Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Hitman: Contracts

  • PC 85
Vůbec si nemyslím, že je Contracts špatná hra. Remake misí z prvního dílu jsem uvítal, konečně se dali normálně hrát, mimo to, autoři připravili víc možností, jak je dohrát. Nové mise jsou velice dobře udělané, některé i velmi stylové (sado-maso klub, anglická usedlost,...). Zbraně konečně střílí tak jak by stříleli (ano, už nevidíte pomalé kulky, jak se přibližují k nebohým nepřátelům :-D) a i zvuky jsou konečně normálnější. Mimo to, právě v Contracts jsem si zamiloval hudbu Jespera Kyda, která tady nabírá opravdu obrovské obrátky. K tomu připočítám vysokou trvanlivost díky sbírání zbraní (i ten prokletej rotačák s desertama jsem nakonec dostal :D). Jediná škoda je, že hra působí jako datadisk, je velmi krátká a kromě drobností se nezměnilo za ty 2 roky téměř nic, od druhého dílu.

Pro: Výborné mise, lepší zbraně, hudba, zvuky, hratelnost

Proti: Krátká hrací doba, téměř žádně změny

+7 +8 −1

Hitman: Codename 47

  • PC 80
Tahle hra odstartovala jednu z nejúspěšnějších sérií, ani se mi to nechce věřit. To proto, že hra není až tak dobrá, jak se zdá. Je extrémně obtížná, zabugovaná a systém ukládání vás mohl dohnat k šílenství. Já ji ale dávám 80%, protože nápad hry byl ve své době bezkonkurenční a dodnes ,,simulaci" vraha nikdo nepřekonal. Jeden fakt je, že i když je mi to silně proti srsti, tak jsem hru musel dohrát s cheatem, protože v pozdějšich fázích hry jsem na to neměl nervy. Mnoho lidí zná sérii od druhého dílu, jedničku ani neviděli, myslím si ale, že je to škoda, protože i přes to vše špatné stojí za to hru dohrát.

Pro: Náměť, hudba, grafika

Proti: Savování, obtížnost

+7

Need for Speed: Most Wanted

  • PC 60
Právě tímto dílem se z výborné série nadobro stala jen ždímačka peněženek natěšených fandů. Proti naprosto užasném NFSU2 je Most Wanted o několik tříd níž. Hra je nemožně jednoduchá, policajti mě neuvěřitelně srali a výběr aut je hodně divnej. Nemám nic proti tunění Golfa, ale dávat si do novýho lambordžíny ještě lepší motor a nitro a nový turbo.. to mi přijde úchylný. Závodění už nepředstavuje výzvu... vy máte vždycky to nejrychlejší auto, protivníci se u vás drží jen díky dobře ocheatovanému systému, kdy jim prostě nemůžete ujet... když vidíte těžkou zatáčku, tak proč brzdit, hodíte si něco jako bullet time a auto se vám třeba otočí na místě.. popravdě tento systém není efektní, je trapnej. Korunu celé hře dodávají naprosto trapný filmečky, u kterých jsem se chvíli smál a pak jsem je musel překlikávat, protože mě nebavilo dívat se na ty super mega cool drsný borce, kteří měli plnou hubu keců, jak jsou dobří a v závodě jste je pak v první zatáčce dostali. Taky jsem nevydýchal, když mě v posledním a zároveň nejtěžším závodě vyměnili mýho vymazlenýho, úžasnýho a na full natuněnýho Porsche Cayman za nemožný BMW :D. Mno, co dodat, NFSMW je špatná hra, ovšem když se podívám na další díly, musím je hodnotit jako nadprůměr.

Pro: Soundtrack

Proti: Ten zbytek... divná grafika, divnej výběr aut, trapný filmečky, jednoduchost...

+9

Half-Life 2: Episode Two

  • PC 95
Po celkem nic moc Episode One přichází epizoda druhá a teprve ta mě zpátky vrátila do toho úžasného světa Half-Life. Někdo sice řekne, že Ep2 už není HL a podobný keci, mě se to ale líbilo. Od začátku do konce. Po dlouhé době jsem zase hrál a nevnímal okolí. Tak jako původní HL2 má Ep2 plno nezapomenutelných zážitků (bitka v tunelu proti hmyzákům, bitka s Huntery u radaru, bránění se s Alyx v domě, kam ze všech stran stříleli [kombajni], nemluvě o poslední bitce). Nenašel jsem jediné slabé místo ve hře, úžasná atmosféra by se dala řezat motorovkou. Jediná věc, co mě opravdu vadilo je, že se příběh skoro nepohnul a o Gmanovi jsme se taky nic nedozvěděli. Mám strach, že to stejné se bude opakovat v Ep3 a všechno zbyde na HL3. Jenže koho baví čekat dalších x let na HL3? Stejně tak se bojím, že si HL do budoucna už nedokáže udržet svou vysoko nastavenou laťku a stane se z toho jen nikdy nekončící kaše.

