Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Red

Red

 

Komentář

Přejít na komentáře

Shadowgate

  • PC 50
Herní výzva 2017: „Šedá myška“

Shadowgate patří mezi vzácný žánr 2D adventur z vlastního pohledu, navíc okořeněný prvky survivalu. Audiovizuál je fajn, nejsou to žádné orgie (hra je i pro Android/iOS), ale malovaná grafika a hudba neruší.

Daleko zajímavější by mohlo být samotné hraní. Hra vás bez nějakých dlouhých okolků hodí před bránu do hradu (respektive nejdříve do katakomb) plný nástrah. V průběhu hry se můžete učit kouzla. Pořád u sebe musíte mít hořící pochodeň, když dohoří, zemřete. Příběh se dozvídáte až za pochodu z útržků informací a rozhovorů.

Bohužel v hodně staromódní podobě. Například svitky – najdete svitek, tak na něho kliknete, vyberete kliknutím vzít a dalším kliknutím ho seberete…potom musíte jít dalším klikem do inventáře, dalším klikem najdete sekci svitků, dalším klikem svitek otevřete a dalším klikem přečtete. 7 kliků kde by logicky stačil jeden.

Často nejsou smrti a problémy signalizované. To znamená, že více než jinde se v klidu procházíte, sbíráte předměty, učíte se kouzla, tu a tam vyřešíte puzzle a najednou dojdete do fáze, kdy před vámi už nic není a vám není jasné, co vlastně máte za úkol udělat. Nápověda v podobě mluvící lebky vám pomůže jen výjimečně a lehčí obtížnost hry vám jen zkomplikuje nebo zlehčí/odstraní některé puzzly a survival prvky (na lehké obtížnosti je Shadowgate jenom nuda či frustrace bez zábavy)

Pohyb po hradě je v podobě procházení se mezi obrazovkami, přičemž ve většině případů je jen cesta dopředu. I přes mapu nemůžete rychle cestovat a tak hodně času strávíte mačkáním tlačítka zpět, které vás dostane do předchozí obrazovky. Bactracking je v této hře nevyhnutelný a ano, i úplně první bránu před katakombami ještě minimálně jednou po x hodinách navštívíte.

Hra obsahuje i retro mód. K retro ovládání a audiu nemám připomínky. Retro mód grafiky není v podobě původní NES verze, ale rozpixelovaná grafika té nové, přičemž celý GUI a cut-scény zůstávají moderní. Vypadá to dost bizarně, a pokud nevyznáváte pixelhunting jako hlavní zábavu, tak i nehratelně.

Příběh je klasické fantasy klišé, adventurní prvky často nelogické a neintuitivní, audiovizuál průměr. I přes tyto nešvary dokáže být Shadowgate na vyšší obtížnosti zábavná (zcela platí rovnice větší obtížnost=větší zábava).

Pro: na nejvyšší obtížnost zábava

Proti: pro hardcore hráče

+9