Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
34 let • Logistika • Kladno (ČR - kraj Středočeský)

Komentáře

Never Alone

  • PC 80
Aljaška a Eskymáci... hlavně o jejich "příběhové" části není ve hrách moc slyšet, což by se mělo změnit, protože se jedná o opravdu perspektivní námět. Never Alone mě překvapilo hned svými filmečky, které jsem začal hltat ještě před začátkem samotného hraní a současně vlastně dávají dohromady regulérní několikadílný dokument o Eskymácích, kteří mají specifickou, do hloubky protkanou kulturu. Pomalu mě to bavilo více, jak hra, protože je to zkrátka zajímavé a mluví o tom skuteční a sympatičtí rodáci. Tak jasně, že ne úplně doslova, ale s nadšením jsem při potkávání soviček, co tuhle "featuru" spouští, neváhal zastavit hru a jen se zaujatě dívat.

Hrajete za holčičku Nunu a za jejího zvířecího kamaráda Lišáka, tihle dva vám rychle přirostou k srdci a společně s nimi budete putovat nelehkou cestou za záchranou své vesničky, za původem silné sněhové bouře a navzájem se budete doplňovat. Hlavní je, že je přepínání mezi postavami intuitivní a málokdy se vám stane, že omylem ztratíte přehled o tom, kterého z nich zrovna ovládáte. A můžete hrát dokonce ve dvou lidech. Pokud máte takovou možnost, rozhodně ji využijte. V SP se ujme automaticky toho druhého AI, která ve většině času dělá, co má a dokáže i při určitých situacích zůstat nehybně na místě a pomůže tím víc než kdyby vás pořád jen slepě sledovala, ale občas zazlobí.

I když se může zdát, že budete jenom poskakovat skrz bouři po ledovcích, není to tak a styl hraní a prostředí kolem se mění, abyste zkrátka nemohli přestat než hru dokončíte.
Hra i přes svou minimalističnost dokáže navodit silné emoční zážitky a to, jak dospělým, tak dětem. Zkrátka je to kouzelná hříčka, která mě učarovala jako tenkrát FEZ, že jsem ji musel při prvním spuštění dohrát.

Vadilo mi jen pár věcí a to, že jsem se nemohl (na gamepadu) bolem trefit pomalu ani před sebe. Vzhledem k tomu, že je hra dělaná i pro dva, tak občas vám AI provede např. takovou věc, že vám naskočí postavička pod buchar a spáchá tím sebevraždu, ke konci je to někdy frustrující. Občas se mi nelíbil špatně vložený checkpoint.

Nicméně i teď několik hodin po dohrání, musím uznat, že ve mě hra zachovala velmi příjemný pocit a na druhou stranu mi bylo i dost líto, že už je konec. Nevysbíral jsem si asi tři filmečky, kvůli kterým hru asi už hrát znovu nebudu, ale dokoukal jsem si je na YT, až takový dopad to na mě mělo...

Pro: příběh, lokální coop, námět, atmosféra, doprovodné filmečky

Proti: AI, míření bolem, krátké

+16

Just Cause 2

  • PC 85
85 hodin, kompletace 99,22% a já jsem se to rozhodl už vzdát. Každopádně bavil jsem se výborně a to po celou dobu, takže nemůžu mít hře nic za zlé. A pokud si myslíte, že je snadné tuhle hru dohrát na 100% - zkuste si to. Sám jsem tady proklamoval, že se na to vrhnu, ale jsem nucen to přehodnotit. I když mi do kompletní 100vky už moc nezbývalo... Navíc podle mapy hledat koordinace pro předměty mě opravdu nebaví a zkrátka už to začíná i trochu nudit a já už se chci vrhnout na ostatní hry. To ovšem neznamená, že bych se ke hře ještě někdy nevrátil, rád prozkoumám nové DLC a třeba se i dočkám nějakého flying modu, který mi dovolí prolétnout celý ten obrovský prostor jako po másle, nebo by to chtělo na mapu přidat body, které by ukázaly vynechané věci. Taky mě může zase až si trochu od téhle hry odpočinu napadnout, že se k tomu vrátím a nakonec to i na tu 100vku dám xD. Většinou mi chybělo najít u hodně věcí pouze poslední článek, což mohlo být i záležitostí bugu, nebo spíš mé zapomnětlivosti, věřte mi, že se to nedá uhlídat. O řadě věcí ještě vím a mohl bych je dokončit, ale už mě to prostě nebaví a vytáhlo by mě to tak na 99.55%. Každopádně věci z mapy (lokace,závody,mise,frakční itemy a co tam ještě je) mám splněné všechny a už se jedná jenom o drobky. A teď už něco důležitějšího.

