v post-apokalyptickém nebo alternativně-realitním zmutovaném divošském světě. A náramně jsem si ho užil.

Grafika, ačkoliv je založena na starém enginu Source, dodnes vypadá výtečně. Příběh je velmi vtahující. A soubojový systém je sám o sobě asi ten nejlepší, co jsem kdy viděl. Máte k dispozici širokou paletu pohybů a jejich modifikací, ale všechny jsou velmi přirozené a intuitivní. Bojové pohyby a animace jsou plynulé, a pěstní souboje mají skvělou dynamiku střídání úderů s krytím a úhyby. Souboj s několika nepřáteli naráz je velmi náročný, přesně jak by to mělo být. Celkový zážitek ze soubojů je naprosto špičkový.

Celkové hodnocení: Výborná / Nářez

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+12

Hero Siege

  • PC 20
Vybral jsem si postavu (Nomáda), vstoupil jsem do Aktu I, zemřel jsem do 10 sekund. Obživnul jsem, šel jsem do Aktu I, zemřel jsem do 10 sekund. Napotřetí se mi podařilo uniknout portálem, téměř mrtvý. Začal jsem hledat léčitele ve městě, nikdo nikde. Hledal jsem obchodníka, co by mi prodal léčivé lektvary, nikdo nikde. Šel jsem zpět do Aktu I, zemřel jsem. Po dalších 15 minutách umírání jsem přišel na to, že na zabíjení nepřátel musím používat pasti, protože na férovku zvládnu jen dva až tři. Bohužel jsou často rychlejší než vy. Navzdory všemu jsem se dopracoval na 5. úroveň. Pak mi došel život, zemřel jsem. Co je sakra principem hry? Vypadá to na ořezanou verzi Diabla, ale extrémně obtížná, bez příběhu, bez obchodů, bez nápověd jak hrát a co dělat, prostě nic. Šel jsem na web najít nějaký tutoriál pro zelenáče, protože hra viditelně nedokáže vysvětlit sama sebe, a nenašel jsem vůbec nic. Vzdal jsem to, tohle nevypadá na kvalitní trávení času.

Celkové hodnocení: Špatná

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+5

Divinity II: Ego Draconis

  • PC 60
Po cca 10 nahraných hodinách jsem měl dojem lehce nadprůměrného RPG. Je takové neotesané (grafika vypadá jednoznačně zastarale a chybí dopilování mnoha oblastí), což se dá od indie titulu čekat, ale celkově vypadá slušně zpracováno. Úkoly nejsou jenom zabij a dones, ale autoři se je snažili udělat zajímavější, některé dokonce tak trochu ve stylu Zaklínače. Příběh je asi až příliš epický, ale zaujmout dokáže. Některé souboje jsou docela obtížné i na střední úrovni obtížnosti.

Celkové hodnocení: Dobrá

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+10

TeeWorlds

  • PC 60
Chvíli vám bude trvat, než se naučíte používat vystřelovací hák, ovšem jakmile se zvládnete plynule pohybovat po úrovni, tak hra začne být velice zábavná. Open source, 8 MB. Vřele doporučeno.

Celkové hodnocení: Dobrá 

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+3

Crysis 2

  • PC 50
FPS s decentní hratelností a velice impozantní grafikou. Dost mě štval (chybějící) systém ukládání. Odehrál jsem značnou část hry, ale nedokončil jsem ji, prostě mě přestala bavit. Neberu to jako chybu hry, zpracovaná je dobře, ale prostě mi úplně nesedla a já navíc nejsem nijak velký milovník FPS.

Celkové hodnocení: Dobrá 

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+4 +5 −1

The Bridge

  • PC 40
Hádám, že hra čerpá inspiraci z Bastion. Jenže ten byl aspoň zábavný.

Grafický styl je pěkný.
Hudba v podstatě chybí, a těch pár akordů se rychle oposlouchá.
První tři světy jsou příliš jednoduché.
Čtvrtý svět začne být zajímavý a náročnější, ale principy změny gravitace vám pořádně nevysvětlí, to si budete muset vyhledat online.
Poslední úroveň a následující "zrcadlové světy" jsou založené jen na hloupostech typu na pixel perfektní pozicování. Mnoho úrovní tam už není logickou hádankou ale spíše obrácenou skákačkou (strefte danou římsu s touto koulí pomocí ovládání gravitace).
Nikde nevíte, na co může šlápnout (a z kterého úhlu) a co je jenom dekorace.
Nahrávací doba je příšerná.

