Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Ringo

Ringo

Michal Hromek / 40 let / Havířov (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentář

Přejít na komentáře

The Elder Scrolls: Arena

  • PC 85
Arenu jsem hrál kdysi v 90. letech, tehdy jsem ji nedohrál, nicméně dohrál jsem ji poměrně nedávno (před třemi lety) , Arena je hra s vynikající atmosférou, zajímavou grafikou se scenériemi navozující příjemné mrazení v zádech, úchvatným soundtrackem, který považuji za nej z celé série, mnohé melodie si pamatuji dodnes.

Technicky hra měla několik bugů, vzhledem k době, kdy vyšla na disketách a jejímu rozsahu je to docela pochopitelné. Takže padání při nedostatku paměti, záseky za objekty a podobné nebyly ničím výjimečným. Lecos opravilo spoustu patchů a dnes je hra již docela slušně doladěna.

Vzhledem k tomu, že jde o pokus o open world s nekonečností, nese to klasická úskalí, které mi i na tehdejší dobu kapku vadila, ale dnešní hry se tento princip už nestydí vůbec používat a hráči si jej dokonce pochvalují.
Z mého pohledu jde o náhodné generování všeho, každičký quest je otázkou náhodného výpočtu a dohození lokace, questového předmětu a dungeonu, který se generuje ze dvou naprosto stejných typů, jen rozmístění potvor se mění. Svět je při procházení pěšky prakticky nekonečný a opět se vše generuje během hry, když narazíte v lese na ruinu, narazíte na ní jen vy, jinému hráči se na stejném místě vygeneruje něco jiného. Trochu tak postrádám pocit, že každé místo ve hře má své pevné zastoupení a historii. Mám opravdu raději, když je ve hře propracován každičký čtvereček s osobní píli autora hry.

Z tohoto důvodu je fajn projít pár takových questů jen z důvodu nasbírání expů, v rámci grindování, ale strávit náplň hry takto moc nedoporučuji.
Klíčem k tomu, si hru užít, je projet ze 3 - 5 subquestíků pro zábavu, ale jinak se striktně držet příběhové linie. Tam by šlo vytknout jen megarozsáhlost příběhových a naštěstí pevně daných bludišť s ne moc hutným obsahem. Potěší hádanky, fighty jsou tak akorát. Projití každého příběhového dungeonu a nalezení části hole vždy zahřeje na srdci a člověk pak občas zajde pro radost jen tak na procházku městem, dokoupí předměty, namíchá nová kouzla....

Přes všechny chybky a neduhy bych na hře vyzdvihnul to hlavní, hratelnost, atmosféra, hudba, grafika. Koukat na zasněžené město, západy slunce v pouštních městech, do toho hraje melancholická hudba, kdo nepotřebuje mít vše v HDčku, tak ocení krásné obrázky a scenérie, nehledě na to, že je to VGA a jsou viditelné pixely. Hra oproti pozdějším dílům používá stále body zkušenosti a level postavy, což je jednoznačné +. Atmosféra hry vás udrží i u příběhu, který sice není nijak epický, ale důvod k žití ve světě Areny a užívání si tamní atmosféry, vám dává v dostatečné míře. Ve hře můžete cokoliv - navštívit stovky domů, ale naštěstí nemusíte. Můžete si umíchat stovky kouzel dle vaší receptury, ale nemusíte. Můžete zabloudit v lese za civilizací a strávit tam půl roku života, ale nemusíte. Spoustu věcí si v této hře vlastně šijete na míru. chci si zahrát jen základní příběh a ostatním se nezdržovat? No problem.

Hodnocení: 85%

Pro: Atmosféra, atmosféra, atmosféra, hudba, grafika, atmosféra, hratelnost.

Proti: Pár bugů, kde co se tu náhodně generuje, dungeony jsou ploché a docela prázdné.

+29