Rico Rodriguez je zpět a s ním i sandboxová akce, která je často označována jako tropické GTA, Just Cause 2! V první řadě si musíte uvědomit jestli vůbec máte radi sandboxové hry, protože po zdánlivě lineární misi budete vyplivnutí na pláži a nikdo vám neřekne, kam máte jít a co dělat, teda řekne, ale nic vám nebrání se sebrat a jít si zaplavat, vyjít na silnici sebrat první auto, co přijede a napálit to do stromu, odrazit se hákem od palmy a dát jeden headshot příslušníkovi místní armády pod palcem rozmazleného diktátora, jo tohle všechno a mnohem víc můžete.

Jako další věc vůbec si musíte uvědomit, jak hru přijmete. Ta hra je svá a kdekdo může říct i blbá, ale pokud přistoupíte na to, že tady nebudete hledat výraznou příběhovou linku a reálnost, naopak chcete hru, u které se budete moci perfektně odreagovat, tak jste na správné adrese. Just Cause 2 je prostě obrovské hřiště na vyblbnutí, jak už byl vlastně první díl, který mě osobně moc nechytnul. Dvojka je vymazlenější, zábavnější. Pokud vás tedy baví hlavně ničit a způsobovat chaos a to doslova, neboť chaos vám umožňuje tuhle hru dohrát. Tedy to, že se vám zobrazí titulky, pak vás čeká tzv. Mercenary mode, ve kterém máte volnou ruku a můžete si dělat co chcete a hlavně hru dohrát na 100%.

Ve hře můžete sbírat tisíce balíčků, jezdit závody, ničit vojenské základny, nebo si jen tak jezdit po ostrově, ale hlavně plnit mise. Hlavní mise pro Agency jsou nejlepší a nejzábavnější, ale to neznamená, že by se i mezi frakčními nenašly nějaké povedené. Většinou jde o to něco zničit, ale pokud vás takovéhle hry baví, tak proč na to nepřistoupit. Podle mě kluci a holky z Avalanche Studios umějí sandbox zvládnout velice dobře, zkrátka pořád je co dělat, nemáte důvod se nudit. Je to zaručeno také díky háku a padáku, se kterým se dá nyní dělat fakt, co člověka napadne. A dá se to používat i jako relativně rychlý prostředek pro přesun. Dále musím pochválit grafiku, která je na poměry tak rozsáhlého ostrova povedená a ke hře prostě sedí. Ostrůvky nejsou stejné a poušť střídá město, horská střediska, džungle... A nezapomnělo se ani na řadu easter eggů.

Teď k minusům - doufám, že se i dočkáme DLC, který nabídne nějaké mise, nebo nějaké ostrůvky, protože nová auta a zbraně jsou sice fajn, ale že by to bylo něco extra, to se říct nedá. Pak mě celkem trápil nedostatek peněz na věci v black marketu, což tedy bylo hodně dáno tím, že jsem si kupoval často raketomet a taky jsem dost plýtval a málo využíval extraction. Chybělo mi rádio s muzikou, poněvadž hudba ve hře se pořád opakuje, nebo nezní vůbec. Sice je to dobré, že si můžete pustit svou hudbu, ale... Občas mě vytáčela neodbytná armáda a 2-3 výzvy bych klidně ze hry vypustil, protože takhle jsem se málem připravil o nervy (viz diskuse k této hře), na druhou stranu to byla opravdu výzva. Dále mi vadilo, že předfilmečky k frakčním misím se pořád opakují, stejně tak jako stejný postup u stronghold misí a to i s průpovídkama. Ale to není tak zásadní, pokud budete hru brát takovou jakou je. Akorát ten otřesný dabing už neodpustím.

