Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
David Dvořák / 32 let / Far seer (vrchní vizionář) / Ostrava (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentář

Přejít na komentáře

Command & Conquer: Tiberian Sun Firestorm

  • PC 80
Firestorm mě potěšil přidáním nových jednotek a kampaní a rozšířením grafiky prostředí, ale zklamal absencí Kanea i jiných postav z Tiberian Sunu ve filmových sekvencích, nepřítomností větvení kampaní (voleb mezi misemi) a s tím pochopitelně i voliče misí, který jsem si pro postupný přepis ústního brífinku do písemné podoby hodně oblíbil.

Devět misí za GDI a týž počet za Brotherhood of Nod je na datadisk podle mě tak akorát, ovšem frustrován jsem nadměrnou podobností příběhu obou kampaní. GDI oživí CABAALa za účelem přeložení Tacita, za Brotherhood of Nod provede na vlastní pěst totéž generál Anton Slavik, avšak v zájmu podpory vlastní osoby do čela bratrstva. V obou dějových liniích se CABAAL osamostatní a v obou kampaních je posledním úkolem destrukce jeho jádra. Co do atraktivnosti jednotlivých kampaní, Firestorm si vůbec nezadá s původní hrou. Za GDI jsem se dost nudil, mise s uklidněním nepokojů mezi mutanty a evakuací civilistů před tiberiovými formami života jsem vyloženě proklínal. Naopak kampaň za Brotherhood of Nod znovu útočí na city; už to není ani tak za celé bratrsvo, jako spíše za samotného Antona Slavika, který se snad jako jediný člen bratrstva snaží o jeho sjednocení a obnovu zašlé slávy. Nejen proto ve mně budí velké sympatie, a tak jsem si plnění úkolů od něj náležitě užíval. Tento vůdce Black Hand of Nod, ne tolik charismatický jako Kane, ale Kaneovi na beton loajální a pevně třímající jeho odkaz, je ostatními generály bratrstva, tzv. inner circle, odmítán jako jeho pokračovatel, jenže poté jsou generálové odstraněni CABAALem a CABAAL následně zničen jednotkami Slavika. Nezastupitelné místo v atmosféře kampaně za Brotherhood of Nod má potom výměna CABAALa za technologii EVA, tedy změna hlasu in-game hlášení. Mise v obou kampaních jsou dostatečně rozmanité, značné zastoupení mají mise nebo jejich části bez základny a hráč se v nich opět setká s jednotkami, které ve skirmishi či hře více hráčů nevyrobí.

Co se jednotek týče, zatímco mobilní EMP kanón přidaný GDI a mobilní maskovací generátor na straně Brotherhood of Nod jsou spíše pouze logickým doplněním technologií, dělostřelecká jednotka Juggernaut ve výzbroji GDI, Cyborg Reaper jako jednotka protistrany a Limpet Drone, dobře čelící tzv. fog of war, na obou stranách jsou přírůstky ocenitelnými v multiplayeru. Ovšem nechápu, proč výrobě mobilního EMP či mobilního maskovacího generátoru musí předcházet vybudování alespoň jednoho stacionárního EMP kanónu, resp. Stealth Generatoru.
Fakt, že artilerie už každým výstřelem nezasáhne cíl, se u mne nepotkal s kladným ani záporným ohlasem. To však neplatí o rychlejším dozbrojování letadel na helipadech, jež jsem s nadšením přivítal.

Po stránce grafiky přibyla tiberiová vegetace. Hra jako celek tím působí pestřeji, oceňuji to, ale přiznám se, že nic takového mně nechybělo. Za to se přímo zlobím, že Kodiak, plavidlo GDI, vypadá jinak než v původní hře (hlavně kvůli tomu, že v poměru k jednotkám je mnohem větší).

Tím, co bych od datadisku čekal určitě, je odstranění technických chyb a nedostatků původní hry. Leč, nedočkal jsem se. Počet střel u letectva se dále překrývá s číslem skupiny jednotek, ve statistikách mise je stále vždy GDI a NOD bez ohledu na to, zda tyto strany v misi figurují, čas strávený hraním mise se nadále počítá jen od posledního načtení hry, nikoli od začátku mise, při výběru umístění připraveného Stealth Generatoru se v terénu nezobrazuje rádius pokrytí.
Dost hodně mě znechutilo, že v poslední misi za Brotherhood of Nod nepřítel podvádí – tak, že podniká nálety bombardéry, které nevyrobil. V tom mne utvrzuje skutečnost, že tyto po útoku přistanou a zmizí (i v dosahu mobilního senzorového pole), nebo zaletí za okraj mapy.

Pro: vhodné nové jednotky, kampaň za Brotherhood of Nod

Proti: příběh, nadměrná podobnost kampaní

+10