Pro: Atmosféra, hratelnost, lepší grafika, HW náročnost, dobrý soundtrack, úžasná poslední bitka

Proti: Příběh, který se skoro nepohnul, Gman, kterej mě už se*e

+26

Far Cry

  • PC 80
Pokud nevlastníte anglickou verzi, tak si připravte hodně silné nervy. Já mám tu smůlu, že mám plně lokalizovanou českou verzi. Právě v tom tkví největší zápor hry a to naprosto debilní nemožnej a trapnej dabing. Za to ale CryTek nemůže :D. Hra samotná je velice dobrá střílečka, která si mě získala už od začátku. Ve své době nevídaná grafika mě naprosto uchvátila, však taky kvůli pěkné grafice jsem párkrát chcípnul, když jsem se zastavil a chvilku koukal po okolí, než mě sejmul nějakej voják. Pravdou je, že hra postupně začíná ztrácet. Z pěkných lesíků a projížděk po pláži se dostanete do nějaké zaplivané laboratoře a místo vojáků střílíte zmutovaný opice. Stejně tak by si hra zasloužila velkolepější konec, ale čert to vem i s tím trapným happyendem, je to prostě dobrá a technicky výborně zvládnutá střílečka.

Pro: Grafika, hratelnost

Proti: Dabing, hnusný opice

+14

SWAT 4

  • PC 90
SWAT 4 je precizně provedená hra. Víc než běžná hra působí jako simulátor, přitom je děsně návyková. Z jednoho důvodu. Nikdy nehrajete tu stejnou misi, i když jste na stejné mapě. Už v předchozím díle byl zavedený tento systém, nic se na něm nezměnilo, je neskutečně jednoduchý, ale účinný. Nepřátelé a civilisté jsou prostě na jiných místech, při znovuspuštění dané mapy a opravdu to funguje dobře. Mimo to si na této hře cením její způsob hraní. Není cílem vzít si největší dělo a fullautem pokosit všechno, co dýchá. Musíte na zločince řvát, upozornit je střílet do vzduchu nebo pod nohy a až v krajním a nouzovém případě můžete střílet do nich. Dále je dobře vyřešené ovládání týmu, ostatní za vás mohou udělat vše. Vyrazit dveře, házet granáty apodobně. Na konci mise vždy vidíte tabulku s body. Maximum je 100, přičemž dosáhnout tohoto hodnocení je velice obtížné. Body se strhávají za každou blbost.. za to, že neupozorníte nepřítele, za to, že nenahlásíte zadrženého civila apodobně. Poslední plus dám zpracování zbraní, střelby a veškerého vybavení.

Pro: Koncept, zbraně a vybavení, grafika, hodnocení po misích, trvanlivost

Proti: drobné bugy (nic, co by kazilo zážitek)

+18

F.E.A.R.

  • PC 80
Strach. Do strachu má tato hra daleko. Sice se najde pár lekavých momentů, ale ty jsou v této hře jen tak navíc. Opravdové kouzlo tkví v akci. Střílení je zde naprosto nezapomenutelným zážitkem, kterej mě dokopal hru dohrát až do konce. Když zapnete bullet-time, tak cítítě každý výstřel, každou kulku zarytou v těle nepřítele, vidíte každej hrníček, kterej spadne z poličky, vnímáte a vidíte všechno. K tomu, fyzika a ragdoll efekty jsou prostě úžasné, nepřátelé nelítají po celých místnostech, ale vždy je rozstřílíte na místě a efektně (občas dojde i na nějakou tu ustřelenou ručku nebo nožku). Dobře, zní do hnusně, ale je to efektní :D. Hra má nějaký neduhy, hlavně je to věčně stejnej design levelů. Ale jak už jsem napsal, hra vás dokáže natolik uchvátit akcí, že na to ani moc nemyslíte. FEAR je pro mě jedna z nejlepších akcí, když se zaměřím na samotnej boj, v jiných směrech hra pokulhává, ale vysoké hodnocení si zaslouží, myslím si.

