Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

The Elder Scrolls IV: Oblivion

  • PC 90
Nene, tahle hra není klasický typ RPG. Ono to ani v podstatě není RPG. Důvod vylepšovat postavu je potlačen levelováním světa, questy které mají víc než jedno řešení se dají spočítat na prstech jedné ruky, a hráč nemůže ovlivnit hlavní příběh prakticky žádným způsobem.Spíš než RPG je tahle hra akční/fps/adventure ve fantasy světě.

A přestože spíše preferuju ten klasický typ RPG, s choices and consequences ála Fallout, tahle hra je nářez.Zrovna nedávno jsem si Oblivion spolu s oficiálními pluginy a datadiskem nainstaloval, aplikoval pár základních modů (BTMOD na zlepšení interface, Natural Environments, No Annoying Messages a neoficiální patche navíc k těm oficiálním) a nechal se Oblivionem na dobrých 40 hodin pohltit.A to jsem se prakticky nedotkl hlavního questu, ani Dark Brotherhood linie (která je údajně na Oblivionu to nejlepší).V Shivering Isles jsem strávil mnoho hodin, a z hlavního questu jsem taky splnil jen začátek.A nenudil jsem se ani vteřinu! Prostě si to tak nějak vychutnávám, spousta těch questů je totiž opravdu dost napaditých, ten svět je místy doslova úchvatný (a s SI i variabilní), ta svoboda a rozsáhlost je v rámci her bezkonkurenční.

Všechny ty výtky na adresu Oblivonu jsou oprávněné - a přesto si ho spousta hráčů včetně mě dokáže skvěle užít.

Ale na druhou stranu - jsem rád, že Bethesda na Fallout 3 aplikuje jiný game design, a místo rozsáhlosti se soustředí na volby a následky, a na vlastní role playing.Uvidíme v říjnu jak se jim to povedlo.

Pro: Svoboda, atmosféra, rozsáhlost, hratelnost

Proti: Spousta chyb (neofic. patch jich opravuje přes 1500) a kontroverzních design rozhodnutí

+25

Silent Hill 2

  • PC 85
Silent Hill je celkově hrozně nepříjemná série.Nic moc kamera, nic moc ovládání, prostě nehraje se to zrovna pohodlně.Ale přesto mě první tři díly (čtvrtej jsem ještě nehrál) hodně bavily, a druhej mám nejraději.Je na něm něco...magickýho, nemůžu si pomoct.První setkání s Pyramid Headem, ta celková snová atmosféra noční můry...nedá se to popsat, ta hra mě do sebe prostě vtáhla i přes svoje jasný chyby.A když na ní teď vzpomínám, tak jsou to nepříjemně příjemný vzpomínky - ale zato velice výrazný.Málo her na mě tak zapůsobilo..
+14

Mass Effect

  • PC 85
Konečně jsem dohrál ten dlouho očekávaný a extra extra hypovaný Mass Effect.Hráno za Vanguarda, splněny všechny vedlejší questy (kromě typu najdi 20 různejch plynů), celková hrací doba (kterou ukazuje poslední savegame) 25 hodin.Takže to celkem ujde, pár dnů jsem u toho strávil (ikdyž na Witchera nebo G3 to nemá ani náhodou).
Dojmy? Výborné RPG ála Bioware, takže kdo hrál KOTOR, je jako doma.Nyní je to okořeněné jinak zpracovanými rozhovory, jež díky super grafice a mimice vypadají místy jak film, realtime souboji ála Gears of War (které dost bavily, brokovnice a carnage je prostě super), a možností prozkoumávat mnoho planet.Škoda jen, že jsou všechny identické s občas vyměněnou texturou.Ale ten pocit být na Měsíci a vidět Zemi byl příjemný : ).Příběh je celkově jedno velké klišé, nicméně strhnout mě dokázal solidně a bavil mě až do konce, takže dobrý.Celkově prostě v pohodě RPG, žádná revoluce, ale pro fandy žánru to rozhodně doporučuju.
A Ashley nebyla špatná (ikdyž její beliefs zrovan nesdílim : )).
+10 +11 −1

Call of Duty 4: Modern Warfare

  • PC 85
Lineární střílečka dovedená k dokonalosti.V podstatě takovej rollercoaster, kterej mě do sebe vcucnul, a za pět hodin vyplivnul plnýho adrenalinu.První dvě mise, na lodi a v autě jsou naprosto skvělý, a Pripjať přímo boží...
+7 +12 −5

Half-Life

  • PC 90
Tenhle komentář je o celé sérii, ne jen o jedničce - Nebýt naprosto dementního rozhodnutí Valve o nemluvícím Gordonovi, jednalo by se o dokonalou záležitost.Bohužel ale toto rozhodnutí stahuje celou sérii - příběh prostě bez mluvícího protagonisty pořádně vyprávět nejde, a HL je jasná ukázka.Nakonec místo toho, abych se s Gordonem lépe sžil, tak mi to jeho trapný mlčení v "rozhovorech" s Alyx a spol. spíš "immersion" kazí.