Je toho rozhodně víc, co bych hře vytknul, ale na to, že jsem na hru přistoupil na takovou jaká je, mi toho zase tak moc nevadilo. Pro mě je to jedna z nejlepších sandboxových her tohoto typu, která mě vyloženě bavila dost dlouho a zkrátka je to perfektní odreagovačka. Nevím, jak se to tvůrcům podařilo, ale dokázali to vybalancovat tak, aby to nenudilo a dokonce mě donutili i se pokusit o 100%, a to já tak často nedělám, ani u GTA her, škoda, že to tvůrci takhle přehnali, protože i na mě je to fakt velký sousto a to jsem fakt byl odhodlanej. Napsal bych toho ještě víc, ale nějak už mě nic nenapadá. Na závěr bych snad ještě pochválil dobře vybalancované ovládání na počítači a podotknul, že druhý díl lépe už snad dopadnout nemohl. Doufám, že se dočkáme Just Cause 3, který hlavně přidá a upraví to, co mi vadilo... A přeci se nemůžu zbavit toho nutkání tu hru dohrát na 100%, ale ono to nejde, nejde :D. Dokázal to už někdo?

Pro: odreagování, zábava, grafika, šílenost, využití háku, lokace

Proti: hudba, občasný stereotyp, dabing, filmečky

+25

Mass Effect 2

  • PC 95
A mám to za sebou, nevystihl bych všechno lépe než, jak už to vystihnul Kubulus. O téhle hře si může každý myslet, co chce, hlavně ti, co hru nehráli. Já jsem rád, že jsem měl možnost si ji zahrát a dohrát. A jsem nadšeně překvapený, že i v dnešní době se mi takhle moc líbí nějaká hra, která vážně hraničí s dokonalostí (nebo to umí prostě excelentně). Rozhodně není hra přeceněná, ale zaslouženě si odnáší taková hodnocení jaké dostává a nejlepší způsob bude si to ověřit samotným hraním.

Mass Effect 1 jsem ohodnotil, jak jsem ohodnotil a to jsem byl opravdu hlavně z počátku hodně rozčarovaný, ale to, co mi nabídl druhý díl jsem nečekal. Už po prvních hodinách jsem věděl, že tohle je zatraceně lepší než první díl. Je ale nutné, nebo já to aspoň doporučuju, si první díl zahrát a dohrát, protože vám můžu zaručit, že se v řadě věcech budete dost ztrácet a zážitek z návratů postaviček pro vás nebude takový jaký by měl být. Měl jsem výhodu, že jsem se k Mass Effectu dostal teprve až při vydání dvojky, tak jsem parádně navázal, no s trojkou už mám smůlu. A to i po takovém navázání jsem měl problémy nějaké postavy poznat!

ME prostě umí vtáhnout do hry, intro bylo výborné a pak samotná hra, když z toho takhle skočíte hned po jedničce jste, jak bych to řekl, příjemně rozladění. Výborné je, že to nekončí povedeným začátkem, ale příjemné zážitky pokračují v pravidelných dávkách až do konce. Mnohem lépe se mi to ovládalo, všechno bylo tak nějak plynulejší a zároveň i hezčí. Začátky mě konečně neiritovaly. Souboje byly provedené na jedničku, vůbec mi nevadí, že se bojovalo o trochu víc, hlavně to bylo díky tomu, že se soubojový systém zdokonalil a i to nabíjení chválím jako dobrej nápad, stejně tak se mi líbilo i skenování planet a ostatní věci, i když asi bych se nezlobil, kdyby to bylo vypuštěné úplně a já jen dělal vedlejší mise pokud bych je našel a samozřejmě ty příběhové. RPG bylo hodně upozadněné, ale vyloženě mi to u hry jako Mass Effect nevadilo a to, že RPG žánr mám asi nejradši.

