Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Death Stranding

  • PC 95
Masterpiece! Hra stavící do kontrastu osamělost v podobě putování Sama pustou, ale nádhernou severskou krajinou a extrémní propojenost dnešního internetového světa plného lajků a followeru. Četla jsem pár recenzí a často se DS vytýká zdlouhavost a repetitivnost gameplaye. Myslím, že to byl záměr. Jednak proto, že jít 15 minut mrazivou horskou pustinou podtrhuje právě tu malost a samotu a má až meditativní charakter, ale také proto, že hráči pak spíš dokáží náležitě ocenit lajky novou silnici, kterou vybudoval jejich kolega. Kromě lajků z instagramu a tiktoku tak dostáváme další dopaminovou nálož v podobě lajků ve hře. Jsme sami, ve světě na hranici mezi životem a smrtí, ale nechybí nám denní dávka emailů a zdvyžených palců. Dokonalá paralela.

Příběh ani snad už nemá cenu komentovat, udělalo to mnoho jiných a chybí mi dostatek superlativů. Perfektní je práce se střihem. Vidíte jen to, co vidět máte. Střih krásně dokáže ovlivnit interpretaci událostí - pár vystřižených scén může snadno změnit kontext...což je možná taky odraz dnešního světa. Soundtrack je naprostá pecka. Herecké výkony a postavy taktéž. Cliff je tak naprosto skvěle napsaná postava, které Mads Mikkelsen dodal tak neuvěřitelný charisma, že i kdyby ostatní za nic nestáli, furt to bude pecka. (btw. fanouškům Mikkelsena dopuručuju Jagten - stejně mrazivé, jako Death Stranding). Ale Cliffem to teprve začíná - Heartman je geniální, Fragile s Higgsem jsou hned v závěsu. Vlastně všechny hlavní postavy jsou super.

Jako minus beru občas podivné ovládání, občas podivný jízdní model. Možná trochu nevyvážené dávkování příběhu (např. kapitola 3 vs úvodní nebo závěrečné kapitoly) a vlastně i dávkování game-play mechanismů (nezlobila bych se, kdyby bylo víc potřeba využívat žebříky, kotvy...). Štve mě, že vůbec nevadí, že můj Sam nechodí na malou. Trochu nudí i opakující se hlášky při předávání balíčků. Je trochu divný, že Sam při předávání balíčku nemluví. A ještě pár blbosti, který ani nestojí za řeč. Vlastně všechno jsou to maličkosti. Bylo to skvělý.
Hráno na normal, na PC, za 57 hodin. Mám chuť zrušit FB účet, sbalit pár buddhistických knížek a odjet na Island.


Pár poznámek plných spoilerů:
- Oceňuju, že na konci neskončil Sam s Fragile v milostným obětí. I když jsem Fragile fandila, bylo by to béčkový.
- Škoda, že 15 kapitola přetočí čas o 2 týdny. Líbilo by se mi putovat světem, poslouchat Low Rear a doručovat balíčky bez ztrachu z BTs (jo, vím, že nejsou tak děsivý, když si člověk zvykne a po 57 hodinách ve hře už nenahrávám poslední uloženou pozici poté, co mě BT "chytne", ale pořád mě trochu děsí :D) A jo, vím, že stačí sledovat předpověď počasí.
- Cliff Unger je bez pochyby jedna z nej postav ve hře, co mi ale není jasné je, proč ho při návštěvě jeho břehu musíme pokaždé zabít 4x (natáhnutí gameplaye?)
- Higgs je další skvělé postava, závěrečný street fighter fight je cool, ale jeho úloha se mi zdá trochu nedovysvětlená
- Chápu Kojimův záměr donutit hráče koukat na titulky a závěrečnou plážovou scénu, ale vadilo mi, že mě hra po animačce vždy teleportuje do výchozího bodu


DS je kontrast mezi osamělostí a propojeností, životem a smrtí. Kdo ještě nehrál, neváhejte, a jděte "make america whole again"!
+28