Teď už čistě k jedničce - Kromě nemluvení mi tu vadila ještě poslední část na xenu - poskakování na plošinkách prostě není tak zábavné, jako adrenalinové souboje s vojáky.Ale jinak se jedná prostě o parádní FPS, klasiku svého žánru, co dodat.

Pro: Vše kromě tichého protagonisty a xenu

Proti: Gordon "They didn't teach me how to speak" Freeman, Xen a skákání na plošinkách

+16 +17 −1

Incubation: Battle Isle Phase Four

  • PC 85
Skvělý atmosférický řežbošachy : ).Výborný začlenění rpg prvků, velice atmosférická hudba..a parádní multiplayer.Na svojí dobu fakt pecka,co víc dodat.
+6

The Godfather

  • PC 30
Můj komentář a hodnocení možná nebude úplně objektivní..proč? Protože jsem tuhle sračku vydržel hrát jen cca dvě hodiny (doufaje že někde objevím důvod pro 8/10 v levelu - nenašel jsem ho).
Odporná grafika, odporné město, odporné ovládání...příběh komentovat nebudu, natolik jsem to nehrál, abych si to mohl dovolit.Každopádně na mě ale málo her zapůsobilo takhle negativně - s tím rozpočtem který EA měli, s tím neskutečným HYPEm..a nakonec se z toho vyklubalo takový fiasko, že se Puzo musí otáčet v hrobě.A Coppolovi se vůbec nedivím, že se od toho distancoval.Fakt pro mě jakožto milovníka Kmotra (přečteno pětkrát, viděno komplet třikrát) to bylo utrpení.

Ale přitom Mafia vyšla o několik let dříve, a má (zcela objektivně!) o několik světelných let lepší grafiku, fyziku,(pravděpodobně) příběh a samozřejmě i hratelnost.S nesrovnatelně menším rozpočtem.Tak jen doufám, že si v EA uvědomujou co to spáchali, a znovu už to neudělaj.
+10 +12 −2

Aliens versus Predator 2

  • PC 90
Vím, že je často první díl považován za povedenější a atmosféričtější, ale nemůžu s tím souhlasit (ale rád ho mám i tak moc).Dvojka má totiž na poměry fps dost dobrej příběh (oproti jedničce), a kampaň za mariňáka je po stránce atmosféry něco neskutečnýho.Nikdy nezapomenu, když jsem hrál demo, a ti vetřelci se ke mně dobývali skrz dveře, aby se nakonec vyloupli ze šachty za mnou...do toho ještě ta dokonalá hudba, a koná se fakt skvělá akce.Navíc - kampaň za vetřelce má taky to svoje - už jen začátek jako facehugger a chestburster neměl chybu.A Predátor? Ten si to tak štrádoval krásnou krajinou s vodopádama, skákal mezi stromy, občas nabodnul někoho na kopí..pohodička :).

Kampaně se hezky prolínaj, Lightech odváděl svojí práci skvěle (hlavně pěkně detailníma texturama), a Monolith tehdy ještě věděl, jak udělat zajímavej level design.Škoda, že místo pořádnýho pokračování AvP dělaj pořád nějaký rádoby Strachy a Condemnedy..ty tomuhle nesahaj ani po instalační obrazovku.Fakt ne.

Pro: A.T.M.O.S.F.É.R.A, level design, příběh, Harrison vypadá jak Arnie : ).

Proti: Nikdy nevzniklo pokračování na Doom3 enginu, které jsem si přál tak dlouho.

+25

Deus Ex: Invisible War

  • PC 85
Ne, není to tak dokonalé jako jednička.Ano, je to zjednodušené a trpí to omezeními konzole (xboxu).Levely jsou menší, skilly jsou vyházeny a zastoupeny biomody, střelivo bylo ve jménu nanotechnologií unifikováno.A přesto je tahle hra lepší, než 99 procent ostatních her.Proč? Protože příběh.Protože dialogy.Protože svoboda volby na každém rohu.Protože následky.Protože několik diametrálně odlišných konců.
Kromě toho taky skvělá sci-fi atmosféra, engine využívající jak dynamické osvětlení, tak havokoidní fyziku, a parádní hudba.Deus Ex jsem dohrál třikrát, a IW jsem dohrál vždy hned po jedničce, taky třikrát - a obě hry jsou prostě skvělé (ta první je kromě toho taky dokonalá).

