LEGO Star Wars III: Clone Wars představuje další LEGO hru, kterou se mi podařilo dovést do úspěšného konce. A v rámci udržování započaté tradice, podařilo se mi i nyní dosáhnout plných 100% kompletace. Bohužel, Clone Wars představují pro mě nejslabší článek dosavadního řetězce LEGO her. Totéž jsem psal v komentáři k LEGO Indiana Jones 2. Zde byl problém v jisté recyklaci herního obsahu a minimu inovací. Při tvorbě Clone Wars se naopak tvůrci snaží ozvláštnit koncept LEGO her, ale bohužel z mého pohledu poněkud neúspěšné.
LEGO Star Wars III: Clone Wars jsou tentokrát zpracovány podle animovaného seriálu a mapují ve svých 18 příběhových misích (a dvou bonusových) všechny významné události seriálu. Máme k dispozici tři příběhové větve, ve kterých vystupují hrabě Dooku, generál Grievous a Asajj Ventress. Ke hře jsem tentokrát přistupoval teoreticky nepřipraven, jelikož jsem ani jeden díl seriálu neviděl. Ale nikterak mi to nevadilo, jednotlivé mise se dají dobře hrát i bez znalosti příběhového pozadí a zahrnují všechny podstatné postavičky světa Star Wars.
Splňují typické atributy LEGO her - průzkum a akci, rozbíjení předmětů a nepřátel na kostičky, řešení jednoduchých hádanek s využitím typických schopností a dovedností jednotlivých postaviček. Zde jsem byl vesměs spokojen, levely jsou rozsáhlé a dlouhé, ale nenudí. Nicméně v tomto směru by se hodila možnost savu i v průběhu mise. Novým prvkem je občasné paralelní rozdělení scén v některých úrovních, kdy se přepínáme mezi postavami a plníme úkoly jednotlivě, aby se nakonec oba ve finále spojili opět dohromady. V tomto směru jsem si hraní užíval. Až tedy na válečné mise, o kterých se zmíním později.
Bohužel jsem trochu tápal v základně, která je poněkud nepřehledná. Jak plníte jednotlivé úkoly, tak si postupně odemykáte jak republikánskou základnu, tak i základnu separatistů. Mezi nimi se dá podle potřeby přelétávat v kosmu. Průzkumem základny získáváte červené kostky, které tentokrát nejsou součástí příběhových misí. Zde musím poděkovat synkovi (DanielKM), který mi neúnavně pomáhal v orientaci v prostorách tohoto hlavního hubu, když jsem nemohl najít, co jsem potřeboval. Stejně tak je poněkud chaotická na můj vkus mapa úrovní, ve formě kosmické mapy s možností rotace, kde musíte jednotlivé mise rozklikávat, abyste zjistili, co máte splněno a co ne.
Pokud splníte příběhovou kampaň, máte k dispozici opravdu spoustu dalšího herního obsahu, za který získáte odměnu v podobě zlatých cihliček. Samozřejmostí je free play, ve které znovu procházíte splněné levely s již kompletní squadrou postaviček a máte tak šanci na úplné posbírání obsahu, který v kampani nemáte šanci splnit. A to není vše. K dispozici je 16 Bounty Hunter misí, což jsou v podstatě takové speed runy, v nichž musíte najít v úrovni schovanou postavu v časovém limitu. Některé jsem ale dával až s návodem.
A hlavně - válečné bitvy, což se konec konců dá od Klonových válek očekávat. Odemknou se vám dvě kampaně - za Republiku a Separatisty, každá po 16 misích. Hra vás vrhne do válečného pole, ve kterém zabíráte jednotlivé pozice a budujete vozidla, budovy a ochranná pole, abyste porazili nepřítele, nebo zničili jeho důležité struktury - sochy či velitelská stanoviště. Hra trochu připomíná real time strategii, musíte strategicky volit použitá vozidla, abyste zničili různě odolné jednotky protivníka. S tímto typem bitev se potkáte již v kampani, naštěstí v omezeném počtu.
Tyto mise jsou totiž značně stereotypní, hrál jsem za ně až po ukončení free play hry, kdy jsem měl odblokovaný Pirate Tank, dostupný za obě strany, se kterým bylo plnění misí hračkou. Možná při absenci této silné jednotky bude hraní větší výzvou, ale i tak je náplň těchto bojových misí dříve či později nudná,
A 16 kosmických misí nestojí vůbec za řeč, prostě poletujete ve vesmíru v raketě a se stisknutým tlačítkem střelby sestřelujete v časovém limitu poletující objekty. Nuda. Navíc mi dvě mise zůstaly zablokovány a až kouknutím do návodu jsem zjistil, že si je musíte odblokovat střelbou ze střílen, zastrčených až někde na periferii základny. Trochu klacek hozený pod nohy od designérů...
