Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Mario Party 8

  • Wii 70
Mario Party 8 máme doma na konzoli Wii už nějakou dobu. Kdysi jsme ho hráli s manželem, někdy i s jeho bráchou. Jedná se vlastně o takové vylepšené člověče nezlob se. 

Letos jsem si hru konečně poctivě zahrála s dětmi od začátku do konce. Na hře je skvělé to, že i pětiletý syn mě dokázal obehrát. Naštěstí dětem nevadí hrát jedno kolo vícekrát, hlavně že je u toho zábava. 

Hrála jsem za mého oblíbeného Maria, který mi celkem nosil štěstí. Postupně jsme prošli všechny arény. Nakupovali u toho bonusové bonbony a zapáleně hráli všechny minihry. Nutno dodat, že u některých jsme se také vydatně navztekali. Ano, ne jen děti, ale i já. 

Na této hře je opravdu skvělé, že má jednoduchá pravidla, takže ji zvládnou také malé děti a přitom baví i dospělé. Není problém pustil si jí s návštěvou, která v životě na konzoli nehrála. A jako poslední kvituji, že je to jedna z her, které mě baví pouštět znovu a znovu i po dohrání.

Pro: zábavná hra pro všechny věkové kategorie

Proti: některé minihry jsou jen o štěstí

+10

Wii Sports

  • Wii 80
Wii Sports byla první hra, kterou jsem na darované konzoli Nintendo Wii vyzkoušel a je jedním ze dvou titulů, který mě z původní darované pětice baví i dnes. Alespoň co se tenisu a golfu týče, což jsou disciplíny, které skvěle ukazují možnosti pohybového ovladače.

Vezmu to popořadě, jak jsou jednotlivé sportovní disciplíny seřazeny ve hře. První je tenis, který mě baví jak v jednom, tak i ve dvou, ve třech nebo ve čtyřech hráčích. Míček si sice občas dělá, co chce, ale zábavu to až tolik nekazí.

Baseball jsem zkoušel jen párkrát, nechytl mě (asi jako v reálu) v jednom ani ve dvou hráčích a už ho ani nespouštím. V bowlingu jsem toho nahrál celkem dost, shazovat kuželky jde až ve čtyřech hráčích, ale už se k němu také nevracím.

Golf je zábavný hlavně ve více hráčích (až čtyřech) a těžko říci, jestli je lepší, než tenis. Dal bych ho tak na stejnou úroveň. Na pohyb míčku má vliv vítr, vysoká tráva, stromy nebo písek a kvůli některým jamkám je třeba překonat i značně široké vodní plochy. Rád soutěžím nejen s ostatními hráči, ale i s celkovým skóre a snažím se být co nejvíce pod par.

Box je zvláštní disciplína maximálně pro dva hráče, jako na jedinou je potřeba Nunchuck a jako u jediné se při jejím provozování zpotím po celém těle. Na cvičení asi dobré, ale mě to mlácení a krytí moc nebaví. Navíc Nunchuck mi moc nesedl a ve hrách mi spíše překáží.

Wii Sports je sice po čase stereotypní, avšak bezesporu skvělá párty hra, s níž se občas zabavím i sám. Vytvořil jsem si kvůli ní svého Mii avatara a dnes již má tohoto panáčka celá rodina. Disciplíny ve Wii Sports Resorts mě moc nelákají, navíc se některé opakují, takže tento titul nejspíše pořizovat nebudu.

Pro: skvěle zvládnuté pohybové ovládání, tenis, golf, singleplayer, multiplayer

Proti: občas nesmyslné odrazy míčků, baseball, po čase stereotyp

+8 +9 −1

Mario Party 8

  • Wii 70
Mario Party 8 je jednou z her, které jsme se ženou dostali společně s konzolí Nintendo Wii. Když jsem hru spustil poprvé, připadala mi jako hrozná ptákovina a po chvíli jsem ji vypnul. Rozhodl jsem se ale dát tomuto pro PC hráče netradičnímu kousku druhou šanci a dobře jsem udělal. Jde totiž o takové notně vylepšené "Člověče, nezlob se!" a ve více hráčích je o zábavu na dlouhou dobu postaráno.