Příběh je možná na pohled plytký, ale v provedení ME se vám prostě musí líbit, i když je pravda, že příběhu jsem nevěnoval takovou pozornost a mnohem víc mě bavilo prokecávání a osud herních postav, hlavně těch na Normandii. Takže jsem možná až přehnanou dobu věnoval jejich problémům, úkolům a budování vztahu s Mirandou. Z návratu Ashley jsem byl hodně rozčarovaný a i přestože jsem se rozhodnul být ji věrný, Miranda mě ukecala, respektive po její osobní misi to byla ona, u které jsem začal budovat vztah. Uvědomil jsem si, že Miranda je mnohem lepší charakter a taky víc sexy, těším se dost na to, co na to řekne Ashley ve třetím díle, teda jsem asi na to nejvíc zvědavý z celé trojky xD. A ještě sem napíšu, že doufám, že uvidíme ve trojce, jak vypadá Tali, nebo obecně kvariané pod maskou. Je to stejně divné co? Myslím to, že vás vývojáři dokáží donutit se o takovouhle prkotinu starat, prožívat, na druhou stranu je to vynikající věc a nevěřil bych, že to má takový dobrý vliv pro atmosféru a sžití se se hrou. Dodnes nezapomínám na to, kolik lidí dokázalo třeba řešit vztah s Morrigan z Dragon Age, stovky stránek diskusí!

Postavy jsou dokonce ještě mnohem víc lidštější, nevím co na to má největší vliv, jestli strhnutí ME atmosférou, nebo zajímavé dialogy a navíc je to dokonce i osobitější, postavy projevují emoce, konečně se při rozhovorech i celkem přirozeně pohybují. Dochází na objetí, přátelské podání rukou a zkrátka takhle výborně to snad nenabídne žádná hra. A nemůžu zapomenout ani na skvělou kameru při těchto rozhovorech.

Potěšila i délka hry, tentokrát jsem překvapivě u dvojky strávil více než 60 hodin, což jsem v šoku, protože tady jsem nemusel objíždět planety Makem a to hodně v prvním díle zdržovalo. Je sice pravda, že jsem nechával i hru běžet chvílema v liště, nebo jsem se s tím páral hodně pomalu. Na druhou stranu jsem to hrál fakt na doraz a třeba postavy na Normandii jsem obkecával snad kdykoliv jsem měl možnost. I přesto jsem dosáhl "jen" 28. levelu. I když archievementy mám vesměs až tak na pět všechny, ne, že by mi o ně šlo. Prostě mě ta hra bavila.

Jako hra, která mi má přinést zábavu obstál ME více než na výbornou a i pod vlivem mírné indoktrinace Reaperem nemám vyloženě velké výhrady, které bych u jiných her tak snadno nepřehlížel. ME 2 má chyby, ale nějak postupem hry na ně zapomínáte a jen si užíváte. I když je to takový hollywoodský trhák, mně styl hraní ME vyhovuje. Zatímco u ostatních her ty chyby ani nemusím vyhledávat, protože se nabízejí sami. Už vůbec to, když si spočítám kolik her dokázalo udržet mou pozornost až do konce moc nebude, kór když trvá i jejich dohrání něco přes 50 hodin. Zkrátka nic, co mě opravdu štvalo, otravovalo. Docela jsem i čuměl, jak Bioware odpověděli i tím, jak jsem si u jedničky v jednu chvíli vzpomněl na to, že na Normandii vůbec nejsou záchody a sprchy. Doufám, že se tam ještě objeví bar :). Jasně je to úplně jedno, je to hra proboha, ale já tyhle nesmyslné detaily mám u her rád, stejně tak jako ty blbosti v Shepardové kajutě.

Hodně nových parťáků je rovněž paráda, ale jako v jedničce jsem až na vedlejší mise postupoval pořád s Jacobem a Mirandou. Ani nevím proč, protože tam je dost zajímavých osobností, se kterými stojí za to procházet hrou.

Nezbývá než trpělivě vyčkávat na Mass Effect 3, což není tak hrozné a to hned z několika důvodů. Čeká nás další řada výborných her, snad se dočkáme i nějakých těch DLC a to nemluvím o tom, jak bych si chtěl ME zopakovat znovu a jinak a že mám hodně nápadů, co bych udělal jinak. Třeba hrát za odpadlíka, zvolit jiné romance apod. Těším se na to, jak to dopadne s postavama, co se mnou provede Cerberus. Doufám, že to ani trojkou neskončí. A jestli bude trojka lepší než dvojka a splní se to, co od toho zčásti očekávám, tak má u mě osobně slíbenou stovku.

Je to fakt dobrá hra. A to navíc sci-fi nemusím a i ME jsem jenom přehlížel.

Pro: atmosféra, postavy, příběh, emoce, grafika, napětí, hratelnost

Proti: občasné bugy, na ostatní věci jsem zapomněl, ale bylo jich pár...

