Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Han22

Han22

Martin Halilovič • 42 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Shannara

  • PC 90
Třetí dohraná legenďácká adventura a také první kterou jsem kdysi vyhrál. Shannara mě lákala už v dobách kdy jsem četl recenzi ve Score a na poprvé ani na podruhé mě rozhodně nezklamala.

Většinou nezačínám grafikou, ale tady udělám výjimku. Na rok vzniku je Shannara skutečně nádhernou záležitostí. Nádherné obrazy, odporná monstra, působivé scenérie (například město obležené zombíky). K tomu hraje příjemná fantasy hudba.

Příběhově je to tradiční fantasy se vším všudy. Nedosahuje sice ani náhodou hloubky Death Gate, ale během hry si toho ani nevšimnete. Je to tak trošku jak Pán prstenů - je tu mocné zlo mág Brona, nezničitelný měňavý sidekick a celá fantasy krajina, která tomu čelí. Hlavní hrdina je kluk Jak, který se vydává na cestu několika královstvími (lidé, elfové, trpaslíci, trolové a gnónové), musí získat magické předměty a hlavně spojence, aby znovu zkoval mocný meč Shannary a mohl se postavit zlu. Příběhově je to spíše RPG - nabírání postav do party, řešení problémů v jednotlivých zemích a rychlé putování. Příběh uhání kupředu, nikde se moc nezdržíte, nikam se nevracíte a spěje k finální konfrontaci. Co zamrzí jsou nečekaná úmrtí, tak nějak jsem doufal že se ke konci všechno vyřeší, ale bohužel.

Hratelnost je tradiční Legend - standardní interface, ve kterém tentokrát chybí jak mapa, tak získávání bodů. Na většině míst máte jen pár obrazovek, ve kterých řešíte povětšinou jednoduché úkoly. Občas se zaseknete díky tomu, že někde je potřeba využít někoho z party, ale většinou se dá na všechno přijít. Hratelnost je oproti tehdejším adventurám docela jednoduchá, spíše sloužící tomu, aby příběh rychle odsýpal, ale nijak mi to nevadilo.

A tak moje jediná výtka směřuje k bojům. Chápu že tvůrci to chtěli udělat reálnější a pokud to má být epická fantasy, bez bojů by to vypadalo podivně. Nicméně boje obnáší putování po ošklivé mapě, naprosto primitivní tahový systém soubojů a především hrdina je totálně neschopný a ve většině případů se netrefí. Absolutně zbytečné jsou random souboje na mapě, neboť hrdina ani jeho kumpáni se nevylepšují, takže se stejně 99% bojům radši vyhnete.

Nicméně to je jen drobná výtka na kráse, jinak je Shannara nádherná adventura s tradičně epickým fantasy příběhem a pohodovou hratelností.

Pro: Jednoduchá obtížnost, poutavý příběh, nádherná grafika.

Proti: Odfláknuté souboje, nečekaná úmrtí.

+13