Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Max Payne 2: The Fall of Max Payne

  • PC 90
Hra s nejlepším bullet-timem, co kdy ve hře někdo udělal. Jen právě díky bullet-timu jsem Maxe 2 dohrál asi tak 5x.

Max Payne 2 má i dnes překvapivě dobrou grafiku, efekty, za které by se nemusela stydět žádná dnešní hra a taky parádní noirový příběh. Co je ale obrovská škoda, tak že je dvojka tak nějak jednodušší, proti jedničce. V jedničce jste si BT museli zasloužit, tady ho máte skoro neomezeně. Stejně tak snové sekvence už nejsou tak šílené a deptající jako v prvním díle. No a finále... to je spíš ubohé na hru takového formátu.

Ale i tak se Max 2, s 12 mm dírou po padesátce v hlavě, zaryl do mé paměti a určitě se k němu v budoucnu ještě vrátím.

BTW: Kdo nezkoušel, doporučuji mod Cinema 2.0. Vylepšuje efekty, přidává zbraně, bullet time je ještě lepší a hra je taky mnohem těžší.

Pro: Noir, grafika, efekty, bullet-time, akce, atmosféra...

Proti: Vyloženě špatnej konec, snové sekvence

+23 +24 −1

Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy

  • PC 85
Už od malička miluju Star Wars. A nejvíc snad kvůli světelným mečům :D. Vždycky mě fascinovali souboje mezi Jediama a Sithama (dříve ještě mezi [jedym] a [vejdrem]). A hry z řady Jedi Outcast mi dovolili si také zabojovat s mečem. Zároveň jsou to jediné hry SW, kde ty souboje stojí za něco.

V málokteré hře si tak vychutnávám různé částicové efekty, jako tady. Hra je do detailu propracovaná, a i když souboje nemají tolik možností, jako například v Prince of Persia, já si je užívám vždycky. Později máte na výběr i z dvou mečů nebo světelné tyče, každopádně nejlíp jsou udělané souboje 1vs1 meč.

Ale hra není jen o světelných mečích. Slušný (lépe řečeno klasicky Star Wars klišoidní) příběh, dva různé konce a celkově možnost hrát i s klasickýma blasterama má něco do sebe. Jedi Academy je jediná SW hra, ke které se opravdu rád vracím, protože mě pořád baví. Asi z toho nikdy nevyrostu :-D

Pro: Světelné meče, souboje se světelnýma mečama, možnost mít i víc jak jeden světelný meč, prostě cool světelnej meč... no a ještě pár věcí se najde

Proti: Děsný animace v nehracích sekvencích, krátký, souboje by mohly být propracovanější

+14

The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay

  • PC 85
Až překvapivě dobrá hra s plešounem a vyleštěnýma očima navrch. A taky jeden z těch mála případů, kdy je hra lepší jak film (teda s tím předpokladem, že se dělá někdy v době, kdy vyšel druhej filmovej Riddick).

Hodně povedené jsou pěstní souboje. I když v aréně jsem toho posledního tvrďáka musel vzít párkrát tyčkou, jinak to prostě nešlo. Hodně povedené jsou taky střílecí pasáže, ale největší vychytávka je ničit okolní světla a plížit se nebo zabíjet nepřátele potichu ve tmě. Občas sice zarazí, že i na dobře viditelném místě vás enemáci prostě nevidí, ale tak bonus pro vás.

Hra má suprovou atmosféru, úžasné akční scény, které podtrhuje dynamická hudba. Jenom zamrzí opravdu krátká hrací doba.

Pro: Akce, grafika (a její dynamické stíny), atmosféra

Proti: Žalostně krátké

+21

Wacky Wheels

  • PC 90
Jsou hry, které nestojí za nic. Jsou hry, co sbírají po celém světě desítkové hodnocení a za chvíli po nich neštěkne ani pes. A jsou hry, které nepotřebujou hodnotit. Jsou úžasné, aniž by na ně někdo pěl ódy. Jsou to klasiky, na které se nezapomíná. A ano, Wacky Wheels patří přesně semka.

Startovní čára plná zvířat v motokárách. Strýc má kačera, já žraloka. Navzájem na sebe pouštíme vyhrožující ďáblíky a připravujeme se na start. A pak to začne. Start, o chvíli později první olejová skrvna, za chvíli bomba a po nějaké době spocená klávesnice. Tohle jsou Wacky Wheels, 14 let stará zábava, která mě i dnes dokáže suprově pobavit.
+23

Grand Theft Auto: San Andreas

  • PC 90
Carle, ty zas***ej zku***nej ku****te!!! Jo, zlatá čeština. Nepochybuju o tom, že tato hra je schopná ovlivnit děcka do dvanácti let, i když určitě ne takovým způsobem, aby běhali po venku s baseballkou a mlátili do jiných lidí. Ovšem pro nás odrostlejší hráče v sobě skrývá tuny možností a dobrou zábavu.