+16

Mass Effect

  • PC 90
Jsem čerstvě po dohrání Mass Effectu a musím uznat, že to byla jízda a po dohrání tuhle hru katapultuji mezi ty mé nej. Mass Effectu se povedlo se mnou zacloumat jako se to povedlo málo hrám jako Dragon Age, nebo Silent Hill 2... A to, že jsem byl z počátku hodně zklamán. Taky jsem měl strach z toho, že to bude jen vyhypovaná hra a nic moc pro hráče jako jsem já.
Těžkopádnosti hry jsem se nemohl zbavit ani po osmi hodinách hraní, skvělé rozhovory budiž, atmosféra rovněž. Jenže souboje mě hrozně iritovaly, pak to stálé a otravné cestování výtahem a navíc ukecané, spletité a dost věcí mi nedávalo smysl a dialogy jsem po chvilce začal přeskakovat mezerníkem. (nedělejto to, je to lepší a je radost sledovat postavy a intuivitu rozhovorového systému)
Pak jsem se po pár týdnech ke hře vrátil a po počátečních bolestech jsem najednou začal zjišťovat, že uplynulo 5 hodin, 10 hodin... a já si ani neuvědomil, že to hraju a nevnímám čas - baví mě to.
Teď už jsem hru dohrál, strávil s ní něco přes 40 hodin, snažil se jí vymačkat do poslední kapky včetně DLC a dosáhnutí 50. levelu. Konec byl podle mě výborný, něco podobného, co jsem zažil u DAO (omlouvám se, že pořád zmiňuju Dragon Age, ale DAO byl pro mě veliký zážitek).
Navíc sci-fi moc nemusím, ale ME spíš kromě toho boduje hlavně ostatními prvky, hlavně tedy postavami, rozhovory a filmovostí. Nikdy jsem snad neviděl, že by herní postavičky skutečně navodily tak perfektní atmosféru, jako by to ani už herní postavičky nebyly. S tím souvisí i parádní dabing. Příběh je taky zajímavý a brzy jsem začal chápat dost věcí.
Netvrdím, že hra nemá chyby, má jich dost, ale jako celek pro mě prostě výborný a Bioware moc dobře ví, že závěr dělá hodně na celkovém dojmu, nebo tak je to aspoň u mě. Jako chyby bych viděl opakující se prostředí, výtahy, vedlejší mise, vážně Mass Effectu prospívá, když hráče spíš drží za ručičku.
Bioware prostě umí a jestli někdy někdo stvoří pro mě dokonalou hru, tak si myslím, že to bude pro mě hra právě od nich. Vůbec si nedokážu představit, že Mass Effect 2 má být lepší a jsem na to hodně zvědav a okamžitě se na něho s vervou vrhám. Doufám, že si hru ještě zopakuju, protože jsem hrál s přednastaveným Shepardem a chci taky některé věci v další hře vyřešit jinak - hrál jsem za ochránce a odpadlík mi vyplnil akorát první políčko.

Pro: atmosféra, vtáhnutí do děje, herní postavy, rozhovory, příběh, dabing, filmovost

Proti: výtahy, vedlejší mise, opakující se prostředí

+17

Mass Effect: Bring Down the Sky

  • PC 70
Hru hodnotím jako DLC, se kterými to tedy nebylo u jedničky moc žhavé. BDtS je hrozně krátká věc a navíc jsme na českou verzi čekali dost dlouho. Škoda, že se to neobjevilo už v základní hře. Při tom oplývá tento přídavek pár dobrými nápady a takhle nějak se mělo zapracovat i u ostatních planetek, které se dají zkoumat pomocí Maka, protože v BDtS se něco děje a má to svůj příběh, zatímco zkoumání ostatních planetek je jen nuda, opakující se prostředí, základny a i minipříběhy se opakují. Neříkám, že by se BDtS nějak zásadně lišil, ale aspoň vás to baví. Takže jako u Pinnacle, přídavek není vůbec nutný si zahrát a je to jen takové zpestření pro fanoušky ME.
+1 +2 −1

