Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Call of Duty: Modern Warfare 3

  • PC 75
Rok se s rokem sešel a herní komunita dostala opět nové díly Fify, NFS a CoD… Jak dlouho bude možné ždímat ten samý herní koncept pořád a pořád dokola? Fifa je s námi už 18 let, znamená to, že můj potomek si bude moci zahrát Call of Duty: The Blackest Postmodern Warfares Ops at Neural War 12? Možná… Každopádně rýpání do dlouhých, „komerčních“ herních sérií tvoří jen jednu stranu mince. Faktem zůstává, že hráči si tyto hry stále užívají (záměrně neříkám „kupují“ neboť v koutku duše věřím, že hratelnost je pro vývojáře stejně důležitá jako prodejnost, resp. že tyto faktory jsou úzce a takřka neoddělitelně provázané). Modern Warfare 3 vrhá hráče do brutální štvanice, do hektického boje, v němž se nelze zastavit a porozhlédnout okolo, do války schopné přikovat vás k obrazovce a vnímáním opustit okolní svět… Tedy stejně jako tři předchozí CoD díly, přesto stačí obměnit postavy, nedesignovat nové prostředí a voilá, funguje to jako „za mlada“.

První mise jsem si neskutečně užíval, vůbec mi nepřišlo, resp. nevadilo, že něco podobného v jiné variaci jsem už vlastně hrál, atmosféra funguje pořád stejně skvěle a pocit tlaku, nekompromisně vás ženoucího kupředu je nezaměnitelný. Jak si tak klestíte cestu hrou, určitě si všimnete, že grafiku pohání stále stejný, možná o pár drobností vylepšený, engine – ač je to od Battlefieldu 3 znatelný skok vzad, stojím si za tím, že hra vypadá pořád skvěle. CoD má jeden z těch unikátních enginů (jako měl např. Half-Life), u kterého sice stárnou speciální efekty, ale celkový vzhled zůstává velmi pěkný. Koukatelnost ještě víc zvedá perfektní design levelů, u Modern Warfare 1 a 2 jsem vždy chválil, že všude něco je, prostory jsou plné „nedůležitých“ předmětů, kancelářské výbavy, trosek, zkrátka všeho, co se tam „hodí“, u MW3 tomu není jinak a pocit autentičnosti se tak opět zvedá…

Čeho už si nevšimnete, to jsou scripty, poslední díly CoD jsou kritizovány za plno neviditelných spínačů, které musí být přesně aktivovány, aby vás hra pustila dál, u BF3 to byl problém občas znatelně zasahující do hry, ale u MW3 není čas se vzdalovat z boje, či dělat podobné skopičiny (samozřejmě musíte hrát aspoň na druhou nejtěžší obtížnost, jinak ničíte celý koncept válečné hry), pouze jednou jsem měl problém se scriptem a pouze jednou jsem minul autosave pozici, jinak scriptování přesně mapovalo můj individuální a logický pohyb hrou.

Kampaň je celkově o chlup slabší než u výborných MW 1 a 2, ale za to Spec Ops jsou o něco lepší. Dohrát všechny mise na Veterana je opravdová výzva, u které se konečně cítím jako speciální jednotka, pokoušející se o dokonalý zátah. Také kooperační Survive mód (obdoba perfektních Nazi Zombies z CoD 5) je docela zábavný. Areny pro něj jsou navrženy účelně a sympaticky a bránit se proti nekonečným zástupům vojáků je docela legrace. Jen škoda, že po smrti musíte znovu opakovat několik nudných prvních kol...
+17