Na GTASA se mi líbí její dějová linka a mise, který jsou na sérii až neobvykle rozmanitý. A když dohrajete hlavní mise, budete se dál bavit u vedlejších. A když vás přestanou bavit vedlejší, můžete jít nakupovat hadry, balit baby, komicky rychle se nabušit v posilce, natunit si auto a vyrazit na závod, zahrát si na taxikáře, proletět se ve stíhačce a skočit si na kole z pekelně vysoké hory a snažit se dopadnout na obě kola (opravdu neznám hráče GTA, co by toto nezkoušel).

Hodiny a hodiny zábavy, které kazí jen samoúčelná brutalita a nadávky.
+25 +26 −1

Driver

  • PC 80
Trochu kecám, když tvrdím, že jsem dohrál Drivera. Dostal jsem se do poslední pekelné mise, dostal jsem se i na bod, kam jsem měl dojet, ale v poslední sekundě to do mě narval nějakej parchant, kterej mi zrušil auto a tím pádem jsem tu misi ZASE neudělal. Nehledě na to, že jsem ji hrál několik hodin v kuse, nespočetněkrát opakoval a mlátil nebohým PSkovým ovladačem do země, prostě jsem ji nemohl udělat. A že to byl adrenalin.. a právě kvůli tomu adrenalinu je u mě Driver tak vysoko.. parádní jízdní model, parádní model poškození, tuzí policajti, kteří vám neprominou ani jednu míli v hodiné navíc a taky čtyři, na tu dobu parádně udělaný města.

Slibuju, jednou tu poslední misi opravdu udělám ;)

Pro: Jízdní model a model poškození, obtížnost

Proti: Někdy až moc velká obtížnost

+21

Oddworld: Abe's Oddysee

  • PC 85
Když jsem tuhle hru kdysi hrál, vůbec jsem ji nerozuměl. Nedokázal jsme se naučit ty číslový příkazy a vlastně jsem netušil, že mám zachraňovat jiný mimozemšťany. Taky jak jsem byl u vytržení, když jsem zjistil, že se můžu převtělit do enemáků a kosit druhý enemáky. A snad nejvíc mám v hlavně zafixovanou scénu, kde utíkám na jakýmsi hybridovi mezi velbloudem a koňem a modlím se, aby mě tentokrát už opravdu netrefili.

Dobře obtížná hra, kterou jsem dohrál za pomocí strýce a kterou už si opravdu těžko pamatuju. Jen vím, že do mě pumpovala dostatek adrenalinu, že mě bavila a to mi stačí. Jeden z nejlepších herních počinů, co existuje.

Pro: Obtížnost, hádanky, ovládání nepřátel, koňovelbloud a zpropadený mačkací miny :-D

+16

Imperial Glory

  • PC 90
Jenom v dobrým vzpomínám na ty prosezený noci u komplu se zarudlýma očima s tím, že tohle je už definitivně poslední tah. Pak ale přišel další měsíc (ve hře.. jeden tah), kupa zlatých a nových možností, tak jsem si řekl, že jeden tah ještě vydržím. No řekněme, že v tomto období jsem spával běžně do oběda, protože v noci jsem ničil Napoleonskou Francii.

Tři hry v jednom za šestikilčo je opravdu výhra. Tahová část.. dokonalá, imho lepší jak v nějakým Total War, realtime bitvy sice nebyli tak promakaný, jako v konkurenčích hrách, ovšem mě se taky víc líbily. Byli přehledný, na krásných mapách, s dokonalou hudbou. Lodní bitvy mě sice nebavily, ale musím uznat, že byly taky dobře udělaný (+ už zmíněná hudba.. boží).

Bojím se Imperial Glory znovu nainstalovat. Bojím se dalších zarudlých očí, bolavých zad a téměř rozmačkaných půlek na prosezené židly.

