Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Bc. Eva • 24 let • Státnice za rohem • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Chrono Cross

  • PS1 --
Po úžasném Chrono Triggeru a docela dobrém Final Fantasy XIII-2 jsem se těšila na další promyšlené cestování časem od Squaru. Jaké bylo moje překvapení, když jsem byla téměř na konci hry a žádné časové hrátky stále ne a ne přijít.

Pokud bych o této hře vyprávěla někomu, kdo ji sice nezná, ale je fanouškem Final Fantasy, použila bych přirovnání, že se jedná o složitější Final Fantasy z PS1 generace. Ačkoliv FF mají komplikované příběhy, CC je ještě komplikovanější. Ačkoliv FF mají komplexní bojové systémy, CC je ještě komplexnější. A stejně tak tu máme násobně více voleb a rozvětvení příběhu, násobně endingů a dokonce mnohonásobně hratelných postav... nebudu asi daleko od pravdy, když budu tvrdit, že vaše první hraní této hry bude jen klouzáním po povrchu. Moje teda bylo.

A jak to teda funguje dohromady? Těžko říct. Časové skoky v Chrono Triggeru byly ještě složitější, ale vzbuzovaly ve mě wow efekt toho, jak to všechno do sebe perfektně zapadá. Sice jsem nikdy nepochopila, kdo Cronovi vyvolal první časový portál, ale když jsem si nakreslila časovou osu, sedělo to přesně jak snové úrovně v Inceptionu. Závěr Chrono Crossu mi však připomněl spíše "tenetovskou" atmosféru, kde Nolan zakomponoval nejdůležitější radu přímo do scénáře: "Nesnaž se to pochopit. Jen to vnímej."

Zkrátka to na mne působilo tak, že Chrono Trigger pokračování vůbec nepotřeboval, Chrono Cross je z hlediska příběhu pouze nastavovanou překombinovanou kaší a možná by fungoval lépe samostatně. Postavy jsou sice zajímavé, stylizací mi připomínají Final Fantasy IX, ale je jich příliš mnoho a k žádné jsem si tak nestihla vypěstovat nějaký vztah, čemuž nepomáhá ani "tichý protagonista". A když už se mi nějaká postava zalíbila trochu více, vždy jsem o ni po pár hodinách hraní přišla. Navíc i mechanicky nejsou ani dostatečně rozmanité ani dostatečně vybalancované a většinu z nich tak v souboji pravděpodobně nevyužijete.

Přesto Chrono Cross považuji za velice dobré a zábavné JRPG, kde všechno ostatní funguje na výbornou. Oceníte zejména absenci náhodných soubojů, propracovaný soubojový systém, perfektní systém úrovní (kde nepotřebujete grindit a staty nerostou do absurdna), skvělou hudbu a hezké tropické prostředí plné zajímavých vedlejších questů (hlavně sirotčinec byl super). Pokud však hrajete tyto hry pro geniální příběh, který vás prostě dostane, či skvělý tým hratelných postav, které si prostě zamilujete, poohlédla bych se jinde. Hlavně budování vztahu k postavám považuji za silnou stránku JRPG a tady se ho pravděpodobně nedočkáte.

Dohráno za 39 hodin.

Pro: Absence náhodných soubojů, soubojový a levelovací systém, hudba, prostředí

Proti: Hratelné postavy, příběh

+31