Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Resident Evil 5

  • PC 75
RE5 je první Resi jež jsem dohrál. Je to v podstatě hrozná lineární blbost s typicky japonsky dementním příběhem a over the top postavami i akcí. Jenže má obtížně definovatelné kouzlo, takovou..návykovost.Prostě mě to bavilo hrát a dohrát. Přestože obsahuje spoustu boss fightů (kterýžto koncept nenávidím).Ale rozstřelování hlav negerským zombíkům byla prostě zábava : ).Sheva mi vůbec nevadila, naopak, a s inventářem taky problémy nebyly.A vůbec po technický stránce je to docela skvost - krásná perfektně vyladěná grafika, výborný ovládání na kombu mouse+keyboard (mnohem příjemnější než na gamepadu), dobře zpracovaný menu a všechno okolo.
Suma sumárum, slušná zábava na nějakejch 10 hodin (hrubej odhad).Těch 400kč nelituju, ikdyž to už hrát asi nikdy znova nebudu.

Pro: návykovost, zábava, grafika, ovládání

Proti: prostě jen střílení, žádná ambice, nic nového

+24

Dead Space

  • PC 80
Dead Space šlape.Je to jedna z nejneoriginálnějších her co jsem kdy dohrál - mixuje všechno, od filmů (Event Horizon, Aliens..) přes hry (AvP, Doom 3, System Shock 2..) po knihy (už jen to jméno hrdiny Isaac Clarke).Jenže to všechno mixuje perfektním způsobem.Dead Space prostě obsahuje vše, co si lze od hororový sci-fi žánrovky přát - skvěle a poměrně logicky navržený prostředí obrovskýho vesmírnýho korábu, dokonalá hudba a zvuky, solidně napsanej (ač šíleně neoriginální) příběh, dobře nadesignovaný zbraně, možnost vylepšovat si vybavení, sbírání všech možnejch předmětů, audio i video i text logů..
Dead Space obsahuje prostě všechno co bych od hry tohoto typu chtěl, a ještě to ke všemu dělá opravdu dobře.Nenarazil jsem na jedinou chybu, bug, prostě nic - všechno šlape jak má.A to na DS nevyšel jedinej patch.Ovládání také bez chyb, na default rozvržení jsem nemusel nic měnit.
Jen tedy dodám dvě technické poznámky - někteří lidé si stěžovali na špatnou sensitivitu myši - je nutné vypnout vsync ve hře a zapnout si ho v ovladačích u profilu hry (máte-li nvidii) - pak je sensitivita perfektní a nepřátelé se krájí jedna radost.A ještě jedna věc - hra je uzpůsobena ke hraní na widescreen monitorech - zkoušel jsem to před rokem, kdy jsem měl 19" CRT a moc se to nedalo hrát - field of view byl hrozně nízkej a Isaac zabíral půlku výhledu.Na 24" 16:10 už není problém.
Takže moje dojmy po dohrání - hodně pozitivní, doufám že vyjde dvojka, a než vyjde, tak si jedničku ještě zopáknu, a to na "impossible" obtížnost.

edit - Ještě jsem si po dohrání zkoukl animovaný prequel Dead Space: Downfall - není to nic převratného, ale jako prequel posloužil dobře a rozšířil mi zážitek ze hry - pokud se vám hra líbila, doporučuji.

Pro: promyšlený design, vše do sebe zapadá

Proti: musíte mít rádi žánr, ale to není chyba hry

+28

S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky

  • PC 80
Verze - 1.5.10 bez modů

Clear Sky je slušný prequel, ale na originál nemá.Atmosféra je sice pořád skvělá, ale může za to skutečně hlavně design zóny a perfektní ambientní hudba - co se gameplaye týče, tam se jí autoři pokusili zničit jak to jen šlo.Debilní systém faction wars, kdy mě neustále otravovaly neustále se opakující úkoly "zajmi něco", možnosti vidět všechny včetně mutantů na mapě, minimum creepy podzemních lokací..atmosféře to skutečně nepřidalo.Taky mě hodně naštvalo, že jsem asi čtyřikrát vymlátil sídlo banditů na smetišti (Garbage), ale vždy jak jsem odešel, tak se okamžitě respawnovali a mohl jsem je mlátit znova - takže jsem hru nakonec dohrál bez splnění tohoto úkolu (což věru dělám nerad).