Pro: Tahová část, real-time část, hudba, grafika (mě se prostě líbí)

Proti: No, asi komplet zničenej člověk, je to děsně návykový :-D

+10

Enter The Matrix

  • PC 20
Jediná koupě, které dodneška lituju. EtM jsem si kdysi kupoval za nehorázných 1199 Kč a stejně tak jsem mohl svýh 1199 Kč hodit do hajzlu. Hra je to od základu tak debilní, až je to k pláči a nebýt obrovskýho hypu a hraných filmečků s hercama z filmu, tak po tom neštěkne ani pes.

Hra je jednoduchá, prostě taková, aby to ty masy lidí, rozrušených z filmu neodradilo dohrát. Výběr za dvě postavy nemá moc smysl.. i když se nějaký mise trochu liší, určitě nestojí za to, abyste tu hru protrpěli znovu. Souboje, který jsem z Matrixu měl nejradši, se tu jaksi nekonají. Většinou u sebe máte hromadu bouchaček s miliardou nábojů, které nemáte šanci vystřílet. Takže hra je jen o tom, že jdete jednou cestou dopředu a držíte levý tlačítko myši. A takovýhle hry mě opravdu neberou.

Pro: Hmm.. scéna, kde se Niobe líbá s Monikou Belluci je hodně sexy

Proti: Koment mluví za vše

+15

Wipeout 2097

  • PC 90
Klasika, miluju tuhle hru. Sice jsem ji hrál jen na PS a počítám, že na PC si to ponese něco blbýho, ale čert to vem.

Byl jsem malej prcek, když jsem Wipeout pařil, ale nepamatuju si hru podobnýho ražení. Co si ale pamatuju, tak neskutečnej adrenalin a zábavu. Opravdu, u Wipeoutu jsem proseděl pár desítek hodin. Hra byla dost obtížná, každý vznášedlo mělo jiný vlastnosti, zbraně byli pekelný a tratě záludný. Jenom naučit se vychytávat zatáčky mi trvalo celkem dlouho. Nakonec jsem měl vždycky dobrej pocit z vyhranýho závodu (což se mi třeba u NFS nestávalo). Co dodat, tato bohem zapomenutá pařba si v mým pařanským srdci kdysi dávno našla místo a dodnes tam je. Dostal jsem chuť si to projet znovu :-D

Pro: Rozmanitost, originalita, obtížnost, zbraně

Proti: Tak dávno, že si už nevzpomenu

+9

Call of Duty 2

  • PC 65
Klasickej případ ,,vytřískat z toho, co se dá". Ano CoD2 mě bavilo, ale zdaleka ne tak, jako první díl. Stále stejnej design levelů mě ke konci začínal opravdu nudit. Dokonce jsem nenašel ani ty filmový zážitky, který byli rozesety po celým prvním dílu. Za naprostou katastrofu pak považuju vylodění v Normandii, protože, i když jsem tam nebyl, neřekl bych, že to bude jedna velká prázdná plocha.

Za velký mínus taky považuju naprosto stejný animace i německoamerický skřeky nácků. Hodně povedená je grafika, ale chybí ji nějakej fyzikální model. Na zabití nudy CoD2 funguje dobře, jednou jsem se prostřílel od začátku do konce, to mi stačí.

Pro: Grafika

Proti: Žádné inovace, už to není, co to bylo

+11 +15 −4

Call of Duty

  • PC 85
První z dnes už peněženek ždímajících her série Call of Duty a zároveň zřejmě nejlepší díl. Nezapomenutelná atmosféra, která se dala krájet, plno filmových momentů a hlavně zábava.

Střílení z jedoucího auta, noční tajná mise, bránění mostu, jízda tankem a naprostým vrcholem (a zároveň pro mě jeden z nejlepších herních zážitků vůbec) bitva o Stalingrad. Řekl bych, že CoD vystihlo dobře sirovost a nesmyslnost války, i když na emoce se tu moc nehraje. Jediné, co bych uvítal, tak reálnější zbraně, jinak nejde CoD nic vytknout.

Pro: Atmosféra, nezapomenutelné zážitky, zábava

Proti: Zbraně

+59 +61 −2

Need for Speed: Porsche 2000

  • PC 90
První a zároveň poslední NFS, který z řady opravdu výrazným způsobem vybočuje. Už jen tím, že je to velká reklama na Porsche. Mimo to byla hra o dost reálnější než její předchůdci a následovníci. Byl tady celkem povedený model poškození (opravdu nejlíp vypadali auta z bazarů připomínající kladivem namlácené popelnice) a i jízdní model byl reálnější.

Hodně mě bavila kampaň, kde jste mám dojem pracovali jako tester Porsche (pekelný začátky na cvičištích), jízdy v noci s policajtama za zadkem a také závody speciálních závodních modelů (ty jsem hrál opravdu dlouho, protože jsem se vždycky v poslední zatáčce zrušil).