Pro: Atmosféra, grafika, nezapomenutelné souboje, lekačky

Proti: Level design, level design a level design

+13

Doom 3

  • PC 50
Na Dooma jsem se ve své době velice moc těšil a říkal jsem si, že to bude paráda, fakt pecka, co roznese všechny střílečky. Když jsem ale hru spustil, dost mě překvapila. Nemile. Ze začátku mi vadilo, jak je strašidelná (ano přátelé, dneska se tomu směju, ale byly doby, kdy jsem byl podělanej i u Dooma 3 :D). Po nějaké době jsem si zvykl. Pořád jsem chodil, vešel do místnosti, automaticky jsem pálil do stínu, pak jsem se automaticky otočil a překlikl na brokovnici, protože se ,,nečekaně" objevil nějakej imp, došel jsem k tlačítku otevřel dveře a toto opakoval. Nevím no, hru jsem hrál tak 2 hodiny čistýho času a ničím mě nezaujala. Pořád stejný. Chtěl jsem oldschool rubačku, kde potečou litry krve a vzduchem budou lítat části zombíků, místo toho jsem dostal slátaninu survival hororu a druhořadé střílečky. Už čekám na plno mínus bodů, ale je to prostě můj pocit ze hry.. sorry lidi :)

Pro: Pěkná grafika, HW náročnost

Proti: Stereotyp, po chvíli nuda

+5 +10 −5

The Godfather

  • PC 35
Naprosté zprznění a poplivání své filmové (či knížní) předlohy. Je mi až líto, že tato hra vyšla. Všechny jakési zásady, podle kterých se Corleonovi drželi tu jaksi neplatí, nelíbí se mi umělé přidávání postav do příběhu a celkově je to hrozná hra. Grafika je nechutnej hnus, i o tři roky starší Mafia měla lepší, auta katastrofa, nějakej jízdní model tu neexistuje. Zbraně stejná blbost (proč má kua Colt 1911 8 nábojů?). Vydírání obchodníků je sice legrace jednou, po 500 už je to hodně velká nuda. Tolik prosazované boje na blízko také nejsou bůhví jak dobré. Jediné, co se mi na hře opravdu líbilo, bylo vytváření postavy. U toho jsem se celkem pobavil a taky mě těšilo, že i v průběhu hry jste se mohli změnit. Sečteno podtrženo, bez EA by si Godfathera nikdo nevšimnul, protože je to prostě blbá hra, která jen urazila Maria Puza, F.F. Coppolu a vlastně všechny, kdo se na knížce nebo filmu podíleli. Ruce pryč.

Pro: Tvoření postavy, dabing postav

Proti: Poplivání předlohy, grafika, auta, zbraně, vydírání

+4

Hitman 2: Silent Assassin

  • PC 100
Hitman je pro mě dokonalá hra. Svým způsobem je to i dokonalá série, protože se ji nikdo nesnaží napodobit (a pokud jo, tak to nevyšlo, protože bych o tom věděl). Nedá se mu nic vytknout, všechno, co bylo v jedničce špatně, je tady dobře a všechno co bylo v jedničce dobře je tady ještě lepší. Z mála her mám tolik zážitků a tolik vrytých scén, jako právě z Hitmana.

Pro: Nemám co vytknout

Proti: Snad jenom, že to dohrajete a chcete hrát dál a ono už není co

+6

Unreal Tournament 2004

  • PC 95
UT 2004 jsou vlastně všechny UT smíchané dohromady, s dobrou grafikou a nějakýma inovacema. Těžko tuhle hru nějak popisovat, ale vždycky mi zůstanou v paměti vyryté super hlášky, typu megakill, headshot, unstoptable a taky HOLY SHIT. Stejně jako mapy Face nebo Morpheus, prostě klasika. Samozřejmě, pokud nemáte internet (ano, i to se může v roce 2008 stát), nemá smysl si UT pořizovat, protože boti jsou buď moc tupí anebo moc dobří, takže si hru nikdy nebudete moct užít. Pro mě je UT asi nejlepší multiplayerovka na vyblbnutí, která strčí do kapsy Quaka nebo CS.

