Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Martin • 36 let • ČR - kraj Pardubický

Komentář

Přejít na komentáře

Tomb Raider: Anniversary

  • PC 70
Tomb Raider, Rise of the Tomb Raider, připravovaný film s nejslavnější archeolžkou, všude stále jen Tomb Raider. Jelikož nechci přeskakovat, tak proč se nepoustit do výročního dílu. Přiznám se že, jsem úplně první díl nikdy nehrál, zacínal jsem až s legendárním Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft, jestě teď si vzpomínám na hodinové bloudění a koumání kam dál hnedka v prvním levelu. Bylo mi kolem 11-ti let a Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft byl pro mě v té době téměř nepřekonatelný. O to spásněší bylo objevení návodu v některém z herních magazínů.

Tomb Raider: Anniversary je tak trochu návratem do této doby, ovšem v novém obleku, co se týče modelu samotné Lary, tak nutno uznat, že velmi slušivému obleku.

I když už je hra deset let stará, rozhodně jsem neměl pocit, že by grafika byla předpotopní, naopak. Jak u TR zvykem, co mě vždy uchvátí, jsou samotné hrobky a jejich monumentální zpracování v kombinaci s jejich opuštěností a zjevnou starobylostí vytváří paradní atmosféru, která je alespoň pro mě Tomb Raiderovi vlastní a mě vždy uchvátí, už právě od zminovaného třetího dílu.

Abych jen nechválil, vrací se stejně debilní soubojový systém jako v předchozím díle, ozvučení se mi také moc nezamlouvalo, málo zbraní, i když s tímto soubojovým systémem celkem dostačující počet čtyř kousků.

Co bych chtěl zmínit a co rozhodně není ani klad, ani zápor, tak je obtížnost. Kolikrát si u nových Kol of Djůty říkam, že to prostě není ono, že hraní není jako dřív a jaká je to škoda, že hry už nejsou hardcorovější, tak jako dříve. Ale ono ejhle... On totiž Anniversary není úplně jednoduchý, obzvlášť s kombinací chackpointovému systému ukládání.

Už nikdy nebudu nadávat u Kol of Djůty jak je to jednoduchý, protože přeskočit za sebou 12 plošin, vyšplhat po žebříku, udělat otočku, přeskočit na další žebřík, vydrápat se nahoru, sejmout letající potvory, přeskočit několik dalších plošin, vzít si lékárničku, sejmout další potvory, přeskočit k čůdlu, zmáčknou čůdl a teďka zpět to celé, není vůbec jednoduché bez zhebnutí.

Při asi sedmnáctém pokusu jsem pochopil, že fakt nechci aby hry byly hardcorovější jako dříve, Dark Souls odpustí. A to nebyl pouze jeden případ. Prokličovat mezi padajcími hořícími šutry v pozděší čášti hry, taky žádný med. To jsem kvetl.

Ale za mě palec nahoru.

Metascore: 83

Můj gameplay: 17,2 hod. (Steam)

Pro: Lara, monumentální lokace, ovládání, hádanky. T-Rex :)

Proti: Soubojový systém, obtížnost, zvuk.

+12