Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Kwoky

Kwoky

Jan Němec / 32 let / IT support a tester / Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Grand Prix Circuit

  • PC 70
Už nevím, jestli byl Grand Prix Circuit úplně první, ale rozhodně mám na něj nejsilnější vzpomínky jako na "první PC hru". Pokud si ji zahrajete dnes, tak to bude nejspíše v krásné EGA grafice s 16 barvami. Já to hrál ještě v CGA, tedy v kombinaci růžová, tyrkysová, černá a bílá. To byl hnus. A bylo mi to jedno :)

Rád bych napsal, že tahle hra zestárla se ctí, ale bohužel to tak není. Grafika je z dnešního pohledu otřesná, zvuky psychedelické, tratě nerealistické (i když podle reálných předloh), výběr aut malý a soupeři špatní. Takže 20 % a jdeme dál. Nebo ne?

Ne tak docela. I když se to nezdá, tak GPC poskytuje výzvu, kterou si hráč může sám "vytvořit". Máte na výběr z pěti obtížností a už na třetí je potřeba si sám řadit. Abyste uspěli, je potřeba zajet dobrou kvalifikaci, protože jinak se budete horko těžko probíjet polem jezdců kupředu. Můžete si ale nastavit závody na více kol a třeba se rozhodnout, že na začátku minutu postojíte a pak si během závodu dáte ještě povinný pit stop. A pak jsou to nervydrásající chvíle, protože i v téhle arkádě se dá ladit projíždění zatáčkou na milimetry a dokonce, což jsem zjistil až po letech, se dá taky dostat smyk ve vysoké rychlosti. Tady bych znovu zdůraznil... bavíme se o hře z roku 1988!

A druhá výzva bylo závodění s ostatními hráči. To k nám takhle přišla návštěva, zajela rekord tratě a já jsem pak třeba týden bojoval s tím časem a snažil se ho překonat. To byl aspoň multiplayer :)

Asi největší vlnu nostalgie ve mně vyvolávají tratě. Je jich 8 a každá jako by vyprávěla svůj samostatný příběh. Starý Hockenheim dnes již zarostlý lesem, (hodně) stará konfigurace Silverstonu, Monza s úplně špatně udělanou Parabolicou, polozapomenutý Detroit, dnes již zdemolovaný okruh Jacarepaguá, stále stejná Suzuka (esíčka po startu jsou i v GPC oříšek) a Kanada. Nejsměšnější je Monako, které realitě odpovídá opravdu jen na mapě, jinak při jízdě bych to nepoznal.

Když zapomenu na všechno, co ohlodal zub času, tak jediná moje skutečná výtka směřuje na nereálná jména jezdců. Zase na druhou stranu nevím, jak to máte vy, ale u mě byl Travis Daye vždycky sympaťák a Bruno Gourdo sebestředný parchant :) Aspoň takhle na mě ta jména v dětství působila.

Dnes hra již nemá co nabídnout. Můžete si ji stáhnout, vyzkoušet, zavzpomínat a zase odložit. Celý šampionát (na 3 kola) se mi podařilo dojet za 48 minut čistého času, což je tak akorát na to, aby se člověk z těch zvuků nezbláznil.

Pro: Je to kus dětství, výzvu si hráč může vyrobit sám, skutečné (ehm) tratě

Proti: Hra opravdu hodně zestárla, zvuk motoru začne být po pár minutách otravný

+20+20 / 0