Ale nejhorší ze všeho je, že hra je neuvěřitelně pomalá. Všechny animace trvají věčnost, otáčení gravitace je pomalé, čas ve hře nelze urychlit, a obracení toku času je taktéž únavně pomalé (pokud jste 2 minuty přemýšleli nad úrovní, aniž byste pohnuli postavičkou, a pak se chcete vrátit zpět před tento moment, tak strávíte hafo času koukáním na nehybnou postavu). Celá ta hra je tak líná, že jsem se musel extrémně přemlouvat, abych dohrál i úrovně v zrcadlených světech. Místo aby vás hra nechala hrát, tak plýtvá vaším časem. A všechno to šlo vyřešit tak jednoduše - nechat hráče přeskočit úvodní animace v úrovni a přidat tlačítko pro zrychlení času. Ale není to tam.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+5

Darksiders

  • PC 30
Snažil jsem se do hry proniknout, protože je to známé jméno, ale prostě to nešlo, vůbec jsem si hru neužíval. Celé to na mě působilo jako konzoloidní mlátička s příliš přiblíženou kamerou a repetitivními souboji s nepřáteli.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+6

Bit Dungeon II

  • PC 30
Hra je extrémně základní. Vše se ovládá jediným tlačítkem, postava dokonce i útočí sama. Nepodařilo se mi zjistit, jak se blokuje (ačkoliv jsem studoval instrukce na klávese Esc), protože všechno je na jednom jediném zatraceném tlačítku a všechny animace postavy vypadají velice podobně. Není zde žádné uživatelské rozhraní, žádná nápověda, žádný tutoriál. Herní základy jsou nevysvětlené. Nepřátelé se narodí znovu pokaždé když přejdete z jedné oblasti do druhé (a oblasti jsou extrémně malé, v podstatě jedna obrazovka). Oblasti tvoří bludiště, ale není zde žádná mapa. Mačkáním náhodných tlačítkem časem zjistíte, jak si zobrazit své vybavení (inventář neexistuje) a své statistiky. Hra samotná možná může být zábavná, když se prokoušete přes její neintuitivnost a nevstřícnost a na všechno si přijdete sami nebo to najdete někde na netu. Ale přijde mi, že takto vývojář jen plýtvá hráčovým časem, místo toho, aby hráč ten čas strávil užíváním si hry.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+5

Mark of the Ninja

  • PC 60
Velmi pěkná plížící plošinovka. Ačkoliv toto není můj vysoce oblíbený žánr, tak se mi líbí způsob zpracování. Hra je velmi dobře zvládnuta, a mám jenom lehké připomínky:
* Je zde systém záchytných bodů, takže občas musíte opakovat nesouvisející pasáže pořád dokola. Raději si ukládám postup sám.
* Některé dlouhotrvající zvuky jsou dost otravné, jako např. siréna vřískající v pozadí (velmi hlasitě).
* Ovládání je občas s klávesnicí a myší dost těžkopádné (např. obrazovka vylepšení).

Celkové hodnocení: Dobrá 

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+4

Quest of Dungeons

  • PC 20
Kdyby toto bylo v předběžném přístupu (velmi velmi předběžném), tak bych řekl, že je to snesitelné. Ale jako plná verze?

Grafika je velmi základní. Uživatelské rozhraní je příšerné. Neexistuje žádný tutoriál ani vysvětlení čehokoliv (vůbec jsem nedokázal přijít na to, jak používat schopnosti - hrál jsem za rytíře, a sekání vždy vypadalo jako sekání, beze změny). Množství obsahu vypadá velice limitované. Tlačítko ke zvednutí předmětů často nefunguje, takže jej musíte mačkat opakovaně, jinak za vámi zůstávají věci. Není zde žádný příběh, žádné pozadí postav.

Upřímně mně přijde, že tato hra je prostě pokus naučit se programovat. Ale zábavná hra toho vyžaduje více.