Kam se na tohle hrabe Bioshock (a to ho mám moc rád).

Pro: Všechno kromě několika zjednodušení a menších lokací + pár kontroverzních design rozhodnutí

+15 +16 −1

Crysis

  • PC 85
Ne ne.Tahle hra vůbec není tak špatná, jak ji někteří líčí.A ne, není ani revoluční.Hype jí skutečně ublížil, protože čekat na něco 4 roky, být každou chvíli masírován neskutečně skutečně vypadajícími obrázky, a pak se dočkat vcelku obyčejné střílečky..no, některým se to (vcelku oprávněně) zdálo málo.Ale já dávám Crysis vysoké hodnocení - proč? Příběh je sice klišé, ale zato pořádně epické klišé.Hratelnost byla celou hru dost dobrá, hlavně prvních pár misí (proti korejcům) bylo skvělých - různé způsoby postupu, stealth nebo agresor, krásně doplněno nanosuitem.Druhá polovina hry je lineárnější, ale taky má něco do sebe - navíc atmosféra je místy opravdu super.Nenáviděná vetřelecká loď mi přišla skvělá.Poslední mise na lodi měla tak geniální grafiku, že jsem se hodinu kochal jenom sledování deště na palubě : ).Celkově mi Crysis přijde, co se technologie týče, o několik let před konkurencí (Unreal engine hry, Resistance..).Hratelností se jedná podobnou záležitost jako FarCry, ikdyž místy o dost lineárnější (ale zase místy variabilnější - létání, tanky, nanosuit).Takže v pohodě..

Pro: Technologie, nanosuit, zábava

Proti: HW nároky

+37

Call of Duty 2

  • PC 60
Na rozdíl od vynikající jedničky mě dvojka vůbec nedokázala strhnout.Hlavně musím vytknout hrozně nudnej a jednotvárnej level design - zatímco jednička a čtyřka byly obě boží (hlavně ten čtvrtej díl měl místy geniální mise, a už ta druhá na lodi mě strhla jak málo co), tohle jsem prostě tak nějak prozíval až na konec, pořád marně doufaje že se to zlepší : ).
+7 +10 −3

The Witcher

  • PC 100
Zaklínač je pro mě osobně nejlepší RPG od dob Vampire Bloodlines.Perfektní atmosféra, která skvěle vystihla knihy, charismatický Geralt (alespoň v anglickém dabingu teda), naprosto skvělé questy, výborný příběh.Pro mne jakožto milovníka původních knih (dvě povídkové plus pětidílný román) byla tahla hra splněným snem - jsem hrozně moc rád, že se to CDProjektu takhle povedlo!Těším se na druhé dohrání, už za dva měsíce v Enhanced Edition verzi : ).

Pro: Všechno

Proti: Nic, protože i těch pár maličkostí bude opraveno v Enhanced Edition

+10 +12 −2

Lost: Via Domus

  • PC 40
Seriál miluju, ale tohle se vůbec nepovedlo.Grafika krásná, namluvení místy ujde, místy katastrofa, hudba slušná - takže "production values" by tu byly.Problém je ale se samotnou hratelností.Systém rozhovorů je vymyšlen naprosto DEMENTSKY, hraní samotné se skládá z běhání po předpřipravených trasách - svoboda žádná, prozkoumávání ostrova žádné.Příběh je taky extra slabej (o konci nemluvě - a to ho prej vymyslel Lindelof nebo kdo - WTF?), takže jediný co zbejvá, je možnost podívat se do "hatche" a na pláž, pro fanoušky..ale - fakt to za to nestojí.

Pro: Známý lokace, místy náááznaky atmosféry

Proti: Hratelnost je něco strašnýho, systém rozhovorů designoval nějakej idiot

+5

Hitman 2: Silent Assassin

  • PC 95
Naprosto ideální pokračování jedničky.Opravilo všechny chyby, přineslo skvělé mise plné nápadů, vylepšilo systém o různá hodnocení podle kvality provedeného "hitu", Jesper Kyd se opět překonal ve skládání hudby, Glacier engine se dočkal výrazného upgradu..a hlavně, design misí je až na jednu nebo dvě vyjímky (japonsko) naprosto úžasný.První mise na Sicílii, nebo třeba ta v Kuala Lumpuru - sakra, mám chuť si to zahrát jenom o tom píšu!
+7 +8 −1