Ze čtrnácti hratelných postav jsem si vybral ducha jménem Boo, žena dinosaura Yoshiho a hurá s nimi do lítých bitev proti naštvané dvojici Wariovi a Waluigimu. Házení kostkami je, jako v každé deskovce, o náhodě a zde je to snad ještě horší, než ve skutečnosti, ale šance má každý hráč stejné. Chození po desce celkově nestojí za moc, naštěstí po každém kole přijde na řadu některá z miniher, která tyto nudnější pasáže zpestřuje.

Některé minihry jsou sice úplně pitomé (třeba stříhání provázků, spouštějících vystřelovací pružiny), ale většinou se jedná o parádní blbůstky, jež využívají pohybové ovládání konzole na maximum. Do hry také promlouvá použití bonbonů, které mi přidaly speciální vlastnosti, a já jsem tak mohl protihráče obrat o nějaké ty zlaťáky, ale především také o hvězdy, které jsou tím nejdůležitějším faktorem pro vítězství.

Hra obsahuje celkem šest desek, z nichž se mi nejvíce líbí město, ale ujde i vlak nebo cesta za pokladem na ostrovech. Naopak moc nemusím strašidelný hrad a Bowserovu vesmírnou desku pouštím opravdu minimálně, protože mě vůbec nebaví.

Chtěl jsem si samozřejmě odemknout i dvě postavy, které ze začátku nelze použít. Na to je ale třeba dokončit celou hru, tedy všech šest desek naráz a jedna náhodně vyhraná postava se zpřístupní. Já chtěl především rytíře, ale samozřejmě to padlo jako na potvoru na želvu s helmou a kladivem Hammer Bro. Nevadí, dohrál jsem hru znovu, abych posléze zjistil, že Blooper není žádný bojovník, ale oliheň. Přesto od jeho odemčení nehraji za žádnou jinou postavu.

Pro: multiplayer, většina miniher, bonbony, město, Blooper

Proti: házení kostkami, některé minihry, vesmírná deska

+8

EA Sports Active 2

  • Wii 90
Musím se přiznat, že vůbec nejsem sportovní typ a obzvlášť přes chladnější období a většího času stráveného sezením v práci ten pohyb zkrátka chybí (to byl také důvod pořízení bazarového Wii a jeho pohybových her). Nejdříve jsem zkoušel Wii Fit, ten mi ovšem přišel až moc zaměřený na mladší hráče a rodinou zábavu, bez nějakého specifického sestavení doporučených cviků. Další volba tak padla na EA Sports Active 2, za sebou už mám nějakých 12 hodin cvičení a i přes náročnější cviky mám ze hry stále kladné pocity a motivaci. Zprvu bych vyzdvihnul šikovně vyřešené snímací zařízení, kdy člověk už nemusí ve většině případů "otrocky" držet v rukách Wiimote a Nunchuck, ale nasadí si speciální snímače na ruku a nohu – nejen že se s nimi lépe cvičí, ale hra i lépe zaznamenává pohyb. Oproti Wii Fit se mi zde více líbilo avizované sestavení cviku a mini her, kdy mi hra bez nějakého složitého nastavování podle herního kalendáře doporučila i odpočinkové a cvičební dny. Navíc každý den se objevila nějaká ta nová aktivita a odpadl tak stereotyp ze stejného každodenního cvičení, včetně záznamu progresu výkonu a váhy.

