Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Profil

Začínal na 386 SX se 4 MB RAM a 40 MB hard diskem (bože, to byla doba temna :D), ovšem oproti tomu s hrami jako: Civilization, Wolfenstein 3D, Gunboat, Prehistorik, Prince of Persia, Scorched Earth, Dungeon Master, North & South, Cosmo's Cosmic Adventure, Wacky Wheels, Stunts, Budokan, The Games: Winter Challenge, The Games: Summer Challenge, Golden Axe, Indiana Jones and the Fate of Atlantis, Doom, Lotus: The Ultimate Challenge, UFO: Enemy Unknown ad. - však to sami znáte (pokud máte na hlavě už "pár" šedin jako já :D).

Vystudoval animaci a živí se grafikou, ale přesto, (nebo možná právě proto) ji u her (i filmů) vnímá až jako posl. hodnocenou záležitost a klade největší důraz na hratelnost. Ostatně hra - hratelnost - HRA...telnost, nic vám to neříká, noví vývojáři her za xxx mega s next gen grafikou? My, kdo jsme vyrostli na starých plečkách, jsme grafiku opravdu neřesili. Priority jsme měli jinde.

Výjimečná hra vytvoří závislost. Přestanete myslet na nejzákladnější potřeby - jídlo, pitný režim, spánek, vyměšování, samohanu (:D), léčení nemoci. I do školy/práce se najednou chodí s větším odporem, protože zdržuje od toho nejpodstatnějšího - utéct od problémů reálného světa a ponořit se do toho virtuálního, lepšího (ne nutně hezčího), kde máte možnost zvolit si obtížnost, načíst starší pozici a začít znovu a lépe.

Herní nebe: Dungeon Master, UFO: Enemy Unknown, Fallout, Half-Life, S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl, S.T.A.L.K.E.R. - Call of Pripyat, TES V: Skyrim, Prey a Metro Exodus.

Herní bahno: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky v době vydání - zřejmě nejprodávanější a nejúspěšnější virus v dějinách herního průmyslu / Doom Eternal - naspeedovaný přebarvičkovaný digibordel bez atmosféry, zato s příšernou hratelností a nejdebilnějším level designem v historii stříleček, odpad / Wolfenstein II: The New Colossus a Wolfenstein: Youngblood - social justice feminazi s blackwashingem, otřesná hratelnost, nejubožejší bahno co kdy tahle planeta stvořila

Oblíbené typy her: 1st person akce a RPG

Nejlepší hratelnost: Dungeon Master / Fallout / Half-Life / UFO: Enemy Unknown / S.T.A.L.K.E.R. - Call of Pripyat / Prey / Metro Exodus
Nejlepší příběh: Bioshock Infinite
Nejlepší cliffhanger: Half-Life 2: Episode Two
Nejlepší questy: Fallout / Fallout 2 / S.T.A.L.K.E.R. - Call of Pripyat
Nejlepší level design: Prey / Dishonored 2 (v Arkane Studios holt umí)
Nejlepší open world: Skyrim
Nejlepší AI: F.E.A.R.
Nejlepší ovládání: Call of Juarez / Dying Light (Techland tohle zvládá na jedničku)
Nejlepší atmosféra: Stalker: Shadow of Chernobyl / S.T.A.L.K.E.R. - Call of Pripyat / Metro 2033 / Metro Exodus / Alien: Isolation
Nejlepší hudba: Fallout / Skyrim
Nejlepší zvuk: Quake / F.E.A.R.
Nejlepší grafika: Crysis / Metro Exodus
Nejlepší výtvarný design: Fallout / Skyrim / Metro 2033
Nejlepší zbrojní arzenál: Doom II / Shadow Warrior / Blood / Unreal Tournament
Nejoblíbenější engine: Build / Chrome
Nejlepší optimalizace: Half-Life 2
Nejlepší fyzika: Half-Life 2 / Crysis
Nejlepší replayabilita: UFO: Enemy Unknown / Fallout / Sid Meier's Civilization / Diablo II
Nejlépe vyřešené ukládání: Vietcong
Nejlepší mapa: Vietcong / Metro Exodus
Nejlepší editor: Stunts
Nejlepší datadisk: Half-Life: Opposing Force / Half-Life 2: Episode Two / Diablo II: Lord of Destruction
Nejlepší DLC: The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard / Metro Exodus - Sam's Story
Nejlepší sequel (překonávající originál): Call of Duty 2 / Dishonored 2 / S.T.A.L.K.E.R. - Call of Pripyat / Metro Exodus
Nejlepší split screen: Need for Speed 2 / Wacky Wheels
Nejlepší vtipy, hlášky, narážky: Duke Nukem 3D / Blood / Shadow Warrior / Redneck Rampage (Build Engine byl na tohle zkrátka jako dělanej)