Pro: Hratelnost, grafika a mix všech UT

Proti: Nic mě nenapadá

+7

Painkiller

  • PC 80
Ano, Painkiller, ta hra, u které jsem kamarádům ukazoval, jak sadistickej umím být, když mám v ruce něco jako sekačku na trávu a přede mnou běhají tupí a mrtví mniši a kostlivci a podobná havěť, a já z nich dělám guláš. Stejně tak jsem si zalíbil kolíkomet s cheatem na nemizení nepřátel, takže jsem si z krásné místnosti v kostele udělal výstavu propíchaných mrtvol, které jsem nakonec tak jako tak sekačkou rozsekal.
Painkiller jsem dohrál jenom díky bossům, kteří vždy stáli za to, jinak hra samotná už mě po několika misích přestala bavit. Poprvé je docela legrace dívat se na tu spoušť, ale když to stejné děláte po 30, už to není taková zábava. Nicméně tu osmdesátku sem šoupnu, protože je vidět, že ta hra si na nic nehraje, nikdo nesliboval super promyšlenej příběh a miliony inovací. Je to oldschool střílečka, ve stylu prvních Doomů a na zabití nudy funguje výborně.

Pro: Přibodávání, rozřezávání, střílení, zmrazování, rozstřelování, upichování nepřátel... no dobře, i ti bossové

Proti: Po chvíli stereotyp a nakonec nuda

+12

Halo: Combat Evolved

  • PC 80
Halo jako sérii nenávidím, ale při tom Halo jako hru mám celkem dost rád. První Halo totiž šlo do obchodů s tím, že se nebude vědět, jak to dopadne (i když už tenkrát Microsoft Halo dost propagoval). Velice se mi hra líbila, díky její atmosféře, námětu, její dynamice a hudbě, ta se opravdu povedla. Dnes je pro mě Halo, jako série, jen přehypovaná kaše, která se snaží vytěžit co nejvíc upadajících dolarů, jen aby byl Microsoft o pár milionů bohatší a mohl udělat Halo 4, které učitě také vydělá hodně a všude bude mít 10/10, protože pak bude moct být Halo 5... Ano, je to tak, ale i přes toto všechno považuji první Halo za celkem dobrou hru, na kterou si rád vzpomenu.

Pro: Hudba, příběh, dynamika

Proti: Opakující se lokace, celkově level design nic moc, nevyvážená obtížnost

+8

Portal

  • PC 90
Portal mě jako hra velice příjemně překvapil. Člověk by řekl, že v dnešní době už nebude inovace, že všichni vývojáři budou slepě plnit příkazy z vrchu, jen aby se toho co nejvíc prodalo. Portal je skvělím příkladem, že toto tvrzení není pravda. Hrátky s portálama jsou opravdu užasné, ještě teď si živě vybavuju, jak jsem se honil za vlastním zadkem nebo 10 minut v kuse propadával stejnou dírou, abych splnil achievment :D. Stejně tak si pamatuju na skvělé hlášky Gladosu a její poslední písničku (Still Alive). Tak jako námět se mi líbí i příběh, který se dobře nabourává do Half-Life a dělá si vrátka pro případné pokračování i pro skloubení Portalu do Ep3 popř. HL3. Výrazným negativem hry je však její nevyužitý potenciál a krátká hrací doba. Ale i přes to je to jedna z nejoriginálnějších her, co jsem hrál a těším se na pokračování.

Pro: Hraní si s portálama, Glados a její písnička, příběh

Proti: Hrací doba, málo oficiálních map

+12

Bus Driver

  • PC 20
Naprosto vždycky jsem si přál hru, kde budu moct jezdit s autobusem, kde budu moct pouště blinkry a zatáčet z pruhu do pruhu, zastavovat na zastávkách a otvírat dveře cestujícím. A běda, pokud brzdíte moc prudce nebo snad nezapnete blinr... popravdě (jak napsal níže pipboy) jediné co je na této hře pěkné je hudba v menu (která jde ze hry jednoduše vytáhnout :D), jinak neskutečná nuda, která baví tak pět minut.

Pro: Hudba v menu

Proti: ten zbytek

+3 +5 −2

Half-Life 2

  • PC 90
Dokonalá FPSka, která ničí jakoukoliv konkurenci (áno, narážím na průměrný Doom 3). HL2 se skoro vyrovnává svému předchůdci. Hratelnost je na špičkové úrovni. Hra je lineární, ale přátelé, je to mnohem lepší, než nějaké GTAčka nebo Obliviony s kilometrama otevřenýho světa, kde se nic neděje. Skripty jsou tak dokonalé, že jste pořád unášeni dějem, pořád se něco děje a během hry se nezačnete nudit. Kapitola sama pro sebe je Gravity gun a hraní si s ním. Budu mít snad do konce života zafixované různé pasáže ze hry, jako hraní si s Dogem, bitva na náměstí, ježdění s buginou, procházka Ravenholmem... No a jako bonus je tu i dnes pěkná grafika, výtečná (a využitá) fyzika, v rámci možností perfektní dabing a herecké výkony všech postav. Prostě Half-Life forever.

