Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
David Dvořák / 32 let / Far seer (vrchní vizionář) / Ostrava (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentář

Přejít na komentáře

Grand Theft Auto: Vice City

  • PC 90
GTA: VC pokračuje v trendu virtualizace zločineckého prostředí. Děj se po vzoru prvního dílu série přesunul z Liberty City do Vice City, z oblasti průmyslové do rekreační. Ze hry jako celku vůbec dýchá uvolněná, až hippie atmosféra 80. let, výjimkou nejsou ani menu a HUD a při prvním kontaktu s hrou jsem si pohrával s myšlenkou možného zaměření na homosexuály.

Ve hře je dle očekávání více možností – renesanci zažívají motocykly, do série poprvé vstupují vrtulníky, je možno kupovat nemovitosti, které následně slouží jako „úložiště“. Okruh zbraní byl rozšířen a kategorizován – hráč již může nosit jen jednu zbraň z každé kategorie. Mezi subquesty nově patří rozvážky pizzy na mopedu.
To vše oceňuji, ovšem u vrtulníků se musím pozastavit. Díky nim jsem se dokázal vyhnout nepříjemným částem mnoha misí. Tudíž si myslím, že jeho použití mělo být omezeno.

Bohužel zaplakat musím nad podáním města. Zatímco v Grand Theft Auto III byly osobité ostrovy s jasně vymezenými pravidly „vstupu“, zde majoritní část města tvoří dva táhlé ostrovy s několika mosty, z nichž některé vedou přes menší ostrovy. Již jsou to roky, co jsem hru naposledy hrál, ale vůbec bych si nevsadil na to, že hlavní dva ostrovy se nějak jmenují; z malých si pamatuji akorát Prawn Island. Ovšem to hlavní, k čemu jsem se chtěl dostat, je skutečnost, že k celé mapě se z pohledu příběhu dostanete velice brzy, čímž hra v jistém smyslu přichází o své kouzlo.

Vylepšení se dočkala i grafika, která už není tak rozmazaná. Naopak návrat multiplayeru vyzdvihnout nelze, jelikož se nekoná.

Pro: vrtulníky, hideouty („úložiště“)

Proti: způsob podání města, absence multiplayeru

+14