Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Josef

Josef

Invalidní publicista / talentovaný paznechtář • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

King of Dragon Pass

  • PC 85
Půvabná adventurní strategie. Pokud si vzpomínám, tak jsem podobnou snad ještě nehrál. Kromě toho, že je zcela textová (s moc hezkými obrázky), tak mě na ní dostává hlavně adventurní část. Vaše role vůdce kmene z mytických dob je totiž plná různých událostí, které Vaši "tulu" zasahují. Od sousedských problémů až po intervence nadpřirozených sil. Ve všech máte možnost volby, jak na ně reagovat, aniž byste věděli, k čemu ta která reakce povede. Výsledek je závislý na dobrém rozhodnutí i na schopnostech rádců Vašeho klanu, které si vybíráte z nobility. Důsledky rozhodnutí se můžou projevit hned, nebo i v horizontu desetiletí, což může být jedno z mnoha nádherných překvapení, které Vám hra přinese. Málokdy také mají jediné dobré řešení a sotvakdy je nějaké řešení bez rizika. Dodává to světu, ve kterém se pohybujete, velikou živost - stále se zde něco děje a kdykoli Vás může něco zaskočit.

Svět je to vůbec hodně propracovaný, s detailní mytologií, od které se hodně odvíjí způsob Vašeho hraní. Je zásadní rozdíl v tom, jestli postavíte chrám bohu války nebo bohyni úrody. Atmosféra kmene mytických dob je dokonalá a během pár minut se skutečně budete cítit jako vůdce, který bojuje o přežití svého lidu, ať již mečem, bohatstvím, nebo slovy. Detailní je i mikromanagement, kdy hodně záleží na každém človíčku, k jaké profesi ho přiřadíte, jak budete orientovat zemědělství, jakými způsoby zajistíte obživu. Strašně moc záleží na vztazích: k sousedním kmenům (které jsou politicky i vojensky více než aktivními konkurenty), k různým ne-lidským rasám, k bohům, k mrtvým předkům; ale i na vztazích mezi různými kastami Vaší obce. No není rozhodně sranda všechno "zmenežovat". Obzvlášť, když Vám do toho lezou zmíněné události, které Vám snadno udělají čáru přes rozpočet. Není možné říci, že ve chvíli, kdy ovládnete všechny mechanismy, že máte vyhráno. Hra Vás vždy může zaskočit. Což zajišťuje velké napětí i repleyabilitu.

Skvěle je také udělaná kmenová rada, jejíž členové se svými osobnostmi a schopnostmi ovlivňují naprosto vše, co děláte. Navíc je velmi snadné o některého z nich přijít při nějaké události nebo Vaší akci. Není nad to si dvacet let vychovávat prvotřídního válečníka, který ve chvíli, kdy vyhlásíte válku nepohodlnému sousedovi, chcípne na průzkumné misi, protože padne v horách do pasti nějakým trollím banditům. Zároveň nejsou radní jen Vaše figurky, ale mají i vlastní cíle a jsou schopní Vámi manipulovat - ať již skrze rady, které Vám dávají, nebo vlastní činy. Stalo se mi například, že vojevůdce, znuděný mírem, tajně nechal povraždit děti vůdce sousedního kmene, aby vyvolal pěknou válčičku a měl do čeho rýpnout. Není nutno dodávat, že to dost zahýbalo s pečlivě budovanou politickou situací.

Doporučuji hrát bez save-loadu, pěkně permadeath-like, a vyžírat si všechny průsery. Je to pak skvělý, dramatický survival.

Pro: atmosféra, události, překvapivost, detailní a živoucí herní svět

Proti: nic moc mě nenapadá

+25