Celkové hodnocení: Špatná

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+3

Deep Dungeons of Doom

  • PC 30
Co se mi líbilo:
* Jednoduchost
* Můžete hrát v krátkých dávkách
* Fantasy RPG motiv
* Vysoká obtížnost (ale až na hraně s přehnanou obtížnosti a některé lidi to určitě odradí)

Co se mi nelíbilo:
* Pravděpodobně port mobilní hry. Písmo je gigantické, doslova se musíte odsunout od obrazovky, jen abyste to mohli přečíst. Tomu nepomáhá, že je písmo rozpixelované (mám rád pixel-art hry, nesnáším rozpixelované písmo). Na obrazovce s 1200p se některé popisky překrývají přes sebe, protože se nevejdou na obrazovku. Proboha.
* Hrozné uživatelské rozhraní. Velmi neintuitivní ovládání mimo souboje - nikdy nefunguje tak, jak by člověk očekával. Většinou můžete vše ovládat z klávesnice, ale něco se musí provést pouze myší (nákupy lektvarů). Ke klávesám není zobrazena žádná nápověda, nikdy nevíte, co se stane, když zmáčknete to či ono tlačítko.
* Velice špatně vysvětleno. Je zde krátký úvod, který vám vysvětlí základy, ale pak je zde spousta pokročilých konceptů, u kterých nemáte nejmenší tušení, jak fungují. Nikde není žádná nápověda (kvůli tomu gigantickému fontu by se tam ani nevešla). Encyklopedie je nepoužitelná. Takže netušíte jak fungují vaše statistiky nebo některé předměty.
* Souboje jsou velmi repetitivní. Kobka obsahuje množství poschodí, ale nikdy nevíte kolik. V kobce se nachází zhruba 4 různí nepřátelé a ti se opakují neustále dokola. Všichni nepřátelé stejného typu mají konkrétní vzorec útoku. Ten pak donekonečna opakují - nesnaží se vás překvapit, nebo využít vaši chyby, jen tupě pořád dokola opakují vzorec, vždy stejně. Jakmile se ho naučíte, tak to přestane být zábava a začne to být zdlouhavá rutina.
* Ovládání nereaguje dobře. Když zaútočíte a pak stisknete tlačítko pro blokování ještě před koncem animace útoku, očekávali byste provedení bloku hned jakmile skončí animace útoku. Místo toho se nic nestane. Takže musíte čekat, až útok skončí, a až poté stisknout blok. Problém je, že animace jsou nepřesné, takže dost často stisknete tlačítko o zlomek sekundy moc brzy - a pak ztratíte život. Takže místo precizního souboje jen co nejrychleji drtíte klávesu, abyste si zajistili blok. Těžce neideální.
* Extrémně závislé na štěstí. Občas najdete dobré vybavení a hodně léčivých lektvarů nebo svatyň. Ale jindy zase projdete 20 pater bez nalezení jediného léčivého lektvaru/svatyně/obchodníka. Takže dost často ke konci kobky někde zemřete jen proto, že jste neměli dostatek štěstí na kořist. Se štěstím souvisí i některé útoky monster, které sdílí stejnou úvodní animaci. Protože nevíte, co přesně se stane, tak se rozhodujete náhodně, a často dostanete ránu, aniž byste tomu mohli jakkoliv zabránit.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+6

Beatbuddy: Tale of the Guardians

  • PC 55
Je to slušný, ale pouze slušný. Jednoduchá logická "skákačka" zkombinovaná s rytmickým prvkem. Nemějte moc vysoká očekávání. Je to oddechovka, nijak moc složitá, a rychle může přijít repetitivní. Odehrál jsem asi polovinu hry a pak mě to už nudilo. Grafické ztvárnění je moc pěkné. Je tam i pár chyb (několikrát jsem se zaseknul a musel restartovat hru). Proč jsou ve hře klíšťata (paraziti), to fakt nechápu. Jsou škaredá a nezapadají do prostředí.

Celkové hodnocení: Dobrá 

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+2

Paper Sorcerer

  • PC 40
Ze hry jsem odehrál zhruba 5 hodin, bojoval jsem se třemi prvními bossy. Pravděpodobně bych pokračoval v hraní, ale už jsem prostě nemohl nadále snášet uživatelské rozhraní. Je tak špatné, že je to těžké popsat, musí se to zažít (nedoporučuji). Je to to nejhorší rozhraní, co jsem kdy ve hře viděl.

Hra samotná je docela dobrá, má rozmanitou partu, má celkem zajímavé nepřátele, a má pár netradičních konceptů jako je snižování obrany během souboje. Moc se mi líbí, že nehledě na to, jak dobré je brnění, s dostatkem snahy se jím časem prořežete. Bohužel tato mechanika není příliš vysvětlená ani dopilovaná. Celkově je však hratelnost solidní. Prostředí není příliš na výši, ale je použitelné.

