Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Dominik Gerža • 27 let • Student • ČR - kraj Zlínský

Komentáře

LIMBO

  • PC 85
Nebudu psát dvoustránkový komentář ke hře která vám zabere jedno odpoledne. Navíc nebýt toho že mi kamarád poslal jedno video na tuhle hru, nikdy bych si ji nekoupil - což by byla chyba.

Limbo je asi jedna z nejvíc emocionálních her co jsem kdy hrál (Podmínkou je dohrání, jinak vás hra jako taková moc neosloví)

Když hru zapnete tak na vás bafne prostředí lesa a nikde žádné šipky, na obrazovce žádné okna kde vám bude do hlavy vtlačováno že aby jste šli doleva musí zmáčknout šipku doleva a podobné. Prostě se s tím musíme poprat. Nečekejte žádné animace jako intro nebo ukázky když se hra načítá, protože hra se prakticky nenačítá..Zapnete - hrajete, nic víc, nic míň.

Na hře mě nejvíc štvalo(a pozdějí nejvíc dostalo) děj a to proto že se prostě objevíte a jdete dál bez žádného cíle, žádné informace PROČ tam sakra jdu, kdo jsem, kde jsem, proč se prostředí razantně mění atd.

Hra je důkazem že i jednoduchost může být krásná - mluvím o grafickém zpracování kde vidíme jenom bílou a černou spolu s jejími odstíny.

Jestli si myslíte že vám do skákání a neustálém zabíjení, abyjste zjistili jak sakra dál, bude hrát pohřební píseň nebo naopak dead metal, tak myslíte špatně..jak jsem hru procházel tak jsem měl hudbu tak v podvědomí že si ji neumím ani vybavit, takže bych odpověděl že tam není, nebo je velmi decentní a pouze citově podbarvuje dění.

Jak jsem řekl aby se vám hra opravdu líbila, musíte přeskákat přes všechny smrtelné nástrahy,vyřešit logické hádanky a dojít až do samého konce, aby jste viděli proč tuhle hru vůbec hrajete - ve mě to zanechalo na dlouhou dobu zážitek který jsem si pro jistotu ověřoval na internetu(tím chci říct že každý tuto hru může pochopit jinak)

Je to spíše takové poselství pouze zprostředkované formou hry.

Pro: Hádanky založené na fyzice, audiovizualizace, grafické zpracování, styl hry, myšlenka hry

Proti: Herní doba, z pravidla aby jste se dostali dál musíte prostě zemřít a zkusit to znova, dokud hru nedohrajete tak nevíte vůbec nic, pokud nedojdete až k závěru může to záporně ovlivnit váš názor

+23

Age of Mythology

  • PC 100
Na úvod bych rád řekl že AoM byla moje první strategie co jsem kdy hrál.. (nebo co si aspoň pomatuju). A i kdyby jste tomu nevěřili, tak mi dala do života neuvěřitelnou informační hodnotu. Díky téhle hře jsem v hodinách dějepisu perlil, jak o bozích Poseidon, Zeus,Hádes, tak i o Isis, nebo Ra, kdy jsem znal nejen jméno a vlastnosti, ale pomalu celý životopis. Dále jsem si odnesl celou řadu kříženců a mythologických postav jako je minotaur, kentaur, kyklop, chiméra a spousta dalších. Prostě tato hra vám jako takový bonus dá informace, které by jste se později učili nebo je prostě hezké je znát :)

Začneme od podlahy..né počkat od oblohy - Bohové
K mytologické době neodmyslitelně patří bohové, které lidé od pradávna uctívali a věřili, že pokud budou pravidelně přinášet oběti a dělat pro bohy svatyně, bohové se zavděčí věcmi jako : bohatá úroda, déšť, krásný posmrtný život anebo ženská plodnost a přírodní krása.
Ale zpátky ke hře, tohle není referát do školy.

Každý bůh v AoM zastupuje nějakou vlastnost, věc nebo lokaci
Hlavní bůh Zeus který vládne na hoře Olymp, (vládne zemi a obloze) má dva bratry - Poseidon(moře) a Hádes(podsvětí[myšleno jako země mrtvých a zatracení, ne jako jeskyně atd.]) Tito tři vládnou Řekům. Pak je tady spousta vedlejších bohů. Na stejném principu je udělán Egypt a Vikingové.

Tito bohové mají určitou moc, každý bůh má jednu, a doprovodné bonusy. Bohy si postupně hráč volí a získává jejich moc a bonusy s tím spojené.