Nové lokace (cca 50% hry) byly veskrze povedené - úvodní bažiny byly zábava, Red Forest mě uchvátil (procházet se jím v noci a narazit na neviditelného Bloodsuckera..kdy prostě víte, že je vám po krku, ale nevíte kde..nářez), Limansk byl taky pěkný, ikdyž zase dojížděl na šílenou akci a přeskriptovanost.Závěr mě (stejně jako v SoC) už víc štval než bavil, protože nikde v dohledu nebyl žádný trader a moje zbraně i brnění samozřejmě kondice = 0, takže jsem všechny pižlal pistolí (naštěstí super vylepšenou).No loadů bylo i tak dost.
Co bych ale z gameplaye vyzdvihnul, je systém upgradů a hledání artefaktů.Obojí se dočkalo výrazného zlepšení a skutečně pozitivně hru vylepšilo.Artifact hunt byla v Clear Sky moje oblíbená kratochvíle, a pak jejich prodávání...super.Navíc se zde konečně vyskytovalo několik skutečně kvalitních - regenerace zdraví nebo zvýšení nosnosti o 20Kg se vždycky hodí.

Příběhově..návaznost tam je, ale že by se jednalo o něco skvělého..ani ne.Navíc závěr je hrozně uspíšený a nezajímavý.Nechápu vývojáře.

Pro: opět ta magická věc s názvem atmosféra, grafika, zábava

Proti: pár dementních rozhodnutí designérů (jak už to tak bývá)

+29

Zeno Clash

  • PC 80
Zeno Clash působí po Fearu 2 jako balzám na duši.Tam kde se američtí monolithové zmohli na vykrádačku japonských hororů a podzemní základny, malé chilské studio vytvořilo svět, jehož kreativita mě z monitoru postříkala od hlavy až k patě.Všechny ingame postavy, předměty i lokace mají prostě úžasné kouzlo a celá hra má díky tomuto krásnému stylu skvělou atmosféru.Ta je navíc podpořena i skvěle padnoucí hudbou, zvuky i dabingem.
Jenže, pak je tu ještě gameplay.Tam se jedná o first person mlátičku.Nic víc, nic míň.Ten systém bojů jako takový není špatný, ale chtělo by to zkrátka větší variabilitu.Některá místa jsem musel opakovat víckrát než jsem přišel na ideální postup, ale nic hrozného.Bohužel (ikdyž vzhledem k malé variabilitě hratelnosti možná bohudík) je Zeno Clash dost krátká hra, za nějaké 4 hodiny byl konec (pouze odhad).Za těch 8 eur kolik jsem za hru dal to ale stálo mnohonásobně, a na pokračování se těším - hlavně proto, že by mělo být otevřenější a mlácení všeho možného už tam snad nebude jediná náplň hry.

Pro: umělecký design, hudba, atmosféra, svět, cena

Proti: nižší variabilita hratelnosti

+22

F.E.A.R. 2: Project Origin

  • PC 40
Hmmm, tak jak mě demo docela příjemně překvapilo, plná to zase zazdila.Level design je o malej kousek lepší než v jedničce, to jo.Jenže zase na druhou stranu, spousta levelů je furt neuvěřitelně nezáživná.Kolik tam bylo ultranudnejch podzemních základen a podobnejch hovadin? Jízda na tom výtahu na konci, co to sakra mělo bejt? Nebo střílení turettem, prostě stojím na místě a střílím jak kachny v moorhuhnu.Totální nuda.Příběh nestojí za zmínku, samozřejmě naprostá sračka.Co mě ale fakt zklamalo, je naprosté posrání i samotných přestřelek! Zbraně ve dvojce nemaj narozdíl od jedničky žádnej "feel" ani "punch", prostě už mě tolik nebavily ani samotný přestřelky co zachraňovaly jedničku.I ti vojáci - žádný záchvěvy vychcanosti, nic.Prostě naběhnout a umřít.Za posledních 20 dohranejch her je Fear 2 první, kde jsem ani nevzdal hold autorům a neshlédnul titulky.Prostě shit.Nedokážu pochopit jak mohl tým stojící za inventivním Bloodem, perfektní LV-1201 v AvP2, padáním z letadla v NOLFu, či virtuálním světem v TRONu 2.0, vyplodit sračky typu Fear.To Monolith všichni ti talentovaní designéři opustili nebo co?

Pro: asi tak dvě mise

Proti: zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

+11 +16 −5

Cryostasis

  • PC 85
Je mi docela líto, že tu ani téměř půl roku po vydání nemá Cryostasis jediný komentář, a k tomu tak málo hodnocení.

Ale ani se tomu nedivím.Tahle hra je totiž jiná.Vyrobená stejně jako Stalker na Ukrajině, ale přitom natolik jiná, že vedle ní vypadá Stalker jako americká mainstreamová střílečka.