Grand Theft Auto III

  • PC 95
Dohrál jsem jak trojku, tak VC i SA. Ale trojku jsem jako jedinou dojel dvakrát, a nedávno si jí rozjel potřetí (s real modem, jen tak na odreagovnání jako přípravku na čtvrtý díl, který snad vyjde na pc na podzim).Trojka je prostě nejlepší.Není tu žádná nigga gangzta kultura, hra se odehrává v současnosti, mise byly zábavný, grafika atmosférická a na to dobu krásná..a zdejší Liberty City mě prostě bavilo.Pro mě nejlepší díl...
+10 +11 −1

Need for Speed: Most Wanted

  • PC 80
Z novodobých dílů NFS je tenhle zdaleka nejlepší.Žádný podělaný ježdění v noci, žádný přehnaný "tunění", drifty a podobný kraviny, zato pořádný honičky s adrenalinovou hudbou v krásném podzimním období.Narozdíl od Undergroundů,Carbonů a ProStreetů jsem neměl problém tenhle díl dohrát, a bavil mě až do konce.Spolu s Flatoutem 2 a GRIDem nejlepší závodní PC arkáda posledních mnoha let.
+12 +13 −1

Doom 3

  • PC 65
Pro Slayera - 50 je průměrné hodnocení, 70 je slušnej nadprůměr ;).Jinak já Doom hodnotím podobně - dohrál jsem ho, neunudil mě k smrti, ale žádná extra výhra to taky nebyla - hlavně extrémně monotóní prostředí, stále se opakující trik s nepřáteli objevujícími se za zády, neexistující hudba...ale na druhou stranu - jakž takž zábavný to bylo, plus grafika byla opravdu krásná (ač toho dost často moc vidět nebylo : ).Co mě ale zklamalo nejvíc - z uniklé alfaverze a všech preview to vypadalo, že D3 bude mnohem víc horror než řežba - a ono to bylo přesně naopak, u celé hry jsem se nebál vůbec...např. s AvP2 se to atmosférou nedá srovnávat.

Pro: Grafika

Proti: Chybí hudba (což je po geniálních soundtracích ke Quake 1 a 2 zklamání), stereotyp, řežba bez navození strachu

+11 +13 −2

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty

  • PC 100
Dávám 10/10,přestože jsem si vědom zpackané konverze a blablabla.Ta hra je natolik geniální, má natolik boží příběh, animace a dialogy, natolik vychytanou hratelnost, že jsem jí to musel odpustit.A dohrát jí čtyřikrát, z toho třikrát na hard.Na klávesnici, numpad + wsad.A hrálo se to báječně - framerate byl nad 60 konstantně, grafika super...zážitek dokonalej.Nikdy Kojimovi neodpustím, že mi na PC nepřivedl i MGS 3 - ač se mi ps2 válí pod televizí, hraní na konzoli s gamepadem mě prostě nebaví (a taky v tom hraje roli čumění do 50hz televize, moje oči prostě bez stovky odmítaj číst titulky : )).

Pro: Všechno kromě samotný konverze - ale to je jak pro koho, já s ní neměl problém

+7

F.E.A.R.

  • PC 60
Naprosto otřesnej level design, příběh kterej nedává smysl a je neuvěřitelně směšnej, trapný lekačky jak z lacinýho bollywoodskýho horroru.K tomu přimíchat solidní přestřelky okořeněný bullet timem, velice slušnou AI nepřátel, pěknou atomovku na konci...a dalo mi to naprosto průměrnou hru.Kde jsou časy AvP2 a NOLFu, Monolithe?!

Pro: AI, přestřelky

Proti: stereotypnost, otřesnej level design, stereotypnost, otřesnej level design, stereotypn...

+5 +11 −6

Diablo

  • PC 90
Kdysi (rok 97) jsem to pařil od rána do večera, a snil o tom, jak si to jednou dám v multiplayeru : ).Ještě si pamatuju, jak jsem to hrál poprvé v životě u kamaráda, otevřel jsem dveře k Butcherovi, on vyběh ze dveří a s hláškou "AAAAHHH, FRESH MEAT!" pronesenou svým drsným příšeráckým hlasem nás oba shodil ze židlí! A pak jsem u týhle hry strávil hoooodně času...než jsem objevil Fallout (rok 98).Ale pro Diablo a jeho temnou atmosféru s geniálním soundtrackem mám taky slabost - návykový a zábavný bylo až moc.

Pro: Zábava, atmosféra, hudba

+24