AoM má 3 národy
Které se dělí na Řeky, Egypťany a Vikingy (ke konci Atlanťané)
Káždý národ má své vlastní bohy, jednotky a budovy.
Postupem ve hře přejdeme přes všechny národy.

Budov je zde opravdu hodně a jsou opravdu krásně udělané(né jako s dovolením dnešní starcraft) když budete kreativní můžete si nadělat celé komplexy.

To samé platí u jednotek. Na výběr máme několik desítek druhů vojáků a tak si můžeme vytvořit legie ze všeho co je po ruce.

Tahákem každého útoku musí být přece nějaká mýtická postava spolu s hrdinou a, že těch taky nebudeme mít málo, a chrám bude přetékat jak úctou tak všema potvorama.

Jinak AoM jede klasiku - dřevo, zlato, jídlo (úcta nebo jak se tomu říká, abychom si mohli udělat ty mytologické potvory). Takže jak se objeví mapa tak pošlete dva chlupáče aby rubali doly v Ostravě, dva aby sekali deštné pralesy a 1 aby šel trhat ovoce.Takže za chvilku budete s 20poddanými prosperovat jak Německo s grupen sexem.

Děj je tady zajímavý a možná trochu zdlouhavý ale mě mise bavili, a na druhou stranu, co chcete vymyslet na mýtické téma.

Grafika je zde příjemná a neurazí.

Je i oficiální datadisk ale ten opravdu rád nemám - zbytečnost.

AoM je pro mě prostě srdeční záležitost a nikdy neopustí top jedničku na mojí pomyslné stupnici pro strategie.

Pro: Příjemně udělané grafické prostředí, hudba, kecy lidí na které kliknete(já některé nezapomněl do dnes), Mnoho věcí zapadá do skutečných ''dějin'', vše ostatní

Proti: Pro někoho zdlouhavý děj, Někdy je jen na vůli bohů jestli vyhrajete/prohrajete :D

+21

FlatOut 3: Chaos & Destruction

  • PC 0
Vezmu to krátce

Každý člověk který hrál druhý díl této série by očekával 2x takovou pecku jako byl onen díl.
Tahle hra je jeden velký omyl. Řeknu vám to upřímně-Hru jsem stáhl kvůli očekávání destruktivní pařby..Hra asi měla jiné plány nebo co já vím.
Za těch 15minut hraní jsem pochopil že tohle není skutečná hra hodná jména FlatOut
Neřeknu vám proč, protože jenom skutečný fanoušek této série si to stáhne/koupí s přesvědčí se sám..Vy ostatní zapomeňte že třetí díl existuje a vesele smažte dvojku.

Pro: Nic pozitivního jsem na tomhle výzkumu nevypozoroval

Proti: Všechno..pokud jste člověk který v životě nehrál nic s auty, hře dáte 5%

+22 +23 −1

Portal 2

  • PC 100
Portál 2 je jasný příklad toho, že další díl v řadě nemusí být nutně tahák peněz, protože první díl byl pecka (Tomu bývá často ve filmech). Portal 1 je na poprvé tak na 8 hodin, možná míň..Na podruhé jsem to já zvládl za 117min :D .Ale dvojka graduje ve všem.

Příběh je docela jednoduchý a rychle ho pochopíte..i když.. doteď nechápu jak se ta holka ZNOVA ocitla na tom samém místě po takové době..Srandovní britský Wheatly je prostě blbeček a většinou čekáte kdy se zase ozve.

Glados je něco jako můj vzor - sarkastická, ironická robotka která pořád naráží na to že jste ji zabily a dává vám vše za vinu.

Levely jsou zase o kapku propracovanější a přibyli nám nové věci jako :světělné mosty nebo zrcadlová kostka.

Pokud vidíte místnosti poprvé tak vám dá řádný čas je vyřešit...dokonce i když hru procházím po třetí tak mi to dá zabrat, takže nečekejte že to projdete za 20minut.

Grafika vás uchvátí a to nemluvě o rozbitém sklu - pecka.

Hudba je tady originální a hodí se k děju, dokonce se tvaruje podle toho co právě děláte, jestli jezdíte po zrychlujícím gelu tak je akční atd.

Kooperace je zde jako druhá kampaň a zažijete s Atlasem a tím druhým kterého si nepamatuju dvojtou legraci :D

Novinkou je že Valve přidal editor na tvoření vlastních levelů = nekonečná zábava

HRA ROZHODNĚ STOJÍ ZA KOUPI!