NFS5 je hodně podařená, i když do série nezapadající hra, s kterou jsem si ve své době užil hodně zábavy

Pro: Velký výběr Porsche, kampaň, jízdní model a model poškození

Proti: Nevyvážená obtížnost

+26

Need for Speed II

  • PC 90
NFS2 jsou vůbec první ,,spýdy" co jsem kdy hrál. A popravdě, užil jsem si s nima asi nejvíc zábavy. Pravdou je, že jsem byl malej klučina, ale nezapomenu na Splitscreen závody se strýcem (nejlépe nacheatovaný pioneerem, takže auta pak byli ještě rychlejší). Taky pamatuju na závod ve sněhu, kterej byl dost těžkej (protože se tam dalo vypadávat z tratě a já jako malej jsem neznal brzdu, takže se mi to stávalo dost často :-D). Těžko k této hře napsat víc, prostě je to klasika a klasikou zůstane.

Pro: Velký výběr aut, dobře udělané tratě, split-screen mod

Proti: Nic mě nenapadá

+12

Need for Speed: Underground 2

  • PC 80
Snad každým komentem k NFS začínám slovy jako ,,první" nebo ,,poslední" a ani tady se tomu nevyhnu. NFSU2 je pro mě poslední díl, kterej opravdu stál za to, kterej jsem si užil a kterej jsem dohrál víc jak jednou a bavilo mě to.

Ano, jsou to NFSU 1.5, stejnej styl hraní, stejný auta na tunění, ale mnoho a mnoho inovací. Aut je dvakrát tolik, tunících dílů je nespočet, přibylo celkem dobré ladění výkonu auta (i když v takovéto arkádě to nemá moc smysl, na druhou stranu je legrace projíždět se s Nisanem ve 400 km/h). Přibyli i nějaké nové druhy závodů. Ovšem jejich přínos je sporný, hlavně URL závody. Jejich problém je, že jsou moooc dlouhý a hrooozně nudný, ale hlavně, jsou povinný k dalšímu postupu ve hře.

Jako další proti uvedu otevřené město. Je nanejvýš otravný jezdit pořád sem a tam, jen abych postoupil ve hře dál (hlavně trasy z toho velkýho kopce až do průmyslové čtvrti byli peklo). A krom tohoto ježdění pro závody nemá město žádnej jinej smysl (pro to v Most Wanted tento systém rychle zrušili).

Pro: Inovace proti U1, soundtrack, ladění aut

Proti: URL závody, ježdění po městě

+14 +15 −1

Need for Speed: Underground

  • PC 75
Po celkem nemastných neslaných NFS 6 k nám dorazili dosti odlišné Undergroundy. Zároveň bych řekl, že NFSU je poslední díl ze série, kde jsme se dočkali opravdu dobrých a plnohodnotných inovací. V televizích zrovna frčelo Fast and Fourious, tak si EA řekli, že udělají hru na způsob tohoto filmu. A povedlo se.

Místo nablískaných Ferrarri a Lamborghiny a podobných strojů jste dostali ještě nablískanější, leč o několik tříd horší Golfy, Focusy a podobný sráče a vaším úkolem je z nich udělat pořádný káry. A i když je hra relativně jednoduchá a lineární a tuning nebo nákup nových aut není žádnej problém, je to kur***ky zábavný. Druhej díl Undergroundů tento systém dotáhl téměř k dokonalosti.

Co bych hře vyčetl, tak zvláštní grafiku. Jakože někomu se líbí a já mu to neberu, každopádně na mě ultranaleštěný auta (k tomu ještě v celkem nekvalitně zpracovaným městě) působili opravdu divně.

Pro: Tuning, soundtrack

Proti: Grafika

+9

Half-Life 2: Episode One

  • PC 75
Tak jo, pro mě nejhorší díl Half-Life co jsem hrál (krom HL:Blue Shift jsem projel všechno). Neříkám, že je to špatný, dokonce bych řekl, že proti jiným střílečkám se drží dost nad průměrem, ale v řadě všech Halfů je to velký propad.

Tak za prvé hrací doba.. jakože dvouletý čekání na to, že si sotva sednu k PC a je dohráno.. to je doslova ubohý, zvlášť když se hraje pořád ve stejných lokacích. To je další problém EO. City 17 už zdaleka není tak zajímavý, jako v HL2.

