Protože se epizodním adventurám vyhýbám jak čert kříži, od Telltale jsem ještě nic nehrál. Ale na dvojici Puzzle Agentů jsem se už nějaký pátek koukal, protože vypadaly jako tradiční adventury zaměřené spíše na puzzle a tak jsem se do prvního dílu pustil.
Grafika vypadá jak z freeware hry, což mě vzhledem k tomu, že už jsem různých freeware a indie adventur už pár dohrál rozhodit nemůže. Ale o vytvoření nějaké atmosféry nemůže být ani řeč.
Hratelnost? Tak adventura to v podstatě není. Je tu sice mapa s cca pěti lokacemi v jejichž rámci se můžete pohybovat více obrazovkami a komunikovat s lidmi, ale nemáte inventář, nic nesbíráte a nepoužíváte. Jediné co se dá najít je občas nějaký stopa, kterou hrdina okomentuje do diktafonu, žvýkačky pro řešení puzzlů a samotné puzzle, jejichž řešení tvoří 99% složky hry.
Puzzlů je celkem 37 a jsou všude - u hledání cesty dál, otevírání dveří, opravování předmětů i u rozhovorů s lidmi. Několik z nich je nepovinných a je potřeba je najít zkoumáním něčeho co zkoumat nemusíte nebo opakovanými rozhovory s lidmi. Puzzle jsou originální i stokrát použité, až na pár opakování tu najdete od všeho něco - skládačky, kreslení čar mezi objekty, vytváření cesty, rotování dílků i nejrůznější logické, početní či výrokové úlohy. Obtížnost je různá, na něco jsem přišel hned, na něco bych nepřišel ani za milion let... nebudu lhát na určitý typy puzzlů jsem prostě blbej a celkově mě adventura postavená pouze na nich příliš nebere.
K řešení můžete použít neomezeně pokusů a hinty založené na sesbíraných žvýkačkách ale má to háček. Pokud si necháte napovědět, nebo puzzle poserete, můžete se rozloučit s hodnocením Top Agent. Navíc je tu zrada od autorů - hra se nedá ukládat! Ukládá se automaticky, takže jinak relativně krátkou hru jsem rozjížděl kvůli top agent čtyřikrát a počtvrté už jsem podle návodu kontroloval i to, na co jsem přišel sám a byl si tím na 100% jistý. Výsledek? Za Top Agent není naprosto žádná odměna, čili zbytečná práce.
A příběh? Zde autoři pokukovali po Akta X. Agent FBI Nelson Tethers přijíždí do malého městečka vyšetřit explozi továrny na gumu a zmizení předáka. A je to opravdu jak v seriálu. Hrdina vyslýchá podivně se chovající lidi, kteří skrývají tajemství, šerif nespolupracuje, kromě mrazivé pustiny je zde i nějaký kult a občas udeří nadpřirozeno. Bohužel příběh se moc nehýbe z místa, je to odlehčené, takže to není ani vtipné, ani extra napínavé. Puzzle děj spíše zdržují než že by ho posouvaly a v okamžiku, kdy splníte cíl (dostat se do továrny), tak hra končí v nejlepším aniž by se cokoliv vyřešilo... no úplně jak v Akta X. Rozuzlení se asi dočkám zítra v druhém dílu, ale i tak mě to nepotěšilo.
Následující příběhová výtka radši do spoilerů. Nadpřirozeným elementem ve hře jsou gnómové; česky skřítkové. Mrňaví, červení se špičatými čepičkami... což je podle mě epic fail. Skřítkové prostě nejsou tajemní, děsiví, strašidelní ale spíše infantilní a ze zajímavého hororu tlačí hru někam do pohádky.
Suma sumárum je Puzzle Agent celkem pohodová záležitost na které mě nic extra neštvalo, ale ani nic nenadchlo. Průměr na 60%.
Grafika vypadá jak z freeware hry, což mě vzhledem k tomu, že už jsem různých freeware a indie adventur už pár dohrál rozhodit nemůže. Ale o vytvoření nějaké atmosféry nemůže být ani řeč.
Hratelnost? Tak adventura to v podstatě není. Je tu sice mapa s cca pěti lokacemi v jejichž rámci se můžete pohybovat více obrazovkami a komunikovat s lidmi, ale nemáte inventář, nic nesbíráte a nepoužíváte. Jediné co se dá najít je občas nějaký stopa, kterou hrdina okomentuje do diktafonu, žvýkačky pro řešení puzzlů a samotné puzzle, jejichž řešení tvoří 99% složky hry.
Puzzlů je celkem 37 a jsou všude - u hledání cesty dál, otevírání dveří, opravování předmětů i u rozhovorů s lidmi. Několik z nich je nepovinných a je potřeba je najít zkoumáním něčeho co zkoumat nemusíte nebo opakovanými rozhovory s lidmi. Puzzle jsou originální i stokrát použité, až na pár opakování tu najdete od všeho něco - skládačky, kreslení čar mezi objekty, vytváření cesty, rotování dílků i nejrůznější logické, početní či výrokové úlohy. Obtížnost je různá, na něco jsem přišel hned, na něco bych nepřišel ani za milion let... nebudu lhát na určitý typy puzzlů jsem prostě blbej a celkově mě adventura postavená pouze na nich příliš nebere.
K řešení můžete použít neomezeně pokusů a hinty založené na sesbíraných žvýkačkách ale má to háček. Pokud si necháte napovědět, nebo puzzle poserete, můžete se rozloučit s hodnocením Top Agent. Navíc je tu zrada od autorů - hra se nedá ukládat! Ukládá se automaticky, takže jinak relativně krátkou hru jsem rozjížděl kvůli top agent čtyřikrát a počtvrté už jsem podle návodu kontroloval i to, na co jsem přišel sám a byl si tím na 100% jistý. Výsledek? Za Top Agent není naprosto žádná odměna, čili zbytečná práce.
A příběh? Zde autoři pokukovali po Akta X. Agent FBI Nelson Tethers přijíždí do malého městečka vyšetřit explozi továrny na gumu a zmizení předáka. A je to opravdu jak v seriálu. Hrdina vyslýchá podivně se chovající lidi, kteří skrývají tajemství, šerif nespolupracuje, kromě mrazivé pustiny je zde i nějaký kult a občas udeří nadpřirozeno. Bohužel příběh se moc nehýbe z místa, je to odlehčené, takže to není ani vtipné, ani extra napínavé. Puzzle děj spíše zdržují než že by ho posouvaly a v okamžiku, kdy splníte cíl (dostat se do továrny), tak hra končí v nejlepším aniž by se cokoliv vyřešilo... no úplně jak v Akta X. Rozuzlení se asi dočkám zítra v druhém dílu, ale i tak mě to nepotěšilo.
Následující příběhová výtka radši do spoilerů. Nadpřirozeným elementem ve hře jsou gnómové; česky skřítkové. Mrňaví, červení se špičatými čepičkami... což je podle mě epic fail. Skřítkové prostě nejsou tajemní, děsiví, strašidelní ale spíše infantilní a ze zajímavého hororu tlačí hru někam do pohádky.
Suma sumárum je Puzzle Agent celkem pohodová záležitost na které mě nic extra neštvalo, ale ani nic nenadchlo. Průměr na 60%.