Cryostasis je survival horror v němž je vaším hlavním protivníkem čas.A mráz.
Je to první survival horror, u kterého jsem se opravdu bál.Kam se hrabe jinak vynikající Silent Hill.Ale survival horrorů je spousta, a žánr není to, čím tahle hra vyčnívá.Není to ani ten všude omílaný gimmick, kdy zachraňujete (?) členy posádky nukleárního ledoborce tím, že se do nich vtělíte a změníte jejich minulost (a tím pádem i současnost).Ne, tahle hra vyčnívá nečím jiným.Příběhem.Jenže ten tu vyzrazovat opravdu nehodlám.Vyčnívá také jistými momenty u nichž jsem nechápal a obdivoval "jinakost" myšlení autorů.Ale opět - nebudu spoilerovat.Čím méně o Cryostasis víte a čím více open-minded jste, tím více si tuhle totálně nevšední záležitost užijete.Chce to sluchátka, noc se zataženými žaluziemi, nadupané PC a nejnovější patch.

Pro: Atmosféra s velkým S, spousta unikátních momentů, příběh, hratelnost, 0 bugů

Proti: HW náročnost

+31

Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent

  • PC 55
"Tom Clancy's SplinterCell 4: SplinterCell4.exe - Chyba aplikace : Instrukce na adrese 0x1090bba6 odkazovala na adresu paměi 0x0572ffea. S pamětí nelze provést operaci: written...."

Splinter Cell - Double Agent je první z mých 111 dohraných her, která spadla při závěrečných titulcích.

Což je jenom vrchol totální programátorský stupidity, jež byla na tuto hru kvůli lemplům z Ubi Shanghai uvržena.V prvních dvou misích jsem se také dočkal tří BSOD, pokaždé s chybou audio driveru, a to na PC jež zvládá Armu 2, Crysis nebo GTA4 10 hodin v kuse rock stable.Zde naštěstí pomohlo nastavit akceleraci zvuku přes dxdiag na "basic" - pak už hra místo BSOD "jen" padá do win, viz výše.
Kromě těchto problémů se pak ve hře vyskytují různé další bugy, stíny blbnou, animace se podivě zpomalí při chůzi po schodech, grafika je mnohem horší než na Xboxu 360 ( i na max detaily).Menu jsou řešená otřesně, plus mi hra třikrát za hru zahlásila, že nemám žádné savy (=hovadina), takže jsem musel začínat level od začátku.Pak bych ještě dodal, že se framerate docela často pohyboval kolem 20-30, na GTX 280.

No, když pominu totální neschopnost Shanghaiského týmu na poli programování, tak...samotná hra ujde.Level design je docela zábavný - mise v Shanghai (překvapivě) je dokonce velmi dobrá, zaoceánská loď nebo Rusko mě taky bavilo.
JENŽE! Pak tu jsou 4 mise, které se odehrávají na základně teroristů.Už první z těchto misí mě neskutečně nudila - a co teprv když jsem jí hrál potřetí, po čtvrté? Hmmm? Nepředstavitelnej opruz.
Příběhově se taky nejedná o nic extra, ale to už hezky shrnul Montana.Ikdyž možnost několika konců je aspoň trochu zajímavá (bohužel zase shozená tím, že všechny stojej za hovno).
Hudba stála oproti Chaos Theory za nic, ikdyž skladba v menu je skvělá - ale když jsem jí slyšel po 50té, už mě opravdu tolik taky nebrala.
Nebudu se dál rozepisovat, prostě Double Agent je zdaleka nejhorší hra v sérii a dohrál jsem jej jen z povinnosti jako přípravku na Conviction (by Ubi Montreal, takže se těším).Double Agent je ještě horší než Pandora Tomorrow, a přál bych si, aby Ubi nechal tým v Shanghai rozpustit, protože "made in china" se pro skvělou sérii založenou v Kanadě fakt nehodí.

Pro: Design asi tří misí, skladba v menu

Proti: Všechno ostatní

+14 +18 −4

Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory

  • PC 90
Tak z prvních tří dílů je Chaos Theory jednoznačně nejlepší.Technicky naprosto dokonale zvládnutý (verze 1.05, již integrovaná v mé verzi, navíc neobsahující jakékoliv DRM), nenarazil jsem na absolutně žádný bug, technický problém, prostě nic.Grafika perfektní, hudba dokonalá a v sérii nejlepší (navíc jsem díky ní objevil Amona Tobina).Nové vychytávky, nůž, možnost výběru vybavení, spousta možností jak řešit každou situaci.Ikdyž osobně jsem se nemohl nabažit dokonalého Fisherova hlasu a humoru, takže jsem prakticky všechny stráže přepadával zezadu a pak omračoval.Také mě potěšilo zahrnutí "ratingu", to mi v minulých dílech chybělo.Jinak mimo perfektního designu misí je pro mě asi hlavním pozitivem právě to množství humoru - Clint Hocking se projevil jako velmi dobrý writer.
Teď jdu na Double Agenta, a ten to bude mít velmi těžké - Chaos Theory je prakticky dokonalá stealth akce.

