Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
David Dvořák / 32 let / Far seer (vrchní vizionář) / Ostrava (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentář

Přejít na komentáře

Warcraft III: The Frozen Throne

  • PC 100
Datadisk The Frozen Throne pokračuje ve výborně zpracované RTS Warcraft III: Reign of Chaos, strategii, která táhne především herním prostředím, atmosférou, výpravnou kampaní a záplatami opečovávaným multiplayerem. Ačkoli to tak deklarováno není, jedná se o expansion pack – pokračování příběhu, nové jednotky, hrdiny, kouzla.
Jak jsem již naznačil, laťka byla vysoko a nebylo jednoduché nezklamat, ale jelikož tento komentář sestavuji více než 10 let po vydání, všichni víme, že dlouhé roky hovoříme o War 3: TFT, nikoli o War 3: RoC, čili objektivně je datadisk stejně dobrý jako hlavní hra, ne-li lepší.

Příběh je vyprávěn týmž způsobem jako v Reign of Chaos (je potřeba hrát za rasy tak, jak určuje sama hra) a je minimálně stejně napínavý. Navíc vývojářům nemohu zapomenout, že jsem konečně jednou měl možnost vidět vyhrát válku, nikoli bitvu, zlo (hry s tolika příběhy, kolik je hratelných stran nebo postav, do této statistiky nezahrnuji). Rád bych vyzdvihl jednu inovaci – poslední etapu kampaně ústřední hrdina Arthas „levelově“ klesá namísto růstu – reprezentace slábnutí jeho sil. Pohrávám si s myšlenkou, že k takové změně se odhodlat mohlo být i odvážné.
Co se ve vlastní hře (skirmishi, multiplayeru) hratelných ras týče, k žádným změnám nedošlo, ale části singleplayeru už tomu neodpovídají. Lidi suplují krvaví elfové (vycházejí z jejich technologie a částečně z technologie temných elfů) a vedle okrajově zahrnutých draenejů hodně velký prostor v kampaních získali „slizouni“ nagové. Pro mnoho fanoušků může být nepříjemné, že příběh již nepopisuje osud orků, nicméně těm byla vyhrazena samostatná kampaň – samostatná v tom, že se nachází v alternativní dějové linii po bitvě u hory Hyjal (čímž končí Reign of Chaos). Nuže, změny na Warcraft nezvyklé, ovšem novinky jsou tím, co se žádá… Kampaně hlavní příběhové linie jsou hodně pestré, vypiplané. Žádné „to samé pořád dokola, potom zase totéž stále dokola pod jiným praporem“. O ikonické postavy není nouze, nakrátko se dokonce objeví i námořní bitvy. Znovu musím Blizzardu vyseknout poklonu za mistrně odvedenou práci.
Ke kampani za orkyZaložení Durotaru – dlužno dodat, že se jedná o RPG naroubované na RTS. Přestože hrdinové typologicky vycházejí z exemplářů v normální hře, zde nemají strop úrovně 10. level a mají více stupňů zdokonalení svých kouzel a vlastností. Celá tato kampaň je na dovednost hráče velmi nenáročná, protože na suroviny se nehraje a je možné donekonečna umírat; vzkříšení se iniciuje samo, bez jakékoholi protiplnění. Kapitolu nelze prohrát. Kampaň samotná mě dokázala vtáhnout, i když právě herní sekvence byly tím, co mě brzy přestalo bavit. Dokolečka dokola totiž jde o exterminaci neutrálních jednotek. Jestli takto vypadá World of Warcraft, který jsem nehrál (slyšel jsem, že nelze dohrát; to mi stačilo), tak to tedy opravdu potěš koště.

Warcraft III: The Frozen Throne je nutnost pro každého fanouška Warcraft III: Reign of Chaos. V základním „balení“ nabízí mnoho hodin neotřelé zábavy, další přízeň hráče jistí svým otevřením pro vlastní kampaně (nová položka v podmenu hry jednoho hráče). Mimoto cesta k alternativnímu systému hry vede i přes vlastní mapy. Z toho se vyrojily (virtuální) módy jako např. DotA nebo Footman Frenzy. Prostě Warcraft III na poli RTS je jako Half-Life na poli FPS.
Herní styl kampaně Založení Duratoru mi sice vážně nevyhovuje (slušně řečeno), avšak strhávat z hodnocení za to nebudu, neboť jsem to hrát nemusel, a když si to odmyslím, nevidím na tomto datadisku žádný vážný nedostatek.

Pro: více než důstojné pokračování příběhu, nové jednotky, hrdinové a kouzla

Proti: začlenění RPG kampaně

+11