Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Just Cause 2

  • PC 85
Tak dohráno. Jsem v režimu žoldák.

Co jsem si tu tak četl některé komentáře, hře je vyčítána hudba a děj. Půjdu proti proudu, ale nejdříve popořádku.

Just Cause 2 jsem také nejdříve hrál nelegálně (to samé platí u hry Portal 2) a protože se mi zalíbily její možnosti, plus neoficiální, ale přesto funkční multiplayer, byl její kup jasnou volbou.

Tak především, hra je nádherně optimalizovaná a notebook, na kterým jsem ji hrál se nezahřál a že by k tomu měl důvod. Grafika tropického prostředí působí strhujícím dojmem a už jen dívat se na rozlehlá panoramata (vykreslovací vzdálenost je působivá) je zážitek, který doplňuje atmosféru celé hry.

Hlavní dějová linka se točí okolo politických velmocí, které by rády uplatnily svůj vliv na stát Panau. Vidět to jako scénář na papíře, není to nic co nenadchne, ani neurazí.

Just Cause 2 ale na to jde z jiné stránky. Tvůrci se řídili pravidlem "když nevíš, dej tam výbuch". Chaos, to je to slovo, které vás bude hrou neustále provázet. Mimo děj sklouznete do stereotypu. Je to pořád o tom samém, ale hlavní dějová linka nabízí originalitu, efektní záběry (moc se mi líbil filmařský styl, jako zoom, handycam...)
Nebudu zbytečně prozrazovat, na co lze ve hře narazit a byť je to šílené, je to zábavné a o to tvůrcům šlo. Dialogy nejsou prázdné, spolu s vizuální stránkou dokážou vytvořit i skeče, gagy. Možná jsou postavy trochu jamesbondovské (všichni velcí hrdinové - s klidem odhodí již odjištěný granát, v přestřelce si upijou brandy...), ale z tohoto klišé hra čerpá a nemá důvod se brát vážně. Člověk se tomu i zasměje, jaké ztřeštěné nápady má naše hlavní trojka. Něco jako Saints Row.

Dostávám se k hudbě, která podkresluje právě již řečený filmařský styl. Akční scéna - akční hudba, ticho před bouří - dramatická, klidná, ponurá hudba. Zkrátka si myslím, že hudba se povedla. Vždyť ve vypjatých situacích, kdy se dozvídáme překvapivou informaci hudba vždy zakončí "postupnou melodií" - přesně jako ve filmu, seriálu. A hlavně, neopakuje se.

Jistě, mohly ty postavy a ten děj být propracovanější, ale kdyby se klad důraz na příběh (který není k zahození) bylo by se čemu smát?) Myslím, že zbytečně hru nechtěli přeplácat.
Tak či tak, hra je to povedená.

Ale co mě docela šokuje... Jaktože v Zajímavostech není obrovský easter egg?
Pokud jste viděli a víte o čem je seriál Ztraceni / Lost, spusťte hru, otevřete mapu, označte si ten velký ostrov v levým horním rohu. Vypadá jako Sko. Vezměte letadlo a leťte. Následně prohledejte pláže po obvodu ostrova. To, že se začne stmívat a začne pršet je v pořádku. Jakmile se budete blížit k ostrovu, uvidíte před letadlem vlnění elektromagnetismu, které vyřadí vaše letadlo. (Jako v seriálu Ztraceni)
Napovím, že je to pláž, na levé straně ostrova, zhruba uprostřed. Vnější strana. A protože byste si to měli najít sami, jen řeknu, že na té pláži bude jistá instrukce.
No a během toho hledání se nelekněte. Něco si bude hledat vás.

Pro: Působivý herní svět, děj neztrácí na originalitě, soundtrack, principy hry

Proti: Po příběhu, nastane stereotypní hledání brašen, krabic..., chyběly mi tam pěstní souboje, když už tam byli ninjové,

+12