Pro: Design misí, humor, hratelnost, dokonalá hudba a technologické zpracování

Proti: Nic moc mě nenapadá

+14 +15 −1

Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow

  • PC 70
More of the same.Pandora Tomorrow je prakticky copy paste pokračování jedničky, přinášející minimum inovací.Gameplay je zcela totožný, akorát je zde pár pohybů navíc (swat turn např.), pistole má konečně laserové zaměřování, takže se dá dokonce i občas použít...a to bude asi tak všechno.Mise jsou vcelku průměrné, džungle byla sice novinkou, ale hrálo se to tam úplně stejně.Jedna mise ale nad ostatní vyčnívá, a to skutečně ta ve vlaku Paris - Nice.Sice se dá dohrát za 10 minut, ale stylová je rozhodně.Na Pandoře mě ale docela slušně štvala její technická neschopnost.Nejen, že jsem v ní neměl 95% stínů (protože poslední grafika která stíny v téhle hře podporuje je GF 5900, přitom v Splinter Cell 1 se daly zapnout, zde už ne), ale i night-vision je tu nějakým způsobem zmrvený a z nějakého důvodu vykresluje obraz v nižším rozlišení (takže je všechno ještě hnusně zubatý, nejen černobílý).Nebýt těchto technických nedostatků, užil bych si tu hru asi o něco víc.Takhle jsem musel na několika místech dost tápat kam vlastně můžu jít a kam ne, protože jsem neviděl stíny! : ) Ale dohrát se to nakonec dalo, na nic neřešitelného jsem nenarazil.
Příběh mi přišel o něco slabší než v prvním díle, ale celkem to šlo, hlavně díky Samovo hláškám.A Lambert je tu namluven Haysbertem, alias Palmerem z 24 - velmi dobře.
Teď už jsem dohrál první tři díly, trojku si teď dám asi znovu.Dvojka mi zatím přijde nejslabší, ale možná to změní Double Agent : ).

Pro: Stealth hratelnost

Proti: technické nedostatky, copy and paste jednička

+8 +9 −1

Tom Clancy's Splinter Cell

  • PC 80
Šest let, co první Splinter Cell vyšel, a já ho dohrál až teď.Ikdyž před těmi šesti lety jsem se dostal někam do předposledního levelu a z bůhvíjakého důvodu jsem ho nedohrál.Teď ano, a musím říct - ani ta hra moc nezestárla.Grafika je velice koukatelná (po zapnutí realtime stínů v ini souboru, protože gtx280 podporovaná nativně není), lokace atmosférické, a vloupání se do centrály CIA se prostě jen tak neomrzí, zvláště s tím sexy termálním viděním alá predátor.Docela často jsem byl nucen využívat i všelijaké hightech vychytávky - např. kamerku na odlákání pozornosti - to takhle střelím kamerku do zdi, udělám s ní zvuk hvízdnutí, strážnej to jde prozkoumat a tou samou kamerkou ho uspím vypuštěným plynem : ).Příběh vcelku standardní Clancysque thriller, ale alespoň ten Fisherův humor to lehce kořenil.Michael Ironside byla mimochodem geniální volba dabéra, stejně jako např. u Hitmana David Bateson.Co dodat, fandové stealth žánru už mají dávno dohráno, a nefandové na to nemají trpělivost, takže není moc komu doporučovat : ).
+13

Grand Theft Auto IV

  • PC 90
GTA 4 v. 1.0.3 PC dohrána, po splnění poslední mise mám podle statistik splněno 68% hry.Ale plnit ty vedlejšáky typu krást auta mě nebaví, takže na to kašlu.
Nejdříve technické záležitosti - za celých 40 hodin hraní ani jeden bug nebo problém.Plynulost v 1680*1050 se vším na high/highest a posuvníky 30/30/30/0, definition a vsync off taky velmi dobrá, ikdyž občasným záškubům jsem se samozřejmě nevyhnul.
Oproti minulým dílům mě trochu mrzelo pár nesmyslných chyb v ovládání - kamera při řízení je tak debilní, že je prostě nutné ji neustále manuálně korigovat - nic gamebreaking, ale zbytečný opruz to je, zvlášť když tím předchozí hry netrpěly.Při řízení mě taky trochu štvalo jak špatně auta brzí, častokrát jsem se chtěl pořádně rozjet, ale pak jsem měl problém ubrzdit zatáčku..jako na ledě.