Nejhorší hratelnost: Darkest Dungeon / Doom Eternal
Nejhorší příběh: Wolfenstein II: The New Colossus
Nejhorší cliffhanger: Half-Life 2: Episode Two (Jasný proč! :D)
Nejhorší questy: Wolfenstein: Youngblood
Nejhorší respawn: Stalker: Clear Sky / Far Cry 2 / Wolfenstein: Youngblood
Nejdebilnější level design: Shadow Warrior 2 / Doom Eternal
Nejhorší open world: Far Cry 3
Nejhorší AI: Stalker: Clear Sky
Nejhorší ovládání: Tresspaser / Test Drive III: The Passion / Doom Eternal / Kingdom Come Deliverance
Nejpříšernější pocit ze střílení: Bioshock / Bioshock 2
Nejhůře provedené herní mechanismy: Kingdom Come Deliverance
Nejvíce promarněný potenciál: Stalker: Clear Sky / Kingdom Come Deliverance
Nejvíckrát odinstalovaná a zpětně nainstalovaná hra: Age of Empires II: Definitive Edition
Největší ničitel klávesnice: The Games: Winter Challenge
Nejhorší inventář: Shadow Warrior 2
Nejneoblíbenější engine: id Tech 2
Nejhorší optimalizace: Call of Duty: Advanced Warfare
Nejhorší DLC: cokoliv k Fallout: New Vegas
Nejhorší sequel: Stalker: Clear Sky / Wolfenstein II: The New Colossus / Wolfenstein: Youngblood / Doom Eternal
Nejhorší bugy: Stalker: Clear Sky / Sin
Nejpříšernější finále: Wolfenstein II: The New Colossus
Největší dojebání herní série: Duke Nukem Forever / Wolfenstein II: The New Colossus / Wolfenstein: Youngblood / Doom Eternal
Nejhorší vtipy, hlášky, narážky: Wolfenstein II: The New Colossus / Wolfenstein: Youngblood
Nejhorší čekání na vydání titulu: Half-Life 3 / S.T.A.L.K.E.R. 2 / Hellraid / Star Citizen / Duke Nukem Forever

Ve hrách miluju: Otevřený anebo alespoň rozsáhlý svět, pocit svobody a volnosti řešit věci po svém, dobře nadesignované levely a questy, levelování postav, craftění, atmosféru, originalitu, překvapení, nápady, replayabilitu, celkovou propracovanost vymyšleného světa

Nesnáším: Bugy, špatnou optimalizaci, přehrocené bosse, překombinované ovládání a idiotsky navržené UI, auto-aim, časové limity na splnění úkolů, platforming ve střílečkách, označování nepřátel, haluškoidní sekvence, nelogické postupy, kreténsky umístěné autosavey (obecně checkpointy), autoheal, respawn a backtracking, debilní AI, nadužívání Bullet timeu, krátkou herní dobu, dlouhé nascriptované sekvence (bez možnosti skipnutí), konzoloidní klikání, social justice sračky, trapné pokusy o humor, stereotyp - díky tomu všemu nehratelné pasáže, přebarvičkovaný digibordel, buzeranty stěžující si na nemluvícího hrdinu, zbytečná DLC bez přidané hodnoty k původní hře, vyrobená bez patřičné péče a času jen s cílem vydělat více prachů.