Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
David Dvořák / 32 let / Far seer (vrchní vizionář) / Ostrava (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentář

Přejít na komentáře

Mortal Kombat II

  • PC 95
I když jsem s Mortal Kombat začal až po vydání Mortal Kombat II, po „dvojce“ jsem měl pořádný hlad (byl problém to sehnat a „nadisketovat“ domů) a dokáži si představit, že takových nás bylo hodně. To, co „jednička“ začala, zde bylo rozvinuto do šířky. Ale vezměme to po pořádku.

V „jedničce“ jsme měli dva až tři speciální movementy a jednu fatalitu na postavu a sedm hratelných postav, ve „dvojce“ vybíráme ze dvanácti postav, které mají po dvou fatalitách (Shang Tsung má dokonce tři), jednom „přátelství“ a jedné babalitě. Toť rozšíření, které bylo takřka samozřejmé. Také se ale válčí ve větším počtu arén, nemalé procento jichž disponuje vlastností zvanou pit. To není novinka, nové ale je, že i k vyvolání pit fatality (nebo stage fatality) již je třeba znát speciální sekvenci v ovládání.
V Mortal Kombat II už tedy bylo mnohem těžší naučit se všechny speciality všech postav, což ještě ztěžovaly unikátní schopnosti Shang Tsunga (pomocí kombinace ovládání dokáže na určitý čas v řádu sekund fungovat jako kterýkoli jiný hratelný charakter), který se stal hratelným. Ono to s ním vlastně bylo takové WTF, ale atraktivitu a hratelnost hry to nepochybně pozvedlo.

Ze dvanácti postav je pět původních hratelných, do zbývající sedmice se rekrutoval v „jedničce“ nehratelný Reptile. A zrovna ten má tuze krásnou fatalitu… sežrání hlavy. Roli ultimátního záporáka převzal Shao Kahn, jemuž předchází pěkně houževnatý Kintaro, který si s Gorem nezadá v počtu horních končetin. Zastoupení něžného pohlaví na straně hratelných charakterů se ujaly nevlastní sestry Kitana a Mileena a roli Reptila z „jedničky“ si zde střihla jejich vzdálenější příbuzná Jade. Jiným tajným charakterem, objevujícím se v singleplayeru, je Smoke, designově vycházející ze Scorpiona a Sub-Zera.

Celá hra pojala rychlejší spád, dynamičtější hudební doprovod, svěžejší grafiku, ale trochu ztratila atmosféru. Dále si osobně nedokáži vysvětlit začlenění babalit. Jestli to byl pokus o získání obliby této krvavé hry u žen, tak za mě teda mínus. A už vůbec mi není jasné, proč součástí nadále není mezihra Test your might

Pro: nové postavy s rozmanitými vlastnostmi, nová ukončení, rozšíření pitu

Proti: babality, Kintaro

+12