Velkou nevýhodu vidím v potřebě mít neustálé zapnutou Wii podložku a Wiimote, i když v danou chvíli nejsou potřeba. Nejen, že to zbytečně vybíjí baterky, ale obě dvě periferie se navíc při určité době sami vypínají, což zapříčiní okamžité pozastavení hry, a to i v průběhu cvičení (člověk tak musí přerušit cvik a opět je zapnout). Zamrzela mě i absence češtiny. Nemám to tvůrcům za zlý, jsme malý trh a poslední slovo mají stejně distributoři, ale hra na mě překvapivě chrlila ke každému novému cviku tuny odborného textu, jak se má správně provést (a do toho ještě virtuální trenér říká, co dělám správně a co špatně). Při té rychlosti jsem to prostě nevstřebal a spoléhal se tak pouze na vizuální předvedení a snahu to zopakovat po svém co možná nejlépe.

Pro: Automatické sestavení každodenního cvičení na několik týdnů dopředu, nové snímací zařízení pohybu včetně tepu, skvělá náhrada za skutečnou tělocvičnu

Proti: Odpojování Wii podložky a Wiimotu během cvičení, potřeba větší plochy při cvičení

+7

Kirby's Epic Yarn

  • Wii 70
Na Kirbyho jsem se na rozdíl od Jumase těšila. Roztomilé postavičky smotané z modré a růžové bavlnky se mi líbily. Také jsem se těšila, že si konečně zase zahrajeme společnou hru na Wii, přece jen je to jiný herní zážitek, hrát hru spolu s partnerem, než sama na pc.

Ovládání jsem si osvojila hned a vrhla jsem se na rozmotávání nepřátel. Mě by stačilo, každé kolo projít a mít ho splněné. Ale Jumas nás nutil najít v každém kole tři schované speciální předměty a nasbírat dostatek mincí, abychom získali zlatou medaili. Nejdřív mě to dost otravovalo, protože jak nám to ze začátku nešlo, tak jsme jedno kolo procházeli i třikrát za sebou, ale nakonec mě to chytlo a sehráli jsme se tak, že jsme spoustu kol daly na 100% hned napoprvé.

V některých kolech jsme se proměnili ve stíhačky, jezdili jsme na skateboardu, lítali jsme vesmírnými loděmi, byli velké rychlé rybky nebo jsme stavěli koleje vláčku. Takové osvěžení hry přišlo vždy vhod. Ale ani bez těchto speciálních proměn nemohu říci, že bych se u hraní nudila. Musím se ale přiznat, že jedno kolo jsme nezvládli dokončit na zlatou medaili ani po padesátém opakování.

Většina kol se hrála pěkně, mě nejvíce bavila kola, kde jsme byli proměněni v hasičské vozy. Naopak nejhorší byla kola, která byla na rychlost a také kola, kde foukal vítr a museli jsme v něm plachtit.

Nejsem si jistá, jestli si sama od sebe Kirbyho zahraji znovu, ale určitě se doma neztratí, až si ji budou chtít zahrát děti. Pro drsné hráče to opravdu není, celý svět je hodně infantilní.

Pro: roztomilé ztvárnění, speciální proměny, možnost hrát ve dvou

Proti: kola na rychlost, kola s větrem

+7

Yie Ar Kung-Fu

  • NES 85
  • Wii --
  • WiiU --
  • 3DS --
  • WMobile --
  • C16 --
  • BBCMicro --
Za mě rozhodně nejlepší kung fu hra člověk by řekl jak je to snadné jenomže s každým dalším a dalším protivníkem je téměř nemožné dojít do konce ale povedlo se hra je zajímavá vtom že občas i když se protivník přiblíží hodně blízko tak se občas stávalo že můj uder nezasáhl protivníka a šel mimo hodnotím na 87 procent konami mám rád a jejich hry jsou něčím jiné od ostatních
+7

Prince of Persia: The Forgotten Sands

  • Wii 85
Předposlední etapou mého tažení za průchodem celé série Prince of Persia byla verze Zapomenutých písků pro Nintendo Wii. Tuto konzoli vlastním už pěknou řádku let, byla to vlastně má první konzole. Nikdy jsem se ale pořádně nesžil s jejími ovladači, a tak jsem se tohoto titulu obával asi nejvíc.