Mass Effect: Pinnacle Station

  • PC 70
Tady jsem se poprvé začal u Mass Effect pořádně vztekat a to ještě dobrovolně. Nevím proč, ale musel jsem mít všechno tady splněno. Nějak podobně je to i u normální hry, ale... Bring Down the Sky bylo rozhodně pro mě lepší, protože Pinnacle jsou jenom takový disciplíny. Dokázal bych si představit díky Pinnacle ME i jako multiplayer.
Hraju na obtížnost voják (doufám, že se nemusím stydět, při dalším hraní si dám určitě těžší obtížnost, protože už jsem se bojovat naučil) a time trialy jsou opravdu k naštvání.
Capture je celkem pohodový, stejně tak hunt, kdy akorát musíte mít štěstí na rozestavění a hojnost nepřátel. Survival je nejlehčí, nedělalo mi problém vydržet všude přes 4 minuty. A pak tu jsou time trialy, to bylo něco hroznýho. Nejlepší časy jsou opravdu šibeniční a já to zkoušel ve Volcanic snad hodinu a půl a to nemluvím o dalším nášupu po odehrání původních disciplín. Nakonec jsem to dokázal - doporučuju Wrexe a Ashley a znalost respawnu nepřátel. Bohužel se musím přiznat, že jsem si musel při posledním time trialu zvolit nejnižší obtížnost, nebyl jsem ani na 35. levelu a prostě poslední várka vojáků byla na mě moc silná, čas bych stíhal.
A pak ještě zbýval opravdobý bonbónek na konec, kdy se na vás valí nepřátelé jeden za druhým a musíte přežít celých pět minut. Dokázal jsem to jen tak tak na sekundu, spolubojovníci už byli mrtví (na obtížnost voják). Odměna celkem stojí za to, i když bych požadoval větší volnost.
Pinnacle Station není špatný přídavek, vzhledem k tomu, že neobsahuje ani žádný příběh, je jenom na vás jestli si to taky musíte zahrát. Na rovinu nemusíte, jen pokud chcete mít všechno, co se týká Mass Effectu. Je pravda ale, že na ty dvě hodiny Pinnacle zabaví, možná i na víc.
+7

Mafia: The City of Lost Heaven

  • PC 90
Co dodávat ke hře, která je pro řadu z nás ta nejlepší česká hra vůbec. Vůbec se v těch dobách vyskytly i další skvělé české hry jako je Flashpoint, nebo Hidden and Dangerous. I tak ale pro mě z této trojice vítězně vychází Mafia.
Se hrou jsem se tenkrát poprvé setkal u kamaráda, u kterého jsem dokázal jen žasnout a tiše závidět, hrál Mafii na opravdu velkém monitoru se slušným trháním, ale hrál to. Já jsem poté doma jen smutně prohlížel recenzi ve Score.
Na Mafii je skvělé to, že nabízí perfektní příběh, snad i ten nejlepší, co jsem ve hrách měl možnost vidět, je to také tím, že mafiánskou tématiku mám rád. Navíc mise mají spád a skvělou variabilitu, není možné dojít ke stereotypu. Pak tu máme skvělý český dabing (jeden z mála českých, který mi u her nevadí), strhující filmovou atmosféru a až pak se dostáváme k ostatním složkám jako je grafika, nebo zvuky a hudba.
A poté, co jsem dohrál hru, následovalo další a další rozehrání podpořené některými povedenými mody jako je třeba Snow Mod. Škoda, že jsem nikdy nedohrál extrémní jízdu.
Mafia dokázala, že hry, které promluví do herní historie můžou pocházet i z České republiky a vůbec to, že česká hra se dá porovnávat se hrami ze zahraničí, anebo dokonce i s takovým kolosem jako je GTA, jehož třetí díl v době, kdy Mafia vycházela, podle mě hravě strčila do kapsy. A to nejen vyjmenovanými aspekty, ale i živoucím herním světem, který byl rovněž dechberoucí.
Hra pro mě neztrácí nic ze svých kvalit ani dnes, kdy jsem ji nedávno znovu dohrál po uvedení jako přílohy ve Score. Rozhodně není Mafia bezchybná, ale ty věci, které mi vadily v době, kdy hra vyšla, ale i dnes, jsou nepodstatné. Teď už jen zbývá vyčkávat na to, co nám předvede druhý díl této legendy. I když to není pro mě nejlepší hra, tak na ní nikdy nezapomenu.