Takových těch Halfovských momentů, které se nevytrácí z hlavy tu taky moc není, ale pokud jsou, tak zase stojí za to (průjezd/let autem do citadely), čekání na výtah ve tmě a střílení do zombíků (ukřižujte mě, pokud tohle bylo v HL2 :-D) anebo pasáž v nemocnici, o které bych řekl, že je to nejlepší část celé hry. Příběh si jen tak uprdnul, aby se neřeklo, každopádně víc se toho dozvídáme v Episode Two, která je o světelný roky lepší jako EO. Smůla no.

Pro: Tak pár momentů tu je, pořád je to Half-Life

Proti: ale není to tak dobrej Half-Life, City 17, hrací doba, žádnej posun v příběhu

+15 +17 −2

Legacy of Kain: Defiance

  • PC 85
Poslední díl jedné z pro mě nejzajímavějších herních sérií. Raziel je mrtvý, ale chce zpět, Kain chce svůj meč a udělá pro to vše. Ano, příběh je hodně dobrý, cestování časem, procházení stejnými lokacemi, ale vždy o několikset let dřív/později je úžasné snad v každé hře, korunu tomu dodávají obě hlavní postavy a jejich dialogy. Defiance má stejně tak plno nezapomenutelných momentů, které drží hru hodně vysoko. Například velkolepá bitva mezi Razielem a Kainem v hořící katedrále s dokonale padnoucí hudbou, samotný emotivní závěr je kapitola sama pro sebe.

Bohužel Defience není dokonalý. Jako konverze z konzole si nese její hlavní problémy a to dementní ovládání, systém ukládání a hlavně KAMERA!! Tupější kameru opravdu v žádné hře nenajdete. Dělá vše proto, abyste měli postup hrou, co nejtěžší (máte skočit přes propast, ale během skoku se kamera otočí, postava se otočí s ní a vy padáte dolů). V nějakých kapitolách se taky dostaví stereotyp. Ale i přes to vše je to téměř dokonalá hra s úžasnou atmosférou a plno nezapomenutelnými zážitky.

Pro: Příběh (občas dost emotivní), postavy, atmosféra

Proti: Kamera, ovládání, občasný stereotyp

+10

Need for Speed: Carbon

  • PC 20
NFSC je naprosto dementní hra. Už MW stáli celkem za hovno, ale tímhle dílem se celá série potopila na dno. Hra samotná by šla dohrát za jedno odpoledne, kdyby se furt neobjevovali závody na ,,napadeným" území. Rozdělení aut do kategorií tady nemá moc smysl řekl bych.. sice jsem hru hrál jen jednou s Muscle autama, ale v rychlích jízdách se rozdíli mezi třídama moc neprojevovali.
Jízdní model aut je opravdu otřesný, až to chvíli vypadá, že jezdíte se vznášedlama. Policajti umí srát ještě víc, jak v MW, naštěstí tady na ně není kladen velkej důraz.
EA ale korunku nasadilo ,,revolučním" tuningem v podobě autosculpu. Pro někoho možná revoluce, pro mě roztahování dírek, který je stejně zajímavý, jako hovno na chodníku. Od Carbonu ruce pryč.

Pro: hmm, ee, no.. nevím

Proti: jízdní model, tuning, hrací doba, hw nároky, videa a plno dalších

+7

Hitman: Blood Money

  • PC 80
Blood Money je dospělá verze všech předchozích dílů. To co bylo dřív špatně, je tady odstraněno a to, co bylo dobré, je tady ještě lepší. Mise jsou parádní, různorodé a znovu stylové ano, ten Bílej dům, ve kterým dneska sedí Bush :D. Velmi dobré mi přišlo zakomponování přestřelek do misí tak, aby vám to nezkazilo hodnocení. Novinky jako upgrady zbraní nebo ,,hledanost" v novinách jsou podle mě zbytečný, ale nevadí ve hře. Systém náhodných zabití je dementní (opravdu si nemyslím, že je nenápadný lustr, kterej se utrhne zrovna ve chvíli, kdy pod ním běží důležitej člověk :-D). Na druhou stranu tu máme pár hodně vychytaných vražd výměna makety pistole za reálnou při zkoušce divadelní hry. Už to není to, co to bývalo, ale je to pořád dobré. Jesper Kyd vykouzlil naprosto úchvatnou hudbu, grafika je také nádherná (nádherné plastická) a hratelnost je na špičce. 80%

Pro: Stylové vraždy, hudba, prostě Hitman :-D

Proti: Náhodné smrti, zbytečné novinky

+8