Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Prince of Persia: The Forgotten Sands

  • PC 85
Vydání Forgotten Sands bylo pro mě překvapením. Oproti rebootu z roku 2008 to byl nepochopitelný krok zpátky k původní trilogii, ale o to víc jsem byl překvapen, jak vlastně hra působí svěže a zábavně.

Příběh je i tentokrát spíše klasický (záchrana bratra, potažmo celého království), ale pro potřeby hry postačí. Hratelnost je stejná jako u všech ostatních dílů. Přehopsat pár plošinek, sejmout pár monster, sundat bosse a to samé až do konce. Však to znáte.

Hra je však, jak je v současnosti zvykem, notně zjednodušená. Obtížnost je oproti trilogii úplně někde jinde, ale že by mi to vadilo, to se opravdu říci nedá. V pozdějších fázích hry princ dostane do ruky různé speciální schopnosti, které v poslední třetině tvůrci velmi intenzivně snaží kombinovat, což by bez jistých kompromisů v ovládání nešlo moc dobře umačkat. Hraní jde velmi příjemně od ruky, nikde jsem se dlouho nezdržoval a nechal se unášet dynamickou akrobacii a souboji s hordami písečných monster. Souboje jsou tentokrát hodně jednoduché, veskrze jde jen o tom mačkat tlačítko a vyhýbat se útokům. Díky výborné fyzice a velkých hordám nepřátel mě ale souboje bavily z celé série asi nejvíce. Nefrustrují, ale baví a tak to má být, leč někdy mi princ připadal spíš jako terminátor, než živá smrtelná bytost.

Grafika je jedním slovem výborná, je příjemně ostrá a na hardware hodně nenáročná. Po stránce fyziky je to parádně rozhýbané, s kamerou jsem rovněž problémy nezaznamenal. Technicky nemám vůbec co vytknout.

Doporučuju hrát hru v původní verzi, český dabing je příšerný, špatně synchronizovaný a samotný princ zní jako namyšlenej debil.

Pro: grafika, pohyby a animace celkově, tempo hry, fyzika, závěrečný boj s bossem

Proti: český dabing, krátkost, klišé příběh, přeci jen trochu vaření z vody

+22