Pro: Od skalního fandy nečekejte nic jiného než VŠECHNO!

Proti: stejně tak jako NIC :D

+20 +23 −3

Half-Life

  • PC 95
Hra, která definovala žánr FPS. Slýcháme to často a řekl bych i popravdě. Pro mě nepřekonaná hra, na kterou vždy ukážu, když po mě někdo bude chtít doporučit dobrou střílečku. Perfetkní technické zpracování, úchvatná hratelnost, napětí, prostě vše dobré. Hra vás dokáže vtáhnout do děje, občas si člověk ani neuvědomuje, že sedí X hodin v pokoji a hraje.

Pro: Vše

Proti: Nic

+4 +10 −6

FlatOut 2

  • PC 90
Nejlepší závodní hra, co jsem kdy hrál. I Need for Speed se může zahrabat. Neduhy z jedničky jsou stoprocentně odstraněny, k tomu připočtěme minimálně 3x tolik aut a tratí, lepší grafiku, znovu povedený soundtrack. Před dvěma roky jsem FO2 nainstaloval a od té doby jsem ho z PC nesmazal a pořád ho hraji. Je chyba minout tuto hru.

Pro: Všechno, auta, tratě, model poškození, hudba, cena, hratelnost,...

Proti: Blbůstky, kterých si při hraní ani nemusíte všimnout

+10 +12 −2

FlatOut

  • PC 90
Znovudohrání prvních Flatoutů mě donutilo editovat koment a zároveň zvýšit hodnocení. Nedávno jsem si totiž uvědomil, že tahle hra je téměř dokonalá. Ano, není to NFS, kde ve 350 km/h otočíte auto o 360°, ale je to mix simulátoru starých amerických aut a hodně silné arkády. Všude se povídá, že druhé Flatouty jsou lepší než jednička. Já bych řekl, že nejsou o tolik lepší, spíš jiné. Tam kde FO2 sází na rychlé (a masakroloidní) závody na celkem jednoduchých (myšleno technicky nenáročných) tratích, FO1 sází zase na techniku jízdy v extrémě těžkých, zatáčkovitých a pomalých orkuzích. Auta a celkově všechny objekty se chovají mnohem reálněji (což mám rád), každý plot můžete roztřískat na polínka, kdejakou větev rozmlátit na kusy, sněhulákům padá i čepička s rukama, dokonce se najde místo, kde můžete projet rozestavěným barákem :-D. FO1 není ten typ závodů, kde stačí držet plyn a zatáčet, musíte brzdit, vychytávat otáčky motoru do zatáček apod.
Jako zápor hry bych uvedl nemožnost roztřískat auta tak, aby nemohly jezdit. Můžete jezdit i s hořícím motorem a jaksi-skoro-urvaným podvozkem, ale furt jedete. Nebo také časté vypadávání řidiče z kabiny (chápu ve stovce do stromu dobrý, ale když smikem beru zatáčku a zadkem ťuknu do šutru a vylítnu, to je moc...) Další chyby spočívají už pouze v systému hry (nemožnost mít v jedné kariéře víc jak jedno auto, apod.).
FO1 podle mě není pro každého, ale komu nevadí reálnější a techničtější závody, bude chrochtat blahem :-D

Pro: Model poškození, grafika, HW nenáročnost, soundtrack

Proti: Krátké

+15

Mafia: The City of Lost Heaven

  • PC 100
Jedna z mála her, na které opravdu nikdy nezapomenu. Na svou dobu je Mafia velice vyspělá hra, jak po technické stránce, tak po hratelnosti. Příběhové klišé je přebito úžasnou akcí, nádhernou hudbou a grafikou a jako třešnička na dort je zde profesionální český dabing, kde excelují Marek Vašut či Petr Rychlý. Nezapomenutelná česká hra, kterou si i dnes rád zahraji.

Pro: Hratelnost, grafika, hudba, dabing, hrací doba, trochu příběh

Proti: Malé bugy ve hře, které se ale dají přehlédnout, HW náročnost (na svou dobu), příběhové klišé

+15 +19 −4