Anyway, tolik technika.Teď ke hře samotné.Příběh a scénář je skutečně o dost lepší než v minulých hrách.S Nikem se dá celkem slušně sžít - jeho cynický pohled na ameriku a svět obecně dokáže často slušně pobavit.Např. rozhovor o "the whole prison bitch thing" mě rozesmál : ).
Hratelnost....je diskutabilní.Samotná náplň misí je z velké části cut and paste - skoro jsem si připadal víc jak Hitman než jako gangster, Niko prostě zabíjí jednoho člověka za druhým jak na běžícím páse..to je hlavní náplň většiny misí.Občas se vyskytla originální mise jež hru dost osvěžila únos dcery, banka.., ale bohužel jich nebylo dostatek na to, aby dokázaly zábránit občasnému stereotypu.Jenže Rockstaru se podařilo vybudovat nejlépe vypadající virtuální svět vůbec, a hlavně díky tomu mi ani ten stereotyp nedokázal zabránit hru dohrát.
Ještě mi ale trochu vadila jedna věc - neustálé otravování "přátel", jestli si nimi nechci jít zahrát kulečník nebo šipky.Napoprvé, napodruhé je to zábava, ale na podesáté už ně.Ke konci jsem už všechny odmítal, prostě mě to nebavilo.Tenhle mechanismus mohli Rockstaři klidně vypustit.
Na druhou stranu, jedna novinka mě ve hře potěšila - občasná nelineárnost a možnost zvolit, jak se zachovat.Dokonce má, jako první GTA v sérii, dva konce.Já zvolil revenge, protože nebudu dělat obchod s takovým sráčem jako byl Dimitri.IMO to byla správná volba a rozhodl bych se tak i ve skutečnosti.A to i přesto, že Darka jsem nechal jít..ten už si svoje vytrpěl.

Liberty City vypadá naprosto úchvatně.Když jedu taxíkem, koukám z okýnka a sednu si dál od monitoru, tak to vypadá jak reálné závěry z jízdy po New Yorku.Opravdu nádhera.I teď po dohrání mám nutkání to zapnout a jen se tak procházet, popř. projíždět.
K tomu projíždění - rádia ve hře jsou super.Je jich spousta, já si oblíbil nějakých 5-6 - hlavně Radio Broker, ElectroShock, Journey a Vladivostok FM.
Closing words ? GTA 4 je důstojným nástupcem GTA 3. Spolu s trojkou tvoří mé dvě nejoblíbenější hry série - pro Liberty City mám prostě slabost.

Pro: Liberty City, Nico, Dialogy,

Proti: Stereotypní mise, ale nic kvůli čemu bych to nemohl dohrát

+26 +28 −2

Mirror's Edge

  • PC 90
Skoro se mi chce dát 95.Mirror's Edge mě nadchlo od prvního teaseru, a teď po dokoukání závěrečných credits můžu s klidným srdcem konstatovat, že mě hra nezklamala.Art style mě uchvátil, parkour mě mě bavil neskutečně, souboje jakbysmet(i ty části kdy jsem si vzal zbraň a použil jí).Párkrát jsem se na chvilku zasekl, ale tak je to správné, nějaká challenge musí být.Hned mám chuť si MiE rozjet znova.Musím pochválit perfektně odvedenou práci na PC verzi, nenarazil jsem na jediný bug ani problém, tedy kromě nutné přeinstalace physx driverů (ty původní kolidovaly s Mass Effectem).Skutečně si nepamatuji moc her, u nichž bych měl hned po dohrání nutkání kliknout na tlačítko "new game".

Pro: Hratelnost, art a game design, hudba

Proti: Slabší příběh, slabší prodejnost než se čekalo : (

+17 +19 −2

Chameleon

  • PC 85
Tak, Chameleon dohrán.Nejdříve technické záležitosti - hra vypadá na dnešní dobu velmi slušně, místy dokonce naprosto parádně - uchvátil mě např. Baltimore nebo Irsko.Za celou dobu hraní všech 17 misí (odhadem 10 - 12 hodin hraní) jsem nenarazil na jedinej bug nebo grafickou chybu, stejně tak hra ani jednou nespadla.Zvuk to samý, bez chyb.Hudba je atmosférická a ke hře se hodí, s dabingem jsem taky neměl problém, především hlavní postava je namluvená skvěle.Český překlad bez větších námitek.Koupeno za 129Kč, takže pro fandy stealth žánru jasná nutnost.

