Co se hratelnosti týče, Leonova kampaň mi sedla nejvíc. Je nejhororovější, nejimersivnější a hratelnostně nejlépe vyvážená (akce, courání, puzzly). Na nejakčnější kampaň za Chrise jsem se původně těšil nejvíce a nakonec z ní odešel i nejvíce zklamaný. Tady tvůrci hru degradovali na arénovitou cover-based střílečku. Jenže omezený krycí systém není zrovna silnou stránku Resi 6 a nějak jsem nechápal, proč musí Chris neustále trpět nedostatkem munice. Tato kampaň mi přišla zdaleka nejstereotypnější - jak neměnící se ryze střílečkovitou hratelností, tak nezáživným military příběhem. Kampaň za Jakea, resp. za Sherry jsem si zase naopak užil. Hororový feel se sice nenávratně vypařil, ale hratelností je tahle kampaň mixem mezi první a druhou kampaní + jsem si tu užil hodně utíkání před nesmrtelnými nepřáteli a vyloženě protrpěl jednu nepovedenou stealth pasáž, na kterou hra není vůbec stavěná. Sólo kampaň za Adu už pak smrděla dojmem dodatečně splácnutého DLC a počtvrté procházet těmi stejnými kulisami bez větší příběhové hodnoty, jen jinou cestou, už se mi začalo trochu zajídat.
Naštěstí, i přes lehce nevyváženou kvalitu jednotlivých kampaní či jejich částí, mě povětšinou pestrá hratelnost šestky dost bavila a to i navzdory její délce přesahující 30 hodin. Na lineární, téměř až klaustrofobní, akční hru hodně štědrá porce. Za nepovedené považuji akorát stealth pasáže. A některé části s nekonečně respawnujícími se nepřáteli - to je něco, co opravdu rád nemám.
Rozporuplně musím hodnotit i grafiku. Beru v potaz, že je to hra 2 generace stará, ale zatímco na některých místech Resi 6 vlivem nasvícení a množství detailů vypadá jako celek moc hezky, při pohledu na jednotlivé low-res textury, kvalitou jak z první Mafie a rozmazané 2D sprity, jsem měl pocit, že se dívám na hru tak o 10 let starší. O to víc to bilo do očí ve srovnání s naopak velmi pokročilými a detailními herními postavami. Ty japonci fakt umí.
Pro: chytlavá a pestrá hratelnost, cutscény a práce s kamerou, živost postav, množství obsahu; docela komplexní ovládání, které je potřeba ovládnout a dostat do krve, QTE pasáže
Proti: nevyužitý potenciál vyprávění příběhu ze 4 různých úhlů pohledu, nekonečný respawn, stealth pasáže, podivná grafika, občas trochu jakoby budgetová topornost