Pro: Logika,Zábava, Prostředí,Hudba, Humorné pojetí postav a dialogů, Grafika, Vše

Proti: Občas se seknete a nevíte jak dál, pro někoho konec, hra asi nic dalšího záporného neobsahuje ;)

+18

Amnesia: The Dark Descent

  • PC 85
No jo Amnesia..Dnes asi nejpopulárnější horrorová hra a to (dle mého) zásluhou herních youtuberů, kteří se natáčí (nebo spíš své reakce) a to má velký úspěch. Takže odkaz dá odkaz a hned je ''pár'' milionů fanoušků.

No amnesia je skvělý kousek, už jen tím že je jedna z nejstrašidelnějších games a přitom to není žádná hardcore rubačka, kde máte motorovku v jedné ruce a v druhé ruce..no počkat druhou ruku ani nemáte protože vám ji zrovna sežral nějaký mutant - ne tohle Amnesia není.

Váš strach bude vyvolávat špičková atmosféra a vhodně podkreslující hudba, plus fakt, že jste prostě v hradu se zombíkama a nemáte je zrovna čím pohladit po hlavě.

I když je zde ohraný scénář, AKA : Začíná film, bývalý agent ztratil paměť, rodina je K.O. zásluhou drogového dealera, chcete ho zabít a přitom poznáváte sebe samu, - tak tohle si převeďte do 18.st a hele = Je tu Daniel který ztratil paměť, při výletu za kámošem do hradu.

Jak na konci zjistíte, tak hra nebyla ani tak dlouhá, ale díky tomu, že jste si museli pořád chodit umývat hnědý náklad a nebavilo vás dokola prát trencle, tak se to z denní záležitosti protáhne na týdny procházení hrou.

A jak se HLAVNĚ dokázala udržet hra v TOP sekci i dodnes - je tady náš starý dobrý kámoš , editor. Každý hráč si může udělat vlastní mapu a následně ji publikovat aby si ji mohl zahrát každý.Takže je pořád co hrát a temnota nekončí.

Pro: Atmosféra, Hudba,Doplňující zvuky, Grafika, Prostředí hradu, Logické hádanky, Reálná fyzika,Uživatelské módy

Proti: Z části otřepaný děj, žádná obrana, stále tma/nikdy neuvidíte světlo dne, po čase upadá kvalita atmosféry a jede se čistě na utíkání před nepřítelem

+12

Mafia: The City of Lost Heaven

  • PC 100
Tak to je totální výhra na české scéně, světoznámá hra. Jedna z prvních avšak nejlepších her co jsem kdy hrál. Každá postava má svůj vlastní charakter ať je to od tvrďáka Sama, přes bláznivého Paulího , až po dementního ''Fofrmana'' Ralpha. Největší osobnost je ale hlavní hrdina Tom, kterého si oblíbíte po pár minutách hraní. Hra obsahuje propracovaný děj a v některých misí může být víc konců. Co je ale hlavní tahák je hudba - žádná hra v historii nemá tak chytlavý soundtrack který si i po 11letech pamatuju. No a pro většinu her je problém závěr - část kdy by měla hra důstojně skončit. Moc her nemá dobré konce ale Mafia mezi ně nepatří. Konec beru jako špičku celého dění kde mě osobně se chtělo i brečet při pohledu na Toma v doznívání jeho řeči..Málo která hra si zaslouží 100%..Na Mafiu nestačí zdejší měřitko ;)

Pro: Chytlavá dobová hudba, Atmosféra tehdejší doby, Volný velky svět, Zbraně, Propracovaný příběh, Česká dabing,Pozdější extrémní úkoly

Proti: Občasné bugy ve hře, jako neviditelné zdi, propadaní texturou, občas nevyzpytatelně velké poškození při jízdě v autě

+27

Bunch of Heroes

  • PC 30
Tahle hra mě na první pohled zaujala svým obrázkem na steamu, kde je logo a spoustu zbrání okolo. Dokonce i obrázky vypadají opravdu krásně..Bohužel po tom jsem si tuhle záležitost koupil jsem dostal šok..po prvních 20minutách věděl že tuhle hru asi znova nezapnu. Hra nemá co nového nabídnout, jenom hordy nekonečných nepřátel kteří chodí do nekonečna a zbytečný děj. Alespoň je vše vsazeno do krásného prostředí kterých se vystřídá několik. Zbraní taky není málo, ale upřímně žádná sláva to není.

Pro: Různé prostředí, hudba, hodně zbraní, 4 postavy

Proti: Hordy nekončících nepřátel, neúměrná obtížnost hry - pokud jste sám tak je to opravdu hardcore, stereotypní

+11