Pro: astmosféra, grafika, filmový zážitek, znovuhratelnost, dabing

Proti: pár bugů, závody před patchem

+32

Venetica

  • PC 85
Tak trochu zapomenutá herní perla. Venetica nepřináší moc nového, ale skvěle se hraje a já ji hrál téměř jedním dechem a také dohrál. Dokonce mi bylo i líto, že už je konec, i když hra není vůbec krátká. Dokonce mě bavila víc než Risen. Evokuje mnoho her kromě Fable i nedávné Divinity 2, nebo dokonce Dreamfall.

Hra má zajímavý příběh, sympatickou hrdinku a zkrátka mě to bavilo hrát, prostředí Benátek také potěšilo. Grafika není nijak ohromující, ale některé věci jsou hezké a nijak není grafika na překážku. Hra mě ani na chvíli nezačala nudit a neupadá do stereotypu, chválím i bosse a některé zajímavé mechanismy.

Škoda, že se asi nedočkáme dalšího dílu, který bych si dobře dokázal představit. Neudělejte stejnou chybu a zkuste aspoň demo.

Tipy: nepodceňujte axiny, rozbíjejte vázy, otevírejte každou truhlu, vylevelujte si schopnost death burst, nezapomeňte vykopat poklad v afrických jeskyních.

Pro: příběh, scarlett, dabing, hudba, grafika, hratelnost, zajímavé úkoly, twilight world

Proti: menší bugy, loadingy, ne zrovna vyvedený inventář, opakující se interiéry

+13

Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft

  • PC 90
Sladké vzpomínky. Mé první setkání s Tomb Raiderem, i když jsem si tehdy přál čtvrtý díl a nakonec jsem byl o moc šťastnější, že to byla právě trojka. Můj nejoblíbenější díl a ještě doteď si pamatuju, jak jsem si kvůli tomu dával o prázdniny budika na šestou a pařil a pařil. Zábava a hlavně velice dlouhá zábava, nejvíce se mi líbilo, jak padnul ten první boss (doufám, že to byl první) a pak jsem měl možnost si vybrat kam dál, první jsem vždycky, doufám, volil Nevadu a pak Antarktidu... Zkrátka tohle byla paráda. Doufám, že si ještě najdu čas a zahraju si to xD. Ty levely byly super, hlavně ta Nevada.
+14

Tomb Raider: Legend

  • PC 85
Jako skalní fanda Tomb Raidera jsem si na tuto novou Laru těžko zvykal, ale byl jsem ohromen demem, který mě donutil si ihned zakoupit plnou hru. Její monstrózní velikost na svou dobu dala mému pořítači pěkně zabrat.
Hru jsem dohrál teprve teď a musím zmínit, že více jsem podlehl novému vzhledu od Crystal Dynamics až po dohrání Anniversary. Vrátil jsem se tedy k Legendě.
Musím říct, že jsem se velice dobře bavil a nemám moc větších výhrad.
Ale přeci jenom tu jsou, podle mě stále zůstává nejlepší díl Tomb Raider 3, hra mi přišla trošku moc lehká a krátká, nikdy jste nevydrželi dlouho v jedné lokaci a myslím si, že to stálé střídání úrovní nebylo zrovna to nej. Asi chtěli vývojáři zabránit stereotypu, ale ten by se myslím nedostavil ani kdybychom zůstali na některých místech déle. Dále např. nějaké ty problémy s kamerou a pár drobností.
Každopádně pro ty, co mají rádi Laru, tak je to jasná volba. A také je jasné, že pro ty, co "starý" Tomb Raider vůbec nehráli můžou mít úplně jiný názor.

Pro: grafika, ovládání, hratelnost, atmosféra, pohyby, zvuky

Proti: lehké problémy s kamerou, délka, relativní jednoduchost, frustrace v určitých momentech

+13

Shadow Man

  • PC 95
Tahle hra je nedoceněný poklad, velice zábavná hra a podle mých informací by se měl jednou objevit její remake, pevně v to doufám. A pokud vím tak dosud nevyšla hra, která by měla podobný feeling. Byl to skvělý nápad a skvělé zpracování

Pro: téměř vše

Proti: lehčí bugy, respawn nepřátel, nevědění o zničení loa kněžek, umělá inteligence mohla být lepší, mohla být větší rozmanitost prostředí, nepřítomnost mapy

+4