Vzhledem k tomu, že vidíte mé hodnocení, nebudu vás napínat a rovnou řeknu, že hra pro mě byla velkým překvapením. Nejen že soubojově toho nabízí výrazně více, než byste nalezli u PC verze, ale i u parkouru přibyly nějaké vychytávky. Zmíněný soubojový systém sice nedosahuje například kvalit dílu Warrior Within, takže sbírání zbraní po mrtvých nepřátelích tu nenajdete. Je tu ale mnoho speciálních útoků přizpůsobených pohybovému ovládání, útok z běhu po zdi, protiútok, zastavení nepřítele v čase, a mnoho dalšího.

Parkour po vás pro změnu vyžaduje používání nových schopností, jež jsou v rámci série dost unikátní. Zatímco drtivá většina dílů pracuje s nejrůznějšími mechanikami pohrávajícími si s manipulací s časem, zde se tvůrci zaměřili na vytváření magických objektů, které vám pomohou překovat vaše překážky. Zpočátku je to možné je na jednotlivých místech, postupně ale dostáváte více a více volnosti, až v podstatě většina omezení zmizí. K dispozici máte úchyt na zdi, vír vynášející prince do výše nebo kouli, co vás doslova udrží ve vzduchu. A finální část hry vyžaduje primárně vytváření si vlastních cest ze zmíněných objektů, čímž vzniká v rámci série nová a unikátní varianta logických puzzlů, která je neskutečně zábavná.

Občas ovšem tvůrci až moc přestřelí a kombinace ovládání na Wii s náročností místnosti je opravdu vražedná. Může se vám tak stát, že budete jednu krátkou pasáž opakovat klidně patnáct minut, a to je trochu frustrující. Na druhou stranu musím dát hře bonusové body za to, že vývojáři si asi byli vědomí místy krkolomného ovládaní primárně kamery na této konzoli, a tak do parkouru přidali vodící čáry, které vás předem ujistí, kam se po stisknutí tlačítka princ odrazí. Jen škoda, že na to není při hektičtějších částech moc čas dbát.

No a na závěr jsem si nechal nejslabší část hry, kterou je bez debat příběh. Postav tu moc nepotkáte a princ je místy docela nesnesitelný, až možná mimo svůj charakter. Trochu se během své cesty sice vyvine, podle mě k tomu ale nevedly dostatečně silné události a působí to trochu na sílu (dost mě to utvrzuje v tom, že lidi v Ubisoft Quebec nejsou prostě ti nejlepší pisálci). Úplné finále navíc evokuje jakousi budoucí návaznost, což ale nikdy nepřijde, a to muselo být jasné každému už v roce vydání, protože tohle byl zkrátka vedlejší díl.

Víte ale co? Většinou dávám příběh hodně vysoko v žebříčku důležitosti, tady to ale vem čert. Prince of Persia: The Forgotten Sands na Nintendo Wii je totiž neskutečně zábavná hra, protože stojí na dobrých základech, promyšlené hratelnosti a zajímavých nápadech. A pokud vezmu všechny vydání The Forgotten Sands, tak právě tohle je z nich to nejlepší.

Pro: soubojový systém, kombinace parkourových a logických pasáží, vodící linky, unikátní schopnosti, přizpůsobení pro konzoli Nintendo Wii

Proti: místy krkolomné a příliš obtížné, příběh

+7

uDraw Studio

  • Wii 55
Když jsem objednával hry na Wii, padlo mi do oka uDraw Studio, které by se dozajista líbilo mému synkovi. Rád si kreslí, ale bohužel ještě moc nerozumí tomu, proč se mi nelíbí, že některé jeho výtvory jsou jinde, než na papíře. Virtuální kreslení tento problém dokonale řeší, no a když už tenhle titul teď doma mám, proč ho nevyzkoušet.