A teď k samotný hře.Zaprvé, dostal mě celkovej design - všechno, od menu, přes ovládání, po ty nejmenší detaily je prostě promyšlený.Např. když vás zabijí, hra automaticky nabídne nahrání nejnovější pozice a na nic se vás neptá.Samozřejmě můžete používat quicksave/quickload, což je ještě rychlejší.Menu je skvěle stylizované, s výbornou instrumentálkou na pozadí, prostě paráda.

Design misí i hratelnosti je mimořádný, některé jsou založené čistě na stealth, v jiných použijete i zbraně, spousta jich obsahuje počáteční úsek ve měste, kdy se jen tak procházíte částí města a obdivujete tu tunu detailů...
Co se příběhu týče, není to nic objevného - prostě klasickej revenge story.Ale není to o nic horší než např. příběh libovolnýho Splinter Cellu..
Chameleon na mě prostě hodně zapůsobil, a ty šmejdi z Take 2 jež způsobili jeho dvouletý odklad a následné vydání pouze ve východní Evropě by měli bejt minimálně vyhozeni.

Na závěr takovej detail - v titulcích jsem si pod položkou "additional design" všimnul jmen Michal Rybka a Ondřej Malý : ).

Pro: Hratelnost, design, promyšlenost, atmosféra

Proti: Pár rozmazanějších textur : ).

+23 +24 −1

SWAT 4

  • PC --
Single kampaň jsem nehrál. Pouze multiplayer po LANu. A JAKEJ MULTIPLAYER TO JE! Tahle hra je prostě v co-opu neskutečná (samozřejmě datadisk je nutnost).Když se hraje s fakt dobrým týmem tak je to nezapomenutelná zkušenost.
"Checkni kdo je za dvěrma"
"Ok,...na pravý straně hostile s AK47...vzadu další s pistolí, vedle rukojmího"
"Ok, ty si vem toho napravo, já mám toho vzadu...nejdřív tam hoď flash, hned jak otevřu"
"Hozeno, jsou slepý"
"Kurva ten šmejd se votočil a nakouřil mě, ale sundal jsem ho!"
"Ok, místnost čistá...svaž rukojmí a nahlaš je, já sesbíram zbraně...červený, kde jste do hajzlu?"

Design misí je úžasnej. Náhodný generování pozice nepřátel a rukojmích dodává replaybilitu.Občas to dokáže bejt lehce frustrující (když to poseru a sejmou mě na začátku mise...).Ale to k tomu patří...ono to chování nepřátel umí bejt občas parádně nevypočitatelný..."už si kleká!" "BOOM HEADSHOT" "Ten sráč to jen hrál...a já jsem mrtvej".

Celkově prostě nářez.
+36

Beyond Good & Evil

  • PC 60
BG&E je nejtěžší hra, kterou jsem kdy dohrál. A teď nemyslím obtížností.Ona mě totiž cca 50% času prakticky vůbec nebavila.Nainstaloval jsem si jí před dvěma měsíci, a nechuť jí vůbec zapnout způsobila, že jsem jí dohrál až teď - a to v podstatě jen proto, že jsem chtěl vidět jak to dopadne a "zhodnotit" svoje peníze.Já mám rád hry jež mixují žánry - a to BG&E dělá. Jenže bohužel pro mě se 50% hry skládalo z blbě udělaného stealth v nudných lokacích (factory, slaughterhouses) - tam mě hra naprosto zabíjela svojí nudností. Když se zrovna neplížilo, tak mě to docela i bavilo - hledání perel, focení lidí i zvířat..dokonce i u tý pinkaný v Akudě jsem strávil aspoň hodinku čistýho času (a bavilo mě to víc než ten stealth). Postavy jsou sympatický, příběh ujde, celý je to pěkně nadesignovaný...až na ty "hlavní" mise : /.Podivně se chovající kamera a sensitivity myši taky nepomohla.Jinak byla ale celá hra bug-free, když teda pominu jeden takovej "detail", a to že bych jí bez použití traineru (editoru saveů) nemohl dohrát - výbornej bug! (a hrál jsem s patchem..).

