Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Han22

Han22

Martin Halilovič • 42 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Mortal Kombat II

  • PC 75
Mortal Kombat 2 přišel rok po jedničce a přinesl spoustu věcí, které chyběly v první díle. Mám ho spojený především s létem 1997 a jednou Sega hernou uprostřed zapadlého domku v brněnských Bohunicích.

Dvojka začíná příběhově na konci prvního dílu. Shang Tsung prohrál Mortal Kombat, ale císař Shao Kahn mu dal druhou šanci, omladil ho aby vedl jeho skvadru bojovníků proti válečníkům ze Země. Ty nalákal do Jinozemě na další, rozhodující Mortal Kombat.

Z jedničky se vrací Liu Kang, Raiden, Johnny Cage, Scorpion. Je tu i Sub Zero s totožnými pohyby, i když v jeho případě jde o mladšího bratra toho původního vlastním jménem Kuai Liang. Chybí tak pouze unesená Sonya a Kano. Šestým navrátilcem a hratelnou postavou, je výše uvedený Shang Tsung, který využívá všeho co uměl v jedničce jako boss - chrlení fireballů i proměny, dlužno říct že to rozhodně není tak silné.

Na nových postavách si tvůrci dali záležet - máme tu ještěřího ninju a Shang Tsungova zabijáka Reptila, Jinozemskou princeznu a vražedkyni Kitanu s ostrými vějíři, její zubatý klon Mileenu s neméně ostrými sai. Je tu prastarý šaolinský mistr Kung Lao s vrhacím kloboukem (inspirace v Goldfingerovi?), další voják maj. Jackson "Jax" Briggs a moje nejoblíbenější postava v dětství - zubatý tarkatanský mutant Baraka s noži vysunujícími se z paží.

Zlepšila se i grafika, prostředí jsou barevná, různorodá a smrtící (most přes kyselinové jezírko), animace jsou stále stejně kvalitní jako v prvním díle.

A nejvíce novinek je v hratelnosti. Postavám přibyly nové útoky, každá má nyní zhruba 3-4. Upřimně, spousta z nich je opět nepoužitelných, typickým příkladem jsou útoky postavené na držení tlačítka 3-4 sekundy, na což v boji nemáte čas, nebo útoky s mačkáním nahoru, které slouží jako skok, takže jsou prakticky neproveditelné. Hlavně přibyly zakončení - pro pedofily jsou tu Babality, na třech místech je možno provést Pit Fatalitu, každá postava má Friendship, což je více či méně trapná srandička místo očekávané brutality. Pozor, friendship či babalitu lze provést pouze pokud ve vítězném kole nepoužijete žádný box, jen kopy.

A každá postava má dvě fatality, Shang Tsung dokonce tři. Tady se tvůrci vyřádili nejvíce a oproti sucharským kouskům z jedničky už nechybí nic co na sérii miluji - trhání rukou, půlky těla, rozpůlení, sežrání, exploze, spálení. Moje nejoblíbenější byl Liu Kang, který se promění na draka a dá si půlku soupeře jako svačinku.

Největším průserem hry tak stejně jako v první díle je obtížnost. Ta není o skillu, ale o sadismu počítače, který strojově přesně reaguje na každý Váš pohyb, drtivou většinu útoků vykrývá a čte myšlenky. Pokud si nastavíte cheat na freeplay a obtížnost very easy, stane se z turnajového střetnutí s dvanácti oponenty procházka růžovým sadem.

A pak narazíte na Kintara, čtyřrukou bestii, která je prostě neporazitelná. Zkusil jsem všechno a marně - skok+kop skončí krytem a přehozem, střílecí kouzla opětuje vlastními či skokem na hlavu, jakýkoliv útočný pohyb skončí opět přehozem. I když se mi něco povedlo, damage mým útoků byla poloviční, navíc stačí 3-4 skoky na hlavu, kterým se prakticky nedá utéct ani bránit a konec. Nakonec jsem objevil taktiku, která tak jednou za 5-10 kol se štěstím zabrala - spodní firebally s Liu Kangem.

Shao Kahn po něm je už "jen" kurevsky těžký, porazit se dá i když má také svoje (série ramenních útoků v rohu, proti kterým se nedá bránit ani vstát), kupodivu nejvíce zabírají obyčejné podkopy.

Můj původní plán dohrát všech 12 postav díky šílené obtížnosti padl. Dohrál jsem to se třemi postavami (Liu Kang, Jax, Baraka) s ostatními si zkusil zahrát, zkusil "kouzla" i "zakončováky" a stačilo.

Mortal Kombat 2 je stále zábava, ale díky té obtížnosti na konci se rychle mění na frustraci.
+18