Jedná se v podstatě o staré dobré Malování na Windows, jen je trochu zjednodušené a přizpůsobené specifickému ovládání Wii. Celkem se u toho dá i vyblbout a zvlášť od omalovánek, které jsem nevybarvoval léta, jsem se chvíli nemohl odtrhnout. Ovládání není úplně snadné, a tak jsem hodně přetahoval, ale nakonec jsem to vyřešil plechovkou barvy, která vždy vybarvila celou ohraničenou oblast za mě. I tak ale bylo třeba na některé malé objekty použít zvětšení.

Plocha tabletu na kreslení je malá, a protože nemohu koukat pod tužku, ale na televizi, často se mi stávalo, že jsem se s tužkou dostal mimo a koukal, že najednou nekreslím. Kabel u tužky je navíc krátký a je třeba si hlídat, aby se nezachytil o rohy tabletu. Co si budem povídat, tohle je hra hlavně pro děti, ale i dospělé občas přepadne touha si něco namalovat. Pokud si nechcete ušpinit ruce je to bezva alternativa.

Pro: nostalgie, virtuální omalovánky, kreslící pomůcky, znovuhratelnost

Proti: malá plocha na kreslení, krátký kabel od tužky, po čase omrzí

+6

Kirby's Epic Yarn

  • Wii 70
Růžovou barvu přímo nesnáším, a proto se přiznám bez mučení, že kdyby nešel hrát Kirby's Epic Yarn ve dvou a já si nemohl zvolit modrého prince Fluffa, tak bych hru ani nezkusil. To by byla ale veliká chyba, protože pletené ztvárnění dává hře nejen unikátní vzhled, ale také řadu netradičních možností cestování i likvidace nepřátel.

Na první pohled jde o klasickou plošinovku, a navíc ještě určenou pro děti. Zdání ale může klamat a postupem času jsem si říkal, že si nedovedu představit, jak by některé levely malí špunti mohli zdolat. Především z mých neoblíbených, na rychlost laděných pasáží, v nichž jsou Kirby a Fluff hnáni dopředu a vše je třeba dělat ve spěchu, by prckové určitě dvakrát nadšení nebyli.

Hasičský vůz, lokomotiva, létající talíř, ale i ryba, žížala či surfující tučňák. To je jen malý výčet toho, do čeho se dvojice hrdinů může na některých místech proměnit. Pak jsou tu ještě proměny, jež lze provádět téměř kdekoli a musím říci, že po troše cviku jsem auto, padák či závaží používal opravdu často.

Až na jednu zlatou medaili jsme s Romčou, která ovládala Kirbyho, splnili vše, co se dalo, ale jelikož na sto procent stačilo ve všech úrovních získat alespoň bronz plus dokončit všechna bonusová kola a najít či koupit všechny tapety a předměty, nebyla už motivace se dál hnát za ziskem poslední nejcennější placky.

Na Donkey Kong Country Returns, jakožto zatím nejlepší plošinovku, kterou jsem dosud na Wii hrál, Kirby's Epic Yarn nemá ani omylem, ale za New Super Mario Bros. Wii zaostává jen malý kousek. Příště je na řadě Rayman Origins, od nějž očekávám velké věci.

Pro: pletené ztvárnění, proměny, likvidace nepřátel

Proti: některé levely, na rychlost laděné pasáže

+6

Super Mario Galaxy

  • Wii 100
Výborná klasická Mario hra, příběh je krásný plný galaxie a dobrodružství. Ze začátku hra jednoduchá ale postupně je těžší a těžší. Již dohráno.

Pro: Grafika, ovládání, gameplay, příběh

+4

Epic Mickey 2: The Power of Two

  • Wii 95
Opět Perfektní hra s pěknou grafikou animací a tak podbně. Doporučuji i Disney Epic Mickey což je první díl.

Pro: Ovládání, kostýmy, multiplayer, postavy

Proti: Občasné bugy

+2 +3 −1