Vyzdvihnout musím jednoznačně hudbu, ta byla vynikající po celou hru, a art design. Jenže mě to prostě nechytlo tak jak bych si přál, takže u mě prostě lehkej nadprůměr...na dvojku jsem ale zvědav, atmosféra teaseru se mi líbí moc - a snad to bude mít zajímavější design misí.
+17 +21 −4

Far Cry 2

  • PC 90
Far Cry 2 je jiná fps.Je to pravý opak tunelů ve stylu CoD, či popkornů typu Crysis.Je na opačné straně fps spektra, vedle svých vzorů Stalkera a Boiling Pointu. Jenže zatímco Stalker byl přeci jen rozdělen na loadovací zóny a postup světem byl přeci jen víceméné lineární, Far Cry 2 je blíže Boiling Pointu - dvě mapy o rozloze 25km2 a jdi si kam chceš, dělej si co chceš.Osobně se přiznám, že jsem BP nehrál, takže nevím co ta hra dělala správně a co špatně.Za to mohu vyjmenovat co dělá Far Cry 2 špatně (a dobře).
Nejdřív tedy ty nedostatky:

Respawn měl být řešen s časovou prodlevou, tak 3 hodiny reálného času by byly ideální.Buddy systém je inovativní, ale nedořešený. Vidět je jen v baru a pak skriptovaně při záchraně hráče jim na uvěřitelnosti skutečně nepřidá.Příběh je vcelku dobrý, jenže bohužel hrozně špatně a nepřehledně vyprávěný.To je z části daň za jeho neuvěřitelnou rozvětvenost, kdy můžete zabít kohokoliv kdykoliv a hra se tomu vždy přizpůsobí. Chybělo mi trochu víc života v té Africe, civilisté tu sice jsou, ale vždycky jen v několika barácích po malých skupinkách. To že na mě každý střílí mi sice v hratelnosti jako takové nevadilo (přeci jen, je to first person SHOOTER), ale uvěřitelnosti světa to (opět) nepřidalo. Pak tu jsou kosmetické problémy, jako špatné namluvení postav - resp. namluveny jsou dobře, ale všichni mluví hrozně rychle, což jsem skutečně nepochopil. Šakal je skvělá postava, ale ty jeho dialogy a monology tímto docela trpí.

Teď se ale vrhnu na to, proč vlastně tý hře dávám tak vysoký hodnocení. Za prvé, neskutečně mě bavila celých 30 hodin, 6 minut a 22 vteřin co jsem jí hrál. To je hlavní kritérium. Proč mě bavila? Ty chyby mi prostě nedokázaly zkazit zážitek hraní si na žoldáka v neskutečně krásně zpracované Africe.Je tu všechno - krásné savany, nejhustší džungle, řeky, skalní masivy s rogaly, africké vesničky, vězení...svět je prostě tak krásnej, že jsem se v něm vyžíval a bavilo mě testovat všechny možný zbraně, hledat diamanty, plnit i ty nejpodřadnější vedlejší mise...s tím je spojená další věc - tahle hra je GUN PORN. Tak krásně zpracovanej arzenál zbraní jsem ještě ve fps neviděl. Každá zbraň má perfektní "feel" a svůj důvod kdy jí použít. Zamiloval jsem si plamenomet.Miny.Ak47.Granátomet.Dragunov.Přestřelky mě díky skvěle zpracovaným zbraním neomrzely ani po těch třiceti hodinách.

Far Cry 2 má nádherně zpracovaný režim dne a noci.Procházet se ranní zamlženou džunglí s mačetou v ruce (kterou lze s trochou snahy usekávat kapradí apod.) prostě nemělo chybu.K technické stránce bych jen dodal, že mi hra za oněch 30 hodin hraní ani jednou nespadla, nesekla se, a ani jsem nenarazil na jediný bug (verze 1.0).

Příběh skutečně není kdovíjak velkolepý a vygradovaný, ale aspoň má v sobě nějakou myšlenku...ne v každé FPS hlavní "záporák" cituje Nietzscheho : ).

Stalkerovi jsem dal 95, u FC2 jsem se bavil prakticky stejně hodně a zhruba stejně dlouho, takže je pro mě hodnocení jasné.

Pro: viz komentář

Proti: viz komentář

+23 +24 −1

Fallout 3

  • PC 90
Fallout 3 je hra, na níž jsem čekal 10 let. Původní Fallout jsem si zamiloval ještě než u nás vůbec vyšel u Levelu, v angličtině, kdy jsem skoro ničemu nerozuměl. S vydáním české verze se moje obsese touhle sérií ještě prohloubila a hraju je cca jednou do roka od data vydání. Když Bethesda oznámila Fallout 3, byl jsem v euforii. Po fiasku s Van Burenem jsem už na trojku rezignoval...

No, a teď je Fallout 3 tady. Je to jiná hra než předchozí díly ? Co se "gameplay mechanics" týče, ano, je to úplně jiná hra.Místo izometrického pohledu "boha" a ovládání pouze pomocí myši se rozhodla Bethesda použít jejich oblíbený first/third person pohled, a udělat hru osobnější a immersivnější než byli její předchůdci.Zde je tedy rozdíl maximální.

