Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Drekt

Drekt

Drekt Amens • 111 let • DH Master 2018 a 2019 • Brno

Komentář

Přejít na komentáře

PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS

  • PC 90
Už od chvíle, co jsem viděl Battle Royale si psychopat ve mě říkal, jaká by byla legrace vyzkoušet si něco takového naživo (ideálně bez těch fatálních následků žeo, tedy ve formě paintballu nebo hry). A po letech konečně technologie dospěla natolik, že lze něco podobného vytvořit. Ačkoli se trendu chytl skoro každý, zatím žádné hře se to nepodařilo zpracovat lépe než právě PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS.

Pro ty, kteří stále nepochopili, co je na PUBG vlastně tak zábavného, doporučuji zkouknout tohle >>video<< které to vysvětluje líp, než bych kdy dokázal já.

Zakopaný pes bude asi v tom, že takoví lidé hrají PUBG jako každou jinou akční hru – utíkají bez přemýšlení po mapě, střílí na vše, co se pohne, a pak se diví že je někdo z dáli odstřelí. No i s takovým stylem můžete vždy skočit do školy a užít si pár minut zábavy, ale pokud chcete skutečně vyhrát, je mnohem lepší hrát hru jako thriller – tedy jako by to nebyla hra, ale skutečnost.

To by se naopak každý snažil seskočit na co nejodlehlejším místě, najít první zbraň co se mu dostane pod ruky a zalézt si někam do koupelny ideálně bez oken. Střílení a konfliktu se vyhýbat, pokud to není naprosto nezbytné. A nejlépe mít po ruce i nějaký ten dopravní prostředek, který však využívat jen k rychlému přesunu mezi dvěma body při zmenšování herní plochy.

Touto taktikou se mi vždy dařilo přežít téměř pokaždé alespoň do TOP 10tky (pokud není smůla hned zezačátku). Může se to sice zdát jako nuda, ale i to několikaminutová napjaté poslouchání kroků ve stejné budově, kde se v rožku krčíte a čekáte, zda někdo otevře ty dveře do vaší místnosti má něco do sebe. Je to úplně jiný druh „zábavy“ a „napětí“, kteří sice někteří chápat nemusí, ale jak jde vidět – na trhu vážně chybělo.

V nadávání na cheatery se pak trošku ztratil fakt, že PUBG na rozdíl od ostatních klonů umožňuje přehrát vlastní smrt z pohledu toho, kdo vás zastřelil. Tohle chválím převelice, jelikož si tak hned můžete ověřit, jestli to byl skutečně cheater a nahlásit ho i s důkazem, nebo (mnohem pravděpodobněji) vidět, kde jste udělali chybu a poučit se z ní. Na to jsem si tak zvykl že mi to fakt v ostatních multiplayer střílečkách setsakramentsky chybí.

Moc už ale nejsem fanda platebního modelu. 30 € za takovou hru je přijatelná možnost, lootboxy s vizuálními skiny jsou taky dobrá možnost, z obou by mohli vývojáři krásně vyžít. Ale když už použijí obě, přijde mi to jako chamtivost. A úplně nejvíc mě znechutilo, když začali tahat peníze i z Event Passu. To už jsem pak prozatím odinstaloval.

Dost se to odráží i v recenzích, na Steamu v poslední době převážně negativní hodnocení (32 %), za což by kterýkoli jiný vývojáři zabrečeli, a hru považovali za propadák. Ale to PUBG to nic neznamená, protože je to stále jedna z nejvýdělečnější her současnosti.
+11