Další LEGO hra je za mnou, pokud bych měl hodnotit kampaň a free play mise, tak potud by bylo vše v pořádku a mé hodnocení by bylo daleko vyšší. Jinak nové inovativní možnosti hry nebyly pro mě to pravé ořechové a já doufám, že v LEGO Pirátech z Karibiku, které mě čekají dále, se tvůrci vrátí k osvědčenému schématu LEGO her.
LEGO Star Wars III: Clone Wars jsou tentokrát zpracovány podle animovaného seriálu a mapují ve svých 18 příběhových misích (a dvou bonusových) všechny významné události seriálu. Máme k dispozici tři příběhové větve, ve kterých vystupují hrabě Dooku, generál Grievous a Asajj Ventress. Ke hře jsem tentokrát přistupoval teoreticky nepřipraven, jelikož jsem ani jeden díl seriálu neviděl. Ale nikterak mi to nevadilo, jednotlivé mise se dají dobře hrát i bez znalosti příběhového pozadí a zahrnují všechny podstatné postavičky světa Star Wars.
Splňují typické atributy LEGO her - průzkum a akci, rozbíjení předmětů a nepřátel na kostičky, řešení jednoduchých hádanek s využitím typických schopností a dovedností jednotlivých postaviček. Zde jsem byl vesměs spokojen, levely jsou rozsáhlé a dlouhé, ale nenudí. Nicméně v tomto směru by se hodila možnost savu i v průběhu mise. Novým prvkem je občasné paralelní rozdělení scén v některých úrovních, kdy se přepínáme mezi postavami a plníme úkoly jednotlivě, aby se nakonec oba ve finále spojili opět dohromady. V tomto směru jsem si hraní užíval. Až tedy na válečné mise, o kterých se zmíním později.
Bohužel jsem trochu tápal v základně, která je poněkud nepřehledná. Jak plníte jednotlivé úkoly, tak si postupně odemykáte jak republikánskou základnu, tak i základnu separatistů. Mezi nimi se dá podle potřeby přelétávat v kosmu. Průzkumem základny získáváte červené kostky, které tentokrát nejsou součástí příběhových misí. Zde musím poděkovat synkovi (DanielKM), který mi neúnavně pomáhal v orientaci v prostorách tohoto hlavního hubu, když jsem nemohl najít, co jsem potřeboval. Stejně tak je poněkud chaotická na můj vkus mapa úrovní, ve formě kosmické mapy s možností rotace, kde musíte jednotlivé mise rozklikávat, abyste zjistili, co máte splněno a co ne.
Pokud splníte příběhovou kampaň, máte k dispozici opravdu spoustu dalšího herního obsahu, za který získáte odměnu v podobě zlatých cihliček. Samozřejmostí je free play, ve které znovu procházíte splněné levely s již kompletní squadrou postaviček a máte tak šanci na úplné posbírání obsahu, který v kampani nemáte šanci splnit. A to není vše. K dispozici je 16 Bounty Hunter misí, což jsou v podstatě takové speed runy, v nichž musíte najít v úrovni schovanou postavu v časovém limitu. Některé jsem ale dával až s návodem.
A hlavně - válečné bitvy, což se konec konců dá od Klonových válek očekávat. Odemknou se vám dvě kampaně - za Republiku a Separatisty, každá po 16 misích. Hra vás vrhne do válečného pole, ve kterém zabíráte jednotlivé pozice a budujete vozidla, budovy a ochranná pole, abyste porazili nepřítele, nebo zničili jeho důležité struktury - sochy či velitelská stanoviště. Hra trochu připomíná real time strategii, musíte strategicky volit použitá vozidla, abyste zničili různě odolné jednotky protivníka. S tímto typem bitev se potkáte již v kampani, naštěstí v omezeném počtu.
Tyto mise jsou totiž značně stereotypní, hrál jsem za ně až po ukončení free play hry, kdy jsem měl odblokovaný Pirate Tank, dostupný za obě strany, se kterým bylo plnění misí hračkou. Možná při absenci této silné jednotky bude hraní větší výzvou, ale i tak je náplň těchto bojových misí dříve či později nudná,
A 16 kosmických misí nestojí vůbec za řeč, prostě poletujete ve vesmíru v raketě a se stisknutým tlačítkem střelby sestřelujete v časovém limitu poletující objekty. Nuda. Navíc mi dvě mise zůstaly zablokovány a až kouknutím do návodu jsem zjistil, že si je musíte odblokovat střelbou ze střílen, zastrčených až někde na periferii základny. Trochu klacek hozený pod nohy od designérů...
Další LEGO hra je za mnou, pokud bych měl hodnotit kampaň a free play mise, tak potud by bylo vše v pořádku a mé hodnocení by bylo daleko vyšší. Jinak nové inovativní možnosti hry nebyly pro mě to pravé ořechové a já doufám, že v LEGO Pirátech z Karibiku, které mě čekají dále, se tvůrci vrátí k osvědčenému schématu LEGO her.
Pro: Dlouhá herní doba, zábavná kampaň, velké možnosti herního vyžití, snaha o inovace
Proti: Válečné mise, kosmické mise, zmatečná základna