Co se ale náplně samotného gameplaye týče, je to pořád starej dobrej Fallout.Stále jde o to, jít kamkoliv, dělat cokoliv a přitom rozhodovat jak co udělám, jak který quest splním, zda se budu chovat jako svatoušek, hajzl nebo člověk vychcanej jak díra do sněhu, ale v jádru dobrej (nebo zlej).Já nemám problém se změnou perspektivy, spíš naopak - už když jsem Fallout v roce 97 hrál poprvé, chtěl jsem si ten svět prohlédnout z vlastních očí - tehdy se mi ale ani nesnilo o tom, kam to nakonec technologie dotáhne. Takže procházení se zničenou pustinou, její prozkoumávání, kdy jdu, vidím v dálce nějakou budovu, přijdu k ní a hele, továrna na Corvegy...krásnej pocit.

Strávil jsem ve Falloutu 3 celkem 45 hodin perfektní zábavy, a pak přestal.Bez dohrání hlavní linie, s prozkoumanou sotva polovinou světa. Proč? Bethesda zase nezvládla vybalancování vývoje postavy. Dosáhl jsem totiž max. 20 levelu, plus jsem ve stejnou dobu získal nejsilnější brnění ve hře a jednu z nejlepších zbraní. A když jsem nesmrtelnej, plus už za questy nezískávám odměnu v podobě XP, zábava se podstatně zmenšuje...

Takže, ač je Fallout 3 úžasná a pro mě osobně téměř dokonalá hra (prkotiny jako animace nebo místy špatně napsaný dialogy mě nerozházej), tenhle jeden problém (příliš rychlé získávání zkušeností) způsobil, že hru ukládám do šuplíku a dám si jí znovu tak za rok (spolu s předchozími díly), až bude venku nějaký pořádný rebalance mod (pohled na fallout3nexus je příjemnej, mody vznikaj už teď...takže to možná bude dřív než za rok, pokud bude čas).

Pro: Atmosféra, svoboda, design, VATS mě (proti očekáváním) stále neomrzelo, změna perspektivy

Proti: Nevybalancovanost XP a dosáhnutí level capu příliš rychle, chybějící animace pro diagonální pohyb : )), místy dialogy

+38 +42 −4

Outlaws

  • PC 90
Úžasně nadesignovaná westernová fps, jejíž úrovně se mi navždy vryly do paměti. Už jen ta druhá - klasické westernové městečko, jak vystřižené z nějaké eastwoodovky, nebo ta na jedoucím vlaku, s krajinou krásně ubíhající...
K tomu klasicky ručně kreslené animace vyprávějící dojemný příběh, perfektně vystižená hudba (o níž se kdysi v recenzi ve Score rozplýval i sám Andrew), parádní přestřelky (pouze na vyšší obtížnost) a tak dále..
Tohle byla zlatá éra LucasArts, kdy ještě uměli dělat kvalitní hry (jak dokázal např. i Jedi Knight).
+15

Lost Planet: Extreme Condition

  • PC 60
Lost Planet je bezmyšlenkovitá řežba okořeněná krásnou (ač velice náročnou) grafikou a skvělým designem monster.Akridové skutečně berou dech, souboje s monstry velikými jak panelák jsou tu běžné.Jenže, kromě tohohle střílení tu toho potom moc není, a grafika se za chvilku okouká.Příběh je hloupoučký a neuvěřitelně špatně a zmateně vyprávěný, atmosféra neexistuje, design samotných misí taky nic moc.Zklamalo mě to - z takovýho lákavýho námětu se toho dalo vytěžit o dost víc.Ale jsem zvědav na film, kterej napíše David Hayter - ten by mohl být mnohem lepší než samotná hra.

Pro: grafika, design monster a velkolepost

Proti: špatně napsanej příběh, nezajímavý postavy, nudný animace, nic extra hratelnost

+4 +5 −1

Race Driver: GRID

  • PC 85
Nejlepší závodní arkáda posledních mnoha let.Když vyšlo demo, hrál jsme ho tejden v kuse (v multiplayeru samozřejmě). Plná nezklamala, ikdyž, doufal jsem v lépe propracovanej multiplayer - to je taky asi moje jediná vážnější výtka.Grafika by taky snesla méně postprocess efektů, občas to bylo nažloutlý až moc.Ale samotný závodění, pocit z jízdy, variabilita všeho, perfektní optimalizace, skvělá destrukce aut..to všechno dělá z GRIDu závodní nářez, kterej už na PC nemá několik let obdoby.
+7 +9 −2