Tuto hru zabíjí uživatelské rozhraní. Mám dojem, že vývojář by ve skutečnosti byl schopen navrhnout lepší ovládání (jen okopírováním přístupu z každé druhé hry dostanete 100x lepší rozhraní), jen prostě na to nemá technické schopnosti. Toto je jeho první hra a on nemá žádné reálné programátorské zkušenosti. Což potvrzuje i oficiální web: "Ultra Runaway Games byly stvořeny když se jeden člověk bez zkušeností s průmyslem či programátorským tréninkem rozhodl udělat RPG pro PC". A když si přečtete jeho komentáře na fórech, že hlasitost hudby nelze ovlivnit, protože neví jak naprogramovat posuvník, tak je to... smutné. Nechápejte mě špatně, má odvahu a vášeň, a pokud opravdu o programování na začátku nic nevěděl, tak toto je velmi dobrý výsledek. Ale to bohužel stále nedělá tuto hru hratelnou.

Uživatelské rozhraní je prostě příšerné a strávíte více času v boji s ním než v boji s nepřáteli. I tak základní operace jako zobrazení inventáře je extrémně těžkopádné a pomalé. Souboje jsou mučivě pomalé kvůli způsobu, jak udílíte rozkazy. A mohl bych pokračovat dále a dále.

Jsou zde i nějaké chyby, ale většinou jde jen o hrozné rozhraní nebo designové rozhodnutí. Například seberete plátovou zbroj, podíváte se do inventáře, a ona tam není. Co to sakra? Nahrajete pozici, zkusíte to znovu, stejný výsledek. Chyba? Ne, jenom designové rozhodnutí neukazovat vám v inventáři žádný předmět, který nelze aktuálně použít. (Alespoň tak si to vykládám, nikde to vysvětlené není). Ale jakmile budete chtít zbroj prodat, tak se "objeví". Než jsem to zjistil, tak jsem na tom ztratil tolik času...

Jsou zde i jiné technické problémy, které vás budou lehce přivádět k šílenství, ale myslím si, že většina je jednoduše způsobena nedostatečnými programátorskými schopnostmi vývojáře.

Je to politováníhodné, protože Paper Sorcerer je blízko "hrám mého stylu", ale v současném stavu ji nemohu doporučit. Možná v budoucnu nějaké aktualizace zcela překopají uživatelské rozhraní, a potom se to může stát zábavnou zajímavou hrou. Aktuálně to za to ale nestojí.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+7

Hotline Miami

  • PC 50
Hru jsem miloval. Byl to přesně ten styl, co mě baví.

Bohužel se vývojáři rozhodli hráčský zážitek zcela zničit tak, že vám do krku natlačí i jejich "uměleckou vizi". Jejich epileptické efekty spolu se silným nakláněním a kolébáním obrazu mě působily nefalšovanou fyzickou nevolnost. Nemohl jsem hrát více než 20-30 minut v kuse a zároveň jsem se musel smířit s hraním v okně namísto celé obrazovky, abych minimalizoval dopad efektů. Téměř v žádné hře kinetózou netrpím. Ale tato hra je jednoznačně výjimka.

Navzdory četným stížnostem vývojáři do hry odmítli přidat možnost vypnutí zmíněných efektů způsobujících nevolnost. Zjevně jim je zcela jedno, že zcela zdravým jedincům je z jejich umělých efektů špatně. Kvůli tomu, že efekty nelze vypnout, a kvůli arogantnímu a necitelnému přístupu vývojářů, tuto hru bohužel nemohu doporučit.

Celkové hodnocení: Výborná / Nic moc (dle odolnosti vašeho žaludku)

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+8

Mount & Blade: Warband

  • PC 75
Výtečný simulátor středověkého života a boje. Grafika je zastaralá, ale hra má jeden z nejlepších soubojových systémů, co jsem hrál. Souboje jsou těžké, ale uspokojující. Nedostatkem hry je chybějící úvod do hry, kde by vám byly vysvětleny herní mechaniky (místo toho budete muset hodně studovat herní wiki) a také způsob, jak směřovat hráče s jeho příštímu cíli. Hra je velmi otevřená a občas je těžké rozlišit, na co je vhodné se v dané fázi hry soustředit - měl bych plnit více úkolů? Měl bych se více účastnit bitev? Měl bych začít obléhat hrady? A co poté? Bylo by skvělé mít systém, který by pomáhal nové hráče vést kupředu